Petr Firbas "> Územní plánování a Hitlerova dálnice R43 - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/uzemni-planovani-a-hitlerova-dalnice-r43
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

OS v Brne - Kninickach: Územní plánování a Hitlerova dálnice R43

30. října 2007 | OS v Brne - Kninickach
Autor: Petr Firbas
V poslední době jsou tisku poskytovány z úrovně radní JMK, ing. arch. Procházkové, informace k R43, se kterými nelze souhlasit.

Nyní JMK svolává seminář k R43, který se má konat zítra ve středu 31. října 2007 (pozvánka přiložena).

Jistě oceníte přiložený krátký přehled faktů s kopiemi dokumentů k dané problematice. Nepochybujeme, že Vám to pomůže na předmětném semináři i při jiných příležitostech klást dobré otázky osobám ze státní správy a samosprávy.

Podstatné je, že tranzitní doprava nepatří do žádné z městských čtvrtí Brna. Řešení problému tranzitní dopravy je dobře známo a běžně aplikováno. Tímto řešením je vybudování OBCHVATU města. Toto řešení aplikuje Praha, Plzeň, Olomouc a stovky měst a vesnic.

Proč OBCHVAT není dobrý pro Brno, to je otázka pro ty, kteří v Brně a v Jihomoravském kraji prosazují vybudování průtahu transevropské dálniční komunikace R43 přes město Brno a tedy prosazují zavlečení další tranzitní dopravy do Brna místo odstranění tranzitní dopravy z těch míst, kde tato doprava škodí už dnes (tj. Řečkovice, Královo Pole, Žabovřesky a jinde.)

Debaty o tom, zda je nebo není dodržena evropská legislativa jsou už dnes zbytečné. Jak už media informovala, R43 byla v dané situaci po jednání Ministerstva dopravy s Bruselem vyřazena z Operačního programu doprava. Není tedy dál co řešit. Dokud R43 nebude navržena pro zajištění plynulé dálkové dopravy v rámci EU, tj. jako plnohodnotný obchvat Brněnské aglomerace a ne jako dálniční průtah města Brna, miliardy z EU nepřijdou.

Je tedy třeba se ptát, kdy konečně územní plánování na úrovni Jihomoravského kraje pochopí, že není jiné cesty a kdy konečně bude pochopeno, že chybnými postupy Brno a Jižní Morava se k miliardám z EU nedopracuje a tedy díky chybným postupům my všichni přijdeme o možnost získat prostředky na potřebnou a kvalitní dopravní infrastrukturu.

Nové vedení města Brna se nyní začalo věnovat otázce Brna bez R43. Toto je třeba vysoce ocenit i z hlediska, že petici za obchvat města Brna a proti R43 přes Bystrc podepsalo přes 35 tisíc občanů.

"Ministerstvo pro místní rozvoj v oficielním usnesení jasně potvrdilo, že R43 není v územním plánu brněnské aglomerace schválena. Uzemní plán, který máme, to dokládá. Vypadá to, že jak zastupitelé tak i občané byli po léta uváděni v omyl." uvádí doc. Firbas, předseda občanského sdružení z Kníniček.

Jana Pálková, zastupitelka v MČ Bystrc a předsedkyně občanského sdružení, které je iniciátorem petice za obchvat města Brna, k tomu uvádí: „Vzhledem k tomu, že se dosavadní úřední postupy v souvislosti s územním plánováním a R43 ukázaly od základu chybnými, očekáváme, že v právním státě dojde neprodleně k nápravě“.
„Brno dosud žádný obchvat nemá a nutně jej potřebuje. Závěr vyhledávácí studie v roce 2005 doložil, že vedení R43 obchvatovou trasou mimo celé město Brno je možné. Očekáváme, že zastupitelé kraje, se zamyslí nad špatnou dopravní situací v městě Brně a budou rozhodným způsobem podporovat vybudování obchvatu města.“ řekl Mgr. Karel Taft, zástupce občanského sdružení stavícího se proti dálničním průtahům brněnskou aglomerací“.
Ing. Miroslav Michal, zástupce občanského sdružení z Troubska, dodal: „Je již na čase, aby Ředitelství silnic a dálnic přestalo plýtvat desetimiliony korun z veřejných financí na nerealizovatelnou trasu R43 přes Troubsko a Bystrc a konečně po 34 letech urychleně dobudovalo maximální možná protihluková v Troubsku a Bosonohách, kde již nastal stav ohrožení veřejného zdraví.“
„Prvním krokem k trasování jakékoli dálnice je územní plán. R43 v územním plánu není, ale úřady už na její virtuální vedení utrácejí peníze daňových poplatníků a chtějí dosáhnout na peníze dalších Evropanů. Kvůli nezákonným postupům úředníků ovšem finance z Bruselu nepřitečou. Nejen ke škodě Brna,“ uzavírá Mgr. Luděk Šikola, právník EPS.
Kontakty:

Doc. Petr Firbas, předseda Občanského sdružení za kvalitu bydlení v Brně-Kníničkách, Jinačovicích a Rozdrojovicích, email: petrfirbas@yahoo.com
Jana Pálková, zastupitelka v MČ Brno-Bystrc a předsedkyně OS Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim-Troubsko, mobil 608 470 415, email janapalkova@seznam.cz
Mgr. Karel Taft, předseda OS Občané brněnské aglomerace proti dálničním průtahům svým městem, email: karel.taft@comguard.cz
Ing. Miroslav Michal, předseda OS za ochranu kvality bydlení a životního prostředí v Troubsku, mobil: 732 774 781
Mgr. Luděk Šikola, právník EPS Brno, mobil: 731170074


Další informace:

www.r43.cz
TZ Ekologického právního servisu http://www.eps.cz/php/index.php?cat=arch&art=news&x=1965278
Příloha s přehledem situace v územním plánování

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist