Praha zpřísní vjezd nákladních automobilů do města
Zóny podle dokumentu v průběhu let prokázaly své opodstatnění a snižují negativní dopady, které sebou provoz nákladních vozidel přináší. Důvodem zvýšení požadavků města na řidiče jsou zvyšující se požadavky na kvalitu ovzduší a také zlepšující se parametry spalovacích motorů.
"Považujeme za žádoucí podmínit budoucí udělování souhlasů k vjezdu do obou zón zpřísněním požadavků na emisní kategorii předmětných vozidel," píše se v materiálu.
V Praze existují dvě zóny s omezením pro autobusy a nákladní vozy. První zahrnuje historické centrum, kam ve všední dny mezi 08:00 a 18:00 nesmí vozy nad 3,5 tuny a autobusy bez udělené výjimky. Širší zóna se zákazem aut na šest tun sahá severojižně od Bubenče po Braník, na západě zahrnuje Smíchov kolem Vltavy a severně od Plzeňské ulice a na východě část Vinohrad a Vršovic.
Největším znečišťovatelem ovzduší v Praze je doprava. Pražští zastupitelé proto mimo jiné loni vyhlásili klimatický závazek, kdy chce město do roku 2030 snížit množství emisí oxidu uhličitého o 45 procent a do roku 2050 chce, aby byla metropole bezuhlíková. Zároveň schválili okruh opatření, kterými toho hodlá dosáhnout, a to například nákup energií z obnovitelných zdrojů, omezení topení pevnými palivy nebo podpora dopravních prostředků s jinými než spalovacími motory.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (8)
Svatá Prostoto
23.11.2020 17:25Tohle platí už dávno a nezavedl to ani Číža, ani Bursík.
A když už sem ten náklaďák musí, tak nevím, proč by neměl to EURO 6 splňovat. To fakt není nějaká echt novinka a v 2022 jí nebude tuplem.
Jiří Daneš
23.11.2020 19:53 Reaguje naSvatá Prostoto
24.11.2020 11:56 Reaguje naDo 3,5t navíc není omezeno nic.
Když si člověk uvědomí, že se bavíme prakticky jen o "jedničce", tak tam mi fakt tohle přijde ok, tam ty krávy nemají co dělat, na ně to centrum fakt není stavěné.