Tiskové zprávy
Sdružení obrany spotřebitelů ČR: Republikové shromáždění SOS se sejde v sobotu v Praze
Republikové shromáždění Sdružení obrany spotřebitelů ČR se sejde v sobotu v Praze. Jeho účastníci zhodnotí dvouleté období od posledního shromáždění a na základě toho stanoví hlavní úkoly na další dva roky.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR vzniklo v roce 1993 jako nezisková, nezávislá a nepolitická organizace s cílem hájit práva spotřebitelů. Během celé své existence se soustřeďuje především na osvětovou a poradenskou práci mezi spotřebiteli. Za pomoci 19 poradenských míst po celé republice pomáhá spotřebitelům při řešení problémů, s nimiž se jak ve službách, tak při nákupech v obchodech setkávají.
SOS vydává řadu brožur, informačních letáků, CD, každé dva měsíce vychází jeho časopis Štít spotřebitele, provozuje internetový server www.spotrebitele.info a informační linku SOS po telefonu 900 08 08 08 (8 Kč/min). To je jediná placená služba SOS a je určena pro operativní řešení vzniklých problémů, ostatní poradenství v osobních poradnách i na internetu je zdarma.
V současné době má Sdružení obrany spotřebitelů ČR více než 2500 členů – sympatizujících, přispívajících i aktivních. Za uplynulé dva roky se může pochlubit výraznými úspěchy. Na jednu stranu se podařilo dosáhnout například ve většině bank zrušení poplatků za zrušení účtů, na jejichž neoprávněnost SOS upozorňovalo, povedlo se dosáhnout toho, aby Česká spořitelna vyplatila všem studentům VŠ, kteří na to měli podle podepsané smlouvy nárok, desetitisícovou prémii za úspěšné ukončení studia atd. Vše s důrazem na mimosoudní řešení sporů. Naproti tomu SOS, jako spotřebitelská organizace, neváhá využít ani zákonného zmocnění k podání soudních žalob – zde SOS zaznamenalo úspěch např. ve sporu se společností ASKO – Nábytek, s.r.o. o nezákonný obsah jejích reklamačních podmínek. I tento případ nakonec dospěl v průběhu řízení k mimosoudnímu narovnání sporu ve prospěch spotřebitelů.
„SOS považuje za velké pozitivum to, že spotřebitelé vědí, že existuje jejich spotřebitelská organizace, která nastupuje tam, kde oni sami si nevědí rady,“ zdůrazňuje místopředsedkyně Republikového výboru SOS Libuše Olívková. „Počet podnětů rok od roku stoupá, což je důsledek toho, že si lidé uvědomili, že trh u nás bude jen takový, jak spotřebitelé dovolí, aby se k nim podnikatelé chovali. Už se více seznamují se svými základními právy, i když ještě stále obecné právní povědomí je, bohužel, velmi nízké.“
Republikové shromáždění na základě hodnocení uplynulých dvou let stanoví další hlavní směry působení SOS v zájmu českých spotřebitelů. „I nadále chceme aktivně přispívat k růstu nezávislosti a důvěryhodnosti spotřebitelského hnutí v ČR; dosažený vliv využívat k ochraně práv a oprávněných zájmů spotřebitelů v oblastech, kde síly jedince na tuto ochranu nestačí. Uvítáme každého, kdo by se chtěl aktivně spolupodílet na naší práci. Spotřebitelská organizace bude silná jen díky svým členům a podpoře veřejnosti,“ zdůraznila Libuše Olívková.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz
sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR vzniklo v roce 1993 jako nezisková, nezávislá a nepolitická organizace s cílem hájit práva spotřebitelů. Během celé své existence se soustřeďuje především na osvětovou a poradenskou práci mezi spotřebiteli. Za pomoci 19 poradenských míst po celé republice pomáhá spotřebitelům při řešení problémů, s nimiž se jak ve službách, tak při nákupech v obchodech setkávají.
SOS vydává řadu brožur, informačních letáků, CD, každé dva měsíce vychází jeho časopis Štít spotřebitele, provozuje internetový server www.spotrebitele.info a informační linku SOS po telefonu 900 08 08 08 (8 Kč/min). To je jediná placená služba SOS a je určena pro operativní řešení vzniklých problémů, ostatní poradenství v osobních poradnách i na internetu je zdarma.
V současné době má Sdružení obrany spotřebitelů ČR více než 2500 členů – sympatizujících, přispívajících i aktivních. Za uplynulé dva roky se může pochlubit výraznými úspěchy. Na jednu stranu se podařilo dosáhnout například ve většině bank zrušení poplatků za zrušení účtů, na jejichž neoprávněnost SOS upozorňovalo, povedlo se dosáhnout toho, aby Česká spořitelna vyplatila všem studentům VŠ, kteří na to měli podle podepsané smlouvy nárok, desetitisícovou prémii za úspěšné ukončení studia atd. Vše s důrazem na mimosoudní řešení sporů. Naproti tomu SOS, jako spotřebitelská organizace, neváhá využít ani zákonného zmocnění k podání soudních žalob – zde SOS zaznamenalo úspěch např. ve sporu se společností ASKO – Nábytek, s.r.o. o nezákonný obsah jejích reklamačních podmínek. I tento případ nakonec dospěl v průběhu řízení k mimosoudnímu narovnání sporu ve prospěch spotřebitelů.
„SOS považuje za velké pozitivum to, že spotřebitelé vědí, že existuje jejich spotřebitelská organizace, která nastupuje tam, kde oni sami si nevědí rady,“ zdůrazňuje místopředsedkyně Republikového výboru SOS Libuše Olívková. „Počet podnětů rok od roku stoupá, což je důsledek toho, že si lidé uvědomili, že trh u nás bude jen takový, jak spotřebitelé dovolí, aby se k nim podnikatelé chovali. Už se více seznamují se svými základními právy, i když ještě stále obecné právní povědomí je, bohužel, velmi nízké.“
Republikové shromáždění na základě hodnocení uplynulých dvou let stanoví další hlavní směry působení SOS v zájmu českých spotřebitelů. „I nadále chceme aktivně přispívat k růstu nezávislosti a důvěryhodnosti spotřebitelského hnutí v ČR; dosažený vliv využívat k ochraně práv a oprávněných zájmů spotřebitelů v oblastech, kde síly jedince na tuto ochranu nestačí. Uvítáme každého, kdo by se chtěl aktivně spolupodílet na naší práci. Spotřebitelská organizace bude silná jen díky svým členům a podpoře veřejnosti,“ zdůraznila Libuše Olívková.
Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.cz
sos@spotrebitele.cz
Ivana Picková, public relations
pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.cz) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




