Škoda Auto testuje v interní logistice v Mladé Boleslavi elektrické tahače
V hlavním závodě používá firma dva elektrické tahače od 1. října. "Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily. Chceme tím dát impuls také svým lokálním dodavatelům. Ve střednědobém horizontu plánujeme, že veškeré komponenty, které dodávají nákladní vozy z bezprostředního okolí našich závodů, se budou na naše výrobní linky dostávat s nulovými lokálními emisemi," řekl člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus.
Elektrické tahače jsou vybavené standardními návěsy, které do května příštího roku na příslušných trasách nahradí dosavadní tahače poháněné naftovým motorem. V další fázi budou od června 2022 v závodě v Mladé Boleslavi přepravovat speciálně vyrobené zkrácené návěsy baterie pro elektromobily. Za tímto účelem budou návěsy vybaveny manipulační technikou pro automatickou nakládku a vykládku palet.
Dojezd lokálně bezemisních nákladních automobilů činí na jedno nabití baterií přibližně 80 kilometrů a dobít baterie na plnou kapacitu trvá 4,5 hodiny. Na 100 kilometrů jízdy spotřebují zhruba 200 kWh elektřiny. Škoda kromě elektrických a naftových tahačů používá také tahače na zemní plyn (CNG), díky čemuž se podařilo v areálu závodu snížit emise CO2 oproti vozům s konvenčním pohonem o 25 procent.
Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Jarda Bobr
29.11.2021 12:52Použití elektrické trakce vnitropodnikově dává smysl,zplodiny z dieslu v hale, nebo jen i v areálu nejsou nic moc.Pokud ten CO2 leží Skodovce tak na srdci, muže na všechny haly nandat FVE a špinavou elektřinu zvenčí nebrat.
Panely FVE muže zastřešit i svá odstavná parkoviště pro vyrobené nebo nedokončené vozy, to by dávalo smysl větší.
Lukas B.
29.11.2021 13:06 Reaguje na Jarda Bobrjinak samozřejmě aplikace elektromobility pro cukání se v areálu je smysluplné. o tom žádná.
Jarda Bobr
29.11.2021 13:53 Reaguje na Lukas B.Takže to jsou řeči o ničem, možná ten zelený soudruh co dostal za úkol tenhle referát napsat o té uhelce ani neví.
Zřejmě ji potřebují pro nutné zálohování při výpadku veřejné sítě. Zajímalo by mě, kolik elektřiny z toho uhlí vyrobí.