https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ceska-republika-ma-novy-svetovy-rekord
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

fotogalerie uvnitřČeská republika má nový světový rekord - v kroužení elektroskútru

20.9.2011 13:27 | PRAHA (Ekolist.cz)
Elektrický skútr při cestě za světovým rekordem v ujeté vzdálenosti za 24 hodin, září 2011 v Praze.
Elektrický skútr při cestě za světovým rekordem v ujeté vzdálenosti za 24 hodin, září 2011 v Praze.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Na pražském velodromu ve Strašnicích se ve dnech 19. a 20. září zrodil světový rekord. Skútr českého výrobce Akumoto s podporou ČEZu zde dokázal navzdory nepřízni počasí ujet za 24 hodin téměř 1 150 kilometrů.
 

Sériově vyráběný elektrický skútr Akumoto 600V se rozjel v pondělí po jedenácté hodině. Stroj kroužil po strašnickém velodromu s naklopenými zatáčkami 24 hodin, ani déšť, ani tma ho nezastavily. Každou hodinu jízdy přidal dalších zhruba 48 kilometrů. Hranici tisíce kilometrů, o níž organizátoři snili, překročil v úterý ráno, přibližně po 21 hodinách a 30 minutách.

Normálně skútr vydrží ujet nejvýše 120 km a pak se musí dvě až šest hodin nabíjet. To závodnický tým vyřešil výměnou akumulátoru. Vždy po hodině, když se střídali jezdci, dostal stroj čerstvou baterii. Výměna akumulátorů je podle obchodního manažera Akumota Lukáše Drahovzala otázkou pěti až deseti vteřin a je to tedy rychlejší než natankování na benzinové pumpě.

Problémy podle organizátorů byly jen s počasím, klopená zatáčka byla v dešti nebezpečná a když v noci klesla teplota pod 12°C, nebylo to pro jezdce nic příjemného. Naopak technický stav vozidla byl prý bezproblémový. To potvrdil poslední z jezdců Miroslav Rebro. Kromě něj řídili skútr Jiří, Lukáš a Petr Drahovzalovi a také jedna žena – Kamila Brožová.

Ujet jedno kolo netrvalo ani půl minuty a každý jezdec tak za hodinu ujel více než 120 okruhů. „Hlava se netočí, i když jízda způsobuje trochu strnulost. Nepříjemný byl noční déšť, ale dalo se na to zvyknout,“ řekl Rebro po dojezdu Ekolistu a dodal, že přes nepříznivé podmínky se průměrná rychlost během deštivé noci příliš nesnížila.

Z Prahy do Monaka za 71 korun

Skútr mohl díky motoru o příkonu 3kW jet až rychlostí 55 km/h, což je podobné jako skútry s benzinovým motorem o objemu 50 ccm. Náklady na provoz jsou ale čtyřicetkrát nižší než u osobního automobilu.

Podle organizátorů skútr urazil 1136,3 kilometrů, což je zhruba vzdálenost z Prahy do Monaka. Cena spotřebovaného proudu byla 71 korun s daní podle běžného tarifu ČEZu. „To je částka zanedbatelná v porovnání s provozem benzinového skútru nebo automobilu,“ řekl s potěšením Lukáš Drahovzal.

„Budeme se pouštět do podobných, ale zajímavějších projektů,“ slibuje do budoucna za organizátory Lukáš Drahovzal. Miroslav Rebro se již těší, zda přijde z jiných koutů snaha překonat tento rekord.


reklama

Elektrický skútr a jeho zisk světového rekordu

předchozí    další
Elektrický skútr při cestě za světovým rekordem v ujeté vzdálenosti za 24 hodin, září 2011 v Praze.
Elektrický skútr při cestě za světovým rekordem v ujeté vzdálenosti za 24 hodin, září 2011 v Praze.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Elektrický skútr při cestě za světovým rekordem v ujeté vzdálenosti za 24 hodin, září 2011 v Praze.
Elektrický skútr při cestě za světovým rekordem v ujeté vzdálenosti za 24 hodin, září 2011 v Praze.
Elektrický skútr při cestě za světovým rekordem v ujeté vzdálenosti za 24 hodin, září 2011 v Praze.
Po 24 hodinách se elektroskútr zastavil a tým Akumoto se mohl radovat, vše se snaží zvěčnit přítomní novináři.
Na tabuli umístěné na velodromu se pečlivě zaznamenávalo, kolik kilometrů již elektroskútr urazil.
Za tabulí s informací o rekordu je vidět, že 24 hodin jízdy v nepříznivých podmínkách se podepsalo i na vzhledu zadní partie skútru.
Tým Akumoto se může radovat - světový rekord v ujeté vzdálenosti na skútru za 24 hodin je jejich.
 
Martin Singr

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist