Klára Šplíchalová "> Žebříček TOP 10 nejvíce medializovaných nadací a nadačních fondů sestavilo Fórum dárců - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zebricek-top-10-nejvice-medializovanych-nadaci-a-nadacnich-fondu-sestavilo-forum-darcu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Fórum dárců: Žebříček TOP 10 nejvíce medializovaných nadací a nadačních fondů sestavilo Fórum dárců

21. června 2007 | Fórum dárců
Autor: Klára Šplíchalová, tel: 724 133 138
Fórum dárců sestavilo TOP nejvíce medializovaných nadací a nadačních fondů za uplynulý rok. Žebříček se sestavuje na základě analýzy tisku o filantropických tématech od Newton IT. Analýza letos sleduje, jak počet příspěvků, tak jejich mediální dopad. Výsledky analýzy prokázaly, že o nadacích a nadačních fondech nejčastěji referují regionální média. Nejvíce medializovanou nadací se stala Nadace Partnerství, která měla také nejvyšší počet publikovaných pozitivních příspěvků (zejména o projektu „Strom života“).


TOP 10 medializovaných nadací a nadačních fondů

Graf podává přehled o počtech příspěvků uveřejněných o vybraných top nadacích včetně jejich hodnocení v médiích. Jeden příspěvek mohl zmínit i více nadací současně. Mediální dopad vyjadřuje míru zásahu příspěvku mezi čtenáři (posluchači, diváky) a vychází z „průměrného“ oslovení procentuálního podílu populace starší 15 let. Tento parametr vychází především ze čtenosti (sledovanosti) jednotlivých médií, zároveň u tisku zohledňuje umístění článku v rámci titulu. Jednotkou měření mediálního dopadu jsou tzv. GRP (GRP = Gross rating points), přičemž jeden GRP odpovídá skupině 86 000 čtenářů, posluchačů či diváků, kteří se mohli s publikovaným příspěvkem seznámit. Čtenář, který mohl přečíst více než jeden příspěvek, je přitom započten vícekrát.


V seznamu „Top 10“ těch nejlepších se dál objevuje Nadační fond Kapka Naděje (jehož publikované příspěvky měly největší mediální dopad), Nadace Terezy Maxové (v loňském roce zejména v souvislosti s projektem v Moravskoslezském kraji s názvem „Najdi svůj směr“), Nadační fond Českého rozhlasu (s projektem „Světluška“ a jeho patronkou Anetou Langerovou), Nadace naše dítě (s kampaní „Stop násilí na dětech“), Nadace Charty 77 - Konto Bariéry (prodej pohlednic „Konto Bariéry), Nadace ADRA (oproti předchozímu roku, kdy se o ní často referovalo v souvislosti s humanitární katastrofou v Asii, zaznamenala výrazný pokles mediálních ohlasů), dále to byla Nadace pro transplantaci kostní dřeně (projekt penzionu pro dárce kostní dřeně), Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97 (projekt na záchranu kostela sv. Anny na Starém Městě v Praze) a desítku nejcitovanějších uzavírá Nadace rozvoje občanské společnosti (známá již tradiční sbírkou „Pomozte dětem!“).

K tématům, která byla ve sledovaném období s nadacemi zmiňována nejčastěji, patří jejich aktivity na zvýšení povědomí o filantropii (jako jsou charitativní dražby, aukce a další akce se zřetelem na účast zástupců firemních partnerů a dárců). Tato oblast ve srovnání s výsledky z loňského roku narostla více než dvojnásobně – letos je to plných 32%. Dále byly převážně medializované jednotlivé konkrétní akce nebo kampaně nadací a ndačních fondů, které ve srovnání s loňskem zůstávají na víceméně stejných hodnotách. Třetí nejčastěji publikovanou filantropickou tématikou bylo angažmá veřejně známých osob v oblasti dárcovství, což je fenomén, který od poslední analýzy rovněž několikanásobně narostl. Tyto tři oblasti dohromady tvořily prakticky 80% z medializovaných příspěvků.



Graf č. 1 – Témata spojovaná nejčastěji s TOP nadacemi



Analýza tisku potvrdila, že zájem médií o oblasti filantropie postupně roste, i když v uplynulém roce byla medializace těchto témat o něco nižší, než v roce 2005. To souvisí zejména s obrovskou vlnou solidarity veřejnosti, která se zvedla po ničivých vlnách tsunami v jihovýchodní Asii z počátku roku 2005. Regionální deníky se na mediálních ohlasech podílely více než dvoutřetinovou částí (61%), zbytek tvořily celostátní deníky a ostatní tisk. V první desítce byla rovněž televizní stanice ČT1 a Lidové noviny.


Graf č. 2 – Medializace filantropie v letech 2000 - 2006

Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist