https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/stat-da-na-dobijeci-stanice-pro-elektromobily-dalsich-60-mil.kc
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Stát dá na dobíjecí stanice pro elektromobily dalších 60 milionů

1.9.2020 11:50 | PRAHA (ČTK)
Novinkou je v něm možnost zařazení do projektů i dobíjecí stanice, které jsou kromě běžného dobíjecího bodu o výkonu do 22 kW vybaveny i rychlodobíjecím bodem s vyšším výkonem.
Novinkou je v něm možnost zařazení do projektů i dobíjecí stanice, které jsou kromě běžného dobíjecího bodu o výkonu do 22 kW vybaveny i rychlodobíjecím bodem s vyšším výkonem.
Stát poskytne na výstavbu dobíjecích stanic pro elektromobily dalších 60 milionů korun. Použije na to evropské peníze, informovalo ministerstvo dopravy. Další stovky milionů korun z evropských peněz na vybudování dobíjecích stanic ministerstvo poskytlo už v minulých letech, celkem by z nich mělo do roku 2023 vzniknout minimálně 800 stanic. V Česku je v současné době přes 400 aktivních dobíjecích stanic.
 

Jde o pátou dotační výzvu, kterou ministerstvo vyhlásilo pro podporu výstavby dobíjecích stanic z Operačního programu Doprava (OPD), který je financovány z evropských fondů.

Program bude zaměřený na výstavbu doplňkové sítě dobíjecích stanic. Novinkou je v něm možnost zařazení do projektů i dobíjecí stanice, které jsou kromě běžného dobíjecího bodu o výkonu do 22 kW vybaveny i rychlodobíjecím bodem s vyšším výkonem.

O dotaci na vybudování běžných dobíjecích stanic se mohou zájemci přihlásit do 30. listopadu. Šanci peníze získat bude mít ale pouze uchazeč, který už má zkušenosti s provozem alespoň deseti veřejně přístupných dobíjecích stanic. Počet instalovaných stanic závisí podle ministerstva na samotném zájemci, úřad pak posoudí výhodnost nabídky.

Stát z evropských peněz poskytuje dotace i na infrastrukturu dalších alternativních paliv. Jde například o stanice pro zkapalněný zemní plyn (LNG) či stlačený zemní plyn (CNG). Celkem má stát z evropských peněz vyčleněno na podporu infrastruktury pro alternativní paliva 1,2 miliardy korun.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

VK

Václav Kain

1.9.2020 16:38
Vyhozené peníze.Nikdo mimo pár jedinců si takové auto kupovat nebude i kdyby jste se na hlavu stavěli.Malý dojezd a drahé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2020 21:05 Reaguje na Václav Kain
Moderní elauta mají dojezd běžně 500 km a ceny se začínají taky srovnávat. Ale u nás je to skutečně k ničemu, uhelná energetika z doby krále Klacka s tím kompatibilní není. Pokud nemáte na střeše fve a vhodný režim používání, tak je pořád lepší malý benzíňák nebo LPG.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

1.9.2020 23:11
Navíc výfuk v elektrárně vypouští více emisí v důsledkum ztráty při převádění jednoho tdruhu energie na druhý a další (tepelnou na mechanickou, dále na elektrickou a zpět na mechanickou plus tepelné ztráty
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2020 21:01 Reaguje na Jiří Daneš
Problém je ovšem ten výfuk v elektrárně a ne ten elektromobil. To je technologie jednadvacátého století a ne devatenáctého.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

4.9.2020 20:59
Proč stát nepodporuje radši vodíkové technologie, se kterými do budoucnost EU velmi silně počítá a velmi bohatě je dotuje?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist