Škoda příští rok představí městský elektromobil Epiq za 600 000 korun
Podle předsedy představenstva společnosti Klause Zellmera připravovaná Škoda Epiq nabídne výjimečnou hodnotu a prostorný interiér v kompaktní karoserii. "Nasloucháme našim zákazníkům, a proto rozšiřujeme portfolio čistě elektrických vozů do segmentu malých automobilů. Studie modelu Škoda Epiq přináší moderní design spojený s velkým dojezdem a uživatelsky přívětivými technologiemi. Klíčovým aspektem přitom zůstává cenová dostupnost," uvedl Zellmer.
Epiq nabídne prostor pro pět osob a zavazadlový prostor o objemu až 490 litrů. Designová studie má výrazně tvarovanou kapotu s nápisem Škoda. Leskle černá maska Tech-Deck Face představuje nové pojetí přídě vozů Škoda a zároveň ukrývá elektrická zařízení, jako jsou radar a přední kamera. Po stranách masky se nachází LED moduly ve tvaru písmene T s dvojí funkcí denního svícení a směrových světel. Přední světlomety jsou umístěné v nižší, sekundární poloze.
Na dvouramenném volantu se objevuje nový nápis Škoda, stejně jako fyzická tlačítka a otočné ovladače usnadňující ovládání základních funkcí za jízdy. Uživatelský zážitek podle firmy také rozšiřuje mobilní digitální klíč, jenž umožňuje nastavení prostřednictvím chytrého mobilního telefonu. Škoda Epiq také podporuje obousměrné nabíjení, což z vozu učiní pojízdné elektrické úložiště, které může energii poskytovat domácím a jiným spotřebičům.
Podle automobilového experta EY Petra Knapa Epiq zapadá do celkové koncepce nabídky elektrických vozů Škoda a jeho koncept je sladěný v rámci celé skupiny Volkswagen. "Pro další rozvoj elektromobility ve firmách je tento vůz klíčový pro ucelenější nabídku vozů nižší úrovně než Enyaq. Těžko se teď odhaduje budoucí poptávka a konkurenční nabídky. To zásadně záleží na tom, jaká opatření budou přijata ve vztahu k dováženým čínským vozům. Cenově a výkonově může být i napřesrok takový vůz zajímavý pro celou řadu zákaznických segmentů," řekl ČTK Knap. Nejlevnější elektromobil Dacia Spring se nyní s cenou pohybuje okolo půl milionu korun.
Malý městský crossover bude vyráběný v továrně Seatu ve španělské Pamploně jakožto společný projekt vývoje a výroby značek Škoda, Cupra a Volkswagen, které tvoří skupinu objemových značek Core koncernu Volkswagen. Škoda Auto již dříve oznámila, že investuje do své transformace v oblasti elektromobility v nadcházejících letech 5,6 miliardy eur (v přepočtu zhruba 141 miliard korun).
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Jaroslav Řezáč
16.3.2024 08:39 Reaguje na Slavomil Vinklerpepa knotek
16.3.2024 09:21Josef Mozek
17.3.2024 18:29Radek Čuda
18.3.2024 14:00ID.3 taky slibovali za 30 tisíc éček ... a za kolik je dneska (beru ceny u nás) se každý může podívat sám.