Tiskové zprávy
Děti Země - Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu: Silnice R43 přes Bystrc může výhledově skončit v Polsku
14. února 2003 | Děti Země - Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu
Autor: Miroslav Patrik, tel: 545 210 393, 603 574 289
Autor: Miroslav Patrik, tel: 545 210 393, 603 574 289
Nový koncept územního plánu Pardubického kraje uvažuje o evropském propojení. Přestože podle usnesení české vlády z června 1999 o rozvoji dopravních sítí do roku 2010 má trasa plánované rychlostní silnice R43 z Brna skončit na křížení se silnicí R35 u Moravské Třebové, předložený koncept Pardubického kraje uvažuje o jejím pokračování až k polským hranicím. Tím by se tak mohla do budoucna stát součástí evropské dálniční sítě a nikoliv jen regionální silnicí, která má podle jejích zastánců především odvést dopravu z Brna.
Dosavadní silné obavy ekologických organizací o jejím negativním vlivu na Bystrc a okolí Brněnské přehrady se spolu s téměř třiceti tisíci signatáři petice proti její stavbě by se tak asi bohužel naplnili.
„Myslím, že to může být vážná hrozba pro občany Bystrce, i když úsek na hraniční přechod v Lichkově není v závazné části konceptu územního plánu Pardubického kraje mezi veřejně prospěšné stavby ještě zařazen,“ informoval Miroslav Patrik z Dětí Země v Brně.
Zájem o prodloužení R43 už také projevila i polská strana. Pro nás by také mohlo být výhodné, neboť by došlo k lepšímu napojení nedalekého Lanškrouna, který potřebuje obchvat. Z dlouhodobého hlediska je proto doporučováno, aby byl koridor rychlostní silnice R43 chráněn až na státní hranici.
„Podle předloženého konceptu se zatím spíše uvažuje o dvoupruhové rychlostní silnici a pak na základě rostoucího množství aut by se dostavěly zbývající dva pruhy,“ doplnil dále Patrik.
Děti Země chtějí v konceptu především připomínkovat velké dopravní stavby jako je rychlostní silnice R35 a stále uvažovaná trasa kanálu Dunaj – Odra – Labe. Jeho koridor se stále chrání, i když nemá ekonomické a ekologické opodstatnění. Již teď je například známo, že prodloužení splavnění Labe do Přelouče silně negativně zasáhne část biocentra na Slavíkových ostrovech s řadou vzácných živočichů. Například některé druhy zde přítomných modrásků jsou jinde v Evropě téměř na vyhynutí.
Ke konceptu územního plánu Pardubického kraje a k posouzení jeho vlivů na životní prostředí je možné posílat připomínky až do 27. března na krajský úřad v Pardubicích. Veřejné projednání proběhne v pondělí 24. února od 12 hodin v České Třebové a dále v úterý 25. února od 9 hodin v Pardubicích.
Bližší informace o konceptu jsou na internetové stránce www.pardubickykraj.cz.
Dosavadní silné obavy ekologických organizací o jejím negativním vlivu na Bystrc a okolí Brněnské přehrady se spolu s téměř třiceti tisíci signatáři petice proti její stavbě by se tak asi bohužel naplnili.
„Myslím, že to může být vážná hrozba pro občany Bystrce, i když úsek na hraniční přechod v Lichkově není v závazné části konceptu územního plánu Pardubického kraje mezi veřejně prospěšné stavby ještě zařazen,“ informoval Miroslav Patrik z Dětí Země v Brně.
Zájem o prodloužení R43 už také projevila i polská strana. Pro nás by také mohlo být výhodné, neboť by došlo k lepšímu napojení nedalekého Lanškrouna, který potřebuje obchvat. Z dlouhodobého hlediska je proto doporučováno, aby byl koridor rychlostní silnice R43 chráněn až na státní hranici.
„Podle předloženého konceptu se zatím spíše uvažuje o dvoupruhové rychlostní silnici a pak na základě rostoucího množství aut by se dostavěly zbývající dva pruhy,“ doplnil dále Patrik.
Děti Země chtějí v konceptu především připomínkovat velké dopravní stavby jako je rychlostní silnice R35 a stále uvažovaná trasa kanálu Dunaj – Odra – Labe. Jeho koridor se stále chrání, i když nemá ekonomické a ekologické opodstatnění. Již teď je například známo, že prodloužení splavnění Labe do Přelouče silně negativně zasáhne část biocentra na Slavíkových ostrovech s řadou vzácných živočichů. Například některé druhy zde přítomných modrásků jsou jinde v Evropě téměř na vyhynutí.
Ke konceptu územního plánu Pardubického kraje a k posouzení jeho vlivů na životní prostředí je možné posílat připomínky až do 27. března na krajský úřad v Pardubicích. Veřejné projednání proběhne v pondělí 24. února od 12 hodin v České Třebové a dále v úterý 25. února od 9 hodin v Pardubicích.
Bližší informace o konceptu jsou na internetové stránce www.pardubickykraj.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk