https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/francie-oznamila-ze-zakaze-vyhrivani-zahradek-u-kavaren
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Francie oznámila, že zakáže vyhřívání zahrádek u kaváren

28.7.2020 20:59 | PAŘÍŽ (ČTK)
Podle Pompiliové bylo chybou, že až dosud obchody běžně během léta "ochlazovaly ulice" tím, že nechávaly otevřené dveře kvůli tomu, aby je zákazníci nemuseli otevírat. "Stejně tak by neměly být v zimě vyhřívány zahrádky, aby bylo lidem teplo, když popíjejí kafe," dodala ministryně
Podle Pompiliové bylo chybou, že až dosud obchody běžně během léta "ochlazovaly ulice" tím, že nechávaly otevřené dveře kvůli tomu, aby je zákazníci nemuseli otevírat. "Stejně tak by neměly být v zimě vyhřívány zahrádky, aby bylo lidem teplo, když popíjejí kafe," dodala ministryně
Francouzská vláda oznámila přijetí nových ekologických opatření. Je mezi nimi například zákaz vyhřívání zahrádek u kaváren a barů, uvedla dnes britská BBC. Využívání venkovních teplometů nebo klimatizace kritizovala zejména nová ministryně životního prostředí Barbara Pompiliová. Jak nicméně dodala, opatření začne platit až po letošní zimě, protože je potřeba dát restauracím čas, aby se vzpamatovaly z koronavirové krize, která je tvrdě zasáhla.
 

Všechny vyhřívané nebo klimatizované budovy, které jsou otevřené pro veřejnost, budou muset mít rovněž zavřené dveře, aby se předešlo plýtvání energií. Podle Pompiliové bylo rovněž chybou, že až dosud obchody běžně během léta "ochlazovaly ulice" tím, že nechávaly otevřené dveře jen kvůli tomu, aby je zákazníci nemuseli otevírat. "Stejně tak by neměly být v zimě vyhřívány zahrádky, aby bylo lidem teplo, když popíjejí kafe," dodala ministryně.

Vyhřívané zahrádky má přitom údajně více než 75 procent všech restaurací a kaváren v oblasti Paříže. Několik francouzských měst již tuto praxi zakázalo, nicméně starostka metropole Anne Hidalgová to prozatím odmítala s tím, že by to byla pro podniky ve městě velká rána.

Jak uvedla agentura Reuters, majitelům restaurací přidělala nová opatření "další vrásky". "To načasování je velmi špatné, uprostřed koronavirové krize, 80 procent našeho obratu dnes pochází právě ze zahrádek," uvedl majitel jednoho z pařížských podniků. Někteří ze zákazníků ale obavy nemají. "Když se objevily teplomety, byl to pokrok, ale po pravdě, nepotřebujeme je. Můžeme si obléct kabát nebo svetr," nechala se slyšet 77letá Marie-Laure Bonnotová.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (19)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Viktor Šedivý

28.7.2020 19:27
Takhle to dopadá, když vláda zapomene na to, že má poskytovat servis občanům a začne je řídit a nařizovat jim dobro.
Odpovědět
MD

Marek Drápal

28.7.2020 20:27 Reaguje na Viktor Šedivý
Nebo je to vzácný příklad toho, kdy vláda vidí dál, než jen k dalším volbám.
Máte pravdu, že cesta zákazů a příkazů není ideální, ale zrovna v tomto případě mě nenapadá, jak cíle dosáhnout jinak.
Škoda, že v článku není kvantifikace dopadu tohoto opatření.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

2.8.2020 20:47 Reaguje na Marek Drápal
Osobně si myslím, že dopad na přírodu a ekologii je minimální, ale za to lidem bude zbytečně horko nebo zima. Myslím, že Francouzi mají spousty jiných problémů než regulace teploty na zahrádkách jejich gastronomických a jiných zařízení.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

29.7.2020 07:41 Reaguje na Viktor Šedivý
Přesně jak naznačil pan Drápal. Dobrý politik přijde i s řešením, které není populární, ale je potřeba... populista jako je Babiš vůbec neřeší co je dobré pro jeho zemi, nebo co mu radí odborníci, ale dělá pouze rozhodnutí, která budou kvitovat jeho voliči... a že jsou jeho voliči jen loutky, tak to mu vyloženě vyhovuje...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.7.2020 11:20 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Dobrý politik s dobrým řešením dokáže lidi inspirovat a motivovat tak, aby sami usilovali o realizaci toho řešení.

Pokud se to dělá, resp. musí dělat, uvedeným způsobem, tak je chyba buď v politikovi, nebo řešení.
Nebo že by byla chyba v lidech, kteří neví co je pro ně vlastně dobré? S tím jděte všichni někam, to už tu bylo. A skoro půl života v hajzlu, děkuji nechci.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

2.8.2020 20:46 Reaguje na Viktor Šedivý
Tak to máte naprostou pravdu. Jsou to peníze těch kavárníků a na nich zdali svým hostům poskytnou v rámci jimi poskytovaných služeb teplo či chlad. Nevidím sebemenší důvod jim cokoliv nařizovat.
Jako by těm Francouzům nestačilo, že jim ze země čím dál tím více prchají bohatí lidé. No to "dobro" něco stojí a peníze je třeba odněkud brát.
Odpovědět
JV

Josef Volfík

29.7.2020 05:55
Já soudím, že bude vhodné zakázat vaření vody na kávu. Cožpak někdo z lidí pije vařící stostupňovou kávu? Soudím, že stačí ohřát vodu na tělesnou teplotu, maximálně (v případě horečky zákazníka) o 3 stupně víc.
Odpovědět

Jan Šimůnek

29.7.2020 10:02
Ekologičtí aktivisté, kteří nikdy v životě nevytvořili žádnou hodnotu, překážejí lidem, kteří jsou pro společnost prospěšní a hodnoty pro ni vytvářejí. Tak se na to dívám já.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

29.7.2020 13:16
Vyhřívání předzahrádek restaurací je zbytečné plýtvání energií.

Štamgastům prospěje, když se začnou trochu víc otužovat, stejně většinou v zimě díky globálnímu oteplování převládá počasí na zimu realtivně teplé. Také mají možnost si dát kafíčko a dortíček uvnitř podniku.
Odpovědět

Jan Šimůnek

29.7.2020 15:10 Reaguje na Majka Kletečková
Řekl bych, že v době koronavirové je ta vyhřívaná předzahrádka spíš nutnost než nějaký luxus. Mj. to předehřívání zvyšuje cirkulaci vzduchu a tedy i snižuje riziko nákazy.

Ovšem ekologové jsou programoví škůdci, kteří by nejraději lidstvo vyhubili.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

29.7.2020 16:22 Reaguje na Jan Šimůnek
Tento rozumný zákaz "začne platit až po letošní zimě, protože je potřeba dát restauracím čas, aby se vzpamatovaly z koronavirové krize, která je tvrdě zasáhla." Takže dost času na to, aby se na to neotužilé měkkoty duševně připravily. Možná bych měla začít už teď s otužováním v Malši, tam je voda ledová i v létě.

Ekologové samozřejmě neusilují o to, co jim přisuzujete. Ach jo, ty Vaše obvyklé srandičky.
Na druhou stranu lidstvo je už teď silně přemnožené a bude hůř. Kdyby rostliny a živočichové vymírající kvůli lidem uvažovali jako Homo sapiens, tak by si určitě přáli, aby lidstvo na této planetě přestalo existovat.
Pokud by zákaz vyhřívání předzahrádek restaurací vedl k udržitelnému počtu lidí na Zemi, to by se ulevilo mnohým živým tvorům včetně moudrých lidí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.7.2020 08:56 Reaguje na Majka Kletečková
To, že bude platit až příští zimu, podstatu tohoto nesmyslného zákazu nijak nemění.
Pol Pot byl ekolog kategorie 1A Ty miliony mrtvých mu dnešní ekologové mohou leda závidět. Alespoň prozatím.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

29.7.2020 16:50 Reaguje na Jan Šimůnek
Ale copak? Zase chcete střílet ostrejma do lidí soudruhu docente? :)
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.7.2020 08:59 Reaguje na Petr Eliáš
Demokracii je nutno chránit. Třeba i tou ostrou střelbou, pokud není zbytí. Konec konců, kdyby někdo včas vystřílel póvl, shromážděný 25. 2. 1948 na Staromáku, ušetřil by nás 40 let totalitního režimu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.7.2020 11:24 Reaguje na Majka Kletečková
A když se nevejdou, tak podnik rozšíříme, nebo tam vystřihneme další?

Jinak forma otužování klepáním kosy sezením na sesli na předzahrádce ... no, rozhodně je to originální.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

2.8.2020 20:49 Reaguje na Majka Kletečková
Paní Kletečková. Nikdo Vám nebrání začít provozovat zahrádku bez žádné regulace teploty a uvidíte kolik tam budete mít hostů. Nechte na každém z nás zdali se chce či nechce otužovat. A pokud lidé chtějí být v teple na zahrádce i za studeného počasí, tak proč jim to brát?
Odpovědět
RP

Radim Polášek

29.7.2020 13:23
Další zbytečná regulace.
Odpovědět
PD

Pavel Dudr

1.8.2020 09:37
Francie vyrábí 90% elektřiny z atomu, takže je čistá. Ale Německo čeká blackout, takže asi bude nutno se připravit mu pomoci.
Odpovědět
SC

Stanislav Chytrý

2.8.2020 20:49 Reaguje na Pavel Dudr
Tak nějak. Jsou prostě věci, které mi hlava nebere a toto je jedna z nich.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist