https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/sef-iea-rusko-prislo-navzdy-o-evropu-jako-nejvetsiho-odberatele-energie
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Šéf IEA: Rusko přišlo navždy o Evropu jako největšího odběratele energie

29.11.2022 18:19 | OSLO (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Rusko navždy přišlo o Evropu jako svého největšího energetického klienta. Uvedl to na energetické konferenci šéf Mezinárodní agentury pro energii (IEA) Fatih Birol. Dodal, že IEA očekává, že do konce prvního čtvrtletí příštího roku bude ruská produkce ropy nižší přibližně o dva miliony barelů denně. Letos v březnu těžba Ruska činila více než deset milionů barelů denně.
 

Birol také pochválil Norsko za to, že zvýšilo vývoz plynu do Evropy, když to kontinent nejvíce potřeboval a zmizely ruské dodávky. "Rád bych poděkoval Norsku za to, že v těžké době zvýšilo vývoz do Evropy a že znovu dokázalo, že země je spolehlivým dodavatelem," prohlásil.

Birol se vyjádřil také k obnovitelným zdrojům energie. Uvedl, že považuje za pozitivní, že se do obnovitelných zdrojů a nízkouhlíkových řešení investuje obrovské množství peněz. IEA podle něj brzy zveřejní nová čísla, která ukazují, že investice do obnovitelných zdrojů v Evropě nebyly nikdy tak vysoké jako nyní. Investice jsou podle něj poháněné úvahami o energetické bezpečnosti, klimatickými závazky a touhou zemí podpořit nový průmyslový rozvoj.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (163)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

PH

Pavel Hanzl

29.11.2022 18:46
Otázkou je, PROČ to Putin tak zdupal a proč veškerý kšeft s plynem přenechal Západu a hlavně Amíkům.
Pokles o 2 miliónu barelů denně je sice málo, pokud ale bude cena někde kolem 30 baků, půjde mužikistán totálně do kolen. Doufám, že na válku mu kačáky dojdou daleko dřív.
Odpovědět
Tomáš Vybíral

Tomáš Vybíral

29.11.2022 20:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Další opičák co asi poslední rok žije na Marsu že dokáže napsat takovou srajdu. Nevšiml sis nahodou že se Evropa sama vzdala ruských energií?? Ach joo. Dojíždí na to Evropa ne rusko.
Odpovědět
Lu

Lubajs

29.11.2022 22:24 Reaguje na Tomáš Vybíral
Kdo myslíte, že to je ten Hanzel? Kdo asi má takovou motivaci až zarputile všem vyvracet názory, které nekorespondují s oficiálním mainstreamovým narativem? Někdo, kdo je současným zločineckým režimem za to placen anebo mainstreamový novinářský svazák. Tyhle Hanzly je třeba prostě ignorovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:18 Reaguje na Lubajs
Ten oficiální narativ je prostě pravdivý, potvrdí to každý, kdo tomu rozumí.
Vy jste doblblý dezoláty, tento režim prostě zločinný není, to byste dávno bručel.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.11.2022 09:11 Reaguje na Lubajs
A co teprve narativ různých pochybných existencí o zločineckých mainstreamových svazácích. To jsou kecy jak od omezence Vrábela. :D :D
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.11.2022 12:25 Reaguje na Lubajs
A takhle my tady žijem. P. Hanzl plácáním uondá každého!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 07:59 Reaguje na Tomáš Vybíral
Fakt? Kdo začal škrtit plyn na Jamalu už loni touhle dobou?
Podívejte se na ceny pynu i výkony plynovodů, dám vám na to odkazy. Ale zbytečně, máte svoji cha cha "pravdu!
"Hlavní ale je, že se potvrdily podzimní informace, že podstatným důvodem extrémního růstu cen za ruský plyn byla snaha Kremlu dostat Evropu na kolena snížením dodávek a zvyšováním cen. Navíc v podmínkách, kdy si Gazprom zakoupil velké kapacity v zásobnících v Evropě a nechal je záměrně prázdné, a tudíž Evropu bez rezerv. Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022.

https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427
Odpovědět
va

vaber

30.11.2022 09:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl můžou uvádět milion odkazů, nějaký odkaz v novinách není pro myslícího člověka důkaz,
musíš jít na začátek a začátek je silný odpor USA proti nákupům plynu ,Evropy a hlavně Německa, z Ruska a proti Nord2
jak Nord2 skončil,pro to se stavěl?
USA neustále Evropě nabízely svůj drahý zkapalněný plyn a již ho kupujeme
Hanzl má v kebuli koblihu a tak stále opakuje,
,,Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula,,
vzpomíná Hanzl na incident ,kdy ruská raketa zasáhla cíl v Polsku, proč asi byla ruská?
naše figurky ,okamžitě bez jakéhokoliv důkazu znaly viníka a chtěly jít do války a stupňovat napětí,prohlášení všichni slyšeli
stalo se však něco co je šokovalo,ten kdo rozhoduje, řekl něco jiného a všichni stáhli ocasy a incidentu se dál nemluví,
zatím mi není jasné proč Pentagon vydal tuto informaci, ale Pentagon nezajímá pravda,měl pro to jiné důvody,
ale kdyby to Pentagon nezměnil celý, co by se dělo dál,co by říkala média ,co by mlel Hanzl?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 09:55 Reaguje na vaber
Člověče nešťastná, co to melete? O plynu, nebo o raketě nebo a Pentagonu? Já vím, o všem dokupy.
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Má to v hlavě pomíchané.
Odpovědět
va

vaber

30.11.2022 10:15 Reaguje na Pavel Hanzl
hlupáku mluvím o pravdě informací ,ale co může chápat tvoje kobliha
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 14:41 Reaguje na vaber
To jste se pustil do hódně těžkého úkolu.
V polsku bouchla raketa a do pěti minut se k tomu vyjadřoval každý, kdo měl v p.deli díru.
Vy v tom chcete hledat cha cha "pravdu"??? Když nikdo neví vůbec nic?
Víte vůbec, co také oné to jako je?
Dnes se s největší pravděpodobností odhaduje, že je to ukrajinská S-300 vystřelená jako antiraketa proti ruské.
Pořád tam není žádná "pravda" ťulo.
Odpovědět
va

vaber

1.12.2022 09:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl naše ministrině obrany Černochová je
,,se k tomu vyjadřoval každý, kdo měl v p.deli díru.
a další zpráva v našich médií byla-američané a poláci raketu sledovali a věděli o ní ,
samozřejmě po čase se začne psát něco jiného a spoléhá se na nemyslící individua, co si nic nepamatují
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 12:39 Reaguje na vaber
Jistě, to máte recht. Všichni jsou jak diví, ale vyšetřování (včetně toho amer. záznamu, jestli ho uvolní) řekne jasně, jak to bylo. Ale už dnes víme, kdo je viník, takže je to v poho a bezproblémů.

Sestřel MH17 se vyšetřoval 4 roky, pak se 5 let soudil a dnes ja pravomocký rozsudek jasný a platný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 14:57 Reaguje na vaber
Pořád se motáte jako kačka v čepici na nějakých plácanicích z hodiny po výbuchu. To má informční hodnotu nula.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 17:14 Reaguje na Pavel Hanzl
"Dnes se s největší pravděpodobností odhaduje, ..."

Hanzl, nic se NEODHADUJE. To se prostě ví, protože amíci monitorují neustále vzdušný prostor nad Ukrajinou ... a nejen tam:-) ... takže v okamžiku, kdy Rusové tu svoji prskavku vystřelili, tak o ní amíci věděli, stejně jako věděli okamžitě o té ukrajinské. A osobně bych se vůbec nedivil, kdyby krom sledování vzdušného prostoru ta stanoviště, na obou stranách, monitorovali neustále. Spíš bych se hodně divil, kdyby ne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 14:58 Reaguje na Svatá Prostoto
No a co? Co tím chtěl básník říci? To samé jak já, ne? Tolik sexu naráz??
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 10:05 Reaguje na vaber
Odpor proti plynu z Ruska jsme měli mít taky, když máte jen jednoho dodavatele, může dělat naschvály, což se také stalo. Teď nás levný ruský plyn přijde draho. Pokud jde o raketu v Polsku, viník je logicky Rusko - nebýt jejich invaze, raketa by nikam nespadla a je jedno, kdo ji reálně vystřelil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 10:12 Reaguje na JH
Tohle je už na místní dezoláty moc.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 11:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Tím je myšlen zejména Hanzl, který tu před rokem vykřikoval, že je vše v cajku, bo plyn kupujeme na burze v Rotterdamu a nějaké Rusko nás nemusí vůbec zajímat:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 13:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Šak kupujeme. Ale Rusko sejmulo tu burzu v Rotterdamu, to jsem fakt předem nevěděl. Jsem tutan, vy a ostatní ropáci to věděli, že?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 13:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, Rusko sejmulo burzu v Roterdamu ... a jak to jako udělalo:-)))?

Vy máte fakt dost:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 14:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Velmi jednoduše, nešťastníče. Na Jamalu mají takové ventily s volantem a pověřený štunébl je natočí do polohy "zakryto".
A zrazu plesk!!!
V Evropě není plyn, na burze cena hned vyleťí ďa šarkán.

"K prudkému růstu cen energií přispěly podle analytika portálu Capitalinked.com Radima Dohnala také vysoké podíly plynu z Ruska. "Do poloviny roku 2021 to zajišťovalo nejnižší ceny plyny a potažmo elektřiny. Od doby škrcení dodávek to vedlo k růstu cen na úrovně vyšší než na západě či jihu Evropy. Takže přesun z nejnižších na nejvyšší ceny vedl k nejvyššímu růstu cen," poznamenal Dohnal.
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/experti-rust-cen-elektriny-v-cr-zavinily-burzovni-spekulace-a-slaba-pomoc-statu#dis-id-
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 15:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevadí vám, že článek je o cenách elektřiny, ne o cenách plynu:-)))?

A nevadí vám, že všechny smluvené dodávky Gazprom plnil?

A uzavírat nové smlouvy samozřejmě mohl, ale taky samozřejmě nemusel. Že to vedlo k tlaku na růst cen je samozřejmě pravda, ale to už tak v tržní ekonomice chodí, že cena odráží nabídku a poptávku, že jo:-)?

Takže o nějakém "sejmutí burzy" nemůže být ani řeč.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 08:56 Reaguje na Svatá Prostoto
"K prudkému růstu cen energií přispěly podle analytika portálu Capitalinked.com Radima Dohnala také vysoké podíly plynu z Ruska.

To dávám teprve podruhé, doufám že naposled.
Skutečně mi vadí, když si většina, že Gazprom smlouvy plní. Kdyby plnil, žádná krize by nenastala a u mezinárodního soudu by nebyly desítky (stovky?) žalob za nepředstavitelmé stamiliardy. Jen ČEZu nedodal nasmlouvaný plyn za asi miliardu. (Daniel Beneš).
Uzavírat smlouvy s podrazníkem, který neplní ani ty stávající, můžete vymyslet je vy a Vinkler.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Ty vole, nebyla náhodou řeč o "sejmutí" burzy a ne o růstu cen? Zase jabka/hrušky.

Gazprom neuzavíral nové, krátkodobé kontrakty. Existující cca do června plnil, a to zcela.

Všechny ty arbitráže se týkají až dalšího období.

Že vám to vadí je váš problém. Odkazů jste tu měl za ty měsíce tři prdele, že vás jejich obsah minul, to si vyřiďte s Všemohoucím, že vám nenadělil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:02 Reaguje na Svatá Prostoto
Jak dycky, úplná blbost.
https://oenergetice.cz/zahranicni/nemecky-uniper-kvuli-nedodani-plynu-zahajil-arbitrazni-rizeni-proti-gazpromu

Náš ČEZ měl smlouvu s Gazpromem na 20 (15?) let a teď se soudí, protože nedolal ani ťok. Škoda dělá asi MILIARDU!! Daniel Beneš.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.12.2022 14:15 Reaguje na Pavel Hanzl
"Uniper požaduje vyplacení odškodného za omezení dodávek ruského plynu do Německa od června letošního roku prostřednictvím plynovodu Nord Stream."

Dyť to v tom vašem článku máte jasně napsáno, vy jelimane, že do června Gazprom dodával podle smluv!!!

Co vy jste za vymaštěnce ...
Odpovědět
JM

Josef Mozek

1.12.2022 22:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to váš druhý účet, abyste si měl s kým přitakávat?
Odpovědět
va

vaber

30.11.2022 10:19 Reaguje na JH
to ti poradil premiér Fiala ,slyšel jsem ho,
a vůbec není jedno kdo ji vystřelil a proč,
ale co chtít na lidech kteří nedokáží myslet jen opakovat
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 10:31 Reaguje na vaber
Slyšel jsi Fialu jak mi radí? To jsem asi chyběl. Pokud jde o raketu, úplně jedno to není, kdyby ji vystřelili Rusové schválně do Polska, měl bys jiný program, než psát blbosti na internet. To je jediný rozdíl. Viník je ale jednoznačně Rusko, kdyby nestrkali rypák na Ukrajinu, Ukrajinci by těžko stříleli na Polsko.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 11:42 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, Hanzlův nejoblíbenější citát a odkaz ... už rok:-))).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 15:00 Reaguje na Svatá Prostoto
On je velmi výstižný a srozumitelný i pro osoby nepříliš obdařené. Ale tutana nepřesvědčí, toho nic. Pokud by na nás padaly ruské rakety a po ulicích jezdily ruské tanky, pořád budete přesvědčeni, že za to může grýndýl.
Nikdy jsem si nemyslel, že blbství je tak zoufale nezničitelné.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 15:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, že by nás těch pár tankerů s americkým LNG zachránilo, o tom mne fakt nepřesvědčí nic.-))).

A jak se ukázalo, trh také ne:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 08:59 Reaguje na Svatá Prostoto
Fakt ne? A odkud bere celý náš průmysl plyn už od srpna, kdy k nám nejde z Ruska ani kubík?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:33 Reaguje na Pavel Hanzl
No, z téhle prosincové dodávky, o které píšete ... cituji Hanzla ... " Americká dodávka tuto brutální vyděračskou hru utnula". Leden 2022." fakt ne:-))).

Kua drát, dyť jste sem sám posílal toky plynu a je na nich jasně vidět, že cca do 22.-26. týdne 2022 Rusko dodávalo plyn vcelku bez omezení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:10 Reaguje na Svatá Prostoto
To fakt není možný!! Podívejte se na Jamal (možná pětina už od začátku roku, od 20 týdne nula), Ukrajinské plynovody na polovině, to samé. Jel jen NS1, vy to musíte mít v životě fakt těžký. Už druhý den čumíte do jednoho grafu a pořád ne a ne.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.12.2022 14:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Jel NS1 a T-stream, což na uspokojení poptávky bohatě stačilo. Zejména v souvislosti s tím, že Poláci svůj odběr utli sami, ze své vůle.

Blbosti, tvé jméno jest Hanzl.
Odpovědět
sv

sv

30.11.2022 22:14 Reaguje na Tomáš Vybíral
Takovou míru sebekritiky, bych od tebe, opičáku, nečekal. Gazprom díky puťkovi krachuje (https://denikn.cz/minuta/921349/?fbclid=IwAR29vlAmaoJieKTStOiK0XuUwOmuZ4aEX_bXp32JcrzK8B1ihiFqseWNjkE), Rosatom není sto dokonočit ani jedinou elektrárnu, Rusácko si musí na válku půjčovat, ale místní srajda z marsu (nebo spíš z rusácka) předstírá, že už má vánoce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 09:00 Reaguje na sv
Rusko si na válku půjčuje? Od koho? Světová banka mu nedá ani vorla. Že by z Číny??
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 11:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože je to idiot a myslel si, že za dva tři týdny bude hotovo, v Kyjevě nějaký poskok a pak se to celkem rychle zklidní ... a ono hovno.

Ještě štěstí, že jsou jsou Rusové v takové míře už nějak z podstaty lemplové a co nerozkradou, to podělají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 13:31 Reaguje na Svatá Prostoto
Proč Putin zablokoval Evropě plyn už dávno před invazí? Někdy touhle dobou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 14:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy blbe, jednak Evropě nic nezablokoval, plyn normoš chodil v nasmlouvaném množství ... fakticky až do letošního června.

Jednak si pletete manipulaci s cenou, ke kterým samozřejmě docházelo, se zablokováním dodávek.

S vámi je to fakt neštěstí, vy jste tak tupej, že to prostě nemá cenu, vám něco vysvětlovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 14:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Čistá lež jak dycky:
"V lednu Rusko do 27 zemí Evropské unie dodávalo okolo 18 terawatthodin (TWh) plynu týdně, což představuje jen třetinu maximální kapacity. Naopak objem dodávek z Norska i zkapalněného plynu se blížil nejvyšším možným hodnotám. Ruský plyn, který běžně pokrývá 40 procent spotřeby v zemích EU, tak najednou pokryl jen 20 procent."
https://ekonomickydenik.cz/evropa-bez-ruskeho-plynu-v-delsim-case-jen-za-cenu-omezene-spotreby-a-vyssi-vyroby-z-uhli/

"Ruský plynárenský gigant Gazprom loni nesplnil svůj vlastní, konzervativní cíl pro vývoz plynu do Evropy a Turecka. Vyplývá to z výpočtu agentury Bloomberg, které vycházejí z údajů od firmy. Snížený tok plynu přispěl k nejhorší krizi v dodávkách energie na evropském kontinentě za poslední desetiletí."
https://ekonomickydenik.cz/evropskou-plynovou-krizi-zavinilo-rusko-dukazem-jsou-nizsi-dodavky-i-prazdne-zasobniky/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context&dop_req_id=RQBzdjZs9uD-202201181926&dop_id=14905427

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste se tam něco dočetl o tom, že by Rusko neplnilo nasmlouvané dodávky?

A můžete uvést kde se to tam jako píše?

Kdybyste nebyl nebetyčný idiot, tak byste chápal rozdíl mezi NEPLNĚNÍM již uzavřených smluv ... k tomu začalo docházet až v červnu 22 ... a neochotě uzavírat NOVÉ smlouvy. To ale samozřejmě není povinnost.

Že to Rusko dělalo s cílem zvýšit ceny a tedy inkaso z prodeje plynu je samozřejmé, ale to dělá kde kdo ... OPEC třeba každou chvíli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 09:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Gazprom nesplnil dlouhodobé smlouvy i pro náš ČEZ, žaloba jde o nějakou miliardu. Samozřejmě na to dojel totálně německý Uniper, který měl dlouhodobé smlouvy a prakticky všechen plyn bral z Ruska. Taky pobočku Gazpromu v Německu zavřeli.

Mám vám sem posté dávat odkaz, kde je jasně vysvětleno, PROČ to Putin zaškrtil? Zbytečné házet hrách na stěnu....vy jste tuty.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Hlavně mi dejte nějaký odkaz, kde bude jasně uvedeno, že Gazprom neplnil dojednaní dodávky v období I.-VI. 2022.

To bych fakt početl.

Ale to budeš hledat dlouho, šmudlo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:10 Reaguje na Svatá Prostoto
https://oenergetice.cz/zahranicni/nemecky-uniper-kvuli-nedodani-plynu-zahajil-arbitrazni-rizeni-proti-gazpromu
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.12.2022 14:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Blbe, psal jsem období I.-VI. 2022!!!
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.11.2022 19:42
IEA - likvidátor nejenom průmyslu, bývalých zemích východního bloku.
No, uvidíme !
Odříkaného největší krajíc, říkávali předkové, takže aby EU, nehrabala špendlíčkem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:22 Reaguje na smějící se bestie
EU už má plyn z celého světa, dobudovávají se LNG terminály a krvavý plyn si dnes už může ta zrůda nacpat do špic.
Teď na něho ještě nasadíme ropné embargo, což ho bude bolet daleko víc. Jenže ceny ropy jdou dolů a my máme zdrojů zase dost, takže žádný šok nikdo nepředpokládá.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 14:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Ceny ropy jdou dolů díky tomu, že Číně hrabe a snaží se o vítězství nad covidem.

Jenže to asi ani oni moc dlouho nevydrží a pak se trend obrátí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 15:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Muhehehheheh co asi my tak s Čínou po, nebo před kovidem??
Fakt nevíte, jak to funguje?
Pro Evropu je dána cena na Lipské nebo jiné burze a tam to jede nabídka - poptávka. Když jde k nám plynu víc, jde cena dolů, proto se to zhouplo po otevření toho LNG terminálu v Holandsku, teď otvírají Skopčáci dva nové, tak to pujde zas dolů. I když přichází zima.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo tu píše o plynu? Řeč je o ROPĚ!!!
A v Lipsku se uzavírají kontrakty na dodávky ropy nebo plynu do Evropy???

A tady si čtěte ...
"Akcie i ropa zlevňují kvůli nejistotě spojené s čínskými protesty a také kvůli tomu, že mohou být příčinou dalšího zpomalení čínské ekonomiky, kterou již nyní ochromují právě covidové restrikce. Čína přitom je největším světovým dovozcem ropy. Z nastalé nejistoty těží americký dolar, který zpevňuje coby tradiční bezpečné útočiště do času nejistoty."

https://www.kurzy.cz/zpravy/683780-cina-zaziva-nejvetsi-lidove-boure-od-roku-1989-ropa-proto-prudce-zlevnuje-to-muze-tesit-ceske/

Vy jste fakt neskutečný blb.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 09:16 Reaguje na Svatá Prostoto
Cena ropy je světově v pohodě, ale Evropa by mohla mít problém, protože zase brala většinu z Ruska. A jakmile tenhle zdroj vypadne, bude náhrada vždy dražší. Ale tím, že na to bylo snad třičtvrtě roku si myslím, že to kšeftaři zvládnou bezproblémů.
Dá se ale čekat, že Rusi nám zablokují Družbu a tím polovinu ropy, což by se na ceně benzínu asi fakt projevilo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale prd, ruská ropa je poměrně lokální problém pro ty státy, kde šla primárně Družbou a kde jsou rafinérie nastavené na tento typ ropy.

Což je střední Evropa, ale to je tak všechno. Takže Evropa jako taková problém mít rozhodně nebude.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:07 Reaguje na Pavel Hanzl
A nejhorší je, že kdybyste nebyl takové vemeno, tak vám stačí pár kliků myši a víte jak to skutečně je ... ne, vy místo toho sem kýblujete ty sračky, které se rodí v té vaší makovici.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 09:17 Reaguje na Svatá Prostoto

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale houno, že klesající cena ropy na světových trzích je primárně důsledkem toho bordelu, co komunisti v Číně předvádějí, se můžete dočíst všude.

"China’s Covid latest lockdowns have significantly changed the outlook for oil, which some experts had predicted could spike to $150 per barrel or more after Russia’s invasion of Ukraine."

https://www.cnbc.com/2022/11/28/crude-oil-prices-erased-most-of-their-2022-gains-and-could-head-lower.html

"Global supplies of oil are tight, but demand for the fuel has also been weak. Energy use in China, which has been a principal driver of oil price over the last two decades, is down sharply because the country’s government has frequently locked down big cities and regions to prevent the spread of the coronavirus."

Plus ... "Another reason oil prices have fallen is that the U.S. dollar has strengthened against other currencies. Because oil is traded in dollars, the fuel becomes more expensive to individuals and businesses in countries with weaker currencies even if there is no change in the underlying price of oil. That, in turn, reduces demand for the commodity and pushes down its price in dollars."

https://www.nytimes.com/2022/09/23/business/oil-prices.html

Nebuďte zase takový kretén, vy proruské médium.
Odpovědět
sv

sv

30.11.2022 22:16 Reaguje na smějící se bestie
Prozatím hrabe špendlíčkem rusácko u číňanů a rozvojové země jménem irán.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 09:20 Reaguje na sv
Hlupy mužik s nadšením spustil výrobu Moskviče cha cha, což je ovšem čínské auto vyrobené v Číně, pak rozmontované a na šmé poslané do Ruska, kde to smontují zase dokupy!!
Naprosto VŠECHNO v mužikistánu je podvod.
Odpovědět
Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

29.11.2022 20:15
Každá mince má dvě strany. Ta druhá strana je, že Evropa přišla o ruský plyn. Otázka zní : komu a kolik, která varianta škodí víc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 13:32 Reaguje na Václav Hellebrand
My koupíme plyn jinde a Rusko ho pálí na Jamalu doluftu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.11.2022 20:42
Nekoupí EU, koupí jiní a EU koupí odjinud ty ruské, ale za americké ceny.
Tomu říkám vítězství s negativním dopadem na životní úroveň a průmysl v EU.
Kdo si přál oslabit EU ví každý průměrně inteligentní člověk a kdo na tom
vydělává taky. Hlupáci uvěřili zástupným příčinám a tleskají poklesu
konkurenceschopnosti EU vůči zbytku světa. I hlupák možná jednou prozří
a pokusí se o reparát, ale bude záležet na tom, zda o něho bude mít ještě
Rusko zájem. Bude už mít jiné spolehlivé odběratele a na EU zbydou drazí
a nespolehliví dodavatelé diktující zase jiné podmínky, než mělo Rusko!
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 07:12 Reaguje na Břetislav Machaček
Kdo asi tak tleská poklesu konkurenceschopnosti? Nikdo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:28 Reaguje na JH
Každá krize je na něco dobrá. Ceny energií půjdou dolů, ale škody jsou obrovské, tak pohled zkusím pozitivní: získáváme totální nezávislost na podraznickém Rusku, budujeme si i nezávislou infrastrukturu. Navíc to velmi pomáhá budování OZE, které dávají skutečnou nezávislost na všech světových parchantech. Navíc se Evropa probudila z dřímoty a inovace v hi-tech oborech se zase rozběhly, taky se pokročilo v integraci. Dá se odhadnout, že EU vyjde z krize silnější, než před ní, což bývá i historicky běžným jevem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 11:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, nebyl Troník nějaký váš příbuzný:-)))?

A jo, už tu integraci vidím ... třeba takové Polsko, to se integruje jak o život.:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 15:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Nablblé východní státy s tím mají problém. Naštěstí pšonci nejsou ruští vohnouti, to by byl už malér. Teď zablokovali hlupemu Orbánovi kačáky, začne se plazit před zrůdou o to víc.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebýt toho nalblého Polska, tak jsou na tom Ukroši kua hůř. A s ohledem, že to nalblé Polsko bude mít za chvíli nejsilnější armádu v Evropě, tak s nějakou integrací nepočítejte. Bo pšonci by se možná sice integrovali, ale jedině přes oceán:-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 09:24 Reaguje na Svatá Prostoto
Polská armáda je věc NATO a ne EU. Pšonci se nechtějí integrovat kvůli bigotním katolíkům, (které tam považují za mafii), nesmyslnými zákazy potratů a hlavně soudnímu systému, která ovládá věrchuška. Trochu jak v Maďarónsku.
U nás naštěstí už hned po plyšáku udělali reformu a díky pí. Burešové máme tenhle segment víceméně (méně než více) v pořádku.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Pšonci se nechtějí integrovat protože nikomu nevěří. A mají pravdu. A nevěří hlavně Němcům, bo mají s nima staletí zkušeností.

Že tam je spousta věcí na palici je samozřejmě pravda, ale ono kde ne, nicméně to lautr nic nemění na faktu, že nějaká integrace nebude.

Naštěstí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Dost problém by byl, kdyby to tu dezoláti rozdrbali tak, že Západ by s namíchnul a integroval se do nějakého Evropského jádra s tím, že Východ se může dupat navzájem jak chce.
To by byla přímo existenční nutnost být na tom Západě.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.12.2022 14:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Jen ať se integrují, já se na to velmi rád budu koukat:-))).
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.11.2022 11:09 Reaguje na JH
Pokles konkurenceschopnosti je přirozenou součástí Green Dealu.
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 11:11 Reaguje na Viktor Šedivý
Já nevím, čeho je pokles součástí, já jen tvrdím, že mu nikdo netleská.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.11.2022 12:28 Reaguje na JH
Vy neznáte gryndýl? Někdo ekon.poklesu asi tleská, nebyl by, kdyby mu netleskal nikdo.
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 12:39 Reaguje na Jarka O.
Jestli jste si nevšimli, tak za pokles může hlavně bezhlavé spoléhání na levné ruské zdroje. Vliv Green Dealu bych nepřeceňoval.
Odpovědět
JO

Jarka O.

30.11.2022 12:46 Reaguje na JH
Tomu už vubec nerozumím. Všimla jsem si, že pokles přišel po ukončení ruských dodávek, SRN je pres zbytek NS2 odmítla, čímž nastal prakticky gryndýl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 15:08 Reaguje na Jarka O.
Fakt neviete čo je také oné grýndýl? To nie je možné...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 14:08 Reaguje na JH
Grýndýl byl právě na levném plynu, díky kterému mohly plynové elektrárny sloužit jako cenově přijatelná záloha/doplněk OZE, založen.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 15:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Levný plyn mu pomáhal, ale založen na něm cha cha skutečně nebyl, neboj.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně že ne, proto když je plyn drahý jak kráva, tak je třeba v Říši elektřina ouplně zeleňoučká a za hubičku:-))).

Momentálně mají v Německu z uhlí 44% elektřiny, z plynu dalších 25 % a z OZE necelých 15 %:-))). Emse CO 734 g/kW. To je o 100 g/kW víc než u nás ... a víc mají v celé Evropě už jen uhelní Poláci:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 17:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Zase cypovina jak dycky.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/nemecko-letos-vyrobilo-vice-nez-50-elektriny-oze-solarni-elektrarny-dosahly-noveho-rekordu/
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.11.2022 18:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Lehce ověřitelné, na rozdíl od vaší dojmologie...

https://app.electricitymaps.com/map
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 09:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Přesně jak dycky. Ten graf ukazuje DENNÍ OKAMŽITÝ stav, já píšu o výkonu za rok. Ten je důležitý, ani tohle nedáte?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.12.2022 10:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, dokážete vnímat a pochopit psaný text?
Označil jste jako cypovinu příspěvek s uvedením momentálního stavu v Německu.

Já jsem pouze doložil odkaz na web, kde se tato fakta dají jednoduše ověřit.
Mimochodem, dneska je situace v Německu zcela stejná, tedy velmi žalostná...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 12:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
prostě vaše argumentace je zcela nesmyslná, antož je naopak. Já si vyberu pár dní, kdy bude OZE dávat 60% celého výkonu a budu vás tím fackovat po hubě.
Zase cypovina, že?
K pochopení situace je potřeba znát CELOROČNÍ výkon, jenže to vám skutečně nehrozí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste fakt ultradebil ... my se vám tady snažíme vysvětlit, že po řadu období v roce jsou OZE, a jak obecně nic proti nim, tak akorát na parádu. Třeba právě teď.

Akumulaci nemáme, ne, vodík fakt ne, ještě dlouho, uhel je svinstvo, jádro pro Němce nástroj ďáblův. Tak co zbývá? Plyn. A když ho nebude co hodně a za málo, tak s tou slavnou Energiewende přijdeme tak akorát na buben. A samozřejmě, ty chudší státy na tu držku dopadnou víc.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Je ho hodně, na moři stojí tankery ve frontě. Jak se dodělají teminály, něma problema ten W.. už snad jede, Lublin do konce roku. Další 3 příští rok. něma problema.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, a DNEŠNÍ denní okamžitý stav není vo moc lepší, než byl včera a když kouknete na předpověď, tak ...

Ale vám to stejně nedojde.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

1.12.2022 21:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Klasika, v rámci vašeho trollingu nejste schopný se zorientovat v diskuzním vláknu.

Celoroční výkon, ani celoroční výroba není důležitá, pokud potřebujeme el. energii v režimu 365/7/24.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:23 Reaguje na Jaroslav Studnička
A to vám dá LNG. Až vám to dojde, žekněte U6.
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 20:33 Reaguje na Svatá Prostoto
Při vší neúctě k Rusům, tohle byla v každém případě kravina z evropské strany, v tom máte asi pravdu. Nicméně Rusové to zneužili způsobem, který je vylučuje ze slušné společnosti.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:51 Reaguje na JH
Tam nikdy nepatřili, co si budeme namlouvat.

A pokud si to zejména západní Evropa namlouvala, tak byla blbá. Tak to prostě je.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:07 Reaguje na Břetislav Machaček
Nekoupí EU, protože jí to nedodáme, nekoupí nikdo, protože trúby jinam nevedou. Proč asi na Jamalu pálí miliardy kubíků do luftu?
Ani zablendovat ty vrty neumí.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.11.2022 09:12 Reaguje na Břetislav Machaček
Macháčku tvl. Kde to žiješ. :D
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

2.12.2022 14:44 Reaguje na Břetislav Machaček
Keď chcete niekoho viniť za oslabenie EU, môžete rovno začať s germánmi. Rozjuchaný národ ktorý nehľadí naľavo napravo, ktorý vypínaním jadroviek ohrozuje svoju energetiku.
Ale hlavne že ich nahradzovali závislosťou od ruského plynu a dáva si stachanovské záväzky, kedy budú uplne neutrálni. Zatiaľ sa ukázalo, že germánom prestal fungovať zdravý rozum a elementárne geopolitické chapanie.
Do invázie rusov nikto nenútil, leda ich strach z NATO a zapšklá mentalita, že už nie sú považovaní za superveľmoc, že nemôžu komandovať v strednej europe a viac menej sú všetkým ukradnutí.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.11.2022 21:32
„Skutečnost je taková, že když se na to podíváte střízlivě, zemí, která na téhle válce nejvíc vydělává, jsou Spojené státy, protože prodávají víc plynu za vyšší ceny a protože prodávají víc zbraní,“ řekl Politicu nejmenovaný představitel EU.
--------------------------------------

Článek pozapomněl na to uvést, která země se stala největším dodavatelem LNG do EU za cca 4 násobně vyšší ceny než plyn z RF.
(Nápověda : a Katar to není.)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:03 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vy máte fakt pocit, že Američané na Ukrajinu zbraně PRODÁVAJÍ???
A to fakt ty desetitisíce miliard Kyjev určitě platí?
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.11.2022 08:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste se zeptat povolaných. Ale prý to je na dluh, který Ukrajině zůstane a bude ho splácet někdy později. Zadara se dodávalo mudžahedínům, ti by za americké zájmy krky zadarmo nenastavovali.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:45 Reaguje na Richard Vacek
Samozřejmě se předpokládá, že to Ukroši časem splatí, aspoň částečně. Nikdo nemůže chtít po Američanech, aby zachraňovali celý svět a ještě zadarmo.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.11.2022 09:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Skoro to vypadá, že jste v rozporu sám se sebou o dva příspěvky výše.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 09:49 Reaguje na Richard Vacek
To není žádný rozpor. Dnes to neplatí, ale splácet to asi budou až vyhrají a rozjede tam prosperita. Pokud by to řachli, nesplatí ani vorla. Fakt makačka na koblihu?
Odpovědět
MD

Milan Dostál

30.11.2022 12:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Rozjede se tam prosperita? To jste asi od někud spadl. Ukrajina je rozkradená a rozprodaná roky, jak si můžete myslet, že se to změní. Vládnou tam ti, co to rozkradli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 13:35 Reaguje na Milan Dostál
Nesmysl jak dycky. Ukrajina byla pod ruským bičem, ukrajinští oligarchové byli jen vazaly ruských.
To se válkou velkmi dobře pročistí a Ukrojinci už dnes vím kdo je kdo.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

30.11.2022 14:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy holt máte svůj svět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 15:53 Reaguje na Milan Dostál
To je realita. Po válce to tak většinou bývá, dnes se buduje velmi silný ukrajinský národ, politický, ne etnický a to bývá dobrý předpoklad pro likvidaci korupce.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně ... škoda, že si to moc nemyslí ani ti Ukrajinci:-)

https://www.respekt.cz/rozhovor/zapad-nebude-po-valce-financovat-rekonstrukci-ukrajiny-a-sledovat-jak-penize-konci-v-kapsach-oligarchu
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 17:01 Reaguje na Svatá Prostoto
Ukroši budou muset máknout, důležité je, jak daleko bude vypráskána zrůda a jak jim pomůže Západ. Budou totálně závislí a pokud Západ tam nebude korupci tolerovat, zbaví se jí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 15:59 Reaguje na Pavel Hanzl
Jestli budou makat jak vod toho 94, tak to bude dlooouhá cesta.

A Západ jim pomůže ... ale ten bude hlavně rád, když si pomůže sám. Zatím se zadlužuje jak Máří Terezka před státním bankrotem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:25 Reaguje na Svatá Prostoto
Od roku 94 jsou pod ruským bičem. A jak se Evropa zbráborá, udělá si z Ukrajinu výrobnu čínských krámů.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

2.12.2022 14:56 Reaguje na Richard Vacek
Prý ? To máte z vlastnej hlavy alebo to písali na aeronete alebo cz24news ?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 11:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejen amíci ...

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ukrajina-polsko-mateusz-morawiecki-dodavky-zbrani_2206072132_hav

Něco UA dostává, něco se jí prodává na sekyru.

A něco zase na té Ukrajině někteří dobráci přeprodávají dál ...

https://armadnizpravodaj.cz/udalosti/ukrajina-nelegalni-obchod-se-zbranemi/
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 13:55 Reaguje na Svatá Prostoto
V článku je zase něco jiného, než v nadpise, normálka:
Dvě francouzské houfnice jsou v Rusku.
"Vyřiďte prosím prezidentu Macronovi naše poděkování za dar v podobě samohybných děl."
Prostě v tom článku jsou jen doměnky a ruské lži, inzerát na FSF a podobné "důkazy".
Že má Ukrajina problémys korupcí se všobecně ví, ale tohle ani omylem, to by viníka zlynčovali veřejně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 14:17 Reaguje na Pavel Hanzl
" ... ukrajinský úřad již zaregistroval asi deset případů ilegálního prodeje. Sám ředitel úřadu však zdůraznil, že skutečné číslo ilegálně prodaného vojenského materiálu bude s největší pravděpodobností mnohem vyšší.

...

Podobné přestupky jsou totiž evidovány i dalšími ukrajinskými orgány činnými v trestním řízení. Oficiální vyjádření ukrajinských představitelů přišlo mimo jiné na popud západních médií, která začala v posledních týdnech stále častěji upozorňovat na stupňující se signály značící možnosti ilegální distribuce ukrajinské výzbroje.

Tato skutečnost byla navíc podpořena prohlášením amerických představitelů, kteří přiznali, že vládní Agentura pro obranu a bezpečnou spolupráci (DSCA), zodpovědná za prodej a dodávky amerických zbraní do zahraničí, není v důsledku války schopna dostatečně kontrolovat naskladněné zbraňové zásoby, jejich sériová čísla či jejich distribuci mezi ukrajinské ozbrojené síly."

Takže prd lži a domněnky, ale v řadě případů informace z ukrajinské strany.

Běžte si omýt přirození vlažnou vodou a příště zkuste věnovat větší úsilí chápání psaného textu. Nebo to aspoň pro začátek číst celé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 15:56 Reaguje na Svatá Prostoto
Zaregistrovalo se asideset případů!! Ci wogo, příšerné!! V těch statisících kusů to nebude až tak děsivé, ale chápu, že ruské zrůdy mají své lidi i v Ukrajinské aemádě, to je dycky.
Kdyby takového zjeba chytili, stáhnou ho z kože zaživa.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Já vám ten citát zkopčím klidně ještě jednou, my víme, že jste takovej hodně pomalejší:-)))

"Sám ředitel úřadu však zdůraznil, že skutečné číslo ilegálně prodaného vojenského materiálu bude s největší pravděpodobností mnohem vyšší."

Na to nemusí být žádné ruské zrůdy, se zbraněma se načerno kšeftovalo vždy ... stačí si vzpomenout na Jugoslávii.

Pointa byla navíc původně v tom, že zbraně se Ukrajině jak posílají zadáčo, tak prodávají ... čemuž se tu nějaký trouba hanzl hrozně divil.

Že se něco rozkrade, je normoš, zejména na východě. Putinovi rozkradli mnohem víc. Naštěstí, protože bez toho by ta armáda nestála tak za pikaču jako stojí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 16:48 Reaguje na Svatá Prostoto
Já vím že hladina významnosti je pro vás dost makačka ne koblihu. Ale zkuste odhadnout, kolik procent se těch zbraní rozkrade. Z toho se dá odhadovat možná desetiny promile.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 16:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Vyndejte si hlavu z řiti a přečtěte si ty poslední dva odstavce v mém předchozím postu.

Hádáte se tu jen sám se sebou:-)
Odpovědět

Viktor Šedivý

29.11.2022 22:04
Hlavně Evropa přišla o blízkého dodavatele. A těžce to odskáče.
Rusové budou pár let mít trochu nižší prodej, pak dostaví infrastrukturu a budou prodávat do Asie ... kde mají šanci na lepší ceny než v Evropě.

Hurá, střelili jsme se do nohy - a jak přesně, heč!?!
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 07:12 Reaguje na Viktor Šedivý
A nebyli to Rusové, kdo začal zavírat kohouty už loni na podzim? To spíš oni nás střelili do nohy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:43 Reaguje na JH
Jenže se nám to už úspěšně hojí, jenže oni se střelili do obou a hojení je v nedohlednu.
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.11.2022 11:17 Reaguje na JH
Rusové si s kohouty vždycky trošku hráli, to není nic nového.
No a když jsme na bruselský pokyn neuzavřeli dlouhodobé smlouvy, stali jsme se nespolehlivým odběratelem a Rusové na oplátku předvedli nespolehlivého dodavatele.

Oni nemají povinnost dodávat každému, kdo si zrovna vzpomene, že by chtěl kupovat.
Odpovědět
JH

JH

30.11.2022 12:03 Reaguje na Viktor Šedivý
Já bych spíš řekl, že si trošku hráli, až ho úplně zavřeli. Že by stěžejního odběratele odpojili jen kvůli neshodám se smlouvami, tomu úplně nevěřím. Ty by šly asi řešit i jinak. Ono je to spíš tak, že nás má Rusko za nepřítele a snažili se nás potopit na naší závislosti na jejich plynu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 13:39 Reaguje na Viktor Šedivý
Čistá lež, jak dycky.
Gen. ředitel ČEZ Beneš jasně říká, že Gazprom mu nedodal plyn na dlouhodobých smlouvách asi za MILIARDU!!! kaček, už podali trestní oznámení k mezinárodního soudu, kde je těch žalob už desítky.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.11.2022 05:45
A důsledky toho, že Rusko přišlo o svého největšího odběratele, vidíme všude okolo. Na EU přichází bída, máme rekordní pokles reálných příjmů. Z EU se stává ostrov s celosvětově nejdražšími cenami energií, což vede k tomu, že se firmy stěhují jinam (v USA a Číně jsou ceny energií třetinové).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 13:40 Reaguje na Richard Vacek
Zkuste uvěřit tomu, že i zítra vyjde slunce, ovšem s velmi vysokou pravděpodobností, to pomůže.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:16
Je potřeba si napřed uvědomit, co se vlastně stalo a proč.
"Evropa mi prodá provaz, na kterém ji oběsím".
"Největší tragédií 20. století byl rozpad SSSR a já jej chci obnovit včetně evropských satelitů".
"Chci vybudovat Eurasi od Lisabon po Vladivostok". vše V.V.Putin
Putin dlouhodobě plánoval napadení a zničení Evropy, dlouhodobě ji cvičil na levný plyn a loni nás napdl maxiální silou, když plyn zblokoval. A jak to dopadlo?
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-nejvetsi-putinova-zbran-selhala-v-evrope-se-da-mluvit-o-zazraku-tvrdi-analytik-40414138#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.11.2022 08:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Problémem je, že vy čerpáte informace jenom z brožurek současného marxismu-leninismu. Tam je všechno jasné, ale svět vypadá jinak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 08:48 Reaguje na Richard Vacek
Tak vysvětlete, prož Putin zablokoval loni plyn, i když mu bylo jasné, že přijde o veškerý plynový byznys v Evropě. Který mu dělal asi 80%? veškerého exoportu plynu.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

30.11.2022 09:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Tuším, že Putin žádný plyn nezablokoval. To obchodníci s plynem usoudili, že je vhodnější plyn nenakupovat, protože bude ještě levnější. Dokonce je v tom podporovala naše slavná Brusel, kde se doporučovalo, aby se přestalo s dlouhodobými kontrakty a přešlo se na krátodobé.
V elektrice důsledky této moudré politiky pocítil milión českých domácností, kde jim zkrachoval dodavatel dávno před nějakou válkou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 09:53 Reaguje na Richard Vacek
Jo. Já budu obchodník a napadne mě (a všechny zaráz), že nebudu nakupovat. Takže mám smlouvy s odběrateli pod tvrdými penále a nebudu nakupovat. Takže spáchám ekonomickou sebevraždu, asi proto, že mě to baví. Voni sou hlava....
Odpovědět

Viktor Šedivý

30.11.2022 11:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Ekonomická sebevražda EU je oficiální politika - tak postupují státy a k takovému postupu nutí (motivují) i podniky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 13:42 Reaguje na Viktor Šedivý
Vy musíte být regulérně mišuge, to fakt není možný!! Byl jste někdy dál, než u souseda a dvorku?
Odpovědět
AN

Aleš Nebáznivý

30.11.2022 08:58 Reaguje na Richard Vacek
Ten pán je opravdu nemocný. Ale není divu být závislý jen na tom co přežvýkají naši pisálci. V tomto ohledu mu to nemám zazlé. Snad, že už toho je příliš.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

30.11.2022 08:58
No jo, negativní článek o Russácku. To zase budou místní omezení proruští Vrábelovci vřískat. :D
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 12:00 Reaguje na Petr Eliáš
Problém není v Rusku, to ať klidně vezme čert ... pokud to bude nějakou klidnou cestou.

Problém je v tom, že si Evropa fest naběhla na vidle a teď dostává ekonomickou čočku jak snad od války ještě ne ... a to za situace, kdy její konkurenti, primárně jak Čína, tak USA, tou válkou jsou zasaženi nesrovnatelně méně, pokud vůbec ... resp. na válce dokoce přímo či nepřímo profitují.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

30.11.2022 13:07 Reaguje na Svatá Prostoto
Souhlas, zatím to vypadá, mnozí si to i přejí, že konflikt spíše nabývá na síle, ale nakonec skončí. Někdy v budoucnu se vztahy urovnají a zase se bude obchodovat, tak jako to bylo v historii vždy. Jen je potřeba omezit vliv aktivistů, ideologů a fanatiků v lidské společnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 16:04 Reaguje na Milan Dostál
Nic se neurovná, jak se nic neurovnalo s Hitlerovským Německem, to muselo být poraženo a viníci postaveni před soud. V Rusku ale jede válečná hysterie, mužici jsou dnes štvaní do války proti Evropě, jsou připravováni na jaderný konflikt. Vůbec to dobře nevidím.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:25 Reaguje na Pavel Hanzl
A kdo by jako podle vás měl to Rusko porazit???

Schválně, bo na to su fakt zvědavej.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 16:44 Reaguje na Svatá Prostoto
Hlupí mužici se musí porazit sami. Už mají nachystaných 26 států, my je musíme dostat ekonomicky na dno a pomoci je vypráskat z Ukrajiny. Carovi se prohra neodpouští. Pak ať se děje vůle Boží.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

1.12.2022 07:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Je docela dost možne, že se za čas v obou zemích vymění vlády, nakonec si řeknou cosmesi tosmesi, vždyť jsme bratři. Na Ukrajinu budou proudit levné energie jako dřív a EU bude pěkně platit mastné tranzitní poplatky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 09:36 Reaguje na Milan Dostál

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MD

Milan Dostál

1.12.2022 10:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Naivní jste vy, Němci vyvraždili miliony Evropanů a kolik let uplynulo aby se "naprosto totální bariéra" rozplynula? Aha, já zapomněl to nebyli Němci, ale Nacisti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.12.2022 12:27 Reaguje na Milan Dostál
Nacistické Německo bylo poraženo, vedení šlo před soud a prakticky VŠICHNI Němci to celé pochopili a od té doby je to vzorná demokracie, kde se náckové absolutně nechytají.
Tohle proběhnout v Rusku, taky by to bylo v pohodě, jenže tam to nastat nemůže ani smykem. Ten paranárod je zdegenerovaný staletím demagogií a válečného štvaní a demokracii nikdy nezažili.
V Německu vládl nacismus sotva 10 let, v Rusku jen ta nejtvrdší fáze 100 let.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl
To v Rusku fakt neproběhne, protože poslední, kdo dobyl Moskvu byl prcek z Korsiky ... a jak dopadl.

Srovnáváte nesrovnatelné.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:32 Reaguje na Svatá Prostoto
Rusko dobývat nikdo nebude. Je to obr na hliněných nohou a řachne to samo. Kdy to nastalo naposled? Před TŘICETI lety a už to tu máme zas.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pobeha

2.12.2022 14:53 Reaguje na Milan Dostál
Nemci boli v pohode keď nad nimi stáli američania s bičom.
Po skončení studenej vojny znova začali vymmýšľať nové ideologie , po roku 2000 liezli bez ochrany rusom do zadku.
Pruser spravili aj vypínaním jadrových elektrární.

Mám vám pripomenúť koľko to stálo životov, keď si tí dvaja pošahaní kamaráti s veľmocenským komplexom rozdelili europu na kusy ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.12.2022 08:25 Reaguje na Jaroslav Pobeha
Do jisté míry máte pravdu, ale my jsme na to ruské řiťolezení daleko větší kadeti...ještě dnes, za té příšerné války stojí za Ruskem přímo asi 17% obyvatel a nepřímo dalších 37%. Tohle v Německu rozhodně dnes nemáte.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 16:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Koukám, že jste tam fakt jezdil akorát hrabat ty bony za diety, ale nepochopil jste nic.

Rusové jsou co jsou, ale pokud by jim někdo zkusil sáhnout na matičku Rus, tak začne fakt být ale fakt veselo.

Tu nedají, kdyby měli vytáhnout Stalina z hrobu ... i s Ježovem a Berijou.

Že se tam změní věrchuška, to klidně možná jo, ale rozpad? Ani prd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 15:33 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdy se ten Murdor rozpadl naposled? V roce 1991.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 14:53
Pro ještě vnímající místní mašlonky tu máte výkony všech plynovodů vedoucích do Evropy nejen za letošní rok.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/plyn/r~7f5b0834c60211ec8d900cc47ab5f122/
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

30.11.2022 16:24 Reaguje na Pavel Hanzl
No je to hezký. Taky je z toho jasně vidět, že prakticky do poloviny roku svištěl plyn z Ruska do Evropy celkem svižně, válka neválka.

To jen vy tu furt plácáte kraviny o tom, jak letos už do Evropy žádný plyn nešel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 16:42 Reaguje na Svatá Prostoto
Spletl jste si rok. Svištěl loni a letos je válka.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 16:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste fakt nejen blbej, ale i slepej.

První čárový graf ... "Dovoz zemního plynu z Ruska do EU podle plynovodu" ... modrá čára 21, červená 22 ... NordS ... do 22. týdne dodávky 22 stejné jako 21 ... TurkS ... do 14. t dodávky 22 vyšší, pak stejné, pak nižší, pak opět vyšší.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 09:13 Reaguje na Svatá Prostoto
Kdy jste byl naposled na očním?
Tady je přesně jasně vidět, že od 20. týdne to zrůda zaškrtila fest.
NS - 20. týden (půlka květne) na normálu.
33. týden (půlka srpna) na skoro minimu, pak ho odstavili úplně.
Ukrajinský tranzit - do 18 týdne něco málo, pak nula.
Jamal - do 20. týdne něco málo, pak zase nula.
Turek - pořád v pohodě.
Buď jste slepý jak slepýš, nebo máte poškozené čidlo dekódování textu i grafiky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.12.2022 14:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Naučte se čísla ... u NS je to 22. týden ... což je co píšu. Jamal utli Poláci a přes Ukrajinu ... to je překvapení, když je tam válka, a zrovna s Ruskem, že jo:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.11.2022 16:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Tady to máte velmi solidně podané.
https://www.seznamzpravy.cz/diskuze/ekonomika-byznys-rozhovory-plyn-do-roka-zlevni-temer-k-urovni-pred-krizi-pesimiste-jsou-placeni-rubly-220321
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.12.2022 16:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten rozhovor s Ludvíkem jsem samozřejmě četl a při vší úctě ke stáří, tohle fakt ne. Kecy typu ... "Zadruhé, záleží na tom, kteří experti o plynu hovoří. Jsou tu dvě skupiny. Jednak optimisté, k těm patřím já. A ta druhá skupina, ta je placená rubly." ... jsou směšné, plus děda moc neumí počítat, bo s těmi dodávkami mu to poněkud nevychází. O takových detailech, že Frantíci o novém plynovodu ze Špáňa nechtějí ani slyšet, natož jednat, nebo fantazírování o plynovodu přes Usedom ani nemluvě.

Vono taky je dobré se podívat KDY tím náměstkem ministra byl a jak dlouho.

Plus se podívat i na jeho jiné články, které jsou s tím, co tady vypráví dost v rozporu ... https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/rusko-plyn-evropa-gazprom-energie_2207182019_til ... nehledě na to, že i tam je nemálo věcí diskutabilních.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 08:38 Reaguje na Svatá Prostoto
Sama BIS jasně říká, že u nás jsou placeni odborníci i politici přímo z Ruska a energetiků se to vyhýbat nebude. Takový Vladimír Štěpán, který lže jak Lavrov, je zcela typický případ. Proč asi vystupuje na demonstracích dezolátů a prosazuje jednání z Gazpromem o dodávkách plynu?
S tím, který nedodržuje ani smlouvy stávající?
Proč lže, že se bez ruského plynu neobejdeme, když k nám už od srpna nejde ani kubík a jsme v pohodě??
Takže žádné kecy, ale realita.
Rúra ze Špáňa nás skutečně netankuje, vůbec, jste zase mimo jak dycky.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.12.2022 14:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy matláku, tady se nebavíme o nějakých našich obskurních expertech, ale o renomovaných západních společnostech, od Světové banky až po významné investiční banky ve Státech.

Jasně, všici placení rubly.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.12.2022 08:49 Reaguje na Svatá Prostoto
Pokud jste pochopil tento článek z července, neměl byste mít probém chápat tento nový, který pouze potvrzuje jeho slova dřívější.
Ve stručnosti: bez Ruska se obejdeme a jak se dobuduje infrastruktura, cena půjde dolů. Podívejte se na letošní graf vývoje cen.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.12.2022 14:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Škoda, že si spíš protiřečí, než něco potvrzuje:-).
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist