Tiskové zprávy
Sdružení Slunečnice: Svátek děčínských neziskovek skončil
3. března 2006 | Sdružení Slunečnice
Dne 3. 3. 2006 skončila kampaň 30 dní pro neziskovky v Děčíně, kterou organizovalo občanské sdružení Slunečnice. Během února se do kampaně zapojila celá řada místních neziskových organizací, které se zúčastnily zejména prezentační výstavy v kině Sněžník. Namátkou lze jmenovat Mateřské centrum Bělásek, děčínský skauting, TJ Sokol, Avaz, Arnika, Amici Decini, IDZ, Pionýr, Jurta, Charitní sdružení Děčín, Agentura osobní asistenční služby, Brontosaurus, Divadelní spolek Karel Čapek, Agentura Osmý den, 1. hudební spolek, atd. Během kampaně se uskutečnilo celkem 10 akcí, jejichž smyslem bylo upozornit na potenciál, který neziskové organizace v Děčíně mají.
K těm nejzajímavějším patřil Koncert pro neziskovky v music baru Palermo, cykloworkshop o nových možnostech rozvoje místních cyklotras, ples klientů Slunečnice a beseda zástupců místních neziskovek se starostou Města Děčín.
„Díky této kampani se podařilo alespoň orientačně zmapovat najaktivnější místní organizace, které mají zájem se spolupodílet na veřejném životě. To nejzásadnější, co celá kampaň přinesla, je odhalení pozitivních i hluchých míst v komunikaci s Městem Děčín. Vedení města dostalo příležitost se seznámit s úžasným potenciálem, který neziskovky nabízejí v mnoha oblastech, počínaje sociální péčí přes sportovní a kulturní aktivity až po ochranu životního prostředí. Očekáváme, že by to mohlo nastartovat větší zájem o spolupráci. Ukázalo se, že je co zlepšovat, a to jak u neziskovek, tak u místní správy i samosprávy. Celou řadu nově objevených podnětů se pokusíme během roku vhodným způsobem uchopit a rozvinout. Například jsme narazili na skutečnost, že Město Děčín neumí dostatečně využívat neziskových organizací k tomu, aby do místní sociální a kulturní sféry začaly proudit peníze z vnějších zdrojů.
Vysvětlení je jednoduché. Stačilo by jen, aby město spolufinancovalo kvalitní projekty neziskovek, které umí tyto zdroje aktivovat. Výsledkem by mohlo být například podstatné zlepšení úrovně sociálních služeb, přičemž po vyadministrování těchto tzv. měkkých projektů by městská kasa získala vynaložené prostředky v plné výši zpět, takže není na čem
prodělat. Protože se však jedná o úplně novou věc, tak se úředníkům ani zástupcům místní samosprávy do toho moc nechce. Světlým příkladem je starosta Děčína ing. Raška, který neziskovky vnímá jako partnery a je připraven s nimi jednat,“ komentuje výsledky kampaně 30 dní pro neziskovky v Děčíně její koordinátor Martin Zíka ze sdružení Slunečnice a dodává: „vynikající je, že se nám podařilo oslovit slušnou část veřejnosti v celém spektru od mládeže po důchodce a dokonce jsme získali několik nových zájemců o dobrovolnickou práci, což považuji za velmi
pozitivní signál.“
K těm nejzajímavějším patřil Koncert pro neziskovky v music baru Palermo, cykloworkshop o nových možnostech rozvoje místních cyklotras, ples klientů Slunečnice a beseda zástupců místních neziskovek se starostou Města Děčín.
„Díky této kampani se podařilo alespoň orientačně zmapovat najaktivnější místní organizace, které mají zájem se spolupodílet na veřejném životě. To nejzásadnější, co celá kampaň přinesla, je odhalení pozitivních i hluchých míst v komunikaci s Městem Děčín. Vedení města dostalo příležitost se seznámit s úžasným potenciálem, který neziskovky nabízejí v mnoha oblastech, počínaje sociální péčí přes sportovní a kulturní aktivity až po ochranu životního prostředí. Očekáváme, že by to mohlo nastartovat větší zájem o spolupráci. Ukázalo se, že je co zlepšovat, a to jak u neziskovek, tak u místní správy i samosprávy. Celou řadu nově objevených podnětů se pokusíme během roku vhodným způsobem uchopit a rozvinout. Například jsme narazili na skutečnost, že Město Děčín neumí dostatečně využívat neziskových organizací k tomu, aby do místní sociální a kulturní sféry začaly proudit peníze z vnějších zdrojů.
Vysvětlení je jednoduché. Stačilo by jen, aby město spolufinancovalo kvalitní projekty neziskovek, které umí tyto zdroje aktivovat. Výsledkem by mohlo být například podstatné zlepšení úrovně sociálních služeb, přičemž po vyadministrování těchto tzv. měkkých projektů by městská kasa získala vynaložené prostředky v plné výši zpět, takže není na čem
prodělat. Protože se však jedná o úplně novou věc, tak se úředníkům ani zástupcům místní samosprávy do toho moc nechce. Světlým příkladem je starosta Děčína ing. Raška, který neziskovky vnímá jako partnery a je připraven s nimi jednat,“ komentuje výsledky kampaně 30 dní pro neziskovky v Děčíně její koordinátor Martin Zíka ze sdružení Slunečnice a dodává: „vynikající je, že se nám podařilo oslovit slušnou část veřejnosti v celém spektru od mládeže po důchodce a dokonce jsme získali několik nových zájemců o dobrovolnickou práci, což považuji za velmi
pozitivní signál.“
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




