Tiskové zprávy
Divadlo Ponec: Tanec Praha uvede v divadle Ponec 28. února a 1. března reprízy choreografií Milana a Zuzany Kozánkových
Divadlo Ponec /žižkovská scéna současného tance/ připravuje na 28. února a 1. března reprízu nových choreografií „Omša“ Milana Kozánka a „Cocoon Invisible“ Zuzany Kozánkové.
Omša Milana Kozánka je příběhem o hříchu a čistotě, kde je hudba Johana Sebastiana Bacha provázána se současným tancem. Jde o příběh člověka, který ve snu prožije své narození i smrt. Druhé sólové představení večera Cocoon Invisible Zuzany Kozánkové, je příběhem ženy, která touží žít jinak, než jí diktují společenské normy. Je zvláštní bytostí žijící ve vlastním světě, z nějž se snaží proniknout ven mezi ostatní, a to bez přetvářky. Netouží po izolaci, ale po komunikaci. Interpretace představení byla svěřena Veronice Šimkové.
Milan Kozánek: Omša
Představení vzniklo jako sólo na míru výraznému talentu české a slovenské taneční scény – Jaru Viňarskému, kterého znají diváci divadla Ponec například z představení Mi non sabir či Posledný krok pred.
Námět: Milan Kozánek, Jaro Viňarský
Choreografie: Milan Kozánek
Tančí: Jaro Viňarský
Hudba: J. S. Bach
Světelný design: Pavel Kotlík
Scénografie, kostým: Eva Rácová
Zuzana Kozánková: Cocoon Invisible
V každé z nás dříme množství archetypálních symbolů, jimiž podvědomě komunikujeme a uvědomujeme si tak ženu, která v nás spí. Žena se musí především vynořit ze ženy, aby si uvědomila, že skutečně existuje, a aby tuto představu přenesla na sebe, na svět a začlenila ji do svého života.
Choreografie: Zuzana Kozánková
Tančí: Veronika Šimková
Hudba: Jozef Vlk
Světelný design: Pavel Kotlík
Scéna, kostýmy: Erika Čičmanová
Vznik obou choreografií podpořili: Městská část Praha 3, Hlavní město Praha, Ministerstvo Kultury Slovenskej republiky, Asociácia súčasného tanca Bratislava, divadlo Ponec a Tanec Praha, Taneční studio Dance Perfect, Studio Kokovice.
Slovenský choreograf Milan Kozánek je absolventem Vysoké školy múzických umění v Bratislavě. Vedle mnoha inscenací pro slovenské soubory moderního tance působil jako tanečník u řady zahraničních choreografů - Roberto Galvana, Philippa Egliho, Denise Lamparta či Williho Dornera. Již od roku 1993 pracuje hlavně jako choreograf. V roce 1995 získal cenu v Choreografické soutěži Bratislava ´95. Milan Kozánek nyní působí rovněž jako asistent ředitelky rakouské taneční školy SEAD.
Choreografka a tanečnice Zuzana Kozánková je rovněž absolventkou Vysoké školy múzických umění v Bratislavě. Jako tanečnice spolupracovala například se Zuzanou Hájkovou, Billem Youngem, Allysonem Greenem nebo Frey Faustem. Od roku 1995 se věnuje vlastní choreografické tvorbě. Nyní také dopisuje do odborných tanečních periodik a působí jako pedagog na Slovensku i v zahraničí. Letos například začala vyučovat v rakouském Salzburgu na prestižní taneční škole SEAD. Zuzana a Milan Kozánkovi společně založili společnost Artyci, v jejíž produkci vytvořili několik kratších i celovečerních představení za účasti domácích i zahraničních umělců.
Zuzana a Milan Kozánkovi založili před deseti lety taneční společnost Artyci. Zakrátko se tvorba tohoto sdružení umělců působících na Slovensku stala významným aktivem současného slovenského tance, jehož kvality ocenili i diváci v zahraničí. Zuzana a Milan jsou zároveň tanečními pedagogy a mají zkušenosti z práce v Evropě i Asii. Jejich tvorba je poučená studiem západních i východních tanečních technik a prostoupena poznatky východních filozofií. V současnosti vyučují na prestižní evropské taneční škole SEAD v rakouském Salzburgu.
Ponec – scéna pro současný tanec a pohybové divadlo.
Divadlo Ponec provozuje občanské sdružení Tanec Praha za finanční podpory Hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR a programu EU Culture 2000.
Pokud máte zájem o další informace, fotografie, rozhovory apod., kontaktujte:
Tanec Praha / divadlo Ponec
PR a promotion:
Jiří Sedlák - 604 868 914
Silvie Marková - 604 748 699
Ondřej Chalupský - 604 282 443
e-mail: pr@tanecpraha.cz
Divadlo Ponec, Husitská 24A, 130 00 Praha 3, www.divadloponec.cz
Omša Milana Kozánka je příběhem o hříchu a čistotě, kde je hudba Johana Sebastiana Bacha provázána se současným tancem. Jde o příběh člověka, který ve snu prožije své narození i smrt. Druhé sólové představení večera Cocoon Invisible Zuzany Kozánkové, je příběhem ženy, která touží žít jinak, než jí diktují společenské normy. Je zvláštní bytostí žijící ve vlastním světě, z nějž se snaží proniknout ven mezi ostatní, a to bez přetvářky. Netouží po izolaci, ale po komunikaci. Interpretace představení byla svěřena Veronice Šimkové.
Milan Kozánek: Omša
Představení vzniklo jako sólo na míru výraznému talentu české a slovenské taneční scény – Jaru Viňarskému, kterého znají diváci divadla Ponec například z představení Mi non sabir či Posledný krok pred.
Námět: Milan Kozánek, Jaro Viňarský
Choreografie: Milan Kozánek
Tančí: Jaro Viňarský
Hudba: J. S. Bach
Světelný design: Pavel Kotlík
Scénografie, kostým: Eva Rácová
Zuzana Kozánková: Cocoon Invisible
V každé z nás dříme množství archetypálních symbolů, jimiž podvědomě komunikujeme a uvědomujeme si tak ženu, která v nás spí. Žena se musí především vynořit ze ženy, aby si uvědomila, že skutečně existuje, a aby tuto představu přenesla na sebe, na svět a začlenila ji do svého života.
Choreografie: Zuzana Kozánková
Tančí: Veronika Šimková
Hudba: Jozef Vlk
Světelný design: Pavel Kotlík
Scéna, kostýmy: Erika Čičmanová
Vznik obou choreografií podpořili: Městská část Praha 3, Hlavní město Praha, Ministerstvo Kultury Slovenskej republiky, Asociácia súčasného tanca Bratislava, divadlo Ponec a Tanec Praha, Taneční studio Dance Perfect, Studio Kokovice.
Slovenský choreograf Milan Kozánek je absolventem Vysoké školy múzických umění v Bratislavě. Vedle mnoha inscenací pro slovenské soubory moderního tance působil jako tanečník u řady zahraničních choreografů - Roberto Galvana, Philippa Egliho, Denise Lamparta či Williho Dornera. Již od roku 1993 pracuje hlavně jako choreograf. V roce 1995 získal cenu v Choreografické soutěži Bratislava ´95. Milan Kozánek nyní působí rovněž jako asistent ředitelky rakouské taneční školy SEAD.
Choreografka a tanečnice Zuzana Kozánková je rovněž absolventkou Vysoké školy múzických umění v Bratislavě. Jako tanečnice spolupracovala například se Zuzanou Hájkovou, Billem Youngem, Allysonem Greenem nebo Frey Faustem. Od roku 1995 se věnuje vlastní choreografické tvorbě. Nyní také dopisuje do odborných tanečních periodik a působí jako pedagog na Slovensku i v zahraničí. Letos například začala vyučovat v rakouském Salzburgu na prestižní taneční škole SEAD. Zuzana a Milan Kozánkovi společně založili společnost Artyci, v jejíž produkci vytvořili několik kratších i celovečerních představení za účasti domácích i zahraničních umělců.
Zuzana a Milan Kozánkovi založili před deseti lety taneční společnost Artyci. Zakrátko se tvorba tohoto sdružení umělců působících na Slovensku stala významným aktivem současného slovenského tance, jehož kvality ocenili i diváci v zahraničí. Zuzana a Milan jsou zároveň tanečními pedagogy a mají zkušenosti z práce v Evropě i Asii. Jejich tvorba je poučená studiem západních i východních tanečních technik a prostoupena poznatky východních filozofií. V současnosti vyučují na prestižní evropské taneční škole SEAD v rakouském Salzburgu.
Ponec – scéna pro současný tanec a pohybové divadlo.
Divadlo Ponec provozuje občanské sdružení Tanec Praha za finanční podpory Hlavního města Prahy, Ministerstva kultury ČR a programu EU Culture 2000.
Pokud máte zájem o další informace, fotografie, rozhovory apod., kontaktujte:
Tanec Praha / divadlo Ponec
PR a promotion:
Jiří Sedlák - 604 868 914
Silvie Marková - 604 748 699
Ondřej Chalupský - 604 282 443
e-mail: pr@tanecpraha.cz
Divadlo Ponec, Husitská 24A, 130 00 Praha 3, www.divadloponec.cz
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




