https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ve-dnech-14-17-dubna-2002-navstivil-ministr-dopravy-a-spoju-ing-jaromir-schling-v-ramci-delegace-predsedy-vlady-ceske
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MDS ČR: Ve dnech 14. – 17. dubna 2002 navštívil ministr dopravy a spojů Ing. Jaromír Schling v rámci delegace předsedy vlády České republiky Miloše Zemana Ruskou federaci

22. dubna 2002 | MDS ČR
Ve dnech 14. – 17. dubna 2002 navštívil ministr dopravy a spojů Ing. Jaromír Schling v rámci delegace předsedy vlády České republiky Miloše Zemana Ruskou federaci. Kromě společného programu s předsedou vlády, místopředsedou vlády a dalšími ministry, měl pan ministr Schling tato další jednání:

15. dubna 2002

Ministr dopravy a spojů Schling po společném celodenním programu s premiérem Milošem Zemanem navštívil překladiště nákladů kamionové dopravy, kde sídlí pobočka Sdružení automobilových dopravců ČESMAD.

Tato pobočka mimo jiné napomáhá našim dopravcům zvládat zahraniční prostředí, poskytuje místo pro odpočinek a získávání informací, které se týkají problematiky kamionové dopravy.

Program prvního dne návštěvy ukončilo večerní jednání ministra Schlinga s náměstkem ministra dopravy panem Smirnovem. Ministr Schling vyjádřil přesvědčení o důležitosti vzájemné silniční nákladní dopravy a o společném zájmu zvýšit podíl národních dopravců obou zemí na vzájemných přepravách. Dále ministr Schling vyjádřil spokojenost nad výstavbou lodí typu řeka – moře v Severní loděnici v Sant Petěrburgu v rámci deblokace ruského dluhu.

V rámci jednání ruská strana potvrdila spolupráci s Českou republikou v rámci mezivládní komise, která se týká využití přístavu Hamburk.

16. dubna 2002

Ministr Schling se setkal s náměstkem ministra dopravy panem Neradkem. Obě strany hovořily o důležitosti rozvoje vzájemné letecké dopravy, a to z důvodu hospodářského rozvoje obou zemí. Dále ministr Schling vyzdvihl potřebu liberalizace přístupu na tento trh při zachování pravidel rovné příležitosti a férové soutěže, která je taktéž ku prospěchu hospodářského rozvoje obou zemí. Ministr Schling požadoval, aby našim leteckým společnostem bylo umožněno létat i do jiných destinací než je Moskva a Petrohrad, tj. rozšíření přímých spojení z České republiky do Ruské federace. Obě strany se shodly na důležitosti rychlého jednání, které přinese dohodu obou států.

Obě strany hovořily o problematice víz a vstupních povolení pro řidiče kamionů a shodly se na důležitosti pomoci řidičům kamionů České republiky a Ruské federace.

Program pokračoval jednáním ministra Schlinga s delegací s ministrem spojů a informatizace panem Rejmanem. Obě strany si vyměnily zkušenosti z oblastí telekomunikací a poštovnictví. Vyjádřily názor, že existuje celá řada možností spolupráce v sektoru. Jako příklad připomněly společný podnik Lenstrom v Leningradské oblasti Ruské federace.

17. dubna 2002

Ranní program ministra Schlinga byl zahájen jednáním s ministrem železnic RF panem Fadějevem.

Za ruskou stranu se zúčastnili ministr železnic, jeho náměstci pánové Mišurin a Pustovoj a ředitel mezinárodního odboru pan Balakin a další.

Ministr železnic Fadějev, ocenil dosavadní vývoj vzájemné spolupráce a současný rozvoj hospodářských styků a dobré předpoklady pro další rozšiřování vzájemných vztahů a spolupráce v oblasti železniční dopravy a dopravního strojírenství. Dále se ve svém vystoupení věnoval následujícím oblastem:

Zásadní úkoly a principy práce ministerstva a řízení železnic RF

V současné době probíhají změny ve struktuře ministerstva, organizačním uspořádání železnic a ekonomických tocích. Ministr uvedl hlavní zásady:

stát má větší kontrolní funkce v hospodaření železnic
investice do dopravní sítě i vozidlového parku zajišťuje stát na základě zdůvodněných a přísně kontrolovaných požadavků ministerstva. Současná ekonomická bilance je značně napjatá a nepokrývá všechny potřeby rozvoje železnic. Za prioritu se považují investice do vozidlového parku, jehož stav se zhoršuje
legislativně je připravena reforma železnic uvažující se zřízením a.s. Ruské železnice zajišťující v plném rozsahu provoz železnice. Ministerstvu železnic zůstanou především kontrolní funkce a státní správa dopravní cesty. V dubnu t.r. bude komplex zákonů předložen Státní dumě, předpokládá se složité projednávání. V ideálním případě by mohla a.s. Ruské železnice vzniknout k počátku příštího roku
do budoucna se uvažuje o integraci ministerstva železnic s ministerstvem dopravy
Dopravní koridor Korejská republika, Japonsko – Rusko – Střední Evropa

Ministerstvo železnic považuje toto spojení za perspektivní nejenom z hlediska železniční dopravy, ale i rozvoje národního hospodářství Ruska. Ukončení ŠRT v Bohumíně se považuje za optimální, nikoliv však jediné řešení. Považuje za nutné zpracovat komplexní ekonomickou a provozně technologickou analýzu a v návaznosti na ni přijmout politické strategické rozhodnutí všech zúčastněných zemí. Při financování doporučuje účast zainteresovaných zemí a soukromého kapitálu.

Modernizace vozidlového parku

Ministr Fadějev ocenil kvalitu a výkony našich hnacích vozidel, především elektrických lokomotiv, které zajišťují převážnou většinu osobní dopravy. Za vhodné považuje modernizace lokomotiv. Širšímu rozvoji v rámci společného podniku v Jaroslavli brání zatím vysoká cena komponentů z ČR. V současné době se jedná o optimálním řešení. Vysoce ocenil spolupráci při výrobě strojů pro údržbu tratí, zvláště strojů na čistění štěrkového lože, vyráběných v Kaluze na základě naší licence.

Přeprava zboží a osob

Jsou předpoklady pro zvýšení přepravy zboží, zvláště v kombinované dopravě. Na ruských železnicích i na hranicích však chybějí příslušná technologická zařízení. Do budoucna doporučuje i rozvoj osobní mezistátní dopravy.

Ministr Schling ve svém vystoupení seznámil ruskou delegaci s organizací ministerstva a současným stavem restrukturalizace železnic včetně rozsáhlé liberalizace. Uvedl rovněž hlavní zásady v oblasti ekonomického řízení a investiční politiky.

K jednotlivým oblastem, o kterých se zmínil ministr Fadějev, ministr Schling sdělil:
Obnova parku vozidel – úsilí našich i ruských podnikatelů a institucí při modernizaci a budoucí výrobě lokomotiv i v oblasti spolupráce při výrobě traťových strojů má plnou podporu naší vlády i MDS a současné výsledky je možno hodnotit jako nadějné.

Dopravní koridor do střední Evropy – na základě našich rozborů je řešení s koncovým terminálem ŠRT v Bohumíně jedině možné z hlediska napojení na kvalitní a modernizovanou normálněrozchodnou síť a je současně ekonomicky nejefektivnější. Nevylučuje však vybudování nácestného terminálu v Polsku(Slavkov). Součástí koridoru musí být rovněž modernizace současné ŠRT na území Polska. Považuje za optimální postup paralelně zpřesňovat technickoprovozní a ekonomické studie a projekty a vést potřebná politická a další dvou a vícestranná jednání s cílem dosáhnout jednotného názoru na finální řešení. S těmito principy ministr Fadějev vyjádřil souhlas.

Na závěr oba ministři konstatovali užitečnost tohoto setkání a dalších kontaktů.

Po tomto jednání se ministr Schling s delegací opět připojil k programu pana premiéra Zemana.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist