Většina hlasujících Pařížanů souhlasí s výrazným zdražením parkovného pro SUV
Návštěvníci Paříže, jejichž auto se spalovacím motorem nebo hybridní vozidlo přesáhne 1,6 tuny, respektive dvě tuny v případě elektromobilů, budou platit 18 eur (449 Kč) za hodinu parkování v centrálních čtvrtích a 12 eur (299 Kč) ve vnějších čtvrtích. V současné době platí za parkování v centru šest eur (150 Kč) na hodinu a na okraji Paříže čtyři eura (100 Kč). Šest hodin parkování v centru nově vyjde na 225 eur (5600 Kč) místo současných 75 eur (1870 Kč).
Agentura DPA uvedla, že hlasovat mohlo asi 1,3 milionu obyvatel francouzské metropole, možnosti využilo podle předběžných výsledků jen asi jen šest procent z nich. Pro návrh bylo 54,5 procenta hlasujících, proti se vyslovilo přibližně 45,5 procenta.
Nový tarif se bude vztahovat výlučně na návštěvníky Paříže. Netýká se jejích obyvatel ani řemeslníků či poskytovatelů pečovatelských služeb. Pro soukromé parkovací domy platit nebude.
"Čím větší (auto) je, tím více znečišťuje," odůvodnila opatření v prosinci Hidalgová, která už zprůchodnila nábřeží Seiny, zakázala vjezd osobním automobilům na jednu z hlavních dopravních tepen v centru města Rue de Rivoli, a ozelenila 200 ulic tím, že z nich odstranila dopravu. Nehody za účasti SUV jsou podle starostky také nebezpečnější pro chodce než srážky se standardními auty.
Motoristické asociace však iniciativu kritizovaly. Některé z nich například nesouhlasí s tvrzením, že by nové SUV znečišťovalo ovzduší více než malé auto na diesel vyrobené před rokem 2011.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (16)
Richard Vacek
5.2.2024 13:11Jaroslav Řezáč
6.2.2024 07:49 Reaguje na Richard VacekZkrátka to jde cestou sdílené mobility. Proč to nejde v ČR? protože jsme příliš sebestřední a domníváme se, že máme na vše právo ale už nechápeme, že jsou i povinnosti.
Pavel Hanzl
5.2.2024 13:34Slavomil Vinkler
5.2.2024 13:42Pavel Hanzl
5.2.2024 13:54 Reaguje na Slavomil VinklerVaclav M.
5.2.2024 14:33 Reaguje na Slavomil VinklerRichard Vacek
5.2.2024 15:11 Reaguje na Vaclav M.Vaclav M.
5.2.2024 16:07 Reaguje na Richard VacekPavel Hanzl
5.2.2024 16:56 Reaguje na Richard VacekRichard Vacek
5.2.2024 17:19 Reaguje na Pavel HanzlPavel Hanzl
5.2.2024 20:25 Reaguje na Richard VacekBřetislav Machaček
5.2.2024 18:01a jak velkých? Co když jezdí někdo do práce karavanem? Prostě mobilita už
přerůstá lidstvu přes hlavu svým zaměřením na individuální dopravu. To
platí pro všechny a všude. Zácpy a zaplněná parkovací místa vyřeší pouze
MHD a zákazy vjezdu a parkování. Pokud se to bude zase řešit penězi, tak
zbohatlík bude parkovat své tři SUV před domem a chudák své UNO někde
na předměstí. Pro bohaté nějaká ta koruna(EURO) nehraje roli, protože
ji utrží někde jinde, ale pro chudáka bude limitem tam parkovat. Takže
rezident¨-nerezident, ale pouze peníze budou hrát vždy roli, protože ty
ulice nafukovací nejsou! Kde chcete vzít parkovací místa pro nájemníky
deseti bytů na ulici, kde dům zabírá deset metrů? To je stěží na dva
auta podélně, nebo na čtyři příčně a nájemníci mají byť pouze jedno na
byt. To prostě nevyjde i kdyby se všichni potentovali. Těch aut je moc
a nevyřeší to parkovné a jiná omezení, ale pouze omezení individuální mobility.
Lukas B.
6.2.2024 12:07 Reaguje naférová cena parkování ve veřejném prostoru je stejná, jako je volnotržní cena parkoviště (aby nebyly auty zasírána centra měst, ale aby se auta uklidila na parkoviště, go garáží a do parkovacích domů nebo na odstavná parkoviště dostupná metrem či taxíkem (dle hustoty zástavby té které lokality). a pozitivní individuální mobilitu rozhodně neroztáčí dlouhodobé parkování (skoro) zdarma, ale dostupné (byť placené) krátkodobé parkování. dejmetomu takový řezník, pekař, železářsví nebo hostinský na Smíchově či Vinohradech - tomu nijak nepomůže, že všichni místně hlášení Kondelíci mají téměř zadarmo odstavené své plechovky co se pohnou jednou týdně na modré zóně. tomu pomůže dostupné krátkodobé parkování, buď na dvacet minut zadarmo na parkovací hodiny, nebo na hodinku až tři na oběd či na večeři za přiměřený obnos v ceně zhruba malého piva za hodinu.
ale co já tady pindám, pusťte si něco od Gebriana na jůtůbu.
Břetislav Machaček
7.2.2024 10:25 Reaguje nase mne netýká. V garáži už mám pouze jízdní kola a zahradní
techniku. A víte co? Představte si! Já žiju i bez auta.
Něco řeším na kole, něco autobusem, vlakem a párkrát v roce
taxíkem. Směji se absurditám, kdy si někdo urychlí cestu,
ale pak hodinu hledá místo k parkování. Kdyby mu to myslelo, tak zvláště ve velkých městech využije MHD a zbytek dojde pěšky. Parkovací místa nechá invalidům, zásobování a taky záchranářům a hasičům, kteří se kvůli těm plechovkám ani
nemohou dostat k ohni a zachránit lidi a majetek jiných.
Sobeckost uživatelů individuální dopravy se lidstvu vymstí
a lidstvo časem pochopí tu zcestnost, po které se vydalo.
Města totiž nejsou nafukovací stejně, jako se nafukuje ta individuální mobilita. Ta hranice jednou přijde a bude
záležet kdy, kde a jak ji budou lidé řešit. A nebudou to
komouši, ale kapitalisté v cenách parkovného, kdy si to
parkovné oni zaplatí a lůza bude chodit pěšky.
Radek Čuda
6.2.2024 14:16Protože v textu je jasně napsáno, že to podle hmotnosti. Kategorie s tím nemá lautr co dělat. A slušná perverze je to zejména u těch e-mobilů, kdy třeba S a Y od Tesly se tam až na výjimky nevejdou. A že by to byly SUV, to jsem si tedy nevšiml. A jestli se mají plug-in hybridy vejít do těch 1,6 t ... tak ...
Plus by mne tedy kua zajímalo, jak to hodlají kontrolovat, protože hmotnosti se velmi často liší dle výbavy a motorizace.
Ale jinak mne pobavilo, že i se 6 litrem se tam asi bude dát parkovat za základní cenu:-))) .... https://www.autohled.cz/a/chevrolet/corvette-grand-sport-coupe/6-2-v8/3690
A kdyby někdo měl raději něco jiného, netřeba smutnit ... https://www.autohled.cz/a/tesla/model-s/hmotnost
Ale Paříž je vůbec poslední roky ústav ...