Odbory: Euro 7 zabrání Škodě vyrábět modely Kamiq, Scala a Fabia
Navrhovaná norma Euro 7 má mimo jiné snížit zplodiny oxidů dusíku a pevných částic vypouštěných do ovzduší. Euro 7 má sladit limity pro benzinová a naftová auta, vozidla jí budou muset vyhovovat dvakrát déle než dosavadním standardům a kromě výfuků se bude vztahovat i na brzdy a pneumatiky. Vozy mají mít navíc čidla, která emise umožní kdykoliv zkontrolovat. Platit by měla již za dva roky.
Škoda Auto již dříve oznámila, že zavedení normy prodraží zejména menší vyráběné vozy o desítky tisíc korun, a stanou se tak neprodejné. Cena malých modelů by začínala na úrovni 450 000 Kč, což je podle zástupců Škody pro zákazníky nepřijatelné.
Loni Škoda dodala zákazníkům 96 300 vozů Kamiq, 39 500 kusů modelu Scala a 92 700 fabií. Tyto vozy tvořily 31 procent celkových prodejů značky.
Povšík se v dubnu zúčastní delegace do Bruselu spolu s předsedkyní Podnikové rady Volkswagen Danielou Cavallo a dalšími zástupci zaměstnanců. "Veškeré poznatky, které získám z těchto setkání (se zaměstnanci), přenesu do naší Evropské a dokonce Světové rady zaměstnanců Volkswagen tak, abychom mohli věcně lobbovat v Bruselu a pokud nebude možné použít argumenty budeme muset použít emoce. Už jsem zažil osobně nájezdy do Bruselu, sám jsem tam byl nejméně čtyřikrát, například když jsme se postavili za zákon o Volkswagenu. Naposledy tam byli od nás oceláři, aby politici v tom vzdáleném sídle odtrženém od běžného lidského života, ve spleti chodeb, vztahů a také korupce, věděli, že si tam pro ně umíme přijít," uvedl Povšík.
Proti chystané normě Euro 7 se staví i další tuzemské automobilky, ale i vláda nebo poslanci. Podle nich nebude mít průmysl dost času na zavedení požadavků normy a zároveň to bude stát další investice, které by výrobci mohli využít na přípravu k ukončení výroby vozů se spalovacím motorem v roce 2035.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (21)
smějící se bestie
24.2.2023 19:01vaber
25.2.2023 09:24emise z aut jsou hlavně to co lítá z výfuku, co lítá z výfuku záleží na reálné spotřebě paliva,
menší auta jsou lehčí, mají menší spotřebu a tak asi mají menší emise,od paliva i od brzd a pneumatik,
ale nebudou se vyrábět ,protože nevyhoví?
Jarda Bobr
25.2.2023 10:11 Reaguje na vaberDaniel Višňovský
25.2.2023 12:34 Reaguje na Jarda BobrJarda Bobr
25.2.2023 13:22 Reaguje na Daniel VišňovskýDaniel Višňovský
25.2.2023 18:40 Reaguje na Jarda BobrDaniel Višňovský
26.2.2023 13:44 Reaguje na Jarda BobrDaniel Višňovský
25.2.2023 12:32 Reaguje na vabervaber
26.2.2023 17:32 Reaguje na Daniel Višňovskýjak nějaký přepočet na jeden kg váhy auta nebo na cenu, sníží emise auta?
to je padlé na hlavu,ovšem s čísly a výpočty se dá dělat cokoliv ,hlavně oblbnout plebs
Daniel Višňovský
26.2.2023 22:17 Reaguje na vaberRichard Vacek
25.2.2023 15:31 Reaguje na vaberDaniel Višňovský
26.2.2023 22:19 Reaguje na Richard VacekDalibor Motl
25.2.2023 18:02 Reaguje na vaberDaniel Višňovský
25.2.2023 18:41 Reaguje na Dalibor MotlPavel Hanzl
26.2.2023 09:31Proč Euro 7?
Dobře, začalo se s technickými prohlídkami, bezolovnatým benzínem, pak katalyzátory a měření emisí u osobních aut, což bylo sice technicky problematické (ale ne fatálně), auta to prodražovalo, ale dýchatelnost vzduchu ve městech se výrazně zlepšila i přírodě i ovzduší to pomohlo.
Takže bylo porozumu něco za něco.
Ale euro 7?
Tvrdý šikan na hranici technických možností, tím prodražení všeho a výsledek? Zlepšení naprosto nepatrné. Tak proč?
Koho to nejvíce postihuje? Automobilový průmysl, především Německý.
Kdo to teda prosazuje? Zelení, kteří nemají rádi Němce. Tj ti, kteří tvrdí, jak je EU německá Třetí říše, u nás tvrdí, že my jsme jen další německá republika, jak jde vše do kopru a snaží se, aby se EU rozpadla.
Je to specifická skupina internacionálně působících ve všech zemí EU, jen v Maďarsku ale vládne.