https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/roman-linek-zmena-trasy-r35-krajem-bude-na-poradu-dne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Pardubický kraj: Roman Línek: Změna trasy R35 krajem bude na pořadu dne

25. ledna 2005 | Pardubický kraj
1. náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek dnes jednal s ministrem dopravy Milanem Šimonovským, a to zejména o problematice trasování rychlostní komunikace R35. Línek, který je zodpovědný za zpracování a předložení konceptu územního plánu Zastupitelstvu Pardubického kraje, k tomu dodává:

„Již minulý týden příslušný útvar Ministerstva dopravy ČR požádal odbor strategického rozvoje kraje o další spolupráci a podklady na téma trasování R35. Ministr dopravy mi dnes osobně potvrdil, že na základě prováděných analýz je velice pravděpodobné, že do poloviny února vydají jako dotčený orgán státní správy a v podstatě reprezentant státního investora R35 změněné stanovisko a budou nadále prosazovat a k realizaci připravovat tzv. jižní trasu. O tomto postupu ministr také oficiálně písemně bude informovat hejtmana Pardubického kraje Michala Rabase.“

Vicehejtman Línek, který patřil mezi ty zastupitelé, kteří v roce 2003 v dílčím trasování podpořili projednávání tzv. severní trasy, hodnotí vzniklou situaci následovně:

„Pokud vyjdu z předpokladu, že ministerstvo dopravy svůj názor v následujících týdnech opravdu změní, tak je to silný impuls, který nemůže krajská samospráva ignorovat. Jako garant územního plánu předložím následně radě a asi březnovému zastupitelstvu znovu problematiku trasování R35 ke zvážení. Musíme umět na novou situaci správně a rychle reagovat, abychom koncept územního plánu byli schopni s klidným svědomím ještě letos schválit. Osobně s odstupem od roku 2003 musím přiznat, že vidím tři velké důvody, na základě kterých jsem připraven nově podporovat tzv. jižní trasu. Je to nový a reálnější pohled ministerstva dopravy a dále především faktor času! Zatímco jižní trasu lze kontinuálně připravovat a po úsecích uvádět do provozu, tak u severní varianty lze čekat při přípravě povolení stavby problémy srovnatelné s průchodem dálnice Českým středohořím a etapovitost zprovoznění je vyloučena. Celkově odhaduji při severní variantě zpoždění realizace R35 krajem až o 10 let. Třetím nezanedbatelným důvodem je výrazný odpor obcí a různých občanských aktivit proti doposud prosazované severní variantě a ten se musí brát také do hry. Pokud výsledně bude do územního plánu dopracována jižní varianta, bude nutné zároveň s realizací R35 řešit dobré silniční napojení měst Lanškrouna, České Třebové a Ústí nad Orlicí. Rozhodující je však pro mne brzký čas realizace R35 a ten dnes hovoří pro jižní verzi. Musíme dokázat, aby bylo možné po dokončení dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Pardubicemi plynulé pokračování ve stavebních pracích na stavebně připravené trase R35. Jinak nebudeme schopni čelit dalšímu nárůstu dopravy, který se po dokončení D11 v našem kraji dá očekávat.“

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist