Když je počasí dobré, jsme (na sociálních sítích) šťastnější
Podle Nicka Obradoviče z MIT Media Lab je to, jak se cítíme a vyjadřujeme, ovlivněno vnějším prostředím. Nepříznivé povětrnostní podmínky, jako vysoké a chladné teploty, srážky, zvýšená vlhkost a zvýšená oblačnost, ovlivňují dobrou náladu lidí, respektive náladu jejich projevů na sociálních sítích. "Naše studie je první, která pozoruje a měří vztah mezi dobrým počasím a myšlením lidí pomocí miliardy příspěvků na Twitteru a Facebooku, říká Esteban Moro, profesor na oddělení matematiky UC3M.
Autoři studie shromáždili 2,4 miliardy příspěvků z Facebooku a 1,1 miliardy z Twitteru v letech 2009 až 2016 od lidí žijících v 75 amerických metropolích. Vědci na příspěvcích zkoumali souvislost mezi povětrnostními podmínkami a vyjádřenými náladami lidí. Analyzovali náladu každého příspěvku pomocí speciálního nástroje, který kategorizoval příspěvky na pozitivní nebo negativní. Vzali v úvahu počet pozitivních a negativních slov sdílených v příspěvcích uživatelů a porovnali výsledky s denními meteorologickými daty pro každé místo.
Podle Estebana Mory je velikost tohoto efektu tak významná jako změna nálady lidí, ke které dochází na sociálních sítích po katastrofických událostech, jako je například zemětřesení v Kalifornii v srpnu 2014 nebo střelba z San Bernardina z prosince 2015, ve kterém bylo zabito více než čtrnáct lidí a dvacet zraněných.
Přečtěte si také |
Sedm nejlepších vědeckých hashtagů roku 2017Výsledky získané výzkumnými pracovníky by mohly být využity k tomu, aby se předvídalo, jaký dopad bude mít počasí na lidskou mysl, čemuž by se mohly přizpůsobit reklamní kampaně. Mohlo by to také umožnit poskytovatelům obsahu publikovat zprávy v souladu s emocionálním stavem jejich diváků.
reklama