Tiskové zprávy
Občanské sdružení VMO: Podpisy pro ministra Šimonovského
3. dubna 2006 | Občanské sdružení VMO
Autor: Ing. Karel Štěpaník, tel: 549 249 641
Autor: Ing. Karel Štěpaník, tel: 549 249 641
V těchto dnech probíhá v městské části Brno-Žabovřesky sběr podpisů na dopis pro ministra dopravy Milana Šimonovského. Občané této městské části, bydlící v okolí připravované stavby Velkého městského okruhu nazývané „Tunely Dobrovského“, vyjádřili na schůzi, konané dne 30.3.2006 v klubu Altego, svoji nespokojenost s nedostatečným rozsahem připravovaných opatření, která mají zmírnit negativní vlivy stavebních prací na obyvatele sídliště Žabovřesky v okolí budoucího staveniště. Občané požadují takové stavební úpravy dotčených bytových domů, které by zajistili dokonalou ochranu bytů před staveništním hlukem a prachem.
Dopisem, který podepsalo na místě 28 zástupců postižených občanů, požádali o pomoc ministra dopravy pana Ing. Milana Šimonovského. Současně vyjádřili odhodlání domáhat se správní žalobou pozastavení platnosti stavebního povolení, pokud Ministerstvo dopravy ČR nevyhoví jejich odvolaní proti vydanému stavebnímu povolení.
Ing. Karel Štěpaník, předseda OS „ VMO Brno“
=============================================================================
Vážený pane ministře!
Na svém setkání s občany města Brna, které se konalo v Moravském zemském muzeu dne 20.3.2006, jste mimo jiné uvedl, že nejste dobře informován o důvodech odporu nás, občanů Žabovřesk, proti zahájení další stavby Velkého městského okruhu v Brně, zkráceně označované jako tunely Dobrovského. Rádi bychom Vám proto svůj postoj ve zkratce přiblížili.
Zdůrazňujeme hned na počátku, že plně chápeme význam uvedené stavby pro řešení neúnosné dopravní situace na Kotlářské, Pionýrské, Skácelově a dalších ulicích a v městských částech. Současně však z vlastní hořké zkušenosti víme, jaké strádání nám připravovaná výstavba tří velkých křižovatek před západním portálem tunelů v nejbližších 5 letech přinese. Nechceme proto připustit, abychom byli opět bez náležité ochrany vystaveni nadměrnému hluku stavebních strojů, staveništnímu prachu a nadměrnému znečištění ovzduší, které tak rozsáhlé bourací a stavební práce nevyhnutelně přinesou stejně jako v 70. a 80. letech při výstavbě silnic Hradecké a Žabovřeské uprostřed našeho sídliště.
Bráníme se rovněž tomu, abychom byli nadále vystaveni dopravnímu hluku, překračujícímu zákonné limity i po dokončení této stavby s nákladem přes 6 miliard Kč. S nelibostí neseme, že neustálé odklady dokončení již přes 60 let rozestavěné silnice R43 přes Bystrc k nám směrují další dopravu, která projektované překročení hlukových limitů ještě zvýší.
Z těchto důvodů se snažíme i přes odpor stavebníka a města již více než 5 let prosadit všemi zákonnými prostředky takové změny stavebního řešení, které by zajistily přijatelnou ochranu našeho životního prostředí před negativními vlivy dopravy po těchto velmi frekventovaných silnicích. Je nám líto, že tyto naše kroky nepřímo vedou k neustálým odkladům zahájení stavebních prací a ve svých důsledcích tak maří Vaše úsilí. Jsme však k nim dohnáni zcela neústupným postojem investora, který veškeré naše podněty k uzavření vzájemné dohody vytrvale odmítá.
Cítíme se zaskočeni úzkoprsým přístupem Ředitelství silnic a dálnic, které zarputile omítá převzít odpovědnost za obtíže, jež nám uvedenou stavbou způsobí. Nechápeme, z jakého důvodu bychom měli hradit náklady na ochranu před staveništním hlukem ze svých vlastních prostředků, jak nás přesvědčuje tato Vám podřízená organizace. Je tomu snad proto, že proti naší vůli a v zájmu celého města byla doprostřed našeho sídliště situována velmi frekventovaná silnice I.třídy? Nebo jsme skutečně občany druhé kategorie, kteří na rozdíl od obyvatel Králova Pole či Bystrce nemají nárok na přijatelné podmínky bydlení pod dobu výstavby? Svůj požadavek na zabudování protihlukových oken z prostředků stavebníka na všech zasažených průčelích našich domů, tvořících ochrannou bariéru mezi staveništěm a sídlištěm, proto pokládáme za přiměřený a plně oprávněný.
Jsme rozhořčeni pohrdavým přístupem investora k usnesení zastupitelstva naší městské části Brno-Žabovřesky, které vyslovilo tomuto našemu požadavku svoji plnou podporu. Nevstřícný postoj investora nás překvapuje tím více, že svoji neochotu vynaložit na splnění našich požadavků potřebné náklady ve výši pouhých několika milionů Kč pokrytecky vymlouvá zachováním finanční kázně, ale současně velkoryse utrácí za státních prostředků desítky milionů ročně za údržbu průzkumných štol, vybudovaných v neodůvodněném časovém předstihu a bez potřebných povolení.
Jsme proto odhodláni, bude-li toho třeba, domáhat se svého práva na zdravé životní prostředí i nadále všemi dostupnými prostředky, včetně akcí občanské neposlušnosti nebo správní žaloby, směřující k pozastavení účinnosti stavebního povolení a tím tedy k dalšímu odkladu zahájení stavebních prací.
Věříme, vážený pane ministře, že po tomto vysvětlení pochopíte, že není naším zájmem tuto významnou brněnskou dopravní stavbu zbytečně zdržovat a že nám svým vlivem pomůžete v co nejkratší době nahromaděné rozpory odstranit.
V Brně dne 30.3.2006
Ing. Karel Štěpaník , předseda občanského sdružení
Na znamení souhlasu se svým podpisem na přiložené podpisové listině připojují:
tel: 549 249 641, e-mail: stepanik@sky.cz
Dopisem, který podepsalo na místě 28 zástupců postižených občanů, požádali o pomoc ministra dopravy pana Ing. Milana Šimonovského. Současně vyjádřili odhodlání domáhat se správní žalobou pozastavení platnosti stavebního povolení, pokud Ministerstvo dopravy ČR nevyhoví jejich odvolaní proti vydanému stavebnímu povolení.
Ing. Karel Štěpaník, předseda OS „ VMO Brno“
=============================================================================
Vážený pane ministře!
Na svém setkání s občany města Brna, které se konalo v Moravském zemském muzeu dne 20.3.2006, jste mimo jiné uvedl, že nejste dobře informován o důvodech odporu nás, občanů Žabovřesk, proti zahájení další stavby Velkého městského okruhu v Brně, zkráceně označované jako tunely Dobrovského. Rádi bychom Vám proto svůj postoj ve zkratce přiblížili.
Zdůrazňujeme hned na počátku, že plně chápeme význam uvedené stavby pro řešení neúnosné dopravní situace na Kotlářské, Pionýrské, Skácelově a dalších ulicích a v městských částech. Současně však z vlastní hořké zkušenosti víme, jaké strádání nám připravovaná výstavba tří velkých křižovatek před západním portálem tunelů v nejbližších 5 letech přinese. Nechceme proto připustit, abychom byli opět bez náležité ochrany vystaveni nadměrnému hluku stavebních strojů, staveništnímu prachu a nadměrnému znečištění ovzduší, které tak rozsáhlé bourací a stavební práce nevyhnutelně přinesou stejně jako v 70. a 80. letech při výstavbě silnic Hradecké a Žabovřeské uprostřed našeho sídliště.
Bráníme se rovněž tomu, abychom byli nadále vystaveni dopravnímu hluku, překračujícímu zákonné limity i po dokončení této stavby s nákladem přes 6 miliard Kč. S nelibostí neseme, že neustálé odklady dokončení již přes 60 let rozestavěné silnice R43 přes Bystrc k nám směrují další dopravu, která projektované překročení hlukových limitů ještě zvýší.
Z těchto důvodů se snažíme i přes odpor stavebníka a města již více než 5 let prosadit všemi zákonnými prostředky takové změny stavebního řešení, které by zajistily přijatelnou ochranu našeho životního prostředí před negativními vlivy dopravy po těchto velmi frekventovaných silnicích. Je nám líto, že tyto naše kroky nepřímo vedou k neustálým odkladům zahájení stavebních prací a ve svých důsledcích tak maří Vaše úsilí. Jsme však k nim dohnáni zcela neústupným postojem investora, který veškeré naše podněty k uzavření vzájemné dohody vytrvale odmítá.
Cítíme se zaskočeni úzkoprsým přístupem Ředitelství silnic a dálnic, které zarputile omítá převzít odpovědnost za obtíže, jež nám uvedenou stavbou způsobí. Nechápeme, z jakého důvodu bychom měli hradit náklady na ochranu před staveništním hlukem ze svých vlastních prostředků, jak nás přesvědčuje tato Vám podřízená organizace. Je tomu snad proto, že proti naší vůli a v zájmu celého města byla doprostřed našeho sídliště situována velmi frekventovaná silnice I.třídy? Nebo jsme skutečně občany druhé kategorie, kteří na rozdíl od obyvatel Králova Pole či Bystrce nemají nárok na přijatelné podmínky bydlení pod dobu výstavby? Svůj požadavek na zabudování protihlukových oken z prostředků stavebníka na všech zasažených průčelích našich domů, tvořících ochrannou bariéru mezi staveništěm a sídlištěm, proto pokládáme za přiměřený a plně oprávněný.
Jsme rozhořčeni pohrdavým přístupem investora k usnesení zastupitelstva naší městské části Brno-Žabovřesky, které vyslovilo tomuto našemu požadavku svoji plnou podporu. Nevstřícný postoj investora nás překvapuje tím více, že svoji neochotu vynaložit na splnění našich požadavků potřebné náklady ve výši pouhých několika milionů Kč pokrytecky vymlouvá zachováním finanční kázně, ale současně velkoryse utrácí za státních prostředků desítky milionů ročně za údržbu průzkumných štol, vybudovaných v neodůvodněném časovém předstihu a bez potřebných povolení.
Jsme proto odhodláni, bude-li toho třeba, domáhat se svého práva na zdravé životní prostředí i nadále všemi dostupnými prostředky, včetně akcí občanské neposlušnosti nebo správní žaloby, směřující k pozastavení účinnosti stavebního povolení a tím tedy k dalšímu odkladu zahájení stavebních prací.
Věříme, vážený pane ministře, že po tomto vysvětlení pochopíte, že není naším zájmem tuto významnou brněnskou dopravní stavbu zbytečně zdržovat a že nám svým vlivem pomůžete v co nejkratší době nahromaděné rozpory odstranit.
V Brně dne 30.3.2006
Ing. Karel Štěpaník , předseda občanského sdružení
Na znamení souhlasu se svým podpisem na přiložené podpisové listině připojují:
tel: 549 249 641, e-mail: stepanik@sky.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




