https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prechod-k-uhlikove-neutralite-ceska-si-vyzada-3-2-bilionu-korun
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Přechod k uhlíkové neutralitě Česka si vyžádá 3,2 bilionu korun

15.6.2023 10:45 | OTTAWA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
ČR bude muset do transformace na bezuhlíkovou ekonomiku do roku 2050 investovat 3,2 bilionu korun. Vyplývá to ze studie, kterou dnes představily poradenská firma Boston Consulting Group a Aspen Institute. S investicemi je podle ní potřeba začít okamžitě a musí se zaměřit na podporu technologií, které lze vyvážet do ostatních zemí. Jedině tak si ČR v konkurenci evropských států udrží silnou pozici a vysokou životní úroveň obyvatel, uvedli autoři studie.
 
Dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050, ke kterému se zavázaly členské státy EU, povede podle studie v Evropě k výraznému přerozdělení bohatství. "ČR má šanci stát v tomto procesu na straně vítězů a být v řadě odvětví evropským technologickým lídrem, ať už jde o výrobu modulárních jaderných reaktorů nebo výrobu zeleného vodíku," uvedl řídící partner Boston Consulting Group Tomáš Wiedermann.

Do roku 2030 bude podle zjištění třeba v souvislosti s dekarbonizací ekonomiky investovat přibližně 1,2 bilionu Kč. Nejvíce dotčeným sektorem bude energetika, do níž by měla plynout více než polovina všech investic. Následují průmysl, doprava a automobilový průmysl, v menší míře zemědělství a odpadní hospodářství.

"Pokud firmy nyní nezačnou výrazně investovat do změny svých výrobních technologií, za několik let ztratí svoji konkurenceschopnost. Ať už z toho důvodu, že budou muset platit vysoké částky za emisní povolenky, nebo proto, že například čeští subdodavatelé vypadnou z dodavatelských řetězců nadnárodních firem,“ upozornil Wiedermann. Bez dobře cílených investic může být podle něj ohrožena až desetina českého HDP.

Studie identifikuje pět oblastí, ve kterých může Česko získat náskok nad zbytkem Evropy, a které pro české firmy představují příležitost v hodnotě stovek miliard korun ročně. Jde o výrobu a vývoj elektromobilů včetně baterií, vývoj a výrobu technologií a softwaru pro obnovitelné zdroje energie či účast na dodavatelském řetězci pro výrobu a vývoj modulárních jaderných reaktorů. Důležitou roli budou hrát také vodíkové technologie nebo výroba tepelných čerpadel. Autoři studie odhadují roční tržní potenciál v těchto segmentech v EU celkově na 1,5 až 2,2 bilionu korun.

"ČR patří mezi země s největší produkcí CO2 (oxidu uhličitého) na obyvatele a nemá ani tak vhodné podmínky pro výrobu elektřiny z obnovitelných zdrojů jako některé jiné země. Proto se musíme soustředit především na hledání inovativních řešení a jejich následný vývoz do ostatních zemí," upozornil výkonný ředitel středoevropské pobočky Aspen Institute Milan Vašina. "Máme silnou startovní pozici nebo si ji vhodnými kroky vlády můžeme vybudovat. U výroby baterií jde například o to, abychom investorům dokázali nabídnout více vhodných lokalit na stavbu továren a umožnili u nich postavit čisté zdroje energie,“ doplnil.

Boston Consulting Group spolupracuje s vedoucími představiteli byznysu a veřejné sféry na řešení problémů, její tradice sahá do roku 1963. Cílem středoevropské pobočky Aspen Institute je rozvíjet mezioborovou spolupráci.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (76)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Uhrovič

15.6.2023 12:48 Reaguje na Anyr
Víte pane, čecháčci řeší prachy, EU jim je dá, a čecháčci z toho postaví penziony a rozhledny. Ostaní státy mimo Eu přechod neřeší vůbec. Zajeďte si do USA nebo mimo EU a zkuste se tam lidí přeptat, jak řeší uhlíkovou neutralitu třeba v Moldavsku nebo v Iráku.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

15.6.2023 12:48 Reaguje na Anyr
Víte pane, čecháčci řeší prachy, EU jim je dá, a čecháčci z toho postaví penziony a rozhledny. Ostaní státy mimo Eu přechod neřeší vůbec. Zajeďte si do USA nebo mimo EU a zkuste se tam lidí přeptat, jak řeší uhlíkovou neutralitu třeba v Moldavsku nebo v Iráku.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

15.6.2023 12:48 Reaguje na Anyr
Víte pane, čecháčci řeší prachy, EU jim je dá, a čecháčci z toho postaví penziony a rozhledny. Ostaní státy mimo Eu přechod neřeší vůbec. Zajeďte si do USA nebo mimo EU a zkuste se tam lidí přeptat, jak řeší uhlíkovou neutralitu třeba v Moldavsku nebo v Iráku.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.6.2023 11:05
Kdo ty 3,2 bilionu Kč zaplatí, to se jaksi neřeší. Možná spadnou z nebe.
Odpovědět
Anyr

Anyr

15.6.2023 11:38 Reaguje na Jiří Svoboda
Velmi typické. Ono se tu jedná o zrychlující se celoplanetární průser s nesmírnými dopady, ale Čecháčci zase budou řešit prachy :)

Kdo chce dál tancovat, musí si tu muziku taky zaplatit, víme?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

15.6.2023 11:51 Reaguje na Anyr
No ba, vás se to netýká.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.6.2023 12:07 Reaguje na Anyr
Já jsem ten poslední, kdo by chtěl zlehčovat nebezpečí globálního klimatického rozvratu. Jeho řešení ale musí probíhat smysluplným způsobem, aby bylo za vynaložené peníze obdrženo maximum muziky. Vy si zjevně myslíte, že ty peníze opravdu padají z nebe a mohou se libovolně rozhazovat.
Odpovědět
LB

Lukas B.

15.6.2023 12:19 Reaguje na Jiří Svoboda
když na to použijeme holící nástroj pana Ockhama a zeptáme se cui bono, a předpokládáme, že všichni kdo ta nesmyslná řešení nejsou úplní idioti, dojdeme k logickému předpokladu, že není-li to z blbosti, tedy to musí být za peníze, a zahledíme se na globus. komu prospěje ekonomická sebevražda evropy?

(ono to také vyplavalko až s notným zpožděním, že takové to hippie hnutí a protesty proti válce ve Vietnamu byly vyfutrovány penězi, a odkud ty peníze proudily)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:09 Reaguje na Lukas B.
Máte to celá zcela naopak, což je dnes normální. Evropa a její grýndýl jede naplno, ekonomika jde po krizi dobře nahoru, už se začínají těžit benefity z levné ekektřiny z OZE, ale je to stále málo. Čína USA a další země jedou daleko rychleji, což zase tak velký problém ale není.
Sebevražda Evropy nastala, jen kdyby ji ovládli Orbánové, Ficové a Babišové a mohlo ji obsadit a zmasakrovat Rusko. A ti jsou ryzí ropáci.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.6.2023 13:18 Reaguje na Pavel Hanzl
V jakých konkrétních číslech se projevuje, že "ekonomika jde po krizi dobře nahoru", a že "se začínají těžit benefity z levné ekektřiny z OZE"? To by mě zajímalo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 14:08 Reaguje na Emil Novák
Vy když nemáte tabulku a nějaké spoupce čísel, tak se vám mozek nerozběhne. Stačí se podívat přece do jakékoliv tabulky růstu HDP evropských zemí, kromě asi nás jdou všichni nahoru, Řecko přes 10%. Cena elektřiny, silně ovlivněná OZE, jde přes den dolů (teď je spot asi 90 eur), normálně je na nějakých 130 eurech, což bylo normální už před válkou. Přitom jedou do OZE mohutné investice, takže pohoda.
Odpovědět
EN

Emil Novák

15.6.2023 14:38 Reaguje na Pavel Hanzl
No já spíš nevěřím ničím nepodloženým dojmům pohádkáře jako jste vy, než že by se mi "nerozeběhl mozek". Tenhle článek např. říká úplně něco jiného, než že "ekonomika jde po krizi dobře nahoru", a vy jak vidno žádná konkrétní čísla opět nemáte: https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2370029
Cena klíčového ročního kontraktu je v Německu momentálně 153,5 Eur za MWh, tak to taky nevypadá na žádné "benefity z levné ekektřiny z OZE". Jestli jste na levnou elektřinu usoudil z toho, že "teď je spot asi 90 eur", tak to tak nějak vypovídá o vašich analytických schopnostech vše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 08:41 Reaguje na Emil Novák
JUL13 - 118, 3Q23 - 122, cAL24 - 154, CAL25 - 113, CAL26 - 106.
Co nám tahle čísla říkají?
Letos se rozbíhá ekonomika EU a tak ceny elektřiny jdou nahoru, maximum očekáváme příští rok. Potom už převáží levná z OZE a půjdou zase dolů, i když se růst brzdit nebude. Něma problema, laláč.
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.6.2023 08:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Tahle čísla nám říkají, že je elektřina dost drahá a žádné "benefity z levné ekektřiny z OZE" se nekonají, zvlášť když na těchto trzích se elektřina z občasných zdrojů vůbec neprodává. Takže tato čísla jsou odrazem především cen emisních povolenek a zemního plynu, s údajně levnými OZE nemají vůbec nic společného.
Kontrakty na vzdálenější roky vykazují téměř vždycky nižší hodnoty než ty na následující rok, tak to bylo i před krizí a realita pak byla úplně jiná, navíc čím vzdálenější rok, tím se obchodují menší objemy, takže ty ceny nemají příliš vysokou vypovídací hodnotu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 13:03 Reaguje na Emil Novák
Takže píšete, že elektřina z OZE se na burze vůbec neobjeví? A jak ji teda prodávají, když dělá třeba polovinu spotřeby? A jak ji ze sítě vyoperují? A jak je teda možné, že když fučí a svítí, jdou ceny skoro k nule? To hoří i plyn a uhlí zadara?
Odpovědět
EN

Emil Novák

16.6.2023 13:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, to nepíšu, píšu že se elektřina z občasných zdrojů neobchoduje v těch produktech které jste zmiňoval - CAL24, CAL25, atd. To je totiž stálá dodávka 24/7, kterou pochopitelně občasné zdroje neposkytují. Proto se obchodují na denním trhu, kdy je už možné přibližně odhadnout, kolik v kterou hodinu vyrobí. Na rok dopředu absolutně vůbec.
"Skoro k nule" nejdou ceny v těchto produktech, to jste si opět pěkně popletl pojmy, k nule jdou ceny na spotovém trhu, což je úplně jiný trh. Vy v tom máte pěkný hokej, co?
Odpovědět

Radek Čuda

15.6.2023 15:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná by bylo lepší si udělat obrázek o skutečném stavu věcí z oficiálních stránek EU, a ne z těch vašich blábolů ... https://euroskop.cz/2023/05/16/ekonomika-eu-se-vratila-k-rustu-hdp-se-v-prvnim-ctvrtleti-zvysil-o-02-procenta/

Já opravdu nechápu tu vaši potřebu se neustále montovat do věcí, kterým lautr nerozumíte a dokládat svá tvrzení zjevnými nepravdami.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 08:48 Reaguje na Radek Čuda
"V meziročním srovnání ekonomika EU za první čtvrtletí vzrostla o 1,2 procenta, u eurozóny pak o 1,3 procenta." Z toho vašeho článku. Umíte vůbec číst?
Odpovědět

Radek Čuda

16.6.2023 15:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Umím a na rozdíl od vás dokonce vím, co ta čísla znamenají. Stagnaci jak prase. Zejména s ohledem na stav, ke kterému se vztahují. A dokonce vím, co je to v meziročním srovnání oproti vývoji v předchozím čtvrtletí.
Tady to máte popsáno lépe a ještě s upřesněnými údaji ... https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/hdp-eurozona-recese-evropska-unie.A230608_121045_eko-zahranicni_rie

Takže vývoj stojí za pikaču a například v USA, které se opravdu necítí v nej formě, byl i tak růst HDP v 1. čtvrtletí 1,3 %.
https://www.fxstreet.cz/zpravodajstvi-145387.html
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

16.6.2023 18:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Hm, a o kolik vzrostlo zadlužení???? Výrazně více, než to 1.2 procenta, že????
Odpovědět
pa

pavel

16.6.2023 19:56 Reaguje na Pavel Hanzl
ty jsi opravdu hodně nemocný doporučuji navštívit lékaře
Odpovědět
LB

Lukas B.

15.6.2023 13:21 Reaguje na Pavel Hanzl
my konspirátoři považujeme Babiše za krystalicky čisté zlo - s "evropou" měl toho času když byl u lizu dýl (deal, obchod), že po něm za jeho dotační podvody půjdou jen tak naoko, a on jim za to odkejvá a podepíše úplně všechno.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 14:12 Reaguje na Lukas B.
EU po bábovi jít nemůže, nesmí se plést do suverenity a ugrilovat si ho máme sami. Ale dnes přesedlal na ruskou stranu (nebo jen napůl??) každopádně je to pijavice a zcela neschopný idiot, který fakt není politik a dokáže jen loupit. Ve jménu Eu nebo Putina, vsjo róvno. Klidně půjde s dezoláty pod ruský bič, je regulérní psychopat.
Odpovědět

Radek Čuda

15.6.2023 16:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne že bych si o Babišovi myslel cokoli dobrého, ale můžete doložit ta svá tvrzení, že přesedlal na ruskou stranu?

Nebo zase prostě jen lžete?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 08:28 Reaguje na Radek Čuda
Maximálně škodí ČR, organizuje obstrukce, žvaní na protivládních demonstracích. Jasně říká, že vládě z toho udělá peklo. Je jednoznačně proti vládních úsporám, snaží se zablokovat demokratický proces. To vše je v zájmu Vladimira Putina, protože to ČR oslabuje a rozbíjí a tím blokuje schopnost se bránit proti ruské agresi.
Odpovědět

Radek Čuda

16.6.2023 15:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslíte ty vládní úspory, které reagují na zcela nerealisticky sestavený státní rozpočet, kdy se například s osekáním valorizace penzí čekalo až po volbě prezidenta, aby se to pak honilo přes legislativní nouzi:-)))? A demokratický proces se snaží zablokovat čím? Pokud myslíte obstrukce, tak ty dělala současná vláda když byla v opozici taky.
Vy jste prostě nemocný člověk. Babiš je samozřejmě hovado, ale svými postoji Rusko nijak nepodporuje ... celkem logicky, když v Rusku má hovno, zatímco například v Německu má značnou část byznysu.
Odpovědět
sv

sv

16.6.2023 19:25 Reaguje na Radek Čuda
To jsi to šilerce za ten paskvil z roku 2021 nandal. To si za rámeček nedá. https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3323355-pani-ministryne-popira-realitu-mini-o-navrhu-rozpoctu-ekonom-hampl
Jaksi jsi zapomněl nemocný člověče, že burešovou zásluhou nebyla uzavřena nová smlouva na na dovoz norského plynu v roce 2017 a nebyl postaven STORK II. Skutečnost, že fabriky, které si bureš nakrad nebo nakoupil za peníze z českého rozpočtu jsou závislé na dovozu obrovského množství levného plynu z rusácka a když puťka začal plynem vydírat, tak tyhle fabriky najednou přestaly vyrábět.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

15.6.2023 12:42 Reaguje na Jiří Svoboda
Peníze přece tisknou v tiskárně. Tak se pustí rotačky turbo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:11 Reaguje na Slavomil Vinkler
Fakt? V papírových penězích jede dnes možná jedno promile obchodů, pokud ne méně. Natiskni si vagón stovek a jdi s nimi cha cha něco koupit!!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:18 Reaguje na Michal Uhrovič
Ptát se v USA, jak řeší Moldávie dekarbonizaci, je nápad hodný génia.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

15.6.2023 13:21 Reaguje na Pavel Hanzl
sorry, špatně formulovaná věta. Ptejte se v USA, Moldavii nebo v Iráku, jak řeší neutralitu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 14:15 Reaguje na Michal Uhrovič
Dost nesourodá skupina. V USA to řeší velmi, rozjeli i dotační programy (což je tam přímo revoluce). V Moldávii mají úplně jiné starosti - agresi z Ruska a Irák fakt netuším, jsou to machometáni a ti žijí na jiné planetě.
Odpovědět

Radek Čuda

15.6.2023 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Jaká revoluce? V USA je dotační politika zcela běžnou věcí nejpozději od Velké krize. Kdybyste četl Hlavu XXII tak byste o to věděl:-). Ostatně, není to ani 15 let, co došlo například ke znárodnění GM.

Vy a vaše dojmy ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 08:54 Reaguje na Radek Čuda
Ve Velké krizi samozřejmě stát dotoval, později platil válečnou výrobu. Ovšem po válce to velmi rychle zrušil a žádné dotace tam nejely. Probíhalo tam "kvantitativní uvolňovýní" atd. což nejsou dotace, převzetí zkrachovalé GM taky ne. Ty se objevují ve velkém až s OZE a boji proti sodovkáči.
Odpovědět

Radek Čuda

16.6.2023 15:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Když o něčem nic nevíte, tak buď buďte zticha, nebo si to nejdřív nastudujte. Dotace, stejně jako různé jiné formy státní podpory jsou v USA zcela běžné a to už opravdu hodně dlouho.

https://www.thebalancemoney.com/government-subsidies-definition-farm-oil-export-etc-3305788
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.6.2023 15:49 Reaguje na Anyr
Zdroje jsou.....pokud Anyra a další ekoteroristy rozebereme na součástky, prodáme do JAR, a zbytek nějakému výrobci krmiv pro domácí myzlíčky, tak to nikoho nebude bolet, a prostředky se tím získají.
Odpovědět
ig

16.6.2023 11:09 Reaguje na Anyr
Kdybyste neměl pojištění a život Vám měla zachránit operace za milión, taky budete řešit prachy :-)

(abyste to zase neotočil: navážím se do Vás s tím, že nemáte ponětí co jsou a jak fungují peníze)
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

15.6.2023 12:46
Přechod k uhlíkové neutralitě Česka neprojde, protože česko na to nemá a lidi na to taky nemají. Budou se dělat jen pseudověci, které zaplatí EU, dokud EU nezkrachuje.
Pan Anyr a jeho podobní s tím nic neudělají, protože na to nemají. Jsou to neschopní mladí lidi, kteří neví, co obnáší průmysl a jiné věci. Přilepování k silnici přechod k neutralitě neuspíší.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:03 Reaguje na Michal Uhrovič
Čecháčci jsou nějací méněcení kobliháři, nebo proč tak bečíte? Ještě po válce jsme patřili mezi 10 nejvyspělekších zemí světa a dnes nemáme ani na to, abychom drželi krok s průměrem EU? Proč?
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

15.6.2023 13:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Jsem pesimista co se týče lidí v čr. Když se podívám kolem sebe na využití peněz z EU, je to tragédie.
Např. žiju naproti hotelu, který byl postaven za dotace EU jako školící centrum, žádné školení tam nikdy nebylo.
Vládneme si tu 30 let a pořád žádná reforma důchodového systému, zdravotnictví, školství. Nebo vy něco pozitivního vidíte?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:16 Reaguje na Michal Uhrovič
Bohužel, v devadesátkách jsme šli velmi rychle nahoru a s měrem na Západ, po začátku století jsme drceni hybridní válku přešlapujeme na místě, obracíme se na Východ a dorazil nás babišistán.
A dnešní pětikolka je to nejlepší na co se můžeme shrabat a přitom to není nic moc. A s čistě destrukční opozicí se nepohneme, to se nedá utáhnout.
Od roku 20 tu jede dotační, ne tržní ekonomika, stát platí asi 400 miliard dotací ročně a to nenutí firmy se snažit, takže se ještě propadá HDP i přes plnou zaměstnanost a konjunkturu v okolí.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

15.6.2023 13:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Přesně, vidím to stejně. Proto bečím.
Od roku 20 je tu dotační ekomonika, Babiš se směje a lidi mu to žerou.
Pětikolka měla být protipól, ale jak píšete, není to nic moc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:23 Reaguje na Michal Uhrovič
Pokud by opozice spolupracovala (což je předpoklad nutný), tak by to možná jelo úplně jinak, jenže obstrukce dokážou veškeré snažení kohokoliv totálně umrtvit.
Odpovědět

Radek Čuda

15.6.2023 16:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Obstrukce jsou sice průda, ale koalice si díky svým 108 hlasů v tomto volebním období prosadila lautr všechno, co skutečně chtěla.

Takže další lež.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 09:01 Reaguje na Radek Čuda
Velmi hluboký omyl. Na začátku každé schůze PS se hlasuje o programu, tj. o zákonech, které se mají projednat. Obstrukce tam jedou tak silně, že se zcela běžně vůbec neodsouhlasí ani ten program, takže schůze skončí aniž by cokoliv udělala. Tím pádem se vše odkládá a opozice mohutně huláká, že vláda nic nedělá. Takže ta toho prosadila zatím dost málo. A to nedošlo na balíček úspor a smlouvu s USA, to budou orgie obstrukcí a Babiš hlásil předem, že vládě z toho udělá peklo. To jde přímo destrukce státu, jednání proti zájmu ČR.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

15.6.2023 18:23 Reaguje na Michal Uhrovič
Pětidemolice je protipól pouze v lhaní. Jinak jsou v zásadě stejní jako Babiš, stejné kmotrovské způsoby, stejné okrádání. Akorát Babiš byl ve vládě o trošku schopnější, zato zase lezl Bruseli do zadele potajnu. Pětidemolice je, co se týká schopností, průšvih, zato Bruseli do zadele leze úplně veřejně.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

16.6.2023 10:16 Reaguje na Radim Polášek
Docela smutné, že Bureš byl v době, kdy vše docela slušně klapalo, jen o trošku schopnější. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 13:12 Reaguje na Radim Polášek
A jak je to "schopnější" projevilo? Zdupal vývoj energetiky, zablokoval důchodový systém, zavedl neskutečně propracovaný systémovou korupce, nakradl miliardy. P Kalouskovi zdědil velmi stabilizovaný rozpočet (v roce 19 měl deficit asi 25 mld) a neskutečně dozmatkoval covid a nastavil čistě dezolátní dotační ekonomiku, už v roce 20 měl propad asi 450 mld. s koronáčem ale 85% nesouviselo. Odkázal pětikolce 250 mld. strukturálního deficitu a 400 mld. ročních dotací v 73 programech, což brání růstu HDP. Zdupal prakticky úplně vše a na pětikolkustále padají kostlivci ze skříní (místa na středních školách, vytvořil závislost 100% na ruském plynu atd. atd.).
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

15.6.2023 15:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, kdy mohu přijet na Veveří s bagrem, a provést demolici toho domu, ve kterém je zabudován bambiliooon fosilní energie??? Vy si přeci postavíte nový z materiálů, které jsou vyprodukovány pomocí těch zdrojů, která pohání ta obnovitelná masturba.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:01
To je celkem normální rozvaha. Náš stát platí dnes asi 400 miliard dotací v 73 programech ročně, tohle opatření by stálo jen 118 mld. Ročně. A halvně by to platili z rozhodující míry soukromí investoři. Takže srazit dotace na třetinu a 50 mld. dávat do dekarbonizace a máme ještě přebytkový rozpočet.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

15.6.2023 13:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak jste nám to pěkně vysvětlil! Je fakt že na utopení 50 mld. v kanálu ročně jsme si již přivykli, viz FVE tunel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:21 Reaguje na Jiří Svoboda
Jenom 250 mld. je strukturální deficit a dotační systém je mimo jakýkoliv rozum. Kdo to ale dokáže srazit? Ten, kdo z toho těží miliardy nikoliv.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.6.2023 13:01
To je celkem normální rozvaha. Náš stát platí dnes asi 400 miliard dotací v 73 programech ročně, tohle opatření by stálo jen 118 mld. Ročně. A halvně by to platili z rozhodující míry soukromí investoři. Takže srazit dotace na třetinu a 50 mld. dávat do dekarbonizace a máme ještě přebytkový rozpočet.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

15.6.2023 14:24 Reaguje na Pavel Hanzl
To je zase blábolení. Pokud stát nedovyčerpá a nepřerozdělí peníze z dotačních programů EU, tak jsou ti za to zodpovědní idioti. Ten, kdo v současném dotačním prostředí EU plácá cosi o zrušení dotací v ČR je idiot už teď.
https://www.euroforumgroup.cz/dotace/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 09:04 Reaguje na Milan Dostál
Píšu POUZE o národních dotacích, které jdou z našeho SR. Ty Evropské můžeme čerpat zcena normálně.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

16.6.2023 09:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejsou náhodou prostředky ze strukturálních fondů, které potom rozdělují národní operační programy, součástí rozpočtu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 13:16 Reaguje na Milan Dostál
To nevím. Ale Fiala řeší pouze národní dotace, což je gigantický balík sám o sobě. Jestli jsou v těch 400 mld. i evropské, to nevím.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

16.6.2023 13:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak se zkuste zamyslet, zda není každá koruna, euro která přijde z vně ČR a přes rozpočet se v dotacích dostane k podnikatelům na smysluplné projekty,které jim zvýší zisk, ne lavičky a cesty od nikud nikam, vdyť se to přece jako daně vrátí zpět do rozpočtu. To jste ještě nepochopil, že Fiala nic nevyřeší? Jen se ze všeho vylže.
Odpovědět
sv

sv

16.6.2023 19:28 Reaguje na Milan Dostál
Evidentně máš na mysli "smysluplné projekty" typu zámeček ve Francii.
Z tvých blábolů se dá pochopit jedna věc. Filtr burešova svěrače, kterým k tobě proudí informace, způsobují, že zaměňuješ lháře bureše za Fialu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

16.6.2023 21:19 Reaguje na sv
Ty seš směšnej blábolista zalezlej do fialovy prdele, který že to projekt byl kdy nákup zámku? Začínají ti týct nervy, na fialovy lži jsou totiž důkazy už i v mainstreamu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.6.2023 09:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Mají to platit soukromí investoři? Ti, co na to měli, už spoluúčast
zaplatili a vyčerpali dotace. Ti, co na to nemají čekají k dotacím
z EU i na dotaci od státu. Pokud nepřijdou, tak nebudou čerpat ani
tu z EU. Je to zcela jednoduchá rovnice a u snědeného krámu, když
uspoří na spoluúčasti ze státních dotací, ale prodělá nečerpáním
dotací z EU, které vyčerpají za něho ti, co na tu spoluúčast mají.
Jen za minulé období jsou nevyčerpány miliardy z EU pouze proto,
že scházejí peníze na spoluúčast a neochota investovat ekonomické
propadáky ze svého. Dobrý ekonom na rozdíl od geometra si umí
spočítat, že pokud něco neobstojí bez dotací, tak si na dotace
buď počká a nebo investuje do něčeho jiného, co je ekonomicky OK.
Aktivnímu blbovi to je ale jedno, že nechce slevu zadarmo, jak
výstižně popsali Šimek s Grosmanem u výletu zvláštní školy do ZOO.
Absolventi těchto škol snadno naletí na slevu(dotaci) a rádi si
připlatí na uměle vyšponované ceny pouze díky dotačním programům.
Cokoliv založené na dotačním byznysu má k reálným cenám daleko
a účelem dotací je přelévat peníze od státu a movitých k těm
ještě bohatším. Ve státech bez dotací ty soláry stojí polovinu
co tady, ale bez dotací je tam nikdo nekupuje ani tam, protože
za vlastní se ekonomicky nevyplatí. Dotační deformace trhu
nás směřuje do zádele za potlesku Eurohujerů a "geometrů".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 13:24 Reaguje na Břetislav Machaček
To je zase jen ten váš plácalismu ze světa naopak. Moderní energetika je velmi lukrativní a progresivní byznys, jako v minulosti vše nové. Pokud tam něco někde dotuje, tak je to jen třešnička na dortě.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/ve-spojenem-kralovstvi-dansku-se-zacinaji-objevovat-prvni-vetrne-parky-bez-podpory
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/nemecka-vlada-oznamila-nejvetsi-snizeni-prispevku-oze-20lete-historii
https://fdrive.cz/clanky/uhli-prohrava-cenovou-valku-s-vetrem-a-sluncem-rychleji-nez-se-cekalo-7047
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

16.6.2023 14:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Doufám, že jste na tu vaši fotovoltaiku nežádal dotaci, když je efektivní i bez dotace a budete
šetřit peníze z rozpočtu vaši milované vlády!
Ty články z webu žijící z dotací do obnovitelných
zdrojů si strčte za klobouk, protože každý chválí
to své a pomlčí o dotacích a ostatních podporách
do těchto zdrojů. Porovnávají jednotlivé zdroje
bez započtení těch výhod a naopak bez odečtení
nákladů na povolenky a dodatečné úpravy zdrojů,
aby vyhovovaly stále přísnějším předpisům.
Navíc počítají s vysokými dosavadními cenami
energií, které jednak zavinily a navíc je musí
udržet, aby se vyplatily. Je to stejné i u aut. Zvládnete vyrábět spalovací auta podle euronormy
č. 5, tak ji zpřísníme na 6. Sakra oni to umí,
tak nařídíme 7 a z výfuku půjde čistší vzduch,
než motor nasává. Když chci psa bít, tak si hůl
vždy najdu a pro vás platí to, že až se vzdáte dotace dna soláry, tak vám uvěřím, že se ekonomicky vyplatí a ne až s dotací a se současnými cenami
energií na trhu v Evropě ! Zbytek světa je s těmi cenami na polovině až třetině!
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.6.2023 14:19
Přechod k politicke neutralitě Česka a vystoupeni z EU - kolik tohle bude stat? Urcite to bude nesrovnatelne levnejsi i z dlouhodobeho hlediska
Odpovědět
RP

Radim Polášek

15.6.2023 18:20 Reaguje na Miloš Zahradník
Pokud Brusel dál pojede ten svůj sebevražedný zelený kurz, tak skutečně nás vyjde mnohem levněji z EU vystoupit. V takovém případě potom bude Okamura vizionář.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

16.6.2023 06:14 Reaguje na Radim Polášek
Z EU se vystoupit nedá, musíme počkat až sebevražedný proces bude dokonán a EU se rozpadne, vedení EU tomu jde naproti, tak se snad dočkáme. Do doby rozpadu by vláda ČR měla "sobecky" urvat co možná nejvíc pro vlastní stát, jak se, ale chová vidí všichni,až na vymyté hlavy, ty zase paradoxně pomáhají rozkladu, je to nezvratný proces a tragédie.
Odpovědět
sv

sv

16.6.2023 19:32 Reaguje na Milan Dostál
Tak to musíš říct burešovi. Ten to špatně pochopil. Když byl ve vedení ČR tak svou hlavou šel napřed zadnici von der Leynové a přesně podle hesla "urvat co se dá" podepsal green deal. Jenže o hodlal urvat co se dá pro sebe. Holt chybička se vloubila, asi má stejně jako ty vymytou hlavu.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

16.6.2023 21:22 Reaguje na sv
Doporučuji navštívit psychiatra, to je vážné.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

15.6.2023 14:52
Sranda musí být, i kdyby na chleba nebylo.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

15.6.2023 15:07 Reaguje na Vladimir Mertan
To se nám to hoduje, když nám lidi pujčujou peníze:

https://www.youtube.com/watch?v=o_535-d4xm0
Odpovědět
RP

Radim Polášek

15.6.2023 18:17
zelení nám to zkazili během pouhých 10 - 15 let a my to budeme napravovat v potu tváře a v chudobě 30 let. Pokud to vůbec půjde napravit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.6.2023 13:28
Už je to asi ložený, nejsme schopni obhájit energetickou soběstačnost, budeme čistí dovozci elektřiny. Pokud se ale bude rozvíjet evropská energetika tak, jak doposud, nebude to žádná trága. Prostě to za nás zase udělá někdo jiný, jen na tom vydělá.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-politici-jsou-mimo-uhli-v-cesku-skonci-vyrazne-driv-spasit-nas-maji-nemci-231918#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět

Radek Čuda

16.6.2023 15:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdybychom nebyli, přesněji řečeno naši politici, takoví eurohujeři a vlezdoprdelkové jako jsme, a vzali si příklad z těch v článku uváděných Poláků, tak jsme ten problém neměli.
A hrozně se mi líbí, jak vy, zdejší euroJasánek č. 1 furt nadáváte na Bábiše, a on přitom odkýval v Bruselu lautr všechno. A stejný tragéd je Fiala, ten se v opozici taky vůči EU vymezoval až se mu od huby prášilo a hrál si na velkého euroskeptika, a jak dostal klíče od Strakovky, tak je to rázem jak když Gusta jezdil do Moskvy.

O Polácích si lze myslet cokoli, ale že se sebou nenechají jen tak zametat jim nikdo nemůže vzít.
Jako třeba tady ... https://echo24.cz/a/HsDdf/zpravy-svet-morawiecki-nemci-maji-drzost-ucit-solidarita-musite-spojencum-rici-nein
Odpovědět
sv

sv

16.6.2023 19:42 Reaguje na Radek Čuda
To jsi to podepisovači green dealu burešovi nandal, anonistický jasánku. Ještě štěstí, že máme toho lautr Fialu, který v EU vyjednal a podepsal podporu Jádra a podepsal odmítnutí EURO 7. S těmi poláky máš taky pravdu, zatímco bureš lez von der leynové mezi půlky, poláci tvrdě vyjednávali dotace za souhlas.
Odpovědět
OV

Oldřich Vašíček

17.6.2023 14:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Energetická koncepce EU je jedna velká katastrofa. Zatím jede jen díky existujícím (a splaceným) fosilním zdrojům. I přes obrovské investice a budovaní OZE se ještě nezrušila jediná velká fosilní elektrárna. Přebytky ve dne jsou "prodávány" za zápornou cenu. Jak je to možné? Jak funguje ekonomika zdroje, který platí za to, že něco dodá? Kolik tedy stojí energie z OZE? Kolik stojí tato energie, když nesvítí a nefouká? Kdo v té době tu energii vyrábí, čím a za kolik?
Celou dobu se mluví s podporou OZE i s podporou a budování akumulací a výroben vodíku. Kde jsou? Přitom bez nich je energetika neudržitelná. Díky "záporným" cenám se nevyplácí žádná investice do stabilních zdrojů. Ale bez stabilních zdrojů nejsme schopni vyrobit energii na noc a bezvětří.
A až budou končit "staré" fosilní zdroje, to teprve bude sranda. A to jsem všemi deseti pro jejich ukončení. Už tu dávno nemusel být. Jen mi zatím nikdo nevysvětlil, jak má energetika stabilně fungovat na OZE.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

18.6.2023 19:17 Reaguje na Oldřich Vašíček
To, co jste napsal. O fosilních elektrárnách, je polopravda. Protože jednotlivých bloku se zrušilo docela dost....namátkou 4x500 MW Jaenschwalde, 2x 500 MW Boxberg, atd.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist