Tiskové zprávy
OS v Brne - Kninickach: Územní plánování a Hitlerova dálnice R43
30. října 2007 | OS v Brne - Kninickach
Autor: Petr Firbas
Autor: Petr Firbas
V poslední době jsou tisku poskytovány z úrovně radní JMK, ing. arch. Procházkové, informace k R43, se kterými nelze souhlasit.
Nyní JMK svolává seminář k R43, který se má konat zítra ve středu 31. října 2007 (pozvánka přiložena).
Jistě oceníte přiložený krátký přehled faktů s kopiemi dokumentů k dané problematice. Nepochybujeme, že Vám to pomůže na předmětném semináři i při jiných příležitostech klást dobré otázky osobám ze státní správy a samosprávy.
Podstatné je, že tranzitní doprava nepatří do žádné z městských čtvrtí Brna. Řešení problému tranzitní dopravy je dobře známo a běžně aplikováno. Tímto řešením je vybudování OBCHVATU města. Toto řešení aplikuje Praha, Plzeň, Olomouc a stovky měst a vesnic.
Proč OBCHVAT není dobrý pro Brno, to je otázka pro ty, kteří v Brně a v Jihomoravském kraji prosazují vybudování průtahu transevropské dálniční komunikace R43 přes město Brno a tedy prosazují zavlečení další tranzitní dopravy do Brna místo odstranění tranzitní dopravy z těch míst, kde tato doprava škodí už dnes (tj. Řečkovice, Královo Pole, Žabovřesky a jinde.)
Debaty o tom, zda je nebo není dodržena evropská legislativa jsou už dnes zbytečné. Jak už media informovala, R43 byla v dané situaci po jednání Ministerstva dopravy s Bruselem vyřazena z Operačního programu doprava. Není tedy dál co řešit. Dokud R43 nebude navržena pro zajištění plynulé dálkové dopravy v rámci EU, tj. jako plnohodnotný obchvat Brněnské aglomerace a ne jako dálniční průtah města Brna, miliardy z EU nepřijdou.
Je tedy třeba se ptát, kdy konečně územní plánování na úrovni Jihomoravského kraje pochopí, že není jiné cesty a kdy konečně bude pochopeno, že chybnými postupy Brno a Jižní Morava se k miliardám z EU nedopracuje a tedy díky chybným postupům my všichni přijdeme o možnost získat prostředky na potřebnou a kvalitní dopravní infrastrukturu.
Nové vedení města Brna se nyní začalo věnovat otázce Brna bez R43. Toto je třeba vysoce ocenit i z hlediska, že petici za obchvat města Brna a proti R43 přes Bystrc podepsalo přes 35 tisíc občanů.
"Ministerstvo pro místní rozvoj v oficielním usnesení jasně potvrdilo, že R43 není v územním plánu brněnské aglomerace schválena. Uzemní plán, který máme, to dokládá. Vypadá to, že jak zastupitelé tak i občané byli po léta uváděni v omyl." uvádí doc. Firbas, předseda občanského sdružení z Kníniček.
Jana Pálková, zastupitelka v MČ Bystrc a předsedkyně občanského sdružení, které je iniciátorem petice za obchvat města Brna, k tomu uvádí: „Vzhledem k tomu, že se dosavadní úřední postupy v souvislosti s územním plánováním a R43 ukázaly od základu chybnými, očekáváme, že v právním státě dojde neprodleně k nápravě“.
„Brno dosud žádný obchvat nemá a nutně jej potřebuje. Závěr vyhledávácí studie v roce 2005 doložil, že vedení R43 obchvatovou trasou mimo celé město Brno je možné. Očekáváme, že zastupitelé kraje, se zamyslí nad špatnou dopravní situací v městě Brně a budou rozhodným způsobem podporovat vybudování obchvatu města.“ řekl Mgr. Karel Taft, zástupce občanského sdružení stavícího se proti dálničním průtahům brněnskou aglomerací“.
Ing. Miroslav Michal, zástupce občanského sdružení z Troubska, dodal: „Je již na čase, aby Ředitelství silnic a dálnic přestalo plýtvat desetimiliony korun z veřejných financí na nerealizovatelnou trasu R43 přes Troubsko a Bystrc a konečně po 34 letech urychleně dobudovalo maximální možná protihluková v Troubsku a Bosonohách, kde již nastal stav ohrožení veřejného zdraví.“
„Prvním krokem k trasování jakékoli dálnice je územní plán. R43 v územním plánu není, ale úřady už na její virtuální vedení utrácejí peníze daňových poplatníků a chtějí dosáhnout na peníze dalších Evropanů. Kvůli nezákonným postupům úředníků ovšem finance z Bruselu nepřitečou. Nejen ke škodě Brna,“ uzavírá Mgr. Luděk Šikola, právník EPS.
Kontakty:
Doc. Petr Firbas, předseda Občanského sdružení za kvalitu bydlení v Brně-Kníničkách, Jinačovicích a Rozdrojovicích, email: petrfirbas@yahoo.com
Jana Pálková, zastupitelka v MČ Brno-Bystrc a předsedkyně OS Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim-Troubsko, mobil 608 470 415, email janapalkova@seznam.cz
Mgr. Karel Taft, předseda OS Občané brněnské aglomerace proti dálničním průtahům svým městem, email: karel.taft@comguard.cz
Ing. Miroslav Michal, předseda OS za ochranu kvality bydlení a životního prostředí v Troubsku, mobil: 732 774 781
Mgr. Luděk Šikola, právník EPS Brno, mobil: 731170074
Další informace:
www.r43.cz
TZ Ekologického právního servisu http://www.eps.cz/php/index.php?cat=arch&art=news&x=1965278
Příloha s přehledem situace v územním plánování
Nyní JMK svolává seminář k R43, který se má konat zítra ve středu 31. října 2007 (pozvánka přiložena).
Jistě oceníte přiložený krátký přehled faktů s kopiemi dokumentů k dané problematice. Nepochybujeme, že Vám to pomůže na předmětném semináři i při jiných příležitostech klást dobré otázky osobám ze státní správy a samosprávy.
Podstatné je, že tranzitní doprava nepatří do žádné z městských čtvrtí Brna. Řešení problému tranzitní dopravy je dobře známo a běžně aplikováno. Tímto řešením je vybudování OBCHVATU města. Toto řešení aplikuje Praha, Plzeň, Olomouc a stovky měst a vesnic.
Proč OBCHVAT není dobrý pro Brno, to je otázka pro ty, kteří v Brně a v Jihomoravském kraji prosazují vybudování průtahu transevropské dálniční komunikace R43 přes město Brno a tedy prosazují zavlečení další tranzitní dopravy do Brna místo odstranění tranzitní dopravy z těch míst, kde tato doprava škodí už dnes (tj. Řečkovice, Královo Pole, Žabovřesky a jinde.)
Debaty o tom, zda je nebo není dodržena evropská legislativa jsou už dnes zbytečné. Jak už media informovala, R43 byla v dané situaci po jednání Ministerstva dopravy s Bruselem vyřazena z Operačního programu doprava. Není tedy dál co řešit. Dokud R43 nebude navržena pro zajištění plynulé dálkové dopravy v rámci EU, tj. jako plnohodnotný obchvat Brněnské aglomerace a ne jako dálniční průtah města Brna, miliardy z EU nepřijdou.
Je tedy třeba se ptát, kdy konečně územní plánování na úrovni Jihomoravského kraje pochopí, že není jiné cesty a kdy konečně bude pochopeno, že chybnými postupy Brno a Jižní Morava se k miliardám z EU nedopracuje a tedy díky chybným postupům my všichni přijdeme o možnost získat prostředky na potřebnou a kvalitní dopravní infrastrukturu.
Nové vedení města Brna se nyní začalo věnovat otázce Brna bez R43. Toto je třeba vysoce ocenit i z hlediska, že petici za obchvat města Brna a proti R43 přes Bystrc podepsalo přes 35 tisíc občanů.
"Ministerstvo pro místní rozvoj v oficielním usnesení jasně potvrdilo, že R43 není v územním plánu brněnské aglomerace schválena. Uzemní plán, který máme, to dokládá. Vypadá to, že jak zastupitelé tak i občané byli po léta uváděni v omyl." uvádí doc. Firbas, předseda občanského sdružení z Kníniček.
Jana Pálková, zastupitelka v MČ Bystrc a předsedkyně občanského sdružení, které je iniciátorem petice za obchvat města Brna, k tomu uvádí: „Vzhledem k tomu, že se dosavadní úřední postupy v souvislosti s územním plánováním a R43 ukázaly od základu chybnými, očekáváme, že v právním státě dojde neprodleně k nápravě“.
„Brno dosud žádný obchvat nemá a nutně jej potřebuje. Závěr vyhledávácí studie v roce 2005 doložil, že vedení R43 obchvatovou trasou mimo celé město Brno je možné. Očekáváme, že zastupitelé kraje, se zamyslí nad špatnou dopravní situací v městě Brně a budou rozhodným způsobem podporovat vybudování obchvatu města.“ řekl Mgr. Karel Taft, zástupce občanského sdružení stavícího se proti dálničním průtahům brněnskou aglomerací“.
Ing. Miroslav Michal, zástupce občanského sdružení z Troubska, dodal: „Je již na čase, aby Ředitelství silnic a dálnic přestalo plýtvat desetimiliony korun z veřejných financí na nerealizovatelnou trasu R43 přes Troubsko a Bystrc a konečně po 34 letech urychleně dobudovalo maximální možná protihluková v Troubsku a Bosonohách, kde již nastal stav ohrožení veřejného zdraví.“
„Prvním krokem k trasování jakékoli dálnice je územní plán. R43 v územním plánu není, ale úřady už na její virtuální vedení utrácejí peníze daňových poplatníků a chtějí dosáhnout na peníze dalších Evropanů. Kvůli nezákonným postupům úředníků ovšem finance z Bruselu nepřitečou. Nejen ke škodě Brna,“ uzavírá Mgr. Luděk Šikola, právník EPS.
Kontakty:
Doc. Petr Firbas, předseda Občanského sdružení za kvalitu bydlení v Brně-Kníničkách, Jinačovicích a Rozdrojovicích, email: petrfirbas@yahoo.com
Jana Pálková, zastupitelka v MČ Brno-Bystrc a předsedkyně OS Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim-Troubsko, mobil 608 470 415, email janapalkova@seznam.cz
Mgr. Karel Taft, předseda OS Občané brněnské aglomerace proti dálničním průtahům svým městem, email: karel.taft@comguard.cz
Ing. Miroslav Michal, předseda OS za ochranu kvality bydlení a životního prostředí v Troubsku, mobil: 732 774 781
Mgr. Luděk Šikola, právník EPS Brno, mobil: 731170074
Další informace:
www.r43.cz
TZ Ekologického právního servisu http://www.eps.cz/php/index.php?cat=arch&art=news&x=1965278
Příloha s přehledem situace v územním plánování
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk