Tiskové zprávy
Pardubický kraj: Roman Línek: Změna trasy R35 krajem bude na pořadu dne
25. ledna 2005 | Pardubický kraj
1. náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek dnes jednal s ministrem dopravy Milanem Šimonovským, a to zejména o problematice trasování rychlostní komunikace R35. Línek, který je zodpovědný za zpracování a předložení konceptu územního plánu Zastupitelstvu Pardubického kraje, k tomu dodává:
„Již minulý týden příslušný útvar Ministerstva dopravy ČR požádal odbor strategického rozvoje kraje o další spolupráci a podklady na téma trasování R35. Ministr dopravy mi dnes osobně potvrdil, že na základě prováděných analýz je velice pravděpodobné, že do poloviny února vydají jako dotčený orgán státní správy a v podstatě reprezentant státního investora R35 změněné stanovisko a budou nadále prosazovat a k realizaci připravovat tzv. jižní trasu. O tomto postupu ministr také oficiálně písemně bude informovat hejtmana Pardubického kraje Michala Rabase.“
Vicehejtman Línek, který patřil mezi ty zastupitelé, kteří v roce 2003 v dílčím trasování podpořili projednávání tzv. severní trasy, hodnotí vzniklou situaci následovně:
„Pokud vyjdu z předpokladu, že ministerstvo dopravy svůj názor v následujících týdnech opravdu změní, tak je to silný impuls, který nemůže krajská samospráva ignorovat. Jako garant územního plánu předložím následně radě a asi březnovému zastupitelstvu znovu problematiku trasování R35 ke zvážení. Musíme umět na novou situaci správně a rychle reagovat, abychom koncept územního plánu byli schopni s klidným svědomím ještě letos schválit. Osobně s odstupem od roku 2003 musím přiznat, že vidím tři velké důvody, na základě kterých jsem připraven nově podporovat tzv. jižní trasu. Je to nový a reálnější pohled ministerstva dopravy a dále především faktor času! Zatímco jižní trasu lze kontinuálně připravovat a po úsecích uvádět do provozu, tak u severní varianty lze čekat při přípravě povolení stavby problémy srovnatelné s průchodem dálnice Českým středohořím a etapovitost zprovoznění je vyloučena. Celkově odhaduji při severní variantě zpoždění realizace R35 krajem až o 10 let. Třetím nezanedbatelným důvodem je výrazný odpor obcí a různých občanských aktivit proti doposud prosazované severní variantě a ten se musí brát také do hry. Pokud výsledně bude do územního plánu dopracována jižní varianta, bude nutné zároveň s realizací R35 řešit dobré silniční napojení měst Lanškrouna, České Třebové a Ústí nad Orlicí. Rozhodující je však pro mne brzký čas realizace R35 a ten dnes hovoří pro jižní verzi. Musíme dokázat, aby bylo možné po dokončení dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Pardubicemi plynulé pokračování ve stavebních pracích na stavebně připravené trase R35. Jinak nebudeme schopni čelit dalšímu nárůstu dopravy, který se po dokončení D11 v našem kraji dá očekávat.“
„Již minulý týden příslušný útvar Ministerstva dopravy ČR požádal odbor strategického rozvoje kraje o další spolupráci a podklady na téma trasování R35. Ministr dopravy mi dnes osobně potvrdil, že na základě prováděných analýz je velice pravděpodobné, že do poloviny února vydají jako dotčený orgán státní správy a v podstatě reprezentant státního investora R35 změněné stanovisko a budou nadále prosazovat a k realizaci připravovat tzv. jižní trasu. O tomto postupu ministr také oficiálně písemně bude informovat hejtmana Pardubického kraje Michala Rabase.“
Vicehejtman Línek, který patřil mezi ty zastupitelé, kteří v roce 2003 v dílčím trasování podpořili projednávání tzv. severní trasy, hodnotí vzniklou situaci následovně:
„Pokud vyjdu z předpokladu, že ministerstvo dopravy svůj názor v následujících týdnech opravdu změní, tak je to silný impuls, který nemůže krajská samospráva ignorovat. Jako garant územního plánu předložím následně radě a asi březnovému zastupitelstvu znovu problematiku trasování R35 ke zvážení. Musíme umět na novou situaci správně a rychle reagovat, abychom koncept územního plánu byli schopni s klidným svědomím ještě letos schválit. Osobně s odstupem od roku 2003 musím přiznat, že vidím tři velké důvody, na základě kterých jsem připraven nově podporovat tzv. jižní trasu. Je to nový a reálnější pohled ministerstva dopravy a dále především faktor času! Zatímco jižní trasu lze kontinuálně připravovat a po úsecích uvádět do provozu, tak u severní varianty lze čekat při přípravě povolení stavby problémy srovnatelné s průchodem dálnice Českým středohořím a etapovitost zprovoznění je vyloučena. Celkově odhaduji při severní variantě zpoždění realizace R35 krajem až o 10 let. Třetím nezanedbatelným důvodem je výrazný odpor obcí a různých občanských aktivit proti doposud prosazované severní variantě a ten se musí brát také do hry. Pokud výsledně bude do územního plánu dopracována jižní varianta, bude nutné zároveň s realizací R35 řešit dobré silniční napojení měst Lanškrouna, České Třebové a Ústí nad Orlicí. Rozhodující je však pro mne brzký čas realizace R35 a ten dnes hovoří pro jižní verzi. Musíme dokázat, aby bylo možné po dokončení dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Pardubicemi plynulé pokračování ve stavebních pracích na stavebně připravené trase R35. Jinak nebudeme schopni čelit dalšímu nárůstu dopravy, který se po dokončení D11 v našem kraji dá očekávat.“
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk