Tiskové zprávy
Asociace občanských poraden: Reklamovat jděte jen vyzbrojeni paragrafy!
Toto poznání vychází z praxe, kterou získaly občanské poradny AOP při realizaci projektu „Spotřebitelské poradenství“. Z jeho výsledků vyplývá, že některé firmy uznají oprávněný nárok spotřebitele na vrácení peněz při reklamaci bohužel až v případě, když jim zašle doporučeně dopis s odkazem na příslušná ustanovení zákonů, která firma porušila s poukazem na to, že je odhodlán bránit se soudní cestou.
Tyto dopisy poradci s klienty často sestavují. „Je smutné, že některé firmy reagují až na tuto aktivitu. Pokud tam lidé jen zavolají nebo zajdou, často se jim zaměstnanci nenamáhají ani odpovědět nebo je odkazují na další a další místa,“ říká Olga Řeháková, která údaje od poraden vyhodnocovala a dodává: “je také pravdou, že do občanských poraden chodí lidé až v případě, když mají nějaký problém, takže věřím, že seriózních firem, které se chovají ke svým zákazníků s respektem, je většina“.
Díky podpoře Ministerstva průmyslu a obchodu mohly některé z poraden AOP poskytovat a rozvíjet spotřebitelské poradenství v roce 2005 ve zvýšené míře. V rámci tohoto projektu byly aktualizovány internetové stránky věnované ochraně spotřebitele na www.obcanske-poradny.cz, vydán leták „Spotřebitelský tahák“ a tisková zpráva k nejaktuálnějším tématům.
Za rok 2005 poskytly všechny poradny sdružené v AOP občanům přes 2000 rad a odpovědí na dotazy spojené s prosazováním práv spotřebitelů. Nejvíce těchto dotazů bylo spojeno s reklamacemi výrobků či služeb a často se také objevovala problematika předváděcích zájezdů.
Kontaktní osoba:
Olga Řeháková, tel: 222 780 599, 777 257 521
Asociace občanských poraden je nestátní nezisková organizace působící na celém území České republiky. Zastřešuje a sdružuje občanské poradny a poskytuje jim služby, které přispívají ke zvyšování kvality OP. V současné době je členy AOP 37 poraden působících ve 54 městech ve všech krajích ČR (úplný seznam občanských poraden naleznete na adrese: http://www.obcanske-poradny.cz). Asociace občanských poraden se zasazuje o šíření myšlenky občanského poradenství jako odborného sociálního poradenství přispívajícího k řešení nepříznivých sociálních situací občanů. Toto poradenství je charakteristické způsobem práce s klientem, jeho zplnomocňováním a komplexním přístupem ke klientovi a jeho situaci.
Tyto dopisy poradci s klienty často sestavují. „Je smutné, že některé firmy reagují až na tuto aktivitu. Pokud tam lidé jen zavolají nebo zajdou, často se jim zaměstnanci nenamáhají ani odpovědět nebo je odkazují na další a další místa,“ říká Olga Řeháková, která údaje od poraden vyhodnocovala a dodává: “je také pravdou, že do občanských poraden chodí lidé až v případě, když mají nějaký problém, takže věřím, že seriózních firem, které se chovají ke svým zákazníků s respektem, je většina“.
Díky podpoře Ministerstva průmyslu a obchodu mohly některé z poraden AOP poskytovat a rozvíjet spotřebitelské poradenství v roce 2005 ve zvýšené míře. V rámci tohoto projektu byly aktualizovány internetové stránky věnované ochraně spotřebitele na www.obcanske-poradny.cz, vydán leták „Spotřebitelský tahák“ a tisková zpráva k nejaktuálnějším tématům.
Za rok 2005 poskytly všechny poradny sdružené v AOP občanům přes 2000 rad a odpovědí na dotazy spojené s prosazováním práv spotřebitelů. Nejvíce těchto dotazů bylo spojeno s reklamacemi výrobků či služeb a často se také objevovala problematika předváděcích zájezdů.
Kontaktní osoba:
Olga Řeháková, tel: 222 780 599, 777 257 521
Asociace občanských poraden je nestátní nezisková organizace působící na celém území České republiky. Zastřešuje a sdružuje občanské poradny a poskytuje jim služby, které přispívají ke zvyšování kvality OP. V současné době je členy AOP 37 poraden působících ve 54 městech ve všech krajích ČR (úplný seznam občanských poraden naleznete na adrese: http://www.obcanske-poradny.cz). Asociace občanských poraden se zasazuje o šíření myšlenky občanského poradenství jako odborného sociálního poradenství přispívajícího k řešení nepříznivých sociálních situací občanů. Toto poradenství je charakteristické způsobem práce s klientem, jeho zplnomocňováním a komplexním přístupem ke klientovi a jeho situaci.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




