Španělé mohou své elektromobily „natankovat“ na solární dobíjecí stanici
Tento systém, kromě toho, že je absolutní novinkou, slouží i jako jedinečné řešení pro rozvíjející se trh s elektromobily. Jedinečné proto, že vyrábět elektřinu pro všeobecné použití také přispívá k znečištění. A tak pouze tento systém napájený sluncem nabízí opravdu ekologické řešení a podporuje udržitelnou mobilitu.
Óscar Suárez Ayala, inženýr společnosti Sendekia, to vysvětluje tak, že jejich nápad není pouhou dobíjecí stanicí, nýbrž zdrojem čisté energie. Nemusí tak být napojena na rozvodovou síť a garantuje, že elektromobil bude moci proniknout na trh jako skutečně energeticky udržitelná varianta. Jestliže se totiž vozy dobíjejí energií pocházející z tepelných elektráren, města se sice zbaví znečištění, ale pouze tím, že je přesunou jinam.
První dobíjecí stanice tohoto typu byla nainstalována v Královské botanické zahradě Juana Carlose I na universitě v Alcalá de Henares u Madridu před několika týdny. Je veřejně přístupná a zdarma, prozatím. Případná budoucí cena energie zůstává otázkou.
Doba nabíjení závisí na energetické kapacitě baterie každého modelu elektromobilu. Stanice jsou vybaveny aplikací pro mobilní telefony, která informuje o době nabíjení a čase případného odpojení vozu v závislosti na stavu nabití jeho baterie. Například Renault Twizy se zcela dobije za tři a půl hodiny, ostatním vozům se standardní kapacitou to potrvá šest až osm hodin.
Nicméně podle Ayaly jsou stanice připraveny k tomu, aby byly rychlejší. Tato změna se uskuteční tehdy, až se daný způsob dobíjení stane ve Španělsku populárnějším. Mohlo by to být i docela brzy, protože společnost Sendekia eviduje již nyní řadu zájemců.
Podle zprávy Rocío Mendozové „España estrena la primera estación para coches eléctricos que se nutre del sol“ zveřejněné na serveru Abc.es dne 20. listopadu 2011.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Druh portálu s tím opravdu - 4. 1. 2012 - MartinOmlouvám se, že jsem tak finančně negramotný, ale vy jste potom nezlobte se, naiva.1) ČEZ rozhodně na Temelín samostatně mít nebude. A to i kdyby prodal své investice v zahraničí včetně větrníků v Rumunsku. Která banka mu dnes v Evropě půjčí, když celá Evropa dává od jádra ruce pryč? Snad rakouská Erste? Zaplatí to spotřebitelé, jako vždy. Co se týká dividend, jsem zvědavý, jestli bude politická vůle vzdát se na několik let slušného příjmu z dividend ČEZu. Je to jediný oslíček, který se otřásá a sype penízky nejen státu, ale i ostatním akcionářům. 2) Kolik stály investice ČEZu v zahraničí mne nikdy nezajímalo, protože akcie ČEZu nevlastním. Až vylezou na povrch všechny vztahy pana Romana s plz. Škodovkou, Českými drahami, celou Toskánskou partou atd., pak se budete divit. Tedy jestli vylezou, pan Roman teď bude kontrolovat svoji předchozí činnost jako předseda dozorčí rady. 3) Co se týká kmotrovských smluv, tady se rozepisovat nebudu. Pánové jako Říman, Urban, Kocourek, Vojíř by mohli vyprávět. Stačí se jen podívat na to, jakým způsobem probíhala "rekonstrukce" Prunéřova a kdo jej realizoval a za kolik. 4) Perspektivní odvětví je podle mého názoru (nejsem liberál) vhodné na začátku podpořit. Stejně tak se dotovalo a dotuje jádro.A pokud si všimnete systému výkupních cen globálně, tak ten funguje výborně. Cena technologií FVE rapidně klesá a klesat bude(klasické technologie jdou jaksi opačným trendem, není-liž pravda?).Stejně tak klesají výkupní ceny a za chvíli jich nebude potřeba. To, že výkupních cen někdo v Čechách zneužil na megaprojekty, je bohužel typicky české. A nejsme v tom sami, např. Španělé to také dobře na začátku nepodchytili. Je to jako kupónová privatizace, myšlenka možná dobrá, ale realizace bez kvalitního právního rámce tragická. 5) Já, jako spotřebitel dotuji ČEZ mnohem více. Výroba elektřiny ČEZem je neekologická a nese sebou značné společenské náklady (ekologické i sociální).ČEZ vyrábí neskutečně levně, ale ani se nesnaží investovat do zdrojů, které patří všem, ale sám tyto zdroje čerpá (viz Prunéřov). 6) Tvrzení, že jsme všichni mohli investovat do ČEZu je fajn, ale trochu alibistické, nemyslíte? To je jako tvrzení, že všichni mají v životě stejnou šanci na úspěch. Navíc, neinvestovali všichni občané do energetické infrastruktury, na které teď ČEZ profituje? A to už vůbec nemluvím např. o ČEZ distribuce. Víte, jaké náklady mají na distribuční služby naši sousedé (Němci, Rakušané atd.)? Třetinové!!!Takže i ta nepovedená eskapáda s FV, která nás údajně stojí 11 mld ze státního rozpočtu (ikdyž číslům ČEZERÚ nevěřím), tak je úplně směšná v porovnání s tím, co zaplatíme ročně distributorům. Vždyť jim platíme i položku na krytí ztrát, které mají pokrývat právě OZE... 7) Co se týká článku na nazeleno, je tam jen jakési shrnutí trendů, které prostě nezastavíte. Můžete to klidně považovat třeba za zelenou propagandu, ale až vám ČEZ vyplatí ještě nějaké dividendy, kupte si zájezd do nějaké vypělé země a podívejte se, kam energetika směřuje... 8) Navíc, Lenin měl v jedné věci pravdu...učit se, učit se, učit se! |