https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skoda-auto-testuje-v-interni-logistice-v-mlade-boleslavi-elektricke-tahace
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda Auto testuje v interní logistice v Mladé Boleslavi elektrické tahače

29.11.2021 12:20 | MLADÁ BOLESLAV (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Automobilka Škoda Auto testuje ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi dva elektrické tahače, které slouží ve vnitrozávodní dopravě. Další nákladní vozy s elektrickým pohonem budou následovat. Česká automobilka plánuje, že oproti nákladním automobilům vybaveným naftovým motorem takto ušetří 60 tun CO2 ročně.
 

V hlavním závodě používá firma dva elektrické tahače od 1. října. "Po úspěšném zkušebním provozu obou tahačů s čistě elektrickým pohonem v rámci vozového parku vnitrozávodní dopravy plynule přecházíme na čistě elektrické nákladní automobily. Chceme tím dát impuls také svým lokálním dodavatelům. Ve střednědobém horizontu plánujeme, že veškeré komponenty, které dodávají nákladní vozy z bezprostředního okolí našich závodů, se budou na naše výrobní linky dostávat s nulovými lokálními emisemi," řekl člen představenstva Škody Auto Michael Oeljeklaus.

Elektrické tahače jsou vybavené standardními návěsy, které do května příštího roku na příslušných trasách nahradí dosavadní tahače poháněné naftovým motorem. V další fázi budou od června 2022 v závodě v Mladé Boleslavi přepravovat speciálně vyrobené zkrácené návěsy baterie pro elektromobily. Za tímto účelem budou návěsy vybaveny manipulační technikou pro automatickou nakládku a vykládku palet.

Dojezd lokálně bezemisních nákladních automobilů činí na jedno nabití baterií přibližně 80 kilometrů a dobít baterie na plnou kapacitu trvá 4,5 hodiny. Na 100 kilometrů jízdy spotřebují zhruba 200 kWh elektřiny. Škoda kromě elektrických a naftových tahačů používá také tahače na zemní plyn (CNG), díky čemuž se podařilo v areálu závodu snížit emise CO2 oproti vozům s konvenčním pohonem o 25 procent.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

JB

Jarda Bobr

29.11.2021 12:52
Hlavě lže samo sobě, to jestli je ušetří záleží na výrobcích a distributorech elektřiny.
Použití elektrické trakce vnitropodnikově dává smysl,zplodiny z dieslu v hale, nebo jen i v areálu nejsou nic moc.Pokud ten CO2 leží Skodovce tak na srdci, muže na všechny haly nandat FVE a špinavou elektřinu zvenčí nebrat.
Panely FVE muže zastřešit i svá odstavná parkoviště pro vyrobené nebo nedokončené vozy, to by dávalo smysl větší.
Odpovědět
LB

Lukas B.

29.11.2021 13:06 Reaguje na Jarda Bobr
škodovka má uprostřed areálu svou vlastní uhelnou elektrárnu. to je ten vysokánský komín hnedle nad dálnicí :)

jinak samozřejmě aplikace elektromobility pro cukání se v areálu je smysluplné. o tom žádná.
Odpovědět
JB

Jarda Bobr

29.11.2021 13:53 Reaguje na Lukas B.
Jo má tady pěkný sklad uhlí https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=14.9341878&y=50.4156529&z=19&l=0&base=ophoto
Takže to jsou řeči o ničem, možná ten zelený soudruh co dostal za úkol tenhle referát napsat o té uhelce ani neví.
Zřejmě ji potřebují pro nutné zálohování při výpadku veřejné sítě. Zajímalo by mě, kolik elektřiny z toho uhlí vyrobí.
Odpovědět
LB

Lukas B.

29.11.2021 14:20 Reaguje na Jarda Bobr
nevím jak teď, ale zhruba před deseti lety byla uhelka "v plusu" - tj. běžně posílala přebytky do sítě.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

30.11.2021 12:45 Reaguje na Lukas B.
https://www.solarninovinky.cz/40-mwp-skoda-auto-pripravuje-projekt-obri-solarni-elektrarny-na-strechach-sve-tovarny/
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist