Tiskové zprávy
Asociace občanských poraden: Počet klientů v občanských poradnách roste
Třináctiprocentní nárůst dotazů zaznamenaly v uplynulém roce občanské poradny sdružené v nestátní neziskové organizaci - Asociaci občanských poraden (AOP). Za osm let existence tohoto poradenství v České republice se na poradny obrátilo na sto třicet pět tisíc klientů.
V roce 2005 zodpověděly poradny sdružené v AOP celkem 52 372 dotazů od 40 120 uživatelů. Nejvíce se jich týkalo právního systému a právní ochrany (15,9 %), majetkoprávních vztahů (15,8 %) a rodiny a mezilidských vztahů (15,7 %). Dále se poradci často setkávali s dotazy souvisejícími s problematikou bydlení (13,2 %), pracovněprávních vztahů (12 %), sociálních dávek, financí, pojištění, ochrany spotřebitele, sociální pomoci aj.
Co je příčinnou vzrůstajícího zájmu o službu, pro níž jsou charakteristické principy bezplatnosti, diskrétnosti, nestrannosti a nezávislosti? Může to být jak šíře nabízených poradenských služeb, které jsou poskytovány v 18 oblastech a 4 úrovních - informace, rada, aktivní pomoc, asistence, tak i specifický způsob práce s klientem založený na zplnomocňování a komplexním přístupu. Dalším z nesporných hledisek ovlivňujících dlouhodobě rostoucí zájem o občanské poradenství je důraz na kvalitu poskytovaných služeb. V současné době AOP realizuje projekt „Kvalita v občanských poradnách“, v jehož rámci jsou členské poradny podrobeny důkladným kontrolám zaměřeným na poskytování služeb a aktualizaci systému řízení kvality.
Aktuálně AOP zastřešuje sedmatřicet poraden působících v pětapadesáti městech všech krajů republiky. Jejich úplný seznam je k dispozici na adrese: http://www.obcanskeporadny.cz. Kromě zajišťování metodiky a kvality se asociace zasazuje o šíření myšlenky občanského poradenství jako odborného sociálního poradenství přispívajícího k řešení nepříznivých životních situací občanů.
Kontaktní osoba:
Olga Řeháková, PR pracovnice
tel: 222 780 599, 777 257 521
V roce 2005 zodpověděly poradny sdružené v AOP celkem 52 372 dotazů od 40 120 uživatelů. Nejvíce se jich týkalo právního systému a právní ochrany (15,9 %), majetkoprávních vztahů (15,8 %) a rodiny a mezilidských vztahů (15,7 %). Dále se poradci často setkávali s dotazy souvisejícími s problematikou bydlení (13,2 %), pracovněprávních vztahů (12 %), sociálních dávek, financí, pojištění, ochrany spotřebitele, sociální pomoci aj.
Co je příčinnou vzrůstajícího zájmu o službu, pro níž jsou charakteristické principy bezplatnosti, diskrétnosti, nestrannosti a nezávislosti? Může to být jak šíře nabízených poradenských služeb, které jsou poskytovány v 18 oblastech a 4 úrovních - informace, rada, aktivní pomoc, asistence, tak i specifický způsob práce s klientem založený na zplnomocňování a komplexním přístupu. Dalším z nesporných hledisek ovlivňujících dlouhodobě rostoucí zájem o občanské poradenství je důraz na kvalitu poskytovaných služeb. V současné době AOP realizuje projekt „Kvalita v občanských poradnách“, v jehož rámci jsou členské poradny podrobeny důkladným kontrolám zaměřeným na poskytování služeb a aktualizaci systému řízení kvality.
Aktuálně AOP zastřešuje sedmatřicet poraden působících v pětapadesáti městech všech krajů republiky. Jejich úplný seznam je k dispozici na adrese: http://www.obcanskeporadny.cz. Kromě zajišťování metodiky a kvality se asociace zasazuje o šíření myšlenky občanského poradenství jako odborného sociálního poradenství přispívajícího k řešení nepříznivých životních situací občanů.
Kontaktní osoba:
Olga Řeháková, PR pracovnice
tel: 222 780 599, 777 257 521
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




