https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/sikela-postup-eu-v-pripade-nedostatku-ruskeho-plynu-nemusi-byt-jen-doporucenim
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Síkela: Postup EU v případě nedostatku ruského plynu nemusí být jen doporučením

20.7.2022 12:23 | PRAHA (ČTK)
Hledání řešení bude podle informací ČTK pravděpodobně provázet bouřlivá diskuze, protože státy, které mají plynu dostatek s plošným nařízením o omezování spotřeby nesouhlasí.
Hledání řešení bude podle informací ČTK pravděpodobně provázet bouřlivá diskuze, protože státy, které mají plynu dostatek s plošným nařízením o omezování spotřeby nesouhlasí.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Společný postup unijních států v případě nedostatku ruského plynu, který má dnes představit Evropská komise (EK), by podle ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely (za STAN) nemusel být jen doporučením. Věří tomu, že se podaří najít shodu na řešení, které bude pro všechny unijní země dosažitelné. Síkela to dnes řekl před zahájením pražského neformálního setkání evropských ministrů hospodářství zemí v rámci českého předsednictví v Radě Evropské unie.
 

EK očekává, že Rusko plně neobnoví přerušené dodávky plynovodem Nord Stream 1, u kterého byla minulý týden zahájena pravidelná údržba. Evropa se tak bude muset před zimou vyrovnat s omezením spotřeby. Zdroje agentury Bloomberg uvedly, že komise hodlá navrhnout dobrovolné snížení spotřeby plynu členskými státy o 15 procent od příštího měsíce.

"Budu se snažit vyjednat takové řešení, které bude akceptovatelné a vlastně schůdné pro všechny ekonomiky, protože nemůžeme přijmout opatření, které bude pro někoho nedosažitelné," řekl dnes Síkela. Doplnil, že byl zapojen do přípravy návrhu. Účinnější než doporučení by ale podle zástupců některých unijních států bylo legislativní ukotvení konkrétního postupu, zjistila ČTK. Hledání řešení bude podle informací ČTK pravděpodobně provázet bouřlivá diskuze, protože státy, které mají plynu dostatek s plošným nařízením o omezování spotřeby nesouhlasí.

Energetika a dodávky plynu mohou být podle Síkely tématem dnešního pracovního oběda evropských ministrů pro hospodářství v Praze, ne ale stěžejním. Problematiky se už dotkli v úterý v průběhu galavečer v Národním muzeu, kterou dvoudenní neformální setkání začalo. Dodávky plynu budou stěžejním bodem mimořádné rady ministrů pro energetiku, kterou na příští úterý Síkela svolal do Bruselu.

V rámci hlavního jednacího dne neformálního setkání ministrů hospodářství zemí EU, které se dnes koná v Kongresovém centru Praha bude podle Síkely kromě otázky zvyšování přidané hodnoty, odolnosti a konkurenceschopnosti Evropy tématem i zelená transformace evropské ekonomiky. Diskutovat se bude o tom, jaké nástroje se k dosažení plánovaných cílů použijí, dodal.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (32)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

kk

karel krasensky

20.7.2022 13:20
Mate co jste chtěli.Když budu dlouhodobě někoho provokovat,uražet a napadat tak celkem logický se dá očekávát odveta,protiuder.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 13:36 Reaguje na karel krasensky
Máte co jste chtěli. Mohli jste se vymastit na Ukrajince, hulákat "ani jednoho" a neposlat jim ani patronu.
Za to byste si vykoledovali stejný útok a masakr, protože Ukrajna by padla a Putin by šel dál do Evropy. Jak to pořád tvrdil.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 16:14 Reaguje na Pavel Hanzl
" ... a neposlat jim ani patronu."

Myslíte jako Němci s těmi Gepardy, které hrozně chtěli dodat, ale neměli k nim munici:-)))?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 16:27 Reaguje na Svatá Prostoto
Kecy v kleci. Němčouři dost váhali, ale pak už to jelo.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

20.7.2022 16:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak šup sem s nějakým slušným zdrojem, to pro vás bude jistě hračka:-))).

Vy umět zpívat, tak máte v Národním toho Kecala do konce života jistýho:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.7.2022 16:46 Reaguje na Svatá Prostoto
Do novin to dávat nebudou, spíš jen něco. Stejně jako my a všichni ostatní.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 13:01 Reaguje na Pavel Hanzl
No jasně, skutečně významné dodávky zbraní se jednak strašně lehce utajují, jednak se jimi UA vůbec nechlubí, a v neposlední řadě ... Němci by se za ně jako jediná země EU styděli?

Zkuste to znova, kašpárku.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

20.7.2022 21:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Je zajímavé, že do února platila pro Ukrajinu velice přísná vízová povinnost. Vědělo se, že z jedné z nejbohatších postsovětských republik se propracovala na nejchudší Evropský stát. Vědělo se, že Ukrajinu v posledních letech opustili miliony obyvatel kvůli chudobě. Vědělo se, že Ukrajina patří mezi jednu z zemí, kde je největší korupce na světě, ostatně to bylo vidět v přímém přenosu, když uprchlíci z ukrajiny trávili několik dní na hranici, protože je nepouštěli jejich vlastní celníci nebo rychle za úplatek. Vědělo se, že je tam jeden z největších černých trhů se zbraněmi a vojenskou výstrojí na světě, ostatně, kde myslíte že končí ne zrovna malá část zbraní, poslaná západem a naší republikou. Vědělo se, že na Ukrajině vládnou oligarchové, kteří mají soukromé armády a kteří nechávají vraždit nepohodlné opoziční politiky a novináře. Vědělo se, že se na Ukrajině dostali k moci nacíci a řadu dalších věcí. A nyní se řada politiků a zblblých občanů tváří, jako by přes noc narostli Ukrajincům křídla a stali se z nich andělé, kteří ser.... fialky. Nevidím nejmenší důvod, proč by jsme se kvůli takovému státu měli obětovat. Petrův Zdar
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.7.2022 08:22 Reaguje na Jan Knap
Vědělo se, vědělo se... Já také něco vím. Jen blbě kecáte...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 13:03 Reaguje na Petr Eliáš
Já bych to zase zklidnil ... UA je v této válce obětí a je zcela ok, že jí řada zemí, včetně nás, významně pomáhá.

Ale chlív tam byl v podstatě takový, jak pan Knap píše. Sice se vám to nemusí líbit, ale je to prostě fakt.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.7.2022 13:05 Reaguje na Svatá Prostoto
Ale prosím Vás. Většina z toho jsou bláboly a ruská propaganda. Nic víc.

Stačí jen to jak píše o nacistech a je jasné odkud čerpá info.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 14:57 Reaguje na Petr Eliáš
Strýček, momentálně německý továrník v důchodu, měl krom jiného v Kyjevě firmu ... po 5 letech se na to vykašlal, bo to se fakt nedalo. Ta korupce a bordel a absolutní právní nejistota byly prostě moc. Skutečně velké nadnárodní koncerny si to nějak dokázaly pořešit, ale pro menšího/středního investora prý podstatně víc starostí, nervů a problémů, než užitku.

Ono taky není náhodou, kolik těch Ukrajinců sem za prací jezdilo a jezdí.

Fakt to tam stálo pro normální běžné lidi těžce za pikaču.

Ostatně, stačí si si trochu vzpomenout ... https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/majdan-ukrajina-prezidentske-volby-rozhovor-mustafa-najom/r~e3a9754a5f7711e98a200cc47ab5f122/

"Podle dat Světové banky je země o čtvrtinu chudší než v roce 1990, zatímco většina postsovětských států ekonomicky vyrostla."

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/ukrajina-statistika-demografie-populace_2204190500_jab
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.7.2022 15:44 Reaguje na Svatá Prostoto
Jo, v indexu vnímání korupce je na tom Německo docela dobře. Čím víc člověk jde na východ, tím je to horší. V rámci EU je na tom ČR bídně. V globálním měřítku je to takový průměr. Ukrajina je na tom hůře. A Russko, to je taková evropská Uganda. (1)

(1) https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/hodnoceni-transparency-international-seznam-zemi-cesko-korupce-nezmeneno_2201250713_pik

Bohužel má Ukrajina smůlu že je blízko Russka, které na ní má velký vliv. Také nevyužila příležitosti a měla smůlu, jak se píše i v tom odkazu. Krize 2008 a válka od 2014.

Ale to přeci neznamená, že bychom měli Ukrajinu odepsat a nechat ji svému osudu.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 16:41 Reaguje na Petr Eliáš
V tom srovnání s Ruskem nesouhlas, protože jak to tam Putin samozřejmě z pohledu občanských svobod drží víc pod krkem, i když v reálu ani ta UA není žádná sláva, tak současně i víc kontroluje, a hlavně je toho schopen, ty nejrůznější zájmové skupiny, oligarchy a podobně. Na UA tahle relativně silná centrální moc chybí a situace je tam horší.

Velmi zjednodušeně by se dalo napsat, že v Rusku je relativně
větší pořádek a menší svoboda, zatímco na Ukrajině je větší svoboda, ale taky větší bordel.

Co se týče nějakého se vykašlání na UA v dnešní situaci, k tomu jsem se vyjádřil jasně.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.7.2022 16:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Omyl. Putin si koupil oligarchy tím, že je nechal neomezeně krást. A bordel je tam kolosální, právě kvůli korupci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.7.2022 16:43 Reaguje na Svatá Prostoto
To máte recht, sami Ukrajinci jsou naštvaní, že musí makat jak idioti po stavbách celé Evropy, místo toho, aby si budovali vlastní zemi. prostě být Ruský soused je napikaču.
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

22.7.2022 23:15 Reaguje na Petr Eliáš
Při čtení vašeho zasvěceného komentáře se mě hned vybavila pověstná hláška z Mrazíka-kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses medvědem .I když ve vašem případě by jsem to upravil na-kdybys nebyl hlupákem, nestal by ses debi.... Jinak nacíci je zdrobnělina výrazu, který používají Ukrajinci, když mluví o své vládnoucí mafii. Ovšem to sledovač televize a příslušník kavárny nemůže pochopit. Petrův Zdar
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

24.7.2022 10:40 Reaguje na Jan Knap
Nejsem členem vaší rodiny, takže s hlupákem a debilem jste vedle. No, ono je lepší být sledovač televize a kavárník, než prokremelská matrace. :-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.7.2022 08:33 Reaguje na Jan Knap
Vědělo se hlavně to, co vám nakecali ruští demagogové.
Právě proti Ukrajině jedou tu nejtvrdší dezinformační válku a to je výsledek.
Odpovědět
va

vaber

21.7.2022 08:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanz voni jsou odborník na fšecko a bezpečně poznají co je pravda a co je dezinformace,
při jejich maličkém mozečku ,je to vlastně takový Boží zázrak
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.7.2022 11:26 Reaguje na vaber
Já su už vycvičenej, nebojte. Mudruju na tom už od komára, tehdy to bylo fakt jednoduchý.
Teď na to jdou daleko chytřeji, ale zase lžou tak, že je to vidět na první pohled, stačí většinou test "selským rozumem".
Ale stoprocentně to neodhalí nikdo, což zase nevadí.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 13:04 Reaguje na Pavel Hanzl
A že Hanzl vo tom něco ví, během svého obětavého pracovního úsilí v SSSR se mnohému od soudruhů přiučil:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.7.2022 16:35 Reaguje na Svatá Prostoto
Jistě. Až v Rusku mi došlo dost věcí, hlavně že Rus má jinak poskládanou koblihu než Evropan. A kdo to nechápe, nepochopí už nic a mele jen takové cypoviny, co třeba vy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

21.7.2022 16:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale čumáčku, já v tom Sojuzu taky párkrát byl ... takže tohle zkoušej u ostatních chovanců ústavu:-))).

Fakt je, že na rozdíl od vás jsem tam nejezdil za pár bonů jako prodejná děvka budovat socialismus.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.7.2022 16:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Jako bolševický turista s Inturismem, ne? To jste toho viděl fakt hodně!!
Já tam jezdil, protože jsem chtěl cestovat a tohle byla fakt škola života.
Na stavbu jsem měl letenku i taxík, bydlení a tím to skončilo. Domů se dostaň jak chceš. Tři dny v almatinském expresu našlapaném Tádžiky jsem hrál s děckama piškvorky, ženské mi vařily čaj.... dnes bych to nepřežil vůbec...
Odpovědět
va

vaber

22.7.2022 08:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanz jejich poskládaná kobliha je naprostý unikát,
a jak tvrdí výše ,jinak poskládaná kobliha nepochopí nic a to je přesně tvůj případ
Odpovědět
Jan  Knap

Jan Knap

22.7.2022 23:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Zatím co do února byli Ukrajinci pro naprostou většinu Čechů pouhá úkáčka, tak já se s nimi pracovně i soukromě pár roků či spíše desítek roků stýkám a mám mezi nimi dost přátel. A i něco málo o skutečných poměrech na Ukrajině vím. Jestli tyto informace považujete za Ruskou demagogii ,tak vám doporučuji návštěvu lékaře-psychiatra. Prý už takové případy, jako je ten váš dovedou léčit. Mám velice rád, když něco komentují trubkové, co o tom ví velké kulové. Petrův Zdar
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

21.7.2022 08:47 Reaguje na Jan Knap
Ono to nadšení opadá a nepomáhá už ani přiživování
toho obrazu cnosti, protože každá nepravda má krátké nohy. Po malých dávkách to servírují pomalu všechny
sdělovací prostředky mimo naši "veřejnoprávní" TV.
Obyčejné Ukrajince lituji, že po chudobě a korupci
jsou vystaveni dalším útrapám u kterých nevidím
brzký konec. Globálnímu kapitálu vyhovuje vleklý
konflikt, který zvýšil produkci zbraní a zdražil
pomalu vše od potravin po ty zbraně. Po období
tvrdého konkurenčního boje o zákazníky nastal boj
zákazníků o energie, potraviny a i ty zbraně. Co
více si mohli přát těžaři, zbrojaři a producenti
dotovaných zemědělských komodit? Stoupají jim zisky
i při stejné a nebo nižší produkci a to je přece
sen každého kapitalisty. Nač se podbízet cenou,
když "nějaká" válka v chudé zemi ty ceny zvedne bez
vlastních nákladů. No a ty dodávky zbraní a pomoci?
To je pouhé procento výsledných zisků na této krizi.
Chudáci samotní Ukrajinci, kteří zchudnou ještě víc
a ze zadlužení se už nikdy nedostanou stejně jako my. Nadnárodní kapitál nás všechny dostal do pozice
loutek schopných splácet tak leda úroky z půjček a zajistil si tak bezpracný příliv peněz na VĚKY VĚKÚ
ÁMEN.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.7.2022 11:31 Reaguje na Břetislav Machaček
Vy jste byl vždycky ryzí komik.
Jenom mi ale vysvětete, proč zrovna Putin dělá kapitalistům z Volstrítu užitečného idiota a rozpoutal tak příšernou válku, na které Rusko krutě vykrvácí!! Kvůli jejich ziskům?
To je tak chudej? Má naloupežené snad stamiliardy!!
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

21.7.2022 11:32 Reaguje na Břetislav Machaček
Další parafrázované bláboly o tom, jak za válkou stojí USA a Západ?

Nedávno prasečí rypák Lavrov oznámil, že chce i další oblasti Ukrajiny. Tolik k těm vašim stupidním spekulacím o tom, kdo stojí za válkou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.7.2022 16:39 Reaguje na Petr Eliáš
Západ si asi ochočil Puťku a on provádí příšernosti, aby to padlo na Rusko a nebyli vidět ti hlavní viníci, imperialisté z Volstrítu.
Jen mi nikdo nikdy nevysvětlil, jak to dokázali. Že by přes ženskou??
Odpovědět
va

vaber

21.7.2022 08:35
ne , nebude to je doporučení EU ,bude to nařízení EU,
dnes už nemáme diktaturu proletariátu ,máme diktaturu EU
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist