Miroslav Patrik "> Silnice R43 přes Bystrc může výhledově skončit v Polsku - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/silnice-r43-pres-bystrc-muze-vyhledove-skoncit-v-polsku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Děti Země - Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu: Silnice R43 přes Bystrc může výhledově skončit v Polsku

14. února 2003 | Děti Země - Děti Země, Klub za udržitelnou dopravu
Autor: Miroslav Patrik, tel: 545 210 393, 603 574 289
Nový koncept územního plánu Pardubického kraje uvažuje o evropském propojení. Přestože podle usnesení české vlády z června 1999 o rozvoji dopravních sítí do roku 2010 má trasa plánované rychlostní silnice R43 z Brna skončit na křížení se silnicí R35 u Moravské Třebové, předložený koncept Pardubického kraje uvažuje o jejím pokračování až k polským hranicím. Tím by se tak mohla do budoucna stát součástí evropské dálniční sítě a nikoliv jen regionální silnicí, která má podle jejích zastánců především odvést dopravu z Brna.

Dosavadní silné obavy ekologických organizací o jejím negativním vlivu na Bystrc a okolí Brněnské přehrady se spolu s téměř třiceti tisíci signatáři petice proti její stavbě by se tak asi bohužel naplnili.

„Myslím, že to může být vážná hrozba pro občany Bystrce, i když úsek na hraniční přechod v Lichkově není v závazné části konceptu územního plánu Pardubického kraje mezi veřejně prospěšné stavby ještě zařazen,“ informoval Miroslav Patrik z Dětí Země v Brně.

Zájem o prodloužení R43 už také projevila i polská strana. Pro nás by také mohlo být výhodné, neboť by došlo k lepšímu napojení nedalekého Lanškrouna, který potřebuje obchvat. Z dlouhodobého hlediska je proto doporučováno, aby byl koridor rychlostní silnice R43 chráněn až na státní hranici.

„Podle předloženého konceptu se zatím spíše uvažuje o dvoupruhové rychlostní silnici a pak na základě rostoucího množství aut by se dostavěly zbývající dva pruhy,“ doplnil dále Patrik.

Děti Země chtějí v konceptu především připomínkovat velké dopravní stavby jako je rychlostní silnice R35 a stále uvažovaná trasa kanálu Dunaj – Odra – Labe. Jeho koridor se stále chrání, i když nemá ekonomické a ekologické opodstatnění. Již teď je například známo, že prodloužení splavnění Labe do Přelouče silně negativně zasáhne část biocentra na Slavíkových ostrovech s řadou vzácných živočichů. Například některé druhy zde přítomných modrásků jsou jinde v Evropě téměř na vyhynutí.

Ke konceptu územního plánu Pardubického kraje a k posouzení jeho vlivů na životní prostředí je možné posílat připomínky až do 27. března na krajský úřad v Pardubicích. Veřejné projednání proběhne v pondělí 24. února od 12 hodin v České Třebové a dále v úterý 25. února od 9 hodin v Pardubicích.

Bližší informace o konceptu jsou na internetové stránce www.pardubickykraj.cz.
Miroslav Patrik, tel: 545 210 393, 603 574 289
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist