Největší výletní loď světa vyplula z Miami na první okružní plavbu
Royal Caribbean International's Icon of the Seas set sail from Miami with capacity for 8,000 passengers across 20 decks. Environmentalists are concerned about the potential impact on the atmosphere due to methane leakage from the ship https://t.co/exi04XMI6H pic.twitter.com/2g1ib3Ro3w
— Reuters (@Reuters) January 28, 2024
Loď, která byla postavena ve Finsku, během sedmidenní plavby navštíví několik karibských ostrovů. Pasažérům nabízí řadu příležitostí k relaxaci, jelikož se může pochlubit sedmi bazény, šesti tobogány a více než 40 restauracemi, bary a salonky.
Ekologické organizace však varují, že z lodi poháněné zkapalněným zemním plynem (LNG) bude do ovzduší unikat nebezpečný metan. "Je to krok špatným směrem," citovala agentura Reuters Bryana Comera, šéfa mezinárodní organizace pro ekologickou dopravu ICCT. "Odhadujeme, že používání LNG jako lodního paliva vypouští o více než 120 procent více emisí skleníkových plynů během životního cyklu než námořní plynový olej," dodal.
Take a one minute timelapse walk through of the biggest cruise ship ever built, @RoyalCaribbean Icon of the Seas. pic.twitter.com/GaFul0cXDd
— Cruise Fever (@CruiseFever) January 23, 2024
Začátkem tohoto týdne ICCT vydala zprávu, ve které tvrdí, že emise metanu z lodí poháněných LNG jsou větší, než předpokládají současné předpisy. LNG je ekologičtější než tradiční lodní paliva, jako je topný olej, ale je s ním spojeno riziko úniku, píše BBC.
Metan je skleníkový plyn, který v atmosféře zachytí za 20 let osmdesátkrát více tepla než oxid uhličitý. Snížení těchto emisí je považováno za klíčové pro zpomalení globálního oteplování.
Mluvčí RCI uvedl, že loď Icon of the Seas je o 24 procent energeticky účinnější, než požaduje Mezinárodní námořní organizace (IMO). Společnost plánuje představit uhlíkově neutrální loď do roku 2035.
reklama