Tiskové zprávy
Liberecký kraj: Vlakem z Liberce do Prahy za hodinu. Cokoli jiného nemá smysl
Česká a evropská železnice pro 21. století – Jeden společný trh bylo téma setkání odborníků a zájemců o oblast tohoto druhu přepravy. Programem dvoudenního setkání, které se konalo 11. a 12. dubna, byla železniční doprava a legislativa, její financování, technické normy nebo příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí. Setkání se zúčastnil také hejtman Martin Půta, který znovu upozornil na nutnost moderního a rychlejšího vlakového spojení mezi hlavním a krajským městem.
„Jsme jediné krajské město, pro které Ministerstvo dopravy ČR neobjednává žádné rychlíkové přímé spojení s logickým odkazem na to, že o toto dotované spojení, které trvá dvě a půl hodiny není moc zájem. Tím se ocitáme v začarovaném kruhu, kdy ministerstvo říká, že vlakem nikdo nejezdí, není o něj zájem a nikdo ho nepotřebuje, a proto oni nebudou nic objednávat a z toho důvodu není ani potřeba modernizovat trať,“ řekl hejtman Martin Půta ve svém příspěvku. „Problémem je samozřejmě povolená rychlost vlaku s ohledem na charakter tratě. Zatímco do Pardubic a Ústí nad Labem jede vlak rychlostí 130 kilometrů za hodinu, do Turnova vlak jede méně než 100 kilometrů za hodinu,“ doplnil Půta.
Zastaralost tratě Liberec-Praha potvrdila i prezentace Jiřího Pohla ze společnosti Siemens, která ukázala časové srovnání spojení krajských měst s Prahou a rozdíly v technických parametrech napojení jednotlivých krajů na hlavní metropoli.
Od zástupců Ministerstva dopravy ČR a Správy železniční dopravní cesty zaznělo, že se tímto problémem napojení na sever republiky zabývají, ale časové možnosti trati zatím nejsou schopni upřesnit.
„Lidé do Prahy z Liberce jezdí se soukromými přepravci v nedotovaných autobusech, které jsou v hlavním městě za hodinu. Proto jakákoli změna ve vlakové dopravě mezi Libercem a Prahou, která nebude konkurenceschopná, je zbytečná a nemá žádný smysl,“ uzavřel hejtman Půta.
„Jsme jediné krajské město, pro které Ministerstvo dopravy ČR neobjednává žádné rychlíkové přímé spojení s logickým odkazem na to, že o toto dotované spojení, které trvá dvě a půl hodiny není moc zájem. Tím se ocitáme v začarovaném kruhu, kdy ministerstvo říká, že vlakem nikdo nejezdí, není o něj zájem a nikdo ho nepotřebuje, a proto oni nebudou nic objednávat a z toho důvodu není ani potřeba modernizovat trať,“ řekl hejtman Martin Půta ve svém příspěvku. „Problémem je samozřejmě povolená rychlost vlaku s ohledem na charakter tratě. Zatímco do Pardubic a Ústí nad Labem jede vlak rychlostí 130 kilometrů za hodinu, do Turnova vlak jede méně než 100 kilometrů za hodinu,“ doplnil Půta.
Zastaralost tratě Liberec-Praha potvrdila i prezentace Jiřího Pohla ze společnosti Siemens, která ukázala časové srovnání spojení krajských měst s Prahou a rozdíly v technických parametrech napojení jednotlivých krajů na hlavní metropoli.
Od zástupců Ministerstva dopravy ČR a Správy železniční dopravní cesty zaznělo, že se tímto problémem napojení na sever republiky zabývají, ale časové možnosti trati zatím nejsou schopni upřesnit.
„Lidé do Prahy z Liberce jezdí se soukromými přepravci v nedotovaných autobusech, které jsou v hlavním městě za hodinu. Proto jakákoli změna ve vlakové dopravě mezi Libercem a Prahou, která nebude konkurenceschopná, je zbytečná a nemá žádný smysl,“ uzavřel hejtman Půta.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk