https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/praha-zprisni-vjezd-nakladnich-automobilu-do-mesta
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Praha zpřísní vjezd nákladních automobilů do města

23.11.2020 12:21 | PRAHA (ČTK)
V Praze existují dvě zóny s omezením pro autobusy a nákladní vozy. První zahrnuje historické centrum, kam ve všední dny mezi 08:00 a 18:00 nesmí vozy nad 3,5 tuny a autobusy bez udělené výjimky. Širší zóna se zákazem aut na šest tun sahá severojižně od Bubenče po Braník, na západě zahrnuje Smíchov kolem Vltavy a severně od Plzeňské ulice a na východě část Vinohrad a Vršovic.
V Praze existují dvě zóny s omezením pro autobusy a nákladní vozy. První zahrnuje historické centrum, kam ve všední dny mezi 08:00 a 18:00 nesmí vozy nad 3,5 tuny a autobusy bez udělené výjimky. Širší zóna se zákazem aut na šest tun sahá severojižně od Bubenče po Braník, na západě zahrnuje Smíchov kolem Vltavy a severně od Plzeňské ulice a na východě část Vinohrad a Vršovic.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Pražský magistrát zpřísní vjezd nákladních automobilů do města. Do dvou zón, kam smějí pouze vozy do šesti a 3,5 tuny, budou moci pouze nákladní auta splňující emisní limit EURO 6 a vyšší. Opatření začne platit od 1. července 2022. "Do tohoto data bude i nadále vydání souhlasu podmíněno splněním emisní normy EURO 4 a vyšší," píše se v dokumentu, který dnes schválili pražští radní. První omezení pro vozidla nad šest tun zavedlo vedení Prahy v roce 1993 a pravidla byla zpřísněna v roce 1999.
 

Zóny podle dokumentu v průběhu let prokázaly své opodstatnění a snižují negativní dopady, které sebou provoz nákladních vozidel přináší. Důvodem zvýšení požadavků města na řidiče jsou zvyšující se požadavky na kvalitu ovzduší a také zlepšující se parametry spalovacích motorů.

"Považujeme za žádoucí podmínit budoucí udělování souhlasů k vjezdu do obou zón zpřísněním požadavků na emisní kategorii předmětných vozidel," píše se v materiálu.

V Praze existují dvě zóny s omezením pro autobusy a nákladní vozy. První zahrnuje historické centrum, kam ve všední dny mezi 08:00 a 18:00 nesmí vozy nad 3,5 tuny a autobusy bez udělené výjimky. Širší zóna se zákazem aut na šest tun sahá severojižně od Bubenče po Braník, na západě zahrnuje Smíchov kolem Vltavy a severně od Plzeňské ulice a na východě část Vinohrad a Vršovic.

Největším znečišťovatelem ovzduší v Praze je doprava. Pražští zastupitelé proto mimo jiné loni vyhlásili klimatický závazek, kdy chce město do roku 2030 snížit množství emisí oxidu uhličitého o 45 procent a do roku 2050 chce, aby byla metropole bezuhlíková. Zároveň schválili okruh opatření, kterými toho hodlá dosáhnout, a to například nákup energií z obnovitelných zdrojů, omezení topení pevnými palivy nebo podpora dopravních prostředků s jinými než spalovacími motory.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (8)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

23.11.2020 12:38
Jenom otravují. Kdo nutně nemusí, do Prahy autem a tím méně náklaďákem nejede. Akorát přibudou komplikace s papírováním, jinak se nic nezmění. Lidi, co máte ještě rozum, žeňte prosím tyhle chytrolíny v příštích volbách z radnice ven.
Odpovědět

23.11.2020 16:10
Cítím za tím Čižinského? nebo Bursíka? Tzn. víme koho nevolit.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

23.11.2020 17:25
Ani jedno a výjimečně jste oba vedle.

Tohle platí už dávno a nezavedl to ani Číža, ani Bursík.

A když už sem ten náklaďák musí, tak nevím, proč by neměl to EURO 6 splňovat. To fakt není nějaká echt novinka a v 2022 jí nebude tuplem.
Odpovědět
ig

23.11.2020 19:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Protože Euro 6 je výmysl šílenců. Přelomové bylo Euro 3 pro benzínové a Euro 4 pro naftové motory, od té doby je to už jen zbytečné utahování šroubů téměř bez praktického důsledku. Od té doby už auta nesmrdí (to vlastně už od Euro 1) a nepráší, to následné je už jen blbnutí rozjetých úředníků, kteří se bojí, že jejich práce skončila a že by se měli sebrat a jít domů :-)
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

23.11.2020 19:53 Reaguje na
Správně jste to popsal. Úředníci, co se tím zabývají, si myslí, že fysikální a chemické zákony, ale i přírodní zákony vůbec, se odhlasovávají v parlamentu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.11.2020 11:56 Reaguje na
Ono to v praxi hlavně znamená, že do centra nebudou smět vjet ... a když, tak jen na výjimku ... náklaďáky starší myslím 7 let (pro náklaďáky začalo snad E6 platit později). Což mi tedy vůbec nevadí.
Do 3,5t navíc není omezeno nic.

Když si člověk uvědomí, že se bavíme prakticky jen o "jedničce", tak tam mi fakt tohle přijde ok, tam ty krávy nemají co dělat, na ně to centrum fakt není stavěné.
Odpovědět

Jirka Černý

23.11.2020 19:53
Mám pod speciální nástavbou podvozek s Eurem 5, tak bude firma kupovat nový podvozek za dvě mega? Ne, vyprdne se na těch pár kšeftů co jsou v Praze a ti co budou potřebovat nástavbu si za to pěkně připlatí. Pak se v té Praze nedivte že každá oprava, údržba nebo instalace něčeho stojí majlant.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

24.11.2020 11:53 Reaguje na Jirka Černý
No, pokud se člověk trochu více orientuje v správním právu, tak ví, že jedna věc je udělení souhlasu, druhá udělení výjimky podle zákona. To furt půjde, protože do toho nemá obec ve své samostatné působnosti co mluvit.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist