https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-plzni-vznikne-letos-cyklostezka-z-doubravky-do-chrastu-na-telese-byvale-trati
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Plzni vznikne letos cyklostezka z Doubravky do Chrástu na tělese bývalé trati

18.2.2023 00:44 | PLZEŇ (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Na okraji Plzně vznikne letos asfaltová cyklostezka z Plzně-Doubravky do Chrástu na bývalé železniční trati - největší projekt cyklodopravy posledních let v krajském městě. Jde o investici kraje zhruba za 50 milionů korun. Podpoří ji evropský program IROP, město Plzeň se na ní bude podílet třemi miliony. Cyklotrasa bude dlouhá zhruba osm kilometrů, široká 3,5 metru. Kraj i město ji chtějí postavit letos. ČTK to řekl Jan Hakl, šéf cyklodopravy ze správy veřejného statku města.
 

"Jsou tam sundané koleje a deset metrů široké štěrkové těleso. Na severní straně při řece vznikne 3,5 metru široká asfaltová stezka a vedou se diskuse o tom, co s tím zbytkem - jestli to bude využitě pro běžce, horská kola nebo jinak," uvedl.

Podle Hakla má letos vzniknout propojení z Chlumku kolem Bukovce až do Chrástu. "Je to krajský projekt zhruba za 50 milionů korun, přihlášený na dotace " řekl. Plzeň přispívá třemi miliony na napojení, obojí postaví tatáž firma.

Část od Chlumku do Chrástu postaví kraj. "Máme teď připravenou propojku od Chlumku kolem obloukového mostu nad tratí na stávající cesty pod Chlumem, které vedou do Doubravky," uvedl Hakl. Současně začíná město projektovat zbylých 1,5 kilometru po trati do Plzně-Doubravky. Cyklotrasa skončí u výjezdů z nových železničních tunelů za loukami u sv. Jiří. "Teď se bavíme s útvarem koncepce a obvodem Plzeň 4, jak to tam pojmout. Hledají se i jiné funkce - zázemí pro in-line bruslaře a další, což bude součástí dalších etap," uvedl Hakl.

Na novou cyklostezku se přeloží mezinárodní cyklotrasa "3" z Německa do Prahy, která dnes vede přes Kyšice a Červený Hrádek. "Dojede se do Chrástu po krásné nové cyklostezce. A my ji z Doubravky převedeme kolem sv. Jiří na Jateční ulici a dál povede po letos nově postavené cyklostezce kolem pivovarských studní až do Štruncových sadů v centru Plzně a vyhne se úsekům u pivovaru a teplárny," dodal Hakl.

Po trati mezi Chrástem a zastávkou Plzeň-Doubravka projel poslední vlak na konci roku 2018 po zprovoznění části nového koridoru se čtyřkilometrovým železničním tunelem mezi Ejpovicemi a Plzní, nejdelším v ČR. Kraj chtěl využít jednu kolej pro turistickou drezínu, jaká funguje třeba na jižní Moravě. Jednání se Správou železnic nakonec neuspěla. Správce trati tak odstranil koleje z celého úseku a trať s pozemky převedl bezúplatně na kraj.


reklama

 
Václav Prokš
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Pe

Pepa

18.2.2023 13:16
Dobrá zpráva, takových zbytečných železničních tratí jsou zde stakilometry, tak doufejme že se rozhodne o jejich osudu brzy.
Odpovědět
va

vaber

19.2.2023 09:17
na trati Plzeň Praha se postavil tunel ,podobně se uvažuje dalším o tunelu z Berouna do Prahy,někdy v budoucnu a to by se uvolnila trať při Berounce,
ale ten tunel ochránci přírody asi nepovolí
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist