Itálie po protestech odložila regionální plán na omezení starších naftových aut
Zákaz se měl týkat naftových aut s emisní normou Euro 5 nebo starší a měst, která mají více než 10 000 obyvatel. Měl začít platit již 15. září, italský ministr životního prostředí Gilberto Pichetto Fratin včera nicméně oznámil, že opatření bude moci vstoupit v platnost až začátkem října příštího roku. Dodal, že bude platit pouze pro města, která mají přes 30.000 obyvatel. "Vláda intervenovala, aby odvrátila sociální a ekonomickou krizi rodin a podniků," prohlásil ministr.
Piemont, jehož metropolí je Turín, patří mezi nejznečištěnější oblasti v Evropě. Tamní samosprávu k plánu na omezení provozu starších naftových automobilů zčásti přiměl tlak ze strany Evropské unie, píše Reuters. Pichetto Fratin uvedl, že vláda nařídila revizi regionálních plánů pro snižování znečištění, během které bude plánované omezení provozu starších naftových automobilů dočasně pozastaveno. Dodal, že tento postup je v souladu s pravidly EU.
Podle agentury Reuters je odklad omezení dalším příkladem obezřetného přístupu pravicové vlády premiérky Giorgii Meloniové k ekologické regulaci. Itálie stejně jako Česko patří mezi členské státy EU, které se staví proti navrhované podobě emisní normy Euro 7.
Český ministr dopravy Martin Kupka se při úterním jednání s německým kolegou Volkerem Wissingem a následném setkání se zástupci evropského automobilového sektoru v Mnichově shodl na nezbytnosti prodloužit zaváděcí lhůty připravované emisní normy Euro 7. Kupka českým novinářům v Mnichově řekl, že důležité je zachovat současné limity emisí výfukových plynů na úrovni stávající normy Euro 6. "To je důležité, aby to neohrozilo konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a také segment nejmenších vozidel, protože promítnutí požadavků do ceny by mohlo znamenat výrazné zdražení a vůbec ohrožení výroby malých vozidel," prohlásil.
Evropské automobilky se navrhované emisní normě brání, je podle nich příliš nákladná, uspěchaná a zbytečná. Byly by s ní podle nich spojené velké výdaje a tyto vynaložené peníze by mohly chybět při chystaném přechodu na výrobu elektromobilů. Evropská komise tvrdí, že přísná pravidla jsou potřeba ke snížení škodlivých emisí a také kvůli tomu, aby se neopakoval skandál kolem falšování testů emisí, kterému čelila automobilka Volkswagen.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (10)
Richard Vacek
8.9.2023 06:56Jaroslav Řezáč
8.9.2023 08:07 Reaguje na Richard VacekTo by v ČR byla zajímavá představa... v tom pojízdném vrakovišti s průměrným stářím 16 let.
Na druhou stranu, ne každý touží po autě vyšperkovaným tablety a hromadou drátů na cokoliv.
Karel Ploranský
8.9.2023 15:12 Reaguje na Jaroslav ŘezáčMezi vymoženostmi, které se dnes do aut cpou, jsou samozřejmě některé, které skutečně mají smysl a pro řidiče znamenají větší komfort - ale těch je menšina. Většina je spíš pro zlost. Čím víc zařízení a funkcí navíc, tím víc se toho může po... A nevím jak kdo - já osobně rozhodně netoužím po tom, aby se auto pořád tvářilo, že je chytřejší než já a rozhodovalo, jaký režim jízdy mohu volit...
Příklad: Mám ojetinu - a s motorem, který jsem chtěl, nebyla k sehnání jinak než v automatu, tak teď mám automat. A kdyby mi nepil krev ničím jiným tak tím, že řadí nahoru při nesmyslně nízkých otáčkách a dolů přeřadí skoro až při otáčkách volnoběhu. To je pro životnost motoru přímo vražda, v tahu by měl mít vždycky alespoň 1400 otáček, raději ale 1500. Že s ním má auto větší spotřebu než by mělo s manuálem, není třeba připomínat.
Vilda Smakal
8.9.2023 22:09 Reaguje na Karel Ploranskýsmějící se bestie
8.9.2023 08:28vaber
8.9.2023 09:04Karel Ploranský
8.9.2023 15:18 Reaguje na vaberNejste vůči těm dieselům trochu příliš zaujatý a neobjektivní?
Ať koukám jak chci, z výfuku mého auta (rok výroby 2015) se žádný dým nevalí. Dokonce ani když mu docela fest "naložím".
vaber
9.9.2023 08:52 Reaguje na Karel Ploranskýproč bych měl být zaujatý ,jedte někdy pomaleji a nechte se předjíždět, třeba do kopce a pozorujte co se z výfuků některých aut valí,
služební nová auta jsou za dva roky ve stavu, jak některých majitelů za 10let a taková auta zaplavují autobazary,
prý stačí špatné nastavení ventilů a kolik majitelů si nechává pravidelně seřídit motor,