https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/tramvaj-do-zdib-ma-kladne-posouzeni-vlivu-na-zivotni-prostredi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tramvaj do Zdib má kladné posouzení vlivu na životní prostředí

15.12.2020 00:38 | PRAHA (ČTK)
Trať s délkou asi 5,5 kilometru má vést ulicí Ústecká. Podle dřívějších informací má stát přes dvě miliardy korun, o které se podělí Praha a Středočeský kraj.
Trať s délkou asi 5,5 kilometru má vést ulicí Ústecká. Podle dřívějších informací má stát přes dvě miliardy korun, o které se podělí Praha a Středočeský kraj.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Prodloužení tramvajové trati z pražských Kobylis do středočeských Zdib, které plánují pražský magistrát a dopravní podnik (DPP), získalo kladné posouzení vlivu na životní prostředí (EIA). ČTK to zjistila z databáze EIA. Úředníci odboru ochrany prostředí magistrátu, který stanovisko zpracoval, schválili z navržených variant tu zachovávající jen jeden pruh pro auta v obou směrech s tramvají uprostřed. Variantu 2+1 zejména kvůli hluku nepovolili.
 

Trať s délkou asi 5,5 kilometru má vést ulicí Ústecká. Podle dřívějších informací má stát přes dvě miliardy korun, o které se podělí Praha a Středočeský kraj. Podle předložené dokumentace by stavba mohla začít v roce 2024 a skončit o rok později. Prodloužení má zajistit napojení oblasti na sever od metropole na kolejovou dopravu, nyní spojení zajišťují jen autobusy a kapacita je nedostatečná.

Součástí trati mají být čtyři mosty, z nichž největší má vést přes křižovatku s dálnicí D8 na konci trati u Zdib. Navržen je společně s lávkou pro chodce a cyklisty. V plánu je i vybudování dvou záchytných parkovišť. První bude na okraji Zdib a mělo by pojmout 420 aut. Druhé parkoviště s 840 místy má být na konci trati v nedalekém Sedlci, kde vznikne také tramvajová smyčka.

Vedení Prahy považuje rozvoj tramvajové sítě za prioritu. DPP nedávno získal stavební povolení pro prodloužení tramvaje z Barrandova do Holyně, koleje mají finálně vést až do Slivence. Stavět by se mělo začít příští rok. Koncem listopadu také podnik dokončil prodloužení trati z Pražského povstání k metru Pankrác, kam by měly tramvaje začít jezdit v červnu příštího roku.

Kromě toho magistrát a DPP plánují řadu dalších tratí, například z Modřan na Nové Dvory, z Divoké Šárky na sídliště Dědina, přes horní část Václavského náměstí nebo od Vinohradské kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

15.12.2020 01:12
Co je to za blábol? Kapacita nedostatečná... Ve Zdibech je na autobusové zastávce kdykoliv maximálně tak pět a půl člověka, ty autobusy úplně stačí. Někdo spíš nutně potřebuje rozházet 2000000000 Kč z veřejných prostředků na nesmysl :-(
Odpovědět
LB

Lukas B.

15.12.2020 09:39 Reaguje na
ústecká ulice je relativně kapacitní alternativou v případě výpadku D8 (respektive části D8, která je budoucí radiálou uvnitř budoucího okruhu) a bylo by chybou opakovat ukvapené odkapacitnějí belkrédky po vybudování blanky, kdy při nehodě v blance neexistuje alternativa.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist