Tiskové zprávy
ČSOP Veronica: V Pohořelicích se jednalo o R52 a R43
10. října 2005 | ČSOP Veronica
Výměna informací o územních plánech na jižní Moravě a v Dolních Rakousích a názorů o trasování rychlostních silnic R43 přes Brněnskou přehradu a R52 z Pohořelic kolem CHKO Pálava do Mikulova byly hlavními tématy včerejšího a dnešního jednání zástupců českých a rakouských občanských sdružení a státních institucí. Jihomoravská sdružení nejvíce kritizovala právní nepřehlednost při schvalování územních plánů různě velkých celků ze strany kraje a také snahu vybudovat R52 přes Mikulov, když kolem Břeclavi by to bylo levnější a jednodušší.
„Těší nás velká aktivita řady místních sdružení, jednotlivců i starostů v uvažovaných trasách R43 a R52, kteří chtějí společně ovlivnit řadu dosavadních nekoncepčních a občas i nezákonných rozhodnutí veřejných institucí,“ uvedla organizátorka jednání Hana Chalupská ze ZO ČSOP Veronica v Brně.
„Na jednání se také upozornilo na dosud podceňované vlivy nadměrného hluku na zdraví člověka,“ připomněl dopravní expert Dětí Země Miroslav Patrik.
Z diskuse pak vyplynul ze strany občanů z Troubska, kteří nesouhlasí s rozšířením dálnice D1 o další dva pruhy a s výstavbou mimoúrovňové křižovatky D1 a R43 bez potřebných opatření, požadavek na zajištění nezávislého měření intenzit hluku z dálnice.
„Proč nejdřív proběhl proces posuzování rychlostní komunikace R52 a ne proces posuzování koncepce kraje s různými koridory R52? Proč nebyla rychlostní komunikace R52 podrobena přeshraničnímu posuzování, když dopady této rychlostní komunikace mohou mít přeshraniční vliv na životní prostředí? Nedostali jsme odpověď na řadu otázek, protože kulatého stolu se nezúčastnili zástupci z krajského úřadu,“ doplnil starosta Dolních Dunajovic pan František Bařina.
Vzájemná informovanost a koordinace jihomoravských sdružení a obcí ve spolupráci s rakouskými partnery v jejich účasti při rozhodovacích procesech probíhá od ledna letošní roku a bude pokračovat i nadále, dokud budou panovat nejasnosti o vedení R43 a R52.
Jednání proběhlo díky finanční podpoře Evropské unie – CBC PHARE.
„Těší nás velká aktivita řady místních sdružení, jednotlivců i starostů v uvažovaných trasách R43 a R52, kteří chtějí společně ovlivnit řadu dosavadních nekoncepčních a občas i nezákonných rozhodnutí veřejných institucí,“ uvedla organizátorka jednání Hana Chalupská ze ZO ČSOP Veronica v Brně.
„Na jednání se také upozornilo na dosud podceňované vlivy nadměrného hluku na zdraví člověka,“ připomněl dopravní expert Dětí Země Miroslav Patrik.
Z diskuse pak vyplynul ze strany občanů z Troubska, kteří nesouhlasí s rozšířením dálnice D1 o další dva pruhy a s výstavbou mimoúrovňové křižovatky D1 a R43 bez potřebných opatření, požadavek na zajištění nezávislého měření intenzit hluku z dálnice.
„Proč nejdřív proběhl proces posuzování rychlostní komunikace R52 a ne proces posuzování koncepce kraje s různými koridory R52? Proč nebyla rychlostní komunikace R52 podrobena přeshraničnímu posuzování, když dopady této rychlostní komunikace mohou mít přeshraniční vliv na životní prostředí? Nedostali jsme odpověď na řadu otázek, protože kulatého stolu se nezúčastnili zástupci z krajského úřadu,“ doplnil starosta Dolních Dunajovic pan František Bařina.
Vzájemná informovanost a koordinace jihomoravských sdružení a obcí ve spolupráci s rakouskými partnery v jejich účasti při rozhodovacích procesech probíhá od ledna letošní roku a bude pokračovat i nadále, dokud budou panovat nejasnosti o vedení R43 a R52.
Jednání proběhlo díky finanční podpoře Evropské unie – CBC PHARE.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk