https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/odbory-euro-7-zabrani-skode-vyrabet-modely-kamiq-scala-a-fabia
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Odbory: Euro 7 zabrání Škodě vyrábět modely Kamiq, Scala a Fabia

24.2.2023 16:14 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Navrhovaná emisní norma Euro 7 zabrání Škodě Auto vyrábět a homologovat malé vozy, jako jsou Kamiq, Scala a Fabia. V novém vydání časopisu Škodovácký odborář to uvedl předseda podnikové rady Škody Jaroslav Povšík. Dopad podle něj bude mít norma i do vývoje a homologace dalších komponentů důležitých pro provoz automobilů, jako jsou pneumatiky, brzdy, ale také například kapalina do klimatizace.
 

Navrhovaná norma Euro 7 má mimo jiné snížit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší. Euro 7 má sladit limity pro benzinová a naftová auta, vozidla jí budou muset vyhovovat dvakrát déle než dosavadním standardům a kromě výfuků se bude vztahovat i na brzdy a pneumatiky. Vozy mají mít navíc čidla, která emise umožní kdykoliv zkontrolovat. Platit by měla již za dva roky.

Škoda Auto již dříve oznámila, že zavedení normy prodraží zejména menší vyráběné vozy o desítky tisíc korun, a stanou se tak neprodejné. Cena malých modelů by začínala na úrovni 450 000 Kč, což je podle zástupců Škody pro zákazníky nepřijatelné.

Loni Škoda dodala zákazníkům 96 300 vozů Kamiq, 39 500 kusů modelu Scala a 92 700 fabií. Tyto vozy tvořily 31 procent celkových prodejů značky.

Povšík se v dubnu zúčastní delegace do Bruselu spolu s předsedkyní Podnikové rady Volkswagen Danielou Cavallo a dalšími zástupci zaměstnanců. "Veškeré poznatky, které získám z těchto setkání (se zaměstnanci), přenesu do naší Evropské a dokonce Světové rady zaměstnanců Volkswagen tak, abychom mohli věcně lobbovat v Bruselu a pokud nebude možné použít argumenty budeme muset použít emoce. Už jsem zažil osobně nájezdy do Bruselu, sám jsem tam byl nejméně čtyřikrát, například když jsme se postavili za zákon o Volkswagenu. Naposledy tam byli od nás oceláři, aby politici v tom vzdáleném sídle odtrženém od běžného lidského života, ve spleti chodeb, vztahů a také korupce, věděli, že si tam pro ně umíme přijít," uvedl Povšík.

Proti chystané normě Euro 7 se staví i další tuzemské automobilky, ale i vláda nebo poslanci. Podle nich nebude mít průmysl dost času na zavedení požadavků normy a zároveň to bude stát další investice, které by výrobci mohli využít na přípravu k ukončení výroby vozů se spalovacím motorem v roce 2035.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (21)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

24.2.2023 19:01
No, když si to nechá VW/majitel ŠKODA AUTO / líbit, jeho věc.
Odpovědět
va

vaber

25.2.2023 09:24
zkusím selský rozum,
emise z aut jsou hlavně to co lítá z výfuku, co lítá z výfuku záleží na reálné spotřebě paliva,
menší auta jsou lehčí, mají menší spotřebu a tak asi mají menší emise,od paliva i od brzd a pneumatik,
ale nebudou se vyrábět ,protože nevyhoví?
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

25.2.2023 10:11 Reaguje na vaber
Selský rozum nemusí v tomto případě fungovat.Selský rozum rozum opravdu řekne čím menší spotřeba, tím menší emise,absolutní emise, ale kdo si bude honit triko v malém autě, eurokomisaři?Tak zavedeme jinou jednotku a měření, třeba měrné emise a budeme je definovat jako emise vyprodukované na kWh práce, tím rozdíl mezi malým a velkým autem smáznete a velká a těžká auta jsou rázem ekologická i když vezou jednoho řidiče jako ta malá.Ekologie postavená na hlavu.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

25.2.2023 12:34 Reaguje na Jarda Bobr
To víte, že funguje selský rozum. Automobilka není od toho, aby zabezpečovala blahobyt proletariátu, ale zisk pro vlastníky. A sorry, ale Kodiaq, který stojí jako 2,5 Fabie, spotřebu proti Fabii 2,5 násobnou nemá. Naučte se počítat.
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

25.2.2023 13:22 Reaguje na Daniel Višňovský
Děkuji Vám za poučení, zkusím se doučit.Jistě budete tak hodný a spočítáte mi reálnou spotřebu fabie na odvoz jednoho člověka a porovnáte to s reálnou spotřebou Kodiaqu na odvoz jednoho člověka na 50km.Já se podobnými malichernostmi nezabývám, auto a mobila mám firemní.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

25.2.2023 18:40 Reaguje na Jarda Bobr
Proč bych měl porovnávat nějaké výlevy pomateného dezoláta?
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

25.2.2023 20:33 Reaguje na Daniel Višňovský
Ukážete, jak jste ynteligentní
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

26.2.2023 13:44 Reaguje na Jarda Bobr
inteligence se píše s měkkým "i" DEZOLÁTE.
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

26.2.2023 14:08 Reaguje na Daniel Višňovský
Nepřekvapil jste, ynteligente
Odpovědět
ss

smějící se bestie

25.2.2023 12:09 Reaguje na vaber
1**
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

25.2.2023 12:32 Reaguje na vaber
Nemáte pravdu, počítáte to blbě. Zkuste to přepočítat na jeden kilogram auta, nebo na jednotku ceny auta. Tuna Fabií má větší emise, než tuna Kodiaqů. Stejně tak Kodiaqů za 2 mil má menší emise, než Fabií za 2 mega.
Odpovědět
va

vaber

26.2.2023 17:32 Reaguje na Daniel Višňovský
proč by se měly emise počítat přes kg auta,jede přece o emise co z auta lezou jako množství nečistot ,
jak nějaký přepočet na jeden kg váhy auta nebo na cenu, sníží emise auta?
to je padlé na hlavu,ovšem s čísly a výpočty se dá dělat cokoliv ,hlavně oblbnout plebs
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

26.2.2023 22:17 Reaguje na vaber
Ze stejného důvodu, že kterého budou i po roce 2035 výjimky že zákazu prodeje aut se spalovacím motory. Neptejte se mne ....proč by mělo, ale zjistěte si, jak je to ve skutečnosti.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

25.2.2023 15:31 Reaguje na vaber
Nebudou se vyrábět, protože kvůli emisním nesmyslům budou stát téměř stejně, jako pořádný vůz SUV. A v tom případě dá zákazník přednost mírně dražšímu pořádně velkému korábu silnic.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

26.2.2023 22:19 Reaguje na Richard Vacek
Já myslím, že to SUV nebude dražší mírně, ale spíše více....budou zpokutovane.
Odpovědět
DM

Dalibor Motl

25.2.2023 18:02 Reaguje na vaber
Malá auta by vyhověla snadněji. Ovšem s povinnými "ekologickými" vychytávkami budou tak drahá, že lidé se skromnějším rozpočtem prostě zvolí 12 let starou ojetinu a ti co budou na nové auto mít si koupí neparně dražší zhovadilé SUV. Vítejte v novém světě prolezlém regulacemi. My vám ty světlejší zítřky vnutíme i kdyby vás to mělo zabít.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

25.2.2023 18:41 Reaguje na Dalibor Motl
Nevyhověla, počítá se to přes hmotnost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.2.2023 09:31
Já se pořád ptám, PROČ je různé události dějí, což mi připadá někdy důležitější, než děje samotné.
Proč Euro 7?
Dobře, začalo se s technickými prohlídkami, bezolovnatým benzínem, pak katalyzátory a měření emisí u osobních aut, což bylo sice technicky problematické (ale ne fatálně), auta to prodražovalo, ale dýchatelnost vzduchu ve městech se výrazně zlepšila i přírodě i ovzduší to pomohlo.
Takže bylo porozumu něco za něco.
Ale euro 7?
Tvrdý šikan na hranici technických možností, tím prodražení všeho a výsledek? Zlepšení naprosto nepatrné. Tak proč?
Koho to nejvíce postihuje? Automobilový průmysl, především Německý.
Kdo to teda prosazuje? Zelení, kteří nemají rádi Němce. Tj ti, kteří tvrdí, jak je EU německá Třetí říše, u nás tvrdí, že my jsme jen další německá republika, jak jde vše do kopru a snaží se, aby se EU rozpadla.
Je to specifická skupina internacionálně působících ve všech zemí EU, jen v Maďarsku ale vládne.
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

26.2.2023 20:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Německý automobilový průmysl to postihuje?Jedte se podívat do Mladé Boleslavi,škodovka se pořád rozšiřuje o 106, na útlum to nevypadá. Postihovat to bude maximálně chudé zákazníky.Automobilky vsadily na to,že budou vyrábět méně drahých aut místo hodně laciných.Pochybuji, že by automobilová lobby nedokázala pomocí cílené osvěty ovlivnit hlasování europarlamentu.Odhlasoval to evropský parlament, Vy jeho hlasování pane Hanzl zpochybnujete?Z českých europoslanců hlasovali pro tito" PRO SCHVÁLENÍ ZÁKAZU: Luděk Niedermayer (TOP 09), Markéta Gregorová (Piráti), Marcel Kolaja (Piráti), Mikuláš Peksa (Piráti)".Myslíte, že tito poslanci jsou protiunijní?Není to náhodou naopak, tohle jsou největší eurounijní vlezdoprdelky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.2.2023 08:40 Reaguje na Jarda Bobr
Takže celá norma Euro 7 je jen mediální humbuk? Tolik sexu naráz??
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

27.2.2023 22:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Norma a hlasování je realita, realizace se teprve uvidí.Poukazuji na rozpory ve Vašem názoru
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist