Tiskové zprávy
Koalice Nádraží v centru: Projekt Europoint nabírá zpoždění. Vlastní vinou.
Dnešním dnem mělo vstoupit v platnost územní rozhodnutí na projekt Europoint. Územní řízení však ještě ani nebylo zahájeno. Projekt přestavby železničního uzlu s odsunutým nádraží tak nabírá několikaměsíční zpoždění již v začátku. Zodpovědnost za nesplnění slibu daného veřejnosti padá plně na hlavu vedení města a ministertsva dopravy, neboť nikdo, kromě jimi řízených organizací, neměl zatím možnost do správních řízení o povolení stavby zasáhnout.
Oficiální časový harmonogram postupu prací zveřejňený na městských internetových stránkách www.zeleznicni-uzel-brno.cz již několik měsíců veřejnosti oznamuje, že temínem pro vydání územního rozhodnutí na pět etap stavby je 31. březen 2006. Dosud však územní řízení ani nebylo zahájeno. Stavební úřad Brno-střed zatím na úřední desku nevyvěsil oznámení o zahájení řízení. Pokladová dokumentace pro územní rozhodnutí dosud není účastníkům řízení na úřadě k dispozici k nahlédnutí. Vzhledem k rozsáhlosti a náročnosti řízení lze tedy očekávat, že dříve než na konci června 2006 rozhodnutí vydáno nebude.
Se obdobnými prodlevami se potýká i první, již dříve zahájená etapa přestavby železničního uzlu – výstavba první částí odstavného nádraží. V srpnu 2004, tedy dva měsíce před konáním referenda o poloze nádraží, slibovalo vedení brněnské radnice občanům, že do konce roku 2006 bude vystavěna nejen první část odstavného nádraží, ale i přesunutý opravárenský podnik ČSAD [1]. Stavba však do dnešního dne nezačala. Antimonopolní úřad na začátku března zrušil zakázku na projekt a stavební dozor za 45 milionů korun [2]. Výběrové řízení se tedy bude muset opakovat. Stavba první části odstavného nádraží však nijak nepředurčí výslednou polohu hlavního osobního nádraží, koalice Nádraží v centru proto tento projekt zkvalitňující zázemí železnice podporuje.
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA k tomu říká:
„Koalice nádraží v centru již od počátku veřejné debaty o poloze nádraží upozorňovala, že vedení města trpí nepatřičným optimismem ohledně termínů stavby a možností získání finančních prostředků na tak málo atraktivní projekt z pohledu cestujících. Je překvapivé, že i přesto, že se první fáze projektu neustále posouvají, slíbený termín dokončení stavby zůstává nezměněný. Začíná to připomínat trapnou sérii nesplněných slibů a průtahů, které si občané užili při dostavbě Temelína. Je jen otázkou času, kdy se průtahy promítnou v rozpočtu projektu.“
Bližší informace:
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042, mail: martin.ander@hnutiduha.cz
www.nadrazivcentru.cz
Poznámky:
[1] Ve zprávě uveřejněné na www.zeleznicni-uzel-brno.cz dne 4. 8. 2004 se uvádí: V první etapě – tedy do roku 2006 - by měla být vybudována první část odstavného nádraží, vyrůst by měly stavby pro přesun opravárenského závodu ČSAD a dokončeno by mělo být i jeho napojení na ulici Pražákovu.
[2] viz zpráva serveru Aktuálně.cz ze dne 14. 3. 2006 http://aktualne.centrum.cz/domaci/bezpecnost-a-doprava/clanek.phtml?id=103288
Oficiální časový harmonogram postupu prací zveřejňený na městských internetových stránkách www.zeleznicni-uzel-brno.cz již několik měsíců veřejnosti oznamuje, že temínem pro vydání územního rozhodnutí na pět etap stavby je 31. březen 2006. Dosud však územní řízení ani nebylo zahájeno. Stavební úřad Brno-střed zatím na úřední desku nevyvěsil oznámení o zahájení řízení. Pokladová dokumentace pro územní rozhodnutí dosud není účastníkům řízení na úřadě k dispozici k nahlédnutí. Vzhledem k rozsáhlosti a náročnosti řízení lze tedy očekávat, že dříve než na konci června 2006 rozhodnutí vydáno nebude.
Se obdobnými prodlevami se potýká i první, již dříve zahájená etapa přestavby železničního uzlu – výstavba první částí odstavného nádraží. V srpnu 2004, tedy dva měsíce před konáním referenda o poloze nádraží, slibovalo vedení brněnské radnice občanům, že do konce roku 2006 bude vystavěna nejen první část odstavného nádraží, ale i přesunutý opravárenský podnik ČSAD [1]. Stavba však do dnešního dne nezačala. Antimonopolní úřad na začátku března zrušil zakázku na projekt a stavební dozor za 45 milionů korun [2]. Výběrové řízení se tedy bude muset opakovat. Stavba první části odstavného nádraží však nijak nepředurčí výslednou polohu hlavního osobního nádraží, koalice Nádraží v centru proto tento projekt zkvalitňující zázemí železnice podporuje.
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA k tomu říká:
„Koalice nádraží v centru již od počátku veřejné debaty o poloze nádraží upozorňovala, že vedení města trpí nepatřičným optimismem ohledně termínů stavby a možností získání finančních prostředků na tak málo atraktivní projekt z pohledu cestujících. Je překvapivé, že i přesto, že se první fáze projektu neustále posouvají, slíbený termín dokončení stavby zůstává nezměněný. Začíná to připomínat trapnou sérii nesplněných slibů a průtahů, které si občané užili při dostavbě Temelína. Je jen otázkou času, kdy se průtahy promítnou v rozpočtu projektu.“
Bližší informace:
Martin Ander, ředitel Hnutí DUHA, tel: 732 565 042, mail: martin.ander@hnutiduha.cz
www.nadrazivcentru.cz
Poznámky:
[1] Ve zprávě uveřejněné na www.zeleznicni-uzel-brno.cz dne 4. 8. 2004 se uvádí: V první etapě – tedy do roku 2006 - by měla být vybudována první část odstavného nádraží, vyrůst by měly stavby pro přesun opravárenského závodu ČSAD a dokončeno by mělo být i jeho napojení na ulici Pražákovu.
[2] viz zpráva serveru Aktuálně.cz ze dne 14. 3. 2006 http://aktualne.centrum.cz/domaci/bezpecnost-a-doprava/clanek.phtml?id=103288
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




