Česká republika má nový světový rekord - v kroužení elektroskútru
Sériově vyráběný elektrický skútr Akumoto 600V se rozjel v pondělí po jedenácté hodině. Stroj kroužil po strašnickém velodromu s naklopenými zatáčkami 24 hodin, ani déšť, ani tma ho nezastavily. Každou hodinu jízdy přidal dalších zhruba 48 kilometrů. Hranici tisíce kilometrů, o níž organizátoři snili, překročil v úterý ráno, přibližně po 21 hodinách a 30 minutách.
Normálně skútr vydrží ujet nejvýše 120 km a pak se musí dvě až šest hodin nabíjet. To závodnický tým vyřešil výměnou akumulátoru. Vždy po hodině, když se střídali jezdci, dostal stroj čerstvou baterii. Výměna akumulátorů je podle obchodního manažera Akumota Lukáše Drahovzala otázkou pěti až deseti vteřin a je to tedy rychlejší než natankování na benzinové pumpě.
Problémy podle organizátorů byly jen s počasím, klopená zatáčka byla v dešti nebezpečná a když v noci klesla teplota pod 12°C, nebylo to pro jezdce nic příjemného. Naopak technický stav vozidla byl prý bezproblémový. To potvrdil poslední z jezdců Miroslav Rebro. Kromě něj řídili skútr Jiří, Lukáš a Petr Drahovzalovi a také jedna žena – Kamila Brožová.
Ujet jedno kolo netrvalo ani půl minuty a každý jezdec tak za hodinu ujel více než 120 okruhů. „Hlava se netočí, i když jízda způsobuje trochu strnulost. Nepříjemný byl noční déšť, ale dalo se na to zvyknout,“ řekl Rebro po dojezdu Ekolistu a dodal, že přes nepříznivé podmínky se průměrná rychlost během deštivé noci příliš nesnížila.
Z Prahy do Monaka za 71 korun
Skútr mohl díky motoru o příkonu 3kW jet až rychlostí 55 km/h, což je podobné jako skútry s benzinovým motorem o objemu 50 ccm. Náklady na provoz jsou ale čtyřicetkrát nižší než u osobního automobilu.
Podle organizátorů skútr urazil 1136,3 kilometrů, což je zhruba vzdálenost z Prahy do Monaka. Cena spotřebovaného proudu byla 71 korun s daní podle běžného tarifu ČEZu. „To je částka zanedbatelná v porovnání s provozem benzinového skútru nebo automobilu,“ řekl s potěšením Lukáš Drahovzal.
„Budeme se pouštět do podobných, ale zajímavějších projektů,“ slibuje do budoucna za organizátory Lukáš Drahovzal. Miroslav Rebro se již těší, zda přijde z jiných koutů snaha překonat tento rekord.
reklama