Tiskové zprávy
Ústecký kraj: Tratě v Ústeckém kraji chtějí rušit dráhy, nikoliv Ústecký kraj
22. dubna 2005 | Ústecký kraj
Dopravu na železničních tratích v Ústeckém kraji chtějí rušit České dráhy, nikoliv Ústecký kraj. Navrhnout zrušení tratí je plně v kompetenci Českých drah a schválení tohoto kroku přísluší Drážnímu úřadu. „Ústecký kraj nebude v žádném případě s rušením tratí souhlasit a o tomto stanovisku jsou zástupci drah informováni. Chceme, aby se občané dostali do práce a děti do škol. Rušení tratí je pro nás nepřijatelné,“ uvedl hejtman Jiří Šulc.
Zdůrazňujeme, že v případě, že se České dráhy jednostranně rozhodnou některé tratě zrušit, je Ústecký kraj připraven zajistit dopravu občanů v těchto úsecích autobusy. „Autobusy jsou podstatně levnější než vlaky a díky tomu jich může jezdit i víc. Za polovinu peněz, které žádají dráhy, jsme schopni zajistit stejný rozsah dopravy. Dráhy nás vydírají hlasitým křikem, že když nedostanou co chtějí, zruší některé tratě. Kdyby to ale opravdu chtěly udělat, vykopou si hrob! Protože my následně okamžitě nasadíme náhradní dopravu autobusy, které dopraví občany do práce, do škol a všude, kam potřebují, a možná to zajistí komfortněji a za daleko méně peněz, než to dnes dělají dráhy,“ zdůraznil hejtman.
Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc ve svém vyjádření k postoji Českých drah jasně deklaroval, že kraj má v rozpočtu připraveno 335 milionů na pokrytí ztráty Českých drah z osobní železniční dopravy. Mají-li České dráhy dlouhodobě informaci o tom, že tratě, které chtějí podle svého vyjádření rušit, jsou nevytížené, měla být tato záležitost projednávána již v rámci grafikonu jízdního řádu na rok 2004/2005 a nikoli 20. dubna 2005 bez jakéhokoliv upozornění občanů a starostů obcí. Ústecký kraj požaduje, aby s ním České dráhy vedly jednání, kterého se musí zúčastnit také starostové, zástupci příslušných komisí na území kraje a Severočeského sdružení obcí.
Zdůrazňujeme, že v případě, že se České dráhy jednostranně rozhodnou některé tratě zrušit, je Ústecký kraj připraven zajistit dopravu občanů v těchto úsecích autobusy. „Autobusy jsou podstatně levnější než vlaky a díky tomu jich může jezdit i víc. Za polovinu peněz, které žádají dráhy, jsme schopni zajistit stejný rozsah dopravy. Dráhy nás vydírají hlasitým křikem, že když nedostanou co chtějí, zruší některé tratě. Kdyby to ale opravdu chtěly udělat, vykopou si hrob! Protože my následně okamžitě nasadíme náhradní dopravu autobusy, které dopraví občany do práce, do škol a všude, kam potřebují, a možná to zajistí komfortněji a za daleko méně peněz, než to dnes dělají dráhy,“ zdůraznil hejtman.
Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc ve svém vyjádření k postoji Českých drah jasně deklaroval, že kraj má v rozpočtu připraveno 335 milionů na pokrytí ztráty Českých drah z osobní železniční dopravy. Mají-li České dráhy dlouhodobě informaci o tom, že tratě, které chtějí podle svého vyjádření rušit, jsou nevytížené, měla být tato záležitost projednávána již v rámci grafikonu jízdního řádu na rok 2004/2005 a nikoli 20. dubna 2005 bez jakéhokoliv upozornění občanů a starostů obcí. Ústecký kraj požaduje, aby s ním České dráhy vedly jednání, kterého se musí zúčastnit také starostové, zástupci příslušných komisí na území kraje a Severočeského sdružení obcí.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk