Ing. Soňa Hykyšová "> Zelený telefon pro Ústecký kraj - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/zeleny-telefon-pro-ustecky-kraj
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Ekologické centrum Most pro Krušhohoří: Zelený telefon pro Ústecký kraj

Ekologické centrum Most nabízí své bezplatné poradenské a informační služby veřejnosti z celého Ústeckého kraje. Lidé mohou volat na „Zelený telefon“, službu prostřednictvím které již bylo vyřízeno více než 3 500 dotazů.

„Chci pokácet strom, potřebuji k tomu nějaké povolení?“, „Jak poznám kosmetiku netestovanou na zvířatech“, „Jaká je dnes čistota ovzduší v Mostě, Chomutově…?“, „Co ta továrna vypouští do řeky?“, „Soused pálí odpad. Co s tím mohu dělat?“… S podobnými dotazy se můžete obracet na nonstop dispečink Ekologického centra Most (ECM) prostřednictvím bezplatné služby Zelený telefon.

ECM je se službou Zelený telefon, nonstop dispečinkem, možností využití mobilního měřicího vozu a odborným zázemím Výzkumného ústavu pro hnědé uhlí jediným centrem svého druhu v České republice. Dispečeři a zároveň ekoporadci ECM již od poloviny roku 2000 zodpověděli na 3 500 dotazů. Na bezplatnou linku přispívá od roku 2002 Statutární město Most, v tomto roce podpořil službu „Zelený telefon pro Ústecký kraj“ Ústecký kraj. Bylo tak možné vydat propagační letáky pro veřejnost, které budou od poloviny prosince s pomocí městských a obecních úřadů distribuovány veřejnosti. Vyřizování dotazů a stížností veřejnosti by mělo zvýšit informovanost o životním prostředí a také odlehčit práci pracovníkům veřejné správy, na které se lidé většinou obracejí. „Často nám volají lidé, kteří mají k úřadům nedůvěru a se svojí stížností se raději obracejí na nás.“ uvedla Soňa Hykyšová, vedoucí ECM.

Přestože se některé dotazy často opakují, není nouze o překvapení a dispečeři tak musí být připraveni poradit si s každým dotazem. Jedné listopadové noci loňského roku, kdy došlo k požáru ústecké Spolchemie, využil tuto službu Hasičský záchranný sbor z Ústí nad Labem. Bylo tak možné v co nejkratší době vyslat na místo požáru mobilní měřicí vůz Horiba, který má ECM k dispozici, a na základě měření zjistit, zda se při požáru neuvolňují toxické látky. „Naši dispečeři jsou po odborné stránce připraveni pomoci s řešením dotazů např. z oblasti odpadů, praní a čištění, hraček, škodlivin v životním prostředí, tepelných izolací, energie, ochrany přírody a krajiny, ochrany spotřebitele a označování výrobků. Naším cílem je nejen poskytovat kvalitní informace, ale také lidi motivovat k ekologickému chování.“ dodala Hykyšová.

ECM poskytuje maximum informací také na svých internetových stránkách www.ecmost.cz. Zde je možné v sekci Zelený rádce najít celou řadu dotazů s odpověďmi a kontakty na úřady a organizace v Ústeckém kraji, to vše roztříděné do jednotlivých kategorií: zeleň, voda, odpady, nakupování atd.. Chcete-li být pravidelně informováni o aktuálních regionálních tématech zaměřených na životní prostředí, akcích v Ústeckém kraji a zajímavých dotazech veřejnosti, můžete si zaregistrovat elektronický zpravodaj.

Na závěr už stačí pouze uvést číslo Zeleného telefonu: 800 195 342.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist