Ivana Picková "> SOS vítá odbourávání poplatku za zrušení účtu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/sos-vita-odbouravani-poplatku-za-zruseni-uctu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Sdružení obrany spotřebitelů ČR: SOS vítá odbourávání poplatku za zrušení účtu

30. června 2005 | Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Autor: Ivana Picková, tel: 604 956 114
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) oceňuje postupné odstraňování poplatku za zrušení účtu ze sazebníků českých bank, jejichž řady dnes rozšířila Česká spořitelna. Tento poplatek podle názoru SOS omezuje volbu spotřebitele, a proto proti němu SOS dlouhodobě vystupuje.

SOS nesouhlasí s principem účtování sankce za řádné ukončení smluvního vztahu, protože může omezit možnost výběru spotřebitele. „Považujeme tento poplatek za výrazné omezení práva spotřebitele na výběr banky, kterým je v podstatě trestán za to, že bankovní ústav opouští,“ uvedla Ivana Picková z SOS. Proto SOS již v roce 2003 zjišťovalo u bank, zda odstraní poplatky za zrušení účtu. Následně bohužel bylo nuceno předat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

„SOS vítá dnešní rozhodnutí České spořitelny o odbourání poplatku za zrušení účtu. SOS již několikrát upozornilo, že pokládá poplatek za zrušení účtu za překážku svobodného odchodu spotřebitelů od jedné banky k druhé a tím i v rozporu s ustanovením občanského zákoníku o spotřebitelských smlouvách,“ uvedla Ivana Picková z SOS. „Hodnotíme toto rozhodnutí jako první krok ke splnění našich požadavků, které jsme adresovali jak České spořitelně, tak ČSOB, ale i jako důsledek působení tlaku Ministerstva financí ČR, které se začalo těmito problémy také zabývat.“
Poplatek za zrušení účtu v současné době již neúčtují zejména Komerční banka, HVB Bank Citibank, Živnobanka a Bawag. „SOS oceňuje současný trend směřující k odstranění tohoto poplatku. Domníváme se totiž, že banky by si měly udržet své klienty kvalitou služeb,“ uzavřela Picková.

Poplatek za zrušení účtu však zajisté není jediným problémem klientů bank, a proto je SOS i nadále připraveno zúčastňovat se jednání směřujících ke zlepšení jejich postavení. Dnes právě odeslalo na ministerstvo financí své stanovisko k otázkám zlepšení postavení klientů bank v ČR předloženým MF ČR k veřejné diskusi.

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, tel.: 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info,sos@spotrebitele.info

Ivana Picková, public relations, pickova@spotrebitele.cz, 604 956 114

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese kodex.spotrebitele.info.
Ivana Picková, tel: 604 956 114
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist