https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zahajeni-elektrizace-zeleznicni-trate-kadan-karlovy-vary
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Zahájení elektrizace železniční tratě Kadaň - Karlovy Vary

14. ledna 2004 | České dráhy
Ve čtvrtek 15. ledna 2004 se v Karlových Varech uskuteční oficiální zahájení elektrizace trati Kadaň – Karlovy Vary. Stavbu na 47 km dlouhém úseku provedou Sdružení Kadaň – Karlovy Vary – PEÚ, pod vedením firmy Skanska ŽS, a Elektrizace železnic Praha podle projektu společnosti SUDOP Praha. Práce v hodnotě 2,7 miliardy Kč potrvají do června 2006.

Cílem stavby je zvýšení propustnosti trati, zvýšení bezpečnosti provozu, zkrácení jízdních dob a snížení zátěže životního prostředí. Vybudováním elektrizace v úseku Kadaň – Karlovy Vary vznikne plně elektrizovaný úsek mezi Ústím nad Labem a Chebem. To umožní jízdu v elektrické trakci při použití dvousystémové lokomotivy bez přesahu, při použití jednosystémové lokomotivy s jedním přesahem.

Stavba je členěna do dvou částí. První tvoří předelektrizační úpravy, druhou práce na sdělovacím a zabezpečovacím zařízení, na dálkové kabelizaci a samotná elektrizace trati.

Předelektrizační úpravy zahrnují směrovou a výškovou úpravu trati a železničních stanic. Ta umožní jízdu rychlostí 80 km/h, soupravám s naklápěcí technikou 100 km/h. V místech se zachováním stávajících oblouků o malých poloměrech je traťová rychlost 70 km/h. Sanace železničního spodku bude prováděna jen ve vybraných případech. V souvislosti se směrovými a výškovými úpravami tratě vznikne nové nástupiště pouze v železniční stanici Stráž nad Ohří, v ostatních stanicích a zastávkách zůstanou nástupiště stávající. Dále se zrekonstruuje sedm železničních mostů, dva silniční nadjezdy, šest úrovňových přejezdů a jeden propustek. Vybuduje se 1 850 m protihlukových stěn. Zhotovitelem těchto prací je Sdružení Kadaň – Karlovy Vary – PEÚ, které tvoří společnosti Skanska ŽS a.s. jako vedoucí Sdružení, Viamont DSP, a.s., a Chládek a Tintěra, a.s.

Součástí stavby bude instalace nového definitivního zabezpečovacího zařízení a s tím jsou spojené úpravy ve stanicích Kadaň, Karlovy Vary dolní nádraží, Stará Role a Chodov. Všechny stanice od Klášterce nad Ohří (včetně) až po Karlovy Vary (včetně) se vybaví novými elektronickými zabezpečovacími zařízeními 3. kategorie – elektronickými stavědly. Nová technika s třífázovými elektromotorickými přestavníky, se světelnými návěstidly a s počítači náprav umožní ústředně stavět vlakové i posunové cesty. Ovládání elektronických stavědel (mimo Karlovy Vary) bude ze zálohovaného jednotného obslužného pracoviště (JOP) v Karlových Varech, po přepnutí i z místního nezálohovaného pracoviště.

Hlavní elektrizační práce zabezpečí Elektrizace železnic Praha, a.s. Dvoukolejná trať v délce 46,7 km se zatrolejuje střídavým trakčním vedením s napětím 25kV, frekvence 50Hz; ve stanicích vždy dvě hlavní dopravní a dvě předjízdné koleje. Trakční vedení je podle typové sestavy "J" a "S" schválené ČD. Z hlediska podjezdné výšky nadjezdů je třeba pro umístění sestavy trolejového vedení upravit dva silniční nadjezdy, jeden nadjezd se zruší. Nově se provedou také silnoproudé rozvody a osvětlení instalované na trakčních stožárech. Pro napájení trakčního vedení se vybudují transformovny u Kadaně a ve stávající rozvodně ZČE Karlovy Vary-Bohatice. Spínací stanice se umístí ve stanici Vojkovice nad Ohří. Výhybky ve stanicích Klášterec nad Ohří, Perštejn, Stráž nad Ohří, Vojkovice nad Ohří, Hájek, Dalovice a Karlovy Vary budou elektricky vyhřívány.

Tato trať se nachází v oblasti s vysokými požadavky na ochranu přírody, avšak s menší intenzitou provozu. Pro dosažení předepsaných kvalitativních parametrů především železničního spodku se budou konat nepřetržité výluky jedné koleje s trvalým provozem na druhé koleji. Ukládání mostních konstrukcí a montáže návěstních lávek si vyžádají krátkodobá vyloučení provozu po obou kolejích v délce 4 – 6 hodin, kdy se zavede náhradní autobusová doprava. Stavba bran trakčního vedení bude probíhat ve vlakových přestávkách. Dopravní omezení silničního provozu se budou týkat pouze uzavírek silnic při rekonstrukci přejezdů, nadjezdů a železničních mostů.

Jednotlivé úseky stavby zahrnuté do předelektrizačních úprav, částečně i objekty dálkové kabelizace a úpravy zabezpečovacího zařízení, budou uváděny do provozu postupně, trakční vedení z části elektrizace trati se zapojí do provozu jako celek.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist