https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/kdyz-je-pocasi-dobre-jsme-na-socialnich-sitich-stastnejsi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Když je počasí dobré, jsme (na sociálních sítích) šťastnější

23.5.2018 09:06 | PRAHA (Ekolist.cz)
Vědci zjistili, že lidé mají raději slunečné, teplé dny. Ilustrační snímek.
Vědci zjistili, že lidé mají raději slunečné, teplé dny. Ilustrační snímek.
Vědci zjistili, že lidé dávají přednost teplým slunečným dnům před chladnými a deštivými dny. A že počasí se projevuje i v tom, jakou náladu mají naše příspěvky na sociálních sítích. Své poznatky zveřejnili v časopise Plos ONE. Komu může být takové zjištění užitečné? Podle vědců by mohlo zajímat reklamní byznys a média, které mohou svůj obsah ladit s předpokládanou náladou konzumentů reklamy a čtenářů. Výzkum by se mohl hodit i programátorům osobních asistentů jako je Siri či Alex, aby mohli lépe předpovídat nálady svých uživatelů.
 

Podle Nicka Obradoviče z MIT Media Lab je to, jak se cítíme a vyjadřujeme, ovlivněno vnějším prostředím. Nepříznivé povětrnostní podmínky, jako vysoké a chladné teploty, srážky, zvýšená vlhkost a zvýšená oblačnost, ovlivňují dobrou náladu lidí, respektive náladu jejich projevů na sociálních sítích. "Naše studie je první, která pozoruje a měří vztah mezi dobrým počasím a myšlením lidí pomocí miliardy příspěvků na Twitteru a Facebooku, říká Esteban Moro, profesor na oddělení matematiky UC3M.

Autoři studie shromáždili 2,4 miliardy příspěvků z Facebooku a 1,1 miliardy z Twitteru v letech 2009 až 2016 od lidí žijících v 75 amerických metropolích. Vědci na příspěvcích zkoumali souvislost mezi povětrnostními podmínkami a vyjádřenými náladami lidí. Analyzovali náladu každého příspěvku pomocí speciálního nástroje, který kategorizoval příspěvky na pozitivní nebo negativní. Vzali v úvahu počet pozitivních a negativních slov sdílených v příspěvcích uživatelů a porovnali výsledky s denními meteorologickými daty pro každé místo.

Podle Estebana Mory je velikost tohoto efektu tak významná jako změna nálady lidí, ke které dochází na sociálních sítích po katastrofických událostech, jako je například zemětřesení v Kalifornii v srpnu 2014 nebo střelba z San Bernardina z prosince 2015, ve kterém bylo zabito více než čtrnáct lidí a dvacet zraněných.

Výsledky získané výzkumnými pracovníky by mohly být využity k tomu, aby se předvídalo, jaký dopad bude mít počasí na lidskou mysl, čemuž by se mohly přizpůsobit reklamní kampaně. Mohlo by to také umožnit poskytovatelům obsahu publikovat zprávy v souladu s emocionálním stavem jejich diváků.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Blanka Štiková

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist