https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vetsina-hlasujicich-parizanu-souhlasi-s-vyraznym-zdrazenim-parkovneho-pro-suv
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Většina hlasujících Pařížanů souhlasí s výrazným zdražením parkovného pro SUV

5.2.2024 12:20 | PAŘÍŽ (ČTK)
Licence | Volné dílo (public domain)
Skoro 55 procent hlasujících Pařížanů souhlasí se zavedením výrazně vyšších poplatků za parkování pro řidiče sportovně-užitkových vozů (SUV) a silných aut s pohonem na všechna čtyři kola. O výsledcích nedělního hlasování informují místní média. Opatření má podle pařížské starostky Anne Hidalgové snížit emise a zvýšit bezpečnost chodců.
 

Návštěvníci Paříže, jejichž auto se spalovacím motorem nebo hybridní vozidlo přesáhne 1,6 tuny, respektive dvě tuny v případě elektromobilů, budou platit 18 eur (449 Kč) za hodinu parkování v centrálních čtvrtích a 12 eur (299 Kč) ve vnějších čtvrtích. V současné době platí za parkování v centru šest eur (150 Kč) na hodinu a na okraji Paříže čtyři eura (100 Kč). Šest hodin parkování v centru nově vyjde na 225 eur (5600 Kč) místo současných 75 eur (1870 Kč).

Agentura DPA uvedla, že hlasovat mohlo asi 1,3 milionu obyvatel francouzské metropole, možnosti využilo podle předběžných výsledků jen asi jen šest procent z nich. Pro návrh bylo 54,5 procenta hlasujících, proti se vyslovilo přibližně 45,5 procenta.

Nový tarif se bude vztahovat výlučně na návštěvníky Paříže. Netýká se jejích obyvatel ani řemeslníků či poskytovatelů pečovatelských služeb. Pro soukromé parkovací domy platit nebude.

"Čím větší (auto) je, tím více znečišťuje," odůvodnila opatření v prosinci Hidalgová, která už zprůchodnila nábřeží Seiny, zakázala vjezd osobním automobilům na jednu z hlavních dopravních tepen v centru města Rue de Rivoli, a ozelenila 200 ulic tím, že z nich odstranila dopravu. Nehody za účasti SUV jsou podle starostky také nebezpečnější pro chodce než srážky se standardními auty.

Motoristické asociace však iniciativu kritizovaly. Některé z nich například nesouhlasí s tvrzením, že by nové SUV znečišťovalo ovzduší více než malé auto na diesel vyrobené před rokem 2011.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (16)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

5.2.2024 13:11
Recipročně by měli hlasovat nepařížané, kolik budou za parkování chtít po pařížanech. Přeci jen - jedná se o obyvatele velkoměsta kde jsou vyšší příjmy a nemělo by jim činit potíže sáhnout hlouběji do kapsy.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

6.2.2024 07:49 Reaguje na Richard Vacek
to bych zavedl i na parkovištích na sídlištích, mít auto a sušit jej na parkoviští víc než v provozu nedává smysl a zabírá místo druhým, kteří by to spíše použili.
Zkrátka to jde cestou sdílené mobility. Proč to nejde v ČR? protože jsme příliš sebestřední a domníváme se, že máme na vše právo ale už nechápeme, že jsou i povinnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2024 13:34
Tohle by u nás neprošlo, u nás je vždy většina proti. A je celkem fuk, o co jde.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

5.2.2024 13:42
Mě se líbí, že o parkovném návštěvníků hlasovali rezidenti. To je přece krásné z cizího krev neteče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2024 13:54 Reaguje na Slavomil Vinkler
A kdo by měl hlasovat jiný, než ti, kterým ty krámy blokují komunikace?
Odpovědět
VM

Vaclav M.

5.2.2024 14:33 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tak rezidenti jsou tim postizeni predevsim, staci se podivat na situaci s parkovanim u vetsich sidlist. Pokud jedu jednou za cas na navstevu, placene parkovani me nezabije.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.2.2024 15:11 Reaguje na Vaclav M.
Myslíte, že nerezidenti tam jezdí parkovat pro zábavu?
Odpovědět
VM

Vaclav M.

5.2.2024 16:07 Reaguje na Richard Vacek
Nemusi. Ale to nemeni nic na tom, co jsem rekl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2024 16:56 Reaguje na Richard Vacek
V Brně bývalo normální, že ouředníci z magistrátu a jiní ráno zajeli do centra, tam si zaparkovali a navečer odjížděli. Tím blokovali centrum celý den. Dnes študáci taky přijedou odkudkoliv a celý týden jejich auto zavazí někde ve městě.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

5.2.2024 17:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Chcete říct, že auto rezidenta tam do pátku, než odjede na chatu, od neděle nepřekáží.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.2.2024 20:25 Reaguje na Richard Vacek
Jenže těch rezidentů je tam dalko méně. Ale stejně to problém je. Všichni, kteří musí do centra pracovně, se tam nezdrží déle, než je nutné. Ale udělali modré zóny a asi se to zlepšilo, nevím, do centra autem nejezdím.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.2.2024 18:01
Proč má mít kdokoliv právo parkovat auto na obecním pozemku? Když tutéž plochu zastaví hospodský zahrádkou, tak platí nájem, totéž stavebník, když tam postaví lešení a uloží stavební materiál. Kolik aut na osobu je únosné
a jak velkých? Co když jezdí někdo do práce karavanem? Prostě mobilita už
přerůstá lidstvu přes hlavu svým zaměřením na individuální dopravu. To
platí pro všechny a všude. Zácpy a zaplněná parkovací místa vyřeší pouze
MHD a zákazy vjezdu a parkování. Pokud se to bude zase řešit penězi, tak
zbohatlík bude parkovat své tři SUV před domem a chudák své UNO někde
na předměstí. Pro bohaté nějaká ta koruna(EURO) nehraje roli, protože
ji utrží někde jinde, ale pro chudáka bude limitem tam parkovat. Takže
rezident¨-nerezident, ale pouze peníze budou hrát vždy roli, protože ty
ulice nafukovací nejsou! Kde chcete vzít parkovací místa pro nájemníky
deseti bytů na ulici, kde dům zabírá deset metrů? To je stěží na dva
auta podélně, nebo na čtyři příčně a nájemníci mají byť pouze jedno na
byt. To prostě nevyjde i kdyby se všichni potentovali. Těch aut je moc
a nevyřeší to parkovné a jiná omezení, ale pouze omezení individuální mobility.
Odpovědět
ig

5.2.2024 19:42 Reaguje na Břetislav Machaček
Protože takový je konsensus. A konsensus je takový proto, že lidé zjistili, že individuální mobilita je velmi cenná komodita (proto jim ji také všemožní komouši chtějí sebrat) bez které by se jen špatně obešli.
Odpovědět
LB

Lukas B.

6.2.2024 12:07 Reaguje na
při hlubším zamyšlení je to parkování na ulici zdarma čirý populismus na místní úrovni. místo trvalého pobytu je čistě evidenční, není to domovské právo ani akciový podíl na majetku obce. u nás i ve Francii. tím se kupují hlasy blbů co si nevidí na špičku nosu.

férová cena parkování ve veřejném prostoru je stejná, jako je volnotržní cena parkoviště (aby nebyly auty zasírána centra měst, ale aby se auta uklidila na parkoviště, go garáží a do parkovacích domů nebo na odstavná parkoviště dostupná metrem či taxíkem (dle hustoty zástavby té které lokality). a pozitivní individuální mobilitu rozhodně neroztáčí dlouhodobé parkování (skoro) zdarma, ale dostupné (byť placené) krátkodobé parkování. dejmetomu takový řezník, pekař, železářsví nebo hostinský na Smíchově či Vinohradech - tomu nijak nepomůže, že všichni místně hlášení Kondelíci mají téměř zadarmo odstavené své plechovky co se pohnou jednou týdně na modré zóně. tomu pomůže dostupné krátkodobé parkování, buď na dvacet minut zadarmo na parkovací hodiny, nebo na hodinku až tři na oběd či na večeři za přiměřený obnos v ceně zhruba malého piva za hodinu.

ale co já tady pindám, pusťte si něco od Gebriana na jůtůbu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.2.2024 10:25 Reaguje na
Mi je to nakonec zcela fuk! Auto nemám a problém parkování
se mne netýká. V garáži už mám pouze jízdní kola a zahradní
techniku. A víte co? Představte si! Já žiju i bez auta.
Něco řeším na kole, něco autobusem, vlakem a párkrát v roce
taxíkem. Směji se absurditám, kdy si někdo urychlí cestu,
ale pak hodinu hledá místo k parkování. Kdyby mu to myslelo, tak zvláště ve velkých městech využije MHD a zbytek dojde pěšky. Parkovací místa nechá invalidům, zásobování a taky záchranářům a hasičům, kteří se kvůli těm plechovkám ani
nemohou dostat k ohni a zachránit lidi a majetek jiných.
Sobeckost uživatelů individuální dopravy se lidstvu vymstí
a lidstvo časem pochopí tu zcestnost, po které se vydalo.
Města totiž nejsou nafukovací stejně, jako se nafukuje ta individuální mobilita. Ta hranice jednou přijde a bude
záležet kdy, kde a jak ji budou lidé řešit. A nebudou to
komouši, ale kapitalisté v cenách parkovného, kdy si to
parkovné oni zaplatí a lůza bude chodit pěšky.
Odpovědět

Radek Čuda

6.2.2024 14:16
Kua drát, když už odněkud přebíráte článek, tak si jej aspoň přečtěte ať nemáte stejně hloupý titulek jako všude jinde.
Protože v textu je jasně napsáno, že to podle hmotnosti. Kategorie s tím nemá lautr co dělat. A slušná perverze je to zejména u těch e-mobilů, kdy třeba S a Y od Tesly se tam až na výjimky nevejdou. A že by to byly SUV, to jsem si tedy nevšiml. A jestli se mají plug-in hybridy vejít do těch 1,6 t ... tak ...

Plus by mne tedy kua zajímalo, jak to hodlají kontrolovat, protože hmotnosti se velmi často liší dle výbavy a motorizace.

Ale jinak mne pobavilo, že i se 6 litrem se tam asi bude dát parkovat za základní cenu:-))) .... https://www.autohled.cz/a/chevrolet/corvette-grand-sport-coupe/6-2-v8/3690

A kdyby někdo měl raději něco jiného, netřeba smutnit ... https://www.autohled.cz/a/tesla/model-s/hmotnost

Ale Paříž je vůbec poslední roky ústav ...

Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist