https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/sefka-ek-blahoprala-fialovi-chce-spolupracovat-na-zelenem-oziveni?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Šéfka Evropské komise blahopřála Fialovi, chce spolupracovat na zeleném oživení

18.12.2021 01:45 | PAŘÍŽ (ČTK)
Novému českému premiérovi Petru Fialovi blahopřála ke jmenování jeho vlády předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová. Šéfka unijní exekutivy na twitteru uvedla, že se těší na spolupráci v dalším boji proti pandemii nemoci covid-19 či na "zeleném oživení" EU po hospodářské krizi.
reklama

 

"Těším se, že s vámi budu pracovat na našem společném boji proti pandemii a na úspěchu (fondu) Next Generation EU pro udržitelné a zelené oživení v Evropě," napsala von der Leyenová. Česko má z tohoto mimořádného fondu dostat až 180 miliard Kč, jejichž podstatnou část by mělo začít čerpat v příštím roce, pokud splní podmínky stanovené komisí.

Von der Leyenová se ve čtvrtek večer spolu se šéfem Evropské rady a lídry ostatních 26 unijních zemí rozloučila s odstupujícím premiérem Andrejem Babišem. Fiala do Bruselu zavítá nejpozději v březnu, kdy je v plánu další řádný summit EU.


reklama

BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (82)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

18.12.2021 06:27
Včera jsem mluvil v hospodě U zlatého věnce s jedním člověkem z
venkova, je mu už šestapadesát let, a ten šel se optat na okresní
hejtmanství do Nové Paky, proč mu rekvizírovali bryčku.
Na zpáteční cestě, když ho z okresního hejtmanství vyhodili, díval se na
trén, který právě přijel a stál na náměstí. Nějaký mladý muž
poprosil ho, aby mu chvíli počkal u koní, že vezou pro vojsko
konzervy, a víckrát už nepřišel. Když pak se hnuli, musel s nimi a
dostal se až do Uher, kde někde poprosil taky někoho, aby mu
počkal u vozu, a tím se jedině zachránil, a to by ho táhli do Srbska.
Přijel celý vyjevený a víckrát nechce nic mít s vojenskejma věcma.”
(Osudy dobrého vojáka Švejka)

Stejné to je s EU , jak tě naloží , musíš s nimi třeba i do Srbska.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

18.12.2021 08:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
Švejk je nadčasový. Doba se změnila, lidé zůstali stejní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 09:07 Reaguje na Miroslav Vinkler
Rádio Jerevan: je to pravda, ale nedojedeme do Srbska ale do Ruska a nebude to tím, že jsme nastoupili do EU, ale tím, že vystoupíme.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

18.12.2021 18:48 Reaguje na Pavel Hanzl
pane Hanzal, nikam nás nestrkejte. Bude to vždy takové jaké si to uděláme sami ale nedělejme ze sebe chudáky, že nám musí poroučet někdo ze "západu" nebo z "východu" ten kdo má sebeúctu to ví.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 21:28 Reaguje na Jaroslav Řezáč
No, právě proto mám obavu. Hybridní válku slušně prohráváme a země se dostává do sestupu a probíhá to přesně tak. jak jsem předpovídal. Bureš a jeho soldateska podělají a ukradou co jde a svede se to na EU. Cílem je vystoupení a tím pád pod Rusko.

Dnes to vypadá celkem dobře, dost lidem to došlo a nová vláda vypadá nadějně. Ale nejsem přehnaný optimista, jen čekám, kdy špinavci rozjedou hyenizační kampaň, jako proti všem normálním vládám.
Taky se budou snažit rozeštvat vládu mezi sebou, jak se to podařilo s veverkami. Bureš se stáhl podezřele rychle, ruští agenti taky, obávám se generálního útoku,
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

18.12.2021 18:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
a kdo myslíte, že o tom kam musíme nebo ne rozhoduje? Brusel? to nedělejme ze sebe hloupější než jsme.
Odpovědět
VS

Va Shek

18.12.2021 18:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Stal se z vás troll.
Odpovědět
VS

Va Shek

18.12.2021 18:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
Stal se z vás troll.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 21:31 Reaguje na Va Shek
To byl dycky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.12.2021 08:44 Reaguje na Pavel Hanzl
troll křičí, chyťte trolla...tak to se vám povedlo Hanzle.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.2.2022 15:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nikdy jsem nekřičel nic o chytání trollů, nešťastníče.
Vy musíte vždy a zásadně plácat nesmysly.
Jedinou věc, se kterou bych s vámi souhlasil je celosvětová uhlíková daň, ale vy nechápete, že je to zcela mimo realitu.
Odpovědět
ms

19.12.2021 01:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Fiala musí na příští Evropské radě vysvětlit, že zelená revoluce je nepřijatelná, protože jednak nevíme, skutečně oteplí a zda nezačne dle projekcí NASA zase chladnout, jednak jsou urychlovaná opatření dekarbonizace spojená se zbídačením lidí, což nejvíce dopadá na postkomunistické země s daleko menšími příjmy. Řada projektů je postavena na technologiích, jež jsou nevyzrálé nebo dokonce neexistují. Bude-li vedení EU takto pokračovat, tak zaviní rozpad unie a nástup tvrdých populistů a šovinistů k moci. Realistickou politiku může Fiala a ČR prosazovat, až budeme v 2. polovině roku předsedat EU.
Odpovědět
VK

Václav Kain

18.12.2021 09:30
Naprosto ideologicky vyšinutá von Leyen najde s Fialou souznění.Kdopak asi plní ty jejich fondy z kterých uplácejí politiky?Tahle naprosto nenormální ženská je schopna zničit životy polovině obyvatel Evropy.Asi se nedočkáme,že by stanula za svoje (ano jinak se nazvat nedá)zločiny před soudem a strávila zbytek života izolovaná od světa který s chutí ničila.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 10:54 Reaguje na Václav Kain
Zajímavé, že jen čecháček ropáček pořád bedáká, jak stará žebračka, že ho někdo připravuje o možnost čadit dýzlovými a uhelnými čmoudy a ničit veškerou přírodu i normální lidi.
A on je na těch čmoudech asi fyzicky přímo závislý, jako čučkař na vodce....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.12.2021 10:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl čecháček ropáček využívající zemní plyn.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 11:41 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ten je skoro OZE, nešťastníče, i zelené Německo přechází stále na plyn...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.12.2021 13:05 Reaguje na Pavel Hanzl
To je jasné ropáku :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 21:34 Reaguje na Jaroslav Studnička

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.12.2021 22:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, plyn opravdu v domácnosti nepoužívám.

Hlavně ovšem (kromě vás) nikoho nečastuji urážkami typu "čecháčkovský ropáček".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.12.2021 09:55 Reaguje na Jaroslav Studnička
To ropáčkovství je o názorech.
Globální klima je otázka států a ne jedninců. To by si mohl kdokoliv v řiti prst zalomit a nic nespraví.
Ale většina ropáků ve státě způsobí, že stát se bude chovat ropácky. A to už problém je.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

19.12.2021 14:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Však vy se jako ropák chováte. Pouze na internetu jste hrdina.
Odpovědět
VK

Václav Kain

18.12.2021 11:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Když jste u té bezemisní technologie,tak jistě víte co je třeba k výrobě elektropekáče o metrákjových bateriích ani nemluvě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 11:43 Reaguje na Václav Kain
Elektropekáč je materiálově, energeticky i finančně výrazně výhodnější, než dýzlák, kromě baterie.
Ta se zase x tisíckrát nabije, kdežto nádrž nafty musíte plnit uhlíkovým sajrajtem pořád.
Odpovědět

Jirka Černý

19.12.2021 07:19 Reaguje na Pavel Hanzl
X tisíckrát :-))) hned v neděli po ránu tolik srandy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.12.2021 09:58 Reaguje na Jirka Černý
Pokud nové baterie vydrží milión kilometrů, tak těch cyklů musí být skutečně tisíce, brzdí se rekuperací. Takže ve městě možná každý kilometr chvíli dobíjíte.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.12.2021 10:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak to budete nabíjet? Vždyť tu energii nemáte a nebudete mít. Plyn není OZE ani náhodou jste se pomátl.
https://www.agora-energiewende.de/service/agorameter/chart/power_generation/11.12.2021/18.12.2021/today/
Odpovědět
MD

Milan Dostál

19.12.2021 10:52 Reaguje na Milan Dostál
I když, možná nakonec máte pravdu, podle teorie o abiotickem původu ropy se z CO2 časem stane ropa a metan.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2022 17:41 Reaguje na Milan Dostál
Ze střešní fve.
Odpovědět

Karel Ševčík

20.12.2021 07:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Baterie do elektromobilu je dražší než ten mobil. Je drahá. A každá baterie rychlé stárne. A vědci se ve svých závěrech mýlí v 50 %, pokud jejich výsledky nejsou přímo zaplacené investorem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

23.2.2022 17:42 Reaguje na Karel Ševčík
S velmi rychlým technickým rozvojem baterií se dosáhlo toho, že vydrží v autě milión kilometzrů a cena jde pořád dolů.
Odpovědět
sv

18.12.2021 17:10 Reaguje na Václav Kain
Prozatím se před von der leynovou pokakal a vše podepsal tak akorát agent bureš.
Odpovědět
va

vaber

18.12.2021 09:43
takoví nadšenci se většinou dohrabou k extrémizmu, díky svému nadšení, ztráty používat zdravý rozum a víry ve vlastní neomylnost a nadřazenost
příkladů z historie i současnosti je mnoho
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 10:57 Reaguje na vaber
Netušil jsem, že zájem o životní prostředí nejen hubou, ale taky činy, je považováno za extrémismus.
Odpovědět

Karel Ševčík

20.12.2021 07:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Nejde o životní prostředí, ale o ekoterorismus
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.12.2021 10:48
Místo planých řečí bychom uvítali činy. Již mají schválenou taxonomii pro jadernou energetiku?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

18.12.2021 14:00
Pokud se neshodnou, tak běda Fialovi. Pokud shodnou, tak obyčejným lidem.
To vše teprve uvidíme a voliči budou moci porovnat sliby a skutečnost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 15:32 Reaguje na Břetislav Machaček
Voliči většinou neporovnají nic, ti věří tomu, co se jim nakecá v médiích.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.12.2021 18:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Právě jste se dokonale popsal, gratuluji.
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

18.12.2021 22:34 Reaguje na Pavel Hanzl
Věří do té doby, než se životní realita začne výrazně rozcházet s realitou mediální, zejména v oblasti životní úrovně
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.12.2021 10:00 Reaguje na Jaroslav Bobr
Není to nutné. Demoralizovaný jedinec vůbec nebere realitu na vědomí, argumenty ho nepřesvědčíte. A u nás je to velmi častý jev.
Odpovědět
sv

18.12.2021 17:13 Reaguje na Břetislav Machaček
Už se shodla s agentem burešem na green dealu. Fiala bude muset řešit multimiliardové důsledky burešovy totální nekompetence a toho že v bruselu vystupoval jako máslo a hadr na podlahu, který podepsal vše co před něj předložili.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 17:19 Reaguje na
A ještě miliardu a půl pokutu za Burešovy tunely a defraudace.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

18.12.2021 17:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Zase otravuješ německá vlezprdelko ?? Z takových jako jsi ty mají všechny režimy radost-typický kolaborant. Petrův Zdar
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 18:17 Reaguje na Jan Knap
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/irozhlas-cesko-chysta-zalobu-proti-ek-kvuli-pokute-za-chyby-v-dotacich
Odpovědět
pp

pavel peregrin

18.12.2021 18:06 Reaguje na
Neumětel a nýmand Fiala? To jsem se pobavil!
Odpovědět
sv

18.12.2021 21:10 Reaguje na pavel peregrin
A kdo tedy škody, které svým neumětelstvím způsobil nýmand bureš, podle tebe vyřeší? Bude je muset vyřešit Fiala. Přičemž je evidentní, že i kdyby byl špatný (čemuž nic nenasvědčuje) tak ve srovnání se živelnou katastrofou a megazlodějem burešem bude Fiala pořád vypadat jako superinteligentní Mirek Dušín.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

19.12.2021 09:38 Reaguje na
Kde vidíš škody? Že jsem si nějak nevšiml.
Odpovědět
sv

19.12.2021 12:51 Reaguje na pavel peregrin
A které půlky ti brání ve výhledu na zdevastovaný rozpočet, na zastavení tendru na Temelín, na podepsání Green dealu, dotační zlodějiny, na katastrofický průběh epidemie, atd. atp.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

19.12.2021 13:49 Reaguje na
Zdevastovaný rozpočet? Nevidím. A ostatní- Green Deal by podepsal i Fiala, to ti je snad jasné, dotační zlodějny nejsou- či považuješ využití mezer v zákoně, a nadto ještě komisi, která dotace schvalovala, za zlodějnu? Na hraně zákona neznamená přes zákon. Katastrofický průběh epidemie- možná pro vyděšence jako ty, nějak jsem si nevšiml. A navíc, když už, opozice vždy řvala, vše špatně, měli byste přesně obráceně- tak se ti mistři můžou předvést. Zatím to, co jsem slyšel a viděl v přímém přenosu, mě pouze utvrdilo v tom, co za sebranku a totální amatéry dosedlo na ministerstva.
Odpovědět
sv

20.12.2021 10:53 Reaguje na pavel peregrin
Jak jsem psal výše, čísi půlky ti brání ve výhledu. Kdyby byly v ř..i ryby nebylo by třeba rybníků. To říkává moje babička. Takže jediné co je jasné, že kdybání v reakci na konkrétní FAKT, že green deal podepsal JEN a POUZE bureš je leda pro smích. Tvoje hysterické výmluvy proč burešova zlodějina a střet zájmů (díky níž navíc byla ČR poškozena jak co do pověsti tak možných ztrát) není zlodějina, jsou už jen k pláči. Ano, opozice "řvala" už v březnu roku 2020, že je třeba nakoupit ochranná pomůcky, bureš nečinil a flákal se.... a pak se to jen opakovalo, vyděšenče. Je vidět, že ty půlky máš i na uších. SPrávně je to takto, totální sebranka a amatéři ministerstva právě opustili.
Odpovědět
sv

20.12.2021 10:57 Reaguje na pavel peregrin
Ovšem oceňuji, že se alespoň neztrapňuješ popíráním faktu, že bureš zrušil tendr na temelín.
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.12.2021 14:59 Reaguje na
Rozpočet zdevastovaný dík nemoci? Mají všechny státy.
Zastavení tendru? Ano, škoda, důvody neznám. proč se to stalo?
Green deal, kdo ho podepsal? Pokud vím, nikdo, takže kec.
Dotační zlodějna? = evropský systém
Katastrofický průběh kovidu, jestli je myšleno nejhorsi na světě, tak manipulace.
Babis že nikdy nic v bruselu nedovedl? Celkem překvapivě je informováni českých novin o ne/podpoře jádra. Francouzi totiž tvrdí, že Francie podporu nizkoemisniho jadra predevcirem prosadila, proto vypadají ceske informace v novinach zamerne lživé, a proč? Aby fiala vypadal lépe a babis hůře?
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.12.2021 15:22 Reaguje na Jarka O.
Paní Jarko, určitě víte, jaká je nejčastější průpovídka v Jáchyme, hoď ho... (aneb Werichova půlminuta).
Odpovědět
JO

Jarka O.

19.12.2021 21:02 Reaguje na Karel Zvářal
Pouštím si ho tak 3x do roka, takže "Ješito, Ješito, už to máš...", "Žádám opakování ceremoniálu, já jsem vyhrál" to nejsou, tak ano, vím, ;-)
Odpovědět
sv

20.12.2021 18:36 Reaguje na Karel Zvářal
Kája a jaroslav stále kvoká, stále kvoká.
Odpovědět
sv

20.12.2021 18:34 Reaguje na Jarka O.
Až budou všichni skákat z mostu, skočíš taky jaroslave? Evidentně skočíš, když zavelí bureš. Každopádně platí, že "všechny státy" dokázaly většinou bojovat s epidemií mnohem efektivněji s mnohem nižšími náklady. Diletantismus převáděný burešem a šilerkou nemá obdoby.
Tak se zeptej bureše proč to udělal, jaroslave. Třeba se to konečně dozvíme. Co víme, je to, že tím vyhodil do kanálu miliardy spoustu užitečné práce, kterou vynaložila předchozí vláda a zároveň tím závažně poškodil českou energetiku a spotřebitele elektrické energie. Katastrofickým průběhem epidemie (když tak) je myšlen katastrofický průběh epidemie, "čtení neznalá manipulace". Překvapivě dlouhodobě vyjednává Macron (o taxonomii zdrojů způsobilých pro dotace - a prozatím neprosadil nic) narozdíl od burešových výkřiků bez výsledků na jedné straně a na straně druhé poklonkováním leyenové a podepisováním green dealu.
Odpovědět

Karel Ševčík

20.12.2021 09:20 Reaguje na
Babiš udělal dluh 350 mld za rok (za 2 roky) vše bylo na covid. Dividendy jdoucí na západ jsou cca 400 mld ročně.
Odpovědět
sv

20.12.2021 10:56 Reaguje na Karel Ševčík
Evidentně myslíš ty miliardy, které mimo jiné bureš vyvedl na své zahraniční off shore společnosti, aby mohl nakupovat zámky ve Francii.
Ale jinak máš pravdu, spousta toho šla na nesmyslně předražené zakázky burešovým přátelům, kteří do té doby dodávky např. ochranných pomůcek neviděli ani z rychlíku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.12.2021 21:30 Reaguje na pavel peregrin
Fakt neumětel? Všiml jste se nešťastníče, jak elegantně vyjebal s čučkařem? Tohle se nepodařilo ani Burešovi Topolánkovi nebo Nečasovi, ani nikomu jinýmu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

19.12.2021 09:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy si opravdu myslíte, že se Zemanem vyjebal? Na to by si Fiala musel hodně přivstat.
Odpovědět
sv

19.12.2021 12:52 Reaguje na pavel peregrin
Prozatím čučkař vyjebával s burešem. Což na rozdíl od hadru na podlahu jménem bureš, Fiala nepřipustil.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

19.12.2021 13:52 Reaguje na
Ne? Nepřipustil? Tak si najděte dnešní vyjádření přímo od Fialy, vy nepřipustil. Fiala poslušně odkýval všechno, co si Zeman přál slyšet, aby Lipavského ve vládě udržel. Naprosto ponižující- pro Fialu, samozřejmě.
Odpovědět
sv

20.12.2021 10:59 Reaguje na pavel peregrin
To mi připomíná večerníček o lišce Bystroušce, která nemohla dosáhnout na hrozny a tak si řekla, že jsou kyselé, ty kývači bureše, kterým čučkař pravidelně vytíral podlahu v hradu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.12.2021 08:38
Němci mají mnohem větší kupní sílu, takže jsou proti současnému zdražování energií lépe chránění. Je ostudou, že český zaměstnanec je pořád – 32 let po roce 1989 – příjmově na 1/3 toho německého. Lze naprosto jednoznačně říct, že český občan doplatil na liberalizaci trhu s energiemi v provedení made in Germany.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.12.2021 10:12 Reaguje na Miroslav Vinkler
Liberalizace trhu s energiemi se zavedla začátkem devadesátek a s Němčoury to nemá nic společného, má to celá Evropa.
A proč máme pořád třetinové platy? Za komára jsme měli řádově desetinové, v devadesátkách jsme šli velmi rychle nahoru, HDP šlo nahoru do konce století na dvojnásobek, do krize v r.2009 na trojnásobek. Kde udělai soudruzi asi cbybu, za 1. republiky jsme měli životní úroveň výrazně vyšší, než v rakousku, natož v Německu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

19.12.2021 10:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Ty vaše bláboly se už opravdu nedají číst. Zamyslete se,
co vůbec píšete. Kdyby to byla fakta ze statistik, tak
budiž, ale srovnávání hrušek s jablky je opravdu hodno
ideologa a nikoliv ekonoma a statistika. Ale od vás ani
jedno už nečekám, protože kde nic není, tak ani čert
nebere.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

19.12.2021 12:23 Reaguje na Břetislav Machaček
Od evrohujera Hanzla nemůžete nic jiného očekávat. Pro něho je to, co prohlásí nejvyžší politbyro-evropská komise, svatá pravda. S EU porazíme zlé kapitalisty, at´ žijí novodobí komunisté.
Odpovědět
sv

19.12.2021 12:57 Reaguje na Miroslav Vinkler
Český občan doplatil leda na oze magořiny, ke kterým se připojil nejdřív čučkař co by premiér neblahé paměti, následně ping. paroubek a následně agent bureš. Také doplatil na nedostatečné kapacity, které má na triku rovněž agent bureš.
Odpovědět
VS

Va Shek

19.12.2021 13:08 Reaguje na Miroslav Vinkler
Trochu jste zapomněl, že ČR je jedním z největších exportérů elektřiny...

Za to jak je na tom český občan nemůže nikdo jiný než český občan. Přijmout zodpovědnost za svůj osud je základ.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.12.2021 15:01 Reaguje na Va Shek
Irelevantní , téma je gryndýl a platby domácností za energie.
Odpovědět
VS

Va Shek

19.12.2021 19:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
Stal jste se obětí hybridní války.
Dříve jste snad byl ekolog, dnes už jsou vaše příspěvky jen o iracionální nenávisti k EU.

Přiznat si, že český občan si může za svou pozici z velké části sám je základ.
Green deal byl schválen českou vládou.
Platby za energie domácnosti v ČR jsou z velké části dané distribuci v ČR.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.12.2021 20:17 Reaguje na Va Shek
Pane Vašku, je dávno profláknuté, že inflace u nás je importovaná, stejně jako ceny energií. S tím musíme žít, byť souhlasit se vším ofi nemusíme.

Ta hybridní válka je vedená z obou stran, vyznat se v tom je nesnadný úkol. Lhát se nemá, říkat polopravdy dovoleno.
Odpovědět
VS

Va Shek

20.12.2021 07:47 Reaguje na Karel Zvářal
ČR má obyvatel jako jedno město v Číně. Do eura nechceme tak je naše ekonomika na toto neodolná. To byla naše volba.
Hybridní válka - pan Vinkler se stal figurkou hlásajíci pod každým clankem nenávist k EU.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.12.2021 15:13
Cena zemního plynu během uplynulého týdne opět vzrostla, a to především v důsledku nových zpráv ohledně certifikačního procesu týkajícího se ruského plynovodu Nord Stream II a pokračující nejistoty ohledně dodávek plynu z Ruska. Kontrakt na příští rok uzavřel tento týden na ceně, která nemá obdoby. Ceny plynu se následně promítají i do ceny elektrické energie. Na českém trhu se vůbec poprvé dostala cena kontraktu na příští rok nad 200 EUR/MWh.
/dnes na https://oenergetice.cz/ /

Blahopřeji tímto eurohujerům všech unijních zemí k nespornému úspěchu gryndýlu a kvalitám Evropské komise.
Odpovědět
VS

Va Shek

19.12.2021 16:10 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ano, cena plynu přímo souvisí s tlakem na schválení NSII.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.12.2021 18:02 Reaguje na Va Shek
Mylný výklad, cena plynu souvisí s jeho burzovním prodejem ,který si prosadila Evropská komise a dala přednost před kontraktem s Gazpromem za pevnou cenu na dvacet let.

Současný rozdíl ceny je přímo úměrný stupiditě EK , tedy hodně velký.
V ČR každá domácnost, která byla klientem BE, Kolibřík apod. zaplatí cca 20 tis. CZK /sezóna navíc , díky amatérskému přístupu Bruselu k energetické transformaci.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

19.12.2021 18:13 Reaguje na Miroslav Vinkler
Pořád jen o penězích... peníze kazí charakter:-) Budeme juchat, podporujeme ekonomiku! Stará pravda říká, že za hloupost se platí. A když si vybavím, že si sedím v teple díky Sibiři...
Odpovědět
VS

Va Shek

19.12.2021 18:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Opet stejný dotaz. Vy chcete posuzovat výhodnost 20leteho kontraktu podle několika měsíců?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

19.12.2021 20:21 Reaguje na Va Shek
99 % energetiků tvrdí, že ceny energií se už nikdy nevrátí do úrovní minulých roků. Mám stejný názor.

Pokud by v 2017 byl podepsán kontrakt na 20 let s Gazpromem na úrovni cca 210-220 $/1000m3 ZP , byli by dnes spokojeni všichni.
Až na EK, burzovní spekulanty a vás.

Odpověď zní zajisté ANO.
Odpovědět
VS

Va Shek

20.12.2021 07:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
Tak uzavírat dlouhodobou smlouvu za cenu o 20% vyšší než je tržní?
Chcete posuzovat výhodnost smlouvy na 20 let podle 4 měsíců?

Opravdu chcete po EU aby v roce 2017 předpovídá covid?

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.12.2021 08:46 Reaguje na Va Shek
Pokud si myslíte, že kovid je jediným
důvodem zvýšení cen energií, tak se máte
co doučovat. Spotřeba za kovidu klesla
a přechodně nepatrně klesly i ceny, ale
nyní už na spotřebu vliv nemá, ten vliv má zvýšená spotřeba přechodem od uhlí k plynu a lepení výpadku OZE plynem. Nákup na burze a vyčkávání na nižší cenu měla
za následek nižší dodávky(nikdo nebude prodávat i jinde poptávaný plyn levně),
které byly přesměrovány do Asie. Nyní
stoupá poptávka díky zimnímu období, díky
oživení ekonomiky a přechodu energetiky
k plynu. No a výsledek? Raketový nárůst
"volné" kapacity plynu mimo nasmlouvané
odběry na burze+ povolenkový byznys.
Postavit energetiku přechodu od fosilu
k OZE na dovozovém plynu je krátkozraké
pokud nejsem schopen nasmlouvat potřebné
dodávky a kupuji systémem kdo dá víc.
To, co se v kovidu při poklesu spotřeby
zdálo při levných nákupech na burze velmi
výhodné, je náhle nevýhodné a naopak ty
zdánlivě nevýhodné dlouhodobé ceny dodávek naopak výhodné a hlavně jisté.
K čemu mi je tržní cena, když zboží na
trhu schází a já se bez něho neobejdu?
To mohu řešit pouze nákupem za násobky ceny předchozí a nebo zůstat bez zboží. To čeká ty firmy "výhodně" nakupující
na burze, které očekávaly pokles cen a nikoliv nárůst vlivem všech důvodů těch
nárůstů spotřeby. Pokud je to na vás
složité uvažování, tak si představte
podzim na tržišti. Bude zaplaveno
bramborami, které budou po 5 Kč. Kdo si
je nakoupí a nebo nasmlouvá po 5 Kč, tak
je bude mít celou zimu po 5 Kč. Pak tu budou chytráci čekající na dobu před
mrazy, kdy budou brambory i za 3 Kč, ale
po zmrznutí dalších zásob, které nevlezly
do skladů pro nasmlouvané odběry už budou
ze skladů spekulantů za Kč 10. Kdo má
brambory za 5 Kč doma a v nasmlouvaném skladu, tak je v pohodě, ale ti, co
chodí nakupovat průběžně, tak kupují
za těch 10 a více Kč. Tak funguje i ta
burza plynu a taky ostatních komodit.
Už to chápete?
Odpovědět
VS

Va Shek

20.12.2021 09:42 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak příklad s brambory je značně zjednodusujici, ale jestli vám vyhovuje tak prosím. Co se stane s cenou brambor na další sezónu? Asi zas klesne protože vzroste nabídka, ale zároveň lidé začnou přemýšlet zda lze brambory nahradit.

Zajímavé je jak všichni vědí, že dnešní ceny šlo předpokládat.
Jistě jste tedy zainvestoval celý svůj majetek jako sázku na růst cen a ted jste na pláži u Pacifiku. Nebo ne?
Odpovědět
 
reklama
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist TOPlist