https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rusko-by-mohlo-vypadek-nord-streamu-nahradit-ale-necini-to-rekl-mluvci-ek
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rusko by mohlo výpadek Nord Streamu nahradit, ale nečiní to, řekl mluvčí Evropské komise

6.9.2022 01:34 | LONDÝN (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Rusko by mohlo posílat plyn do Evropy jinými cestami, aby kompenzovalo odstávku plynovodu Nord Stream 1, ale rozhodlo se to nečinit. Prohlásil to mluvčí Evropské komise (EK), podle něhož Moskva plyn využívá jako zbraň. Evropské země jsou na zemním plynu částečně závislé.
 

Státy Evropské unie se potýkají s dalším výrazným růstem ceny plynu v reakci na přerušení dodávek plynovodem Nord Stream 1. K němu ruská plynárenská společnost Gazprom přikročila minulý týden. Původně na tři dny plánovaná odstávka podle Gazpromu odhalila závadu, kvůli níž bude plynovod dále mimo provoz. Kontrolu nad Gazpromem má Kreml.

Mluvčí unijní exekutivy řekl, že Rusko může výpadek nahradit zvýšením dodávek prostřednictvím dalších potrubí.

"Pokud by k tomu byla vůle, bylo by možné dopravovat plyn do Evropy jinými plynovody. Nic takového nevidíme," prohlásil mluvčí Tim McPhie.

Komise se podle mluvčího snaží členským zemím navrhnout možná řešení akutního problému s vysokými cenami energií. O těch budou v pátek jednat unijní ministři energetiky, kteří se budou bavit například o možnosti zastropování cen plynu či omezení příjmů z prodeje elektřiny vyráběné z jiných zdrojů než z plynu.


reklama

 
Petr Kupec
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (77)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.9.2022 05:35
EU vyhlásila od počátku ruské agrese na Ukrajině celkem šest tzv. sankčních balíčků.
Některé sankce byly doslova vzorové , některé v šedém průměru a některé další byly doslova postavené na hlavu.
Právě zde EU vysloveně přecenila své možnosti a hrubě podcenila možnosti Ruska.
Zdá se však , že to slavné EK nedochází , protože včera Leyenová přišla s návrhem Berlína , jak řešit vysoké ceny elektřiny na burze, zcela jinak než navrhoval bodrý český strejc Síkela, jehož každé slovo pana Hanzla přivádí k vytržení .
Nádavkem však doplnila i to, že budou zastropovány ceny ruského plynu. Rusové přitom už předem řekli, že každá země ,která zastropuje cenu jejich ropy nebo plynu , se s nimi může rozloučit.
Abych se přiznal, úplně nechápu myšlenkové pochody Ursuly. To nám potom pošlou z Bruselu sadu zimních svetrů grátis nebo rozpis ranních cvičení, aby nám po ránu nebyla zima ?
Odpovědět
ss

smějící se bestie

6.9.2022 06:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 08:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Zkuste uvést jedinou sankci "postavenou na hlavu".
Řešení téhe krize není ajnfach a je zcela normální, že se objevují různé názory. Navíc Síkela neuváděl konkrétně žádný, čeká na páteční jednání.
Ruský plyn sem už dávno nejde tak, jako tak, takže pohoda. Jen vyrazit Rusy z burzy, aby nemohli škodit.

"Česko však omezení zatím nepocítilo, do země nadále proudí v jednotlivých dnech 60 až 90 procent obvyklých dodávek, v průměru 34 milionů kubíků denně. Jde o plyn z Norska, Nizozemska a Belgie, který částečně kryje nižší letní spotřebu, částečně jde do zásobníků jako rezerva na zimu."

"Kromě Holandska by Česko mohlo využít dva další nové plovoucí terminály na LNG v Německu – ve Wilhelmshavenu a Lubminu, odkud je přímé napojení na plynovod Opal (tím teče plyn určený i pro Česko). Podle Macenauera mohou být obě zařízení zprovozněna ještě do konce roku 2022."

Od 8.září (to je pozítří) půjde další plyn z Holandska.
https://oenergetice.cz/komoditni-trhy/cr-bude-mit-od-8-zari-k-dispozici-terminal-na-zkapalneny-zemni-plyn

To cvičení vám určitě doporučuji, to je dobré proti depresím a určitě víte, že nejhorší smrt je z vyděšení.

Odpovědět

Jaroslav Řezáč

6.9.2022 10:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste nepochopil jednu věc. Když se má zhroutil ten Bruselský byrokratický moloch. Musíme se zhroutil nejdříve my. Změny se provádí ze Škoda nahoru. Diktát se provádí ze shora dolů. Mocenská struktura molochu malým a středním státům toho moc nenabízí a ještě se snaží centralizovat moc, tak, aby se národní stát stal minulostí a ve státech byla loutková vláda bez mozku
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

6.9.2022 10:19 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Změny se provádí zespoda ale měli by jsme si dávat pozor, aby jsme ze střední Evropy neskončili na Ruskem východě
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 16:14 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Fakt nenabízí? Určitě? A tušíte, odkud bere ČR zemní plyn pro svůj průmysl i dnes, kdy z Ruska nejde ani kubík??
Odpovědět
RV

Richard Vacek

6.9.2022 06:36
Možná bychom se měli zamyslet čím to asi tak je, že některé země nemají problém navyšovat dodávky surovin z Ruska a nás stíhá problém za problémem. Jinak se totiž jen snažíme zmírnit následky, zatímco vhodnější je odstranit příčinu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.9.2022 06:41 Reaguje na Richard Vacek
Zde bych parafrázoval bolševické "Poručíme dešti, větru" na bruselské "Poručíme energiím". Laicky tyto výplody choré mysli nazývám "dekretováním lepších zítřků" , které jak nás učí historie se nikdy a nikomu nepodařilo uvést do reality.
Odpovědět
DA

DAG

6.9.2022 07:56 Reaguje na Miroslav Vinkler
Můžeme poděkovat Babišovi, že potopil plynovod Storke a nedoplatil rozdíl mezi norským a ruským plynem.
Teď je pozdě brečet nad rozlitým mlékem.
Sankce proti Rusku jsou správné. Je do už roky diktátorská země, která napadla naprosto autonomní stát. A jestliže nechceme, aby bylo normou, že si větší stát vezme menší, jen proto, že na to má armádu, tak se musí být jasně vidět, že se to nevyplácí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 08:14 Reaguje na DAG
Jistě. Navíc ten plynový útok začal Putin už loni touhle dobou, dávno před válkou a tím sankcema. Pokud bychom je zrušili, stejně nedodá ani ťok, jeho záměrem je dostat Evropu na kolena a ekonomicky zničit. Jak sám tvrdí. Ovšem vohnouti mu věří úplně vše, jen tohle ne. Mají hlavy naopak.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 08:53 Reaguje na DAG
Bylo by vhodné si o plynovodu STORK něco komplexního zjistit. Konstatovat, že za to může Babiš není zcela na místě.

https://demagog.cz/vyrok/22016?s=04&fbclid=IwAR1ize16zg-HFIXOmApfLALojI-U6lf_KYEJ1RUFz8-ZZOarl4_dx79m2B0
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:04 Reaguje na Jaroslav Studnička
To máte fuk, bylo to za hrabišovy vlády.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 09:14 Reaguje na Pavel Hanzl
:-))), ano pro vás fakta nic neznamenají.
Odpovědět
DA

DAG

6.9.2022 09:19 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ano to vím. Nicméně, když s něčím počítám a je to strategické, tak vyvinu tlak, abych to prosadil. Od devadesátých let, kdy jsme brali z Ruska 70% zemního plynu, tak nyní bereme 99%. Na tom se podílely všechny vlády. Nicméně těch cca. 230 milionů ročně na doplatek za norský plyn posílat měli. Teď by to bylo výrazně jednodušší.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 09:22 Reaguje na DAG
Fyzicky k nám nikdy žádný norský plyn neproudil. Šlo pouze o obchodní záležitost.
Fyzicky jsme vždy odebírali ruský plyn.
Odpovědět
DA

DAG

6.9.2022 09:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
Fyzicky je to jedno. Pokud by rusové plyn stopli, tak by k nám prostě norský plyn proudil fyzicky plynovodem Netra.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 10:41 Reaguje na DAG
Chtěli jsme mít liberalizovaný trh, tak jsme ho dostali...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 10:45 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nedostali, hrabišova vláda to stopla. 100% závislosti na ruském plynu jsme měli ještě letos v zimě.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 11:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, pokud nevíte, co je liberalizovaný trh, tak nereagujte, děláte ze sebe troubu.
Odpovědět
DA

DAG

6.9.2022 11:00 Reaguje na Jaroslav Studnička
Je to tak. Chvíli to fungovalo dobře, ale je to vykoupeno touto krizí. A to si myslím, že za to nestojí. Lépe to mít v rukou a být bez větších otřesů.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 11:34 Reaguje na DAG
S tím, souhlasím.
Jen se domnívám, že liberalizace trhu je doménou zejména proevropských pravicových stran.
Odpovědět
sv

s v

6.9.2022 20:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
ANo, to jsi se ve svém případě trefil. Každopádně u cempera nezjistíš nic. Zkus důvěryhodný zdroj. https://neovlivni.cz/databaze-lzi-havlicek-a-prazdne-zasobniky-na-plyn/
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 20:41 Reaguje na s v
Tak ten vás důvěryhodný zdroj toho moc důvěryhodného nesdělil...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 22:47 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ále sdělil. Jenže váš software tyhle informace nepodporuje.
Odpovědět
sv

7.9.2022 12:36 Reaguje na Jaroslav Studnička
Copak, fakta ti nejdou pod čumák.
Odpovědět
Sl

Slovan

6.9.2022 12:48 Reaguje na DAG
"Sankce proti Rusku jsou správné. Je do už roky diktátorská země, která napadla naprosto autonomní stát. A jestliže nechceme, aby bylo normou, že si větší stát vezme menší, jen proto, že na to má armádu, tak se musí být jasně vidět, že se to nevyplácí."

- Co víc dodat. Dobře napsané.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 07:54 Reaguje na Richard Vacek
Němci taky v posledních letech neměli problém navyšovat dodávky surovin z Ruska a jak se jim to vypalatilo!!
A to bylo Rusko v té době solidní partner!! Brát cokoliv z Ruska může dnes už jen šílenec, nebo hlupy Orbán.

A my? Putin nás považuje za nepřítele a slíbil nám vyrazit zuby. A to jde asi i plynem.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

6.9.2022 08:04 Reaguje na Pavel Hanzl
To zvládnem sami, jak budem klepat kosu:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 08:17 Reaguje na Karel Zvářal
Proč sami? Teď bereme plyn z EU a nahoře cituji solidní zdroje, které popisují další postup.
Máme kua štěstí, že máme proevropskou vládu a pomocí Ukrajincům jsme si vytvořilo dobrou pozici.
Být tu hrabiš, mohla by říci EU "ani kubík". A oprávněně.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

6.9.2022 08:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Připomínáte mi mladého Amíka, který dojel na letní tábor, kde chtěl poznat hlad a bolest (mučení). Doposud v životě nic podobného nezažil...

Asi jste nikdy neklepal kosu, tj. zimou drkotal zuby tak, až je to slyšet kolem. A když to budete dělat pravidelně každý den, zuby si obrousíte tak, že budou vypadat jako vyražené:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:07 Reaguje na Karel Zvářal
Přečtěte si místo plácání ten příspěvek nahoře.
Odpovědět
va

vaber

6.9.2022 09:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Německo nakupovalo od Ruska roky a bylo to pro něj hodně výhodné,
najednou se vše změnilo, proč? v tom je spor ,kdo chce koho zničit
Německo ,jako poražený ve válce je stále pod kuratelou mocností ,dnes už jen USA a musí poslouchat,
Putin nás povařuje za nepřítele ,tomu se diví Hanzl ,když sám už mnohokrát napsal mnoho nnávrhů, jak Rusko dát pod nucenou správu a rozdělit,
to je jejich představa jak řešit neshody? a za to má být Rusko naším přítelem?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 10:17 Reaguje na vaber
Německo kupovalo výhodně a proč se to změnilo?
Víte, jak si drogový dealer pěstuje závisláky? Dává jim drogu "výhodně".
A proč to Putin dělal? Aby je mohl zničit.
"Chci vybudovat Eurasii od Lisabonu po Vladivostok", tvrdí stále.
"Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím".
A to je ten plyn, který utahuje a utahuje.

Německo není pod žádnou cha cha "kuratelou", postavilo si NS2 i proti jasné vůli Američanů a teď mu došlo, že měli zase pravdu.
Odpovědět
va

vaber

7.9.2022 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
správu Německa po skončení války nikdo nezrušil,
kdyby jsi byl schopný si pamatovat zprávy třeba z Ekolistu a seřadit je časově, hned by jsi viděl jak to s Nord 2 bylo, ve výstavbě byly i americké společnosti,
jak USA pracovaly na zákazu stavby, až se jim to podařilo ,nedávají rozkazy do médií, to by vypadaly jako diktátoři, mají jiné páky stejně dobré, Evropa je jen poslušný nástroj , snadno ovladatelný,
a co ostatní svět ? ten je zcela bezvýznamný z pohledu rozhodování,
problémy může dělat jen Čína a trochu Rusko ,ale i ty zlikvidujeme a už bude jen jeden pán světa,
to tvému slepičímu mozku připadá jako nemožné?
ne,ne, takoví blázni co chtějí ovládnout svět byli a budou,
pod to dělali pod záminkou vytvoření lepšího světa , to říkal každý ,od starých kultur, přes Hitlera až do dneška, jen způsoby se mění
je snadné říci Putin chce ovládnout svět , když ovládám média téměř po celém světě,


Odpovědět
sv

s v

6.9.2022 20:28 Reaguje na vaber
Zkus povykládat třeba něco na téma ještírci na oběžné dráze. Třeba pak budeš vypadat méně jako magor. Žádný spor o tom, že zločinecké rusácko chce zničit Ukrajinu a vydírá Evropu plynem, NENÍ. To je holý fakt.
Odpovědět
va

vaber

7.9.2022 09:14 Reaguje na s v
holý fakt je, že nic nechápeš
Odpovědět
sv

7.9.2022 12:38 Reaguje na vaber
Takovou míru sebekritiky bych od tebe nečekal, ještírku.
Odpovědět
va

vaber

7.9.2022 12:58 Reaguje na
ani číst neumíš, jak mohu po tobě chtít, aby jsi použil mozek,
vím to je nemožné ,jen těžce zvládáš opakování jednoduchého psaného textu
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

6.9.2022 07:26
Evropa to bez plynu z náckostánu zvládne. Ať si pátá kolona vyřvává co chce. Naopak z Russácka je čím dál tím větší díra a za chvíli si ho rozparceluje Čína. :D
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

6.9.2022 07:31 Reaguje na Petr Eliáš
Putlernácek už kupuje zbraně od Kima. :D :D

https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-rusko-shani-delostreleckou-munici-a-rakety-v-kldr-40407799#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest196_discussion_timeline_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:40 Reaguje na Petr Eliáš
To se rodí další mocenské centrum a mozkový trust nejen Zeměkoule, ale minimálně Sluneční soustavy, před kterým padá na kolena USA i Čína!!
Dva velikáni (nejen postavou - liliPutin a Malý Rakeťák) vytvoří supermocnost s gigasílou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 07:50
To mluvčí EU objevila Ameriku a hned obě!!!
"Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím".
"Energetika je taky zbraň". V.V.Putin
Že ten provaz je zemní plyn došlo všem už loni touhle dobou, kdy Putin zaútočil!
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.9.2022 08:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Už se opakujete, blábolíte pořád dokola, raději se vyjádřete třeba k tomuto, taky výmysl ruských švábů, vždyť mají plyn Poláci zajištěný, nebo snad ne?: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-clovece-vzpamatuj-se-vyzyva-tusk-kaczynskeho-kvuli-plynu-40407742#utm_content=ribbonnews&utm_term=tusk&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 08:24 Reaguje na Milan Dostál
Kačinsky nebyl nikdy žádlý lumen a polské trucování v EU je nesmyslnéaž komické od začátku do konce. Ale Poláci mají terminál na LNG u moře, i vlastní těžbu, jenže asi nestačí. Zásobovali je Němci Jamalem (to byl ten revers), jenže dnes sami nemají. Ale ti to zvládnou, nemají pátou kolonu.
Tady je jasně vidět, že naše vláda maká a nežvaní, přitom my jsme na tom daleko hůř, ale zvádáme.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

6.9.2022 08:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Kačinský jen komentuje jen oznámení o zdražení vy lumene. "Zásobovali je Němci Jamalem (to byl ten revers)" To je blábol jak víno, to už je na nějakou cenu. Asi bude třeba změnit jednotku hlouposti.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 08:55 Reaguje na Milan Dostál
Jednotka hlouposti = 1 Hanzl
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:09 Reaguje na Milan Dostál
Musím vám dokazovat, že Jamal jel aspoň půl roku reversem, když NS1 ještě fungoval? Co kdybyste si to našel sám?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 08:09
Dnes je vidět, jak je ČR až fatálně závislá na EU. Bratr Slovan Vladimir jí podrazil s plynem nohy zezadu a nemít ho z EU, dnes zkrachovala většina průmyslu a to nehovořím o nastávající zimě.
A totální hlupáci (to fakt nechápu) chtějí z EU vystupvat!!!
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 08:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Co to plácáte Hanzl?
My nekupujeme plyn od EU, ale na burze, tak jako jsme ji kupovali v minulosti.
Žádná závislost na EU není, tak z toho zase nedělejte ideologicko - politický blábol.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:10 Reaguje na Jaroslav Studnička
Burza je v EU a fyzicky ten plyn jde z EU, nešťastníče, z Ruska nám nejde ani kubík a to už dost dávno.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.9.2022 09:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, opakuji.
Umístění burzy v Rotterdamu nesouvisí s geopolitickým umístěním.
Kontrakty nám nezajišťuje EU.
I při snížených dodávkách přes NS1, šel do ČR plyn z Ruska.


Sám jste tu donedávna tvrdil, že ČR žádnou závislost na ruském plynu nemá, hlupáku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:31 Reaguje na Jaroslav Studnička
Už nemá, nebojte. Příspěvek nahoře.
ČR nemá žádnou smlouvu s Gazpromem snad 15 let, pokud ne déle.
Odpovědět
DB

Darth Bane

7.9.2022 18:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Odkud z EU Hunžlingu??? EU 89 procent své spotřeby plynu dováží.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.9.2022 09:01
S ideologickými nadšenci gryndýlu , přiléhavěji eurohujery typu Hanzl &. nelze skutečně vést věcnou polemiku.
Všechno ví, všude byli, nic není problém, a úplně nejlepší by bylo SS Putlera poslat do kytek.

Takové zjednodušené vidění je poplatné jedincům, kteří odborně plavou, jsou jim jasné výstižné revoluční slogany ekomagorů a školu udělali s odřenýma ušima, pouze proto, že jim okolí nerozumělo a kantoři házeli klacky pod nohy.
Víc než téma je zajímá osoba, která má jiný názor neboť , jak napevno ví pan Hanzl "má v hlavě koblihu, je to kolaborant , agent Kremlu a Rusáky na Ukrajině utlučeme čepicemi".

Jak pravil Jan Werich "Blbost je věčná " a tento fakt lze pouze vzít na vědomí.

Řeknu to jasně.
Eskalace konfliktu na Ukrajině prostřednictvím ekonomické války mezi EU/RF povede k obrovským problémům občanů a domácností Unie, zejména pak v zemích silně závislých na ruském plynu kam ČR bezesporu patří. Cesta tvrdé konfrontace prosazovaná Bruselem je hloupá a nezodpovědná a přinese paradoxně více těžkých problémů EU než RF.

O čemž se každý přesvědčí v údobí od 1.10. 2022 do 30.4. 2023 na vlastní kůži.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
Plácalismus vám jde, to je fakt.
Zkuste ale nějak popsat, kde bere naše část Evropy (střed a sever) dnes plyn, když z Ruska nejde ani kubík.
A kde ho bude brát přes zimu, jsme vám už poslal.
Eskalace konfliktu je ovšem čistě ruská záležitost, Putin zavírá - otvírá, škrtí - neškrtí a šachuje tak, aby vyhnal cenu nejvýš. A proč, když dnes už neprodává nic a tak nic nevydělá??
Pro něho není hlavní kšeft a výdělek, potřebuje Evropu maximálně poškodit. Což se mu do určité míry daří, ale rozhodně ne tak, jak si představoval. Pokud zůstane EU jednotná, nakope všechny Vinklery atd. do hader, máme velkou šanci na úspěch.
Odpovědět
DB

Darth Bane

7.9.2022 18:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Z EU určitě ne, protože produkce plynu je 11 procent spotřeby této.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy jste fakt komik. Ta "tvrdá konfrontace" znamená, že Evropa odmítá kupovat plyn za neskutečně přemrštěné (20x!!) ceny, což je konfrontace jak čapa.
Není náhodou spíš konfrontace, když Putin odmítne plnit svoje smlouvy a snaží se EU zničit a dovést do bankrotu?
Kdo je tu ten útočník a kdo oběť.
Já vím, máte to v glocně zcela naopak.
Odpovědět
Sl

Slovan

6.9.2022 12:45 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Cesta tvrdé konfrontace prosazovaná Bruselem je hloupá a nezodpovědná a přinese paradoxně více těžkých problémů EU než RF."

- Tak tohle nám Vinklere "moudrý" rozveďte...
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.9.2022 16:00 Reaguje na Slovan
Už vám to rozvedli/rozvedou na rozpisu nových záloh za teplo, elektřinu a plyn. Něco dojebat umí každý blb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 16:20 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jistě. Zablokovat plyn dokáže každý blb, ale sehnat náhradu je už dost vysoký level. A to tahle vláda která "nic nedělá" zvládla zatím na jedničku.
Odpovědět
Sl

Slovan

6.9.2022 20:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ano, něco dojebat umí každý blb - třeba Putin a jeho generálové. Zatímco u nás se řeší (a vyřeší) ceny energií, Rusové ztrácí celý průmysl a s ním spojená pracovní místa. Doteď mohli Rusové s Evropou různě manipulovat - od plynu a ropy po politické strany. Ale když už i Salvini prohlásí: "If we get into government will we change alliances? No. We remain deeply, proudly and firmly rooted in a FREE AND DEMOCRATIC WEST that opposes war and aggression", pak to Rus projel na celé čáře.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

6.9.2022 21:08 Reaguje na Slovan
Ta velka pismena pouzil Salvini nebo Vy?
Taky bych rekl - pockejme do zimy a jaro byva
moudrejsi podzimu...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

6.9.2022 09:20
Proboha proč ta Evropa pořád brečí, že do ní z Ruska nejde plyn? Vždyť je
fuj a "přátelé" nám ho vozí loděmi tolik, že prý ho bude dost! A nebo to
není pravda a někdo blafuje, aby Rusa přinutil snížit cenu na méně, než
kolik platíme konkurenci? Rus tu fintu prohlédl a odmítá cenu nejen
snížit, ale využívá nedostatek plynu v EU k jejímu růstu, jako kompenzaci za ty všemožné sankce. Ano nyní to už je zbraň a do ruky mu ji dal kdo?
S Ruskem dál stále stejně obchodují ti, kteří sankce neuplatňují a nebo
pouze plní ty zanedbatelné. No a pak jsou i tací, co jsou papežtější než
papež a ti ruský plyn kupují předražený pouze přes překupníka, protože
oni přece s Rusy neobchodují. Ale co, zásadovost zaplatí jejich občané
a je jim pouze třeba "vysvětlit", že to je oběť za zásadovost. Na to
už ale lidé neslyší a brzy to opakovaně vládě dají poznat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:28 Reaguje na Břetislav Machaček
Brečí jen Vinkler a vy a skutečně nejste Evropa.
Tu cenu vyšrouboval Putin a ostatní se s radostí přidávají, ale za kolik se skutečně prodává LNG nikdo neví. Není to třeba polovina spotu? Bulhaři to mají z Améru možná za půlku.

Zkuste upřesnit, kdo kupuje plyn přes překupníka.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.9.2022 08:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Bože čtěte i něco jiného, než sám sebe! Bulharsko má podle
vás LNG z USA za půlku a proto jedná s Gazpromem o obnovení
dodávek? Tak to mi tedy vysvětlete! Kdo kupuje plyn přes
překupníka? No třeba i náš stát pro své úřady, nemocnice,
školy atd. Nebo je to přímý nákup přes německého dodavatele, který plyn neprodukuje? Nejlevnější nákup je vždy od těžaře a to i po započítání přepravních nákladů. Ta vaše opěvovaná burza prodává s takovými výkyvy, že to co včera bylo ještě výhodné, je dnes nákup blba, který v nouzi kupuje vše, co je za cokoliv na trhu. Rozdíl zaplatí kdo? Buď napřímo zákazník a nebo zákazník nepřímo přes daně a dorovnání cen státem. Chápete ten průser, že bez dlouhodobých smluv od producenta jsme odkázáni na pseudotrh se spekulativní burzou a cenami
o mnoho procent převyšujícími ceny dlouhodobě nasmlouvané?
To asi vás mozek napadený mozkožroutem definitivně nechápe
a nepomůže vám to ani stokrát opakovat.
Odpovědět
DB

Darth Bane

7.9.2022 18:48 Reaguje na Břetislav Machaček
Macháčku, vy jste blbej, jako nařezaný poleno......to jako si vopravdu myslíte, že Gazpropm se bude bavit s nějakým českým špitálem? Co vím, tak ty smlouvy musí být řádově na jednotky miliard kubíků ročně, a platíte i to, co neodeberete. A jaksio nejpodstatnější věc je, že Gazprom nemá potřebu uzavírat nějaké dlouhodobé smlouvy, protože takhle vydělá víc. Kapiš, blbe?
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

6.9.2022 21:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Rekl bych to mozna jeste ostreji. Rus ted bude vyucovat EU v tom, co to je a jak funguje kapitalismus, vztah nabidky a poptavky atd. To neni obdiv k "Putlerovi" (i kdyz, vicemene s obdivem se napr. o Lavrovovi vyjadruje i ten nas knize, co ma k lidu blize) nybrz zdrcujici hodnoceni, ktere zrejme da historie vedeni EU v techto letech....
Odpovědět
va

vaber

6.9.2022 09:35
Rusko by samozřejmě mohlo zavalit plynem Evropu kdyby chtělo, to ví každý trouba a nemusí mám to vytrubovat , mluvčí Evropské komise,
ale vždyť Evropa od Ruska plyn nechce ,ale chce aby ji Rusko dodávalo když bude potřebovat,

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 09:43 Reaguje na vaber
Fakt nechce? A japato? Nějak to doložte. Kupuje ho přece i za neskutečně předraženou cenu, tak ho asi chce, ne?
Odpovědět
va

vaber

6.9.2022 09:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl co jim dokládat, Evropa vydala sankce, chce omezit CO2,nechce Rusku financovat válku , vše jasné důvody ,
tak co vlastně chce , blábolit jak Hanzl
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 10:05 Reaguje na vaber
To není možný!!
Evropa vydala sankce proti ekonomice agresivního Ruska a žádný plyn v nich není. Embargo na ropu má naběhnout až koncem roku.
Evropa se chce zbavit závislosti na Rusku, jenže to trvá a potřebuje přechodné období. To běží celý letošní rok. Evropa chce omezit emise CO2 a zároveň si vybudovat nezávilslost na komukoliv, protože OZE nepotřebují dovoz paliva. Jenže to trvá a Putin zcela logicky zaútočil ještě v době, kdy je Evropa na něm závislá.
Fakt je to tak těžký tohle pochopit?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 15:39
Místní vohnouti jsou naivní, jak 3 dny staří psi.
jsou přesvědčeni, že kdybychom zrušili sankce, Putin by cha cha obnovil dodávky plynu do Evropy!!
PROČ BY TO DĚLAL?
Aby ze sebe dělal dobračisko poctivce? Tomu snad ani největší tutan nevěří. Jen by se dozbrojil a chystal na útok.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.9.2022 16:14
V 16 hod. bylo v diskuzi 53 příspěvků, z toho :

Pavel Hanzl -- 21 a první místo. Všechny jsem si je prošel , neboť mě vždy zajímalo, zda se duševní porucha odráží i v kvalitě písemného projevu. A pokud ano, zda se jedná o konstantní stav, popřípadě zda kvalita projevu klesá/stoupá v časové posloupnosti.
Přiznám se upřímně, že jsem se zmýlil, neboť jsem tipoval vyváženou blbost od začátku do konce. Pravda je však taková, že v čase u sledovaného individua IQ prudce klesalo.
Posuďte sami, poslední tři věty vložené v 15.39 vypadají takto :

" Aby ze sebe dělal dobračisko poctivce? Tomu snad ani největší tutan nevěří. Jen by se dozbrojil a chystal na útok."

Věřím, že časem se dozvíme více a náš literát se nakonec odhalí úplně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 16:25 Reaguje na Miroslav Vinkler
Víme všechno dávno. Stačí číst veřejné projevy Vladimira Velikého, který kopíruje do puntíku Adolfa Hitlera.

Židé jsou podřadný národ a je potřeba je vyhubit.
Ukrajinci nejsou žádný národ a Ukrajinu je potřeba deukrajinovat.
ČSR, Polsko, Maďarsko, Baltici atd. jsou jen sezónní státy a nemají právo na existenci.
Ukrajina není žádný stát, bylo to vždy Malorusko nebo Novorusko.
Chci vybudovat Třetí Říši v celé Evropě a Asii.
Chci vubudovat Eurasii od Lisabonu po Vladivostok.
Západní demokracie je zbabělá, dekadentní, není schopna bojovat a bude po zásluze ovládnuta rasou nadřazenou.
Západní demokracie je zbabělá, dekadentní, není schopna bojovat a bude po zásluze ovládnuta národem Ruským, statečným a jediným předurčeným k vládě nad světem.

Zkuste odhadnout, které výroky prohlásil Adolf Hitler a které Vladimír Putin.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

6.9.2022 16:56
Teď však trochu vážně.
Profesor Václav Smil, původem Čech, žijící dlouhodobě v Kanadě , je uznáván v akademických kruzích jako Number One v oblasti historie energetiky, které se profesně věnuje. Napsal na toto téma řadu knih a odborných publikací. Jeho motto zní, že se musí předkládat fakta. „Nejsem optimista ani pesimista,“ rád říká. "Jsem vědec."

Nedávno dostal tuto otázku :
"Zdá se, že mnoho lidí a politiků si myslí, že s dostatkem peněz a vůle můžeme rychle přejít na obnovitelné zdroje energie. Věříte, že je to klam a transformace bude trvat desetiletí nebo je to možné ?

Odpověď:

Není to otázka víry. Rozhodující je velikost globálního energetického systému, jeho ekonomická a infrastrukturní setrvačnost.

Fosilní paliva nyní dodávají asi 83 % světové komerční energie ve srovnání s 86 % v roce 2000. Nové obnovitelné zdroje (větrné a solární) nyní poskytují (po zhruba dvou desetiletích vývoje) stále méně než 6 % světové primární energie , stále méně než vodní elektřina.

Jaká je pravděpodobnost, že po snížení podílu fosilních paliv z 86 % na 83 % během prvních dvou desetiletí 21. století, se svět během příštích dvou desetiletí dostane z 83 % na nulu? "

Porovnáte-li tuto odpověď s názory Ursuly Leyenové , které uvedla ve svém spisku Moje vize Evropy před volbou předsedy EK nebo s tezemi uvedenými v Green Dealu, oficiální bibli Bruselu , můžete si na otázku odpovědět sami.
Odpovědět
sv

s v

6.9.2022 20:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Takovou kritiku si covidový strašpytel puťka, který nákupem agenta schrodera to zelené magoření vyvolal a agent bureš, který se pod to zelené magoření za ČR bez odporu a v předklonu podepsal, snad od tebe nezaslouží, vinkler.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.9.2022 22:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jistě. Lidstvo to pochopilo pozdě a nejdhorší je, že to velká část nepochopila vůbec.
Ovšem za pokus to stojí. Asi nastane zcela odlišný vývoj, protože ropní a jiní fosilní parchanti budou šponovat ceny tak, že třetí svět vůbec nepůjde cestou fosilního uhlíku a rovnou začne budovat svůj vývoj na OZE.
Jenže tohle se mělo stát v padesátých letech, dnes nám už klima drtí palce a otázkou je, jestli jsme už nepřekročili bod zlomu.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist