Začíná květnová výzva Do práce na kole, potrvá celý měsíc
2.5.2023 10:40 | PRAHA
( ČTK)
Ve víc než 50 městech startuje květnová výzva Do práce na kole, pěšky nebo poklusem. Její účastníci cestují po celý měsíc do práce či do školy takzvaně bezmotorově, tedy pěšky, na kole, koloběžce či mají jiný "vlastní pohon". Celorepubliková akce, kterou už 13 let pořádá spolek AutoMat, má motivovat veřejnost k udržitelné dopravě a zlepšit ve městech podmínky pro cyklisty i pěší.
Letos se výzva konala i jeden týden v lednu, další se chystá v září. Do loňské květnové akce se zapojilo 24 700 lidí, letos by účastníků mohlo být víc.
Smyslem výzvy je upozornit podle organizátorů na neúnosnou automobilovou dopravu ve městech. Registrovaní jednotlivci či firemní, rodinné nebo kamarádské týmy by měli své cesty zaznamenávat do systému. Hodnotit se bude pravidelnost cest účastníků, jelikož právě pravidelnost udržitelných cest je podle spolku zásadní pro fyzické i psychické zdraví i pro životní prostředí.
Na začátek výzvy byla dnes ráno v Praze naplánována snídaně před sídlem ministerstva dopravy za účasti zástupci pořádajícího spolku AutoMat, ministerstva dopravy včetně ministra Martina Kupky (ODS) i oddělení pro bezpečnost silničního provozu Besip.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (17)
Kdybych jezdil do práce na kole namísto autem, tak cesta do práce se prodlouží z 70 minut na 140 minut. A to jezdím autem pouze na vlak a zbytek vlakem na MHD.
Ale nejsem z města, to bude asi tím
Odpovědět
To musí být dost vopruz. Já jezdil na kole skoro celý život, jednu dobu i v zimě, bo jsem nikdy nebyl schope vsát tak brzo, abych mohl jet jako pán tramvají.
Odpovědět
Takže jste vlastně nikam nedojížděl, tak to potom ano.
Odpovědět
To bych řešil asi fve na střeše a malou elkárou před barákem.
Odpovědět
A proč jste to tak neřešil dodnes? Proč neřešíte pomocí FV vytápění? Stačí dva - tři panely, ne?
Odpovědět
Jenom mě tak napadá, jak by to dopadlo, kdyby všichni lidé v republice poslechli této výzvy, Kam by firmy zaparkovaly ty statisíce kol. A to nejsou jenom firmy a úřady. Kdyby této výzvy poslechli i všichni učitelé, školáci a studenti? Na cestách by byl absolutní chaos, lidi by pozdě přijížděli do práce i do školy, ale účelu výzvy by bylo dosaženo.
Odpovědět
Totální blbost. Auto zabere při parkování i jízdě násobně víc místa, naž kolo.
Odpovědět
Do školy přijede nějakých 250 studenů a 40 kantorů na kole. Normálně většina jezdí MHD, ale v květnu poslechli výzvy. Kam škola těch zhruba 300 kol umístí?
Odpovědět
Viděl jsem parkoviště v Holandsku (případně v Indii na motorky), kde se skutečně neřešilo 300 kol, ale možná 300 tisíc.
Ale to kolo není myšleno místo MHD, ale místo auta.
Dnes vozí rodiče děcka do školy autem zcela normálně (nechápu proč) a tělesné testy dokazují velmi rychlé upadání tělesného rozvoje.
Odpovědět
No, vidíte, co jste za sajrajta. Víte, že je na to potřeba parkoviště, MOC DOBŘE to víte, a odmítáte jej postavit. Kam na ty své sajrajtismy chodíte??? JAK JE MOŽNÉ, že když víte, že je potřeba parkoviště pro kola, že jste pro toto něco neudělal? Jak to, že jste neposkytl svůj dům městu, kde by demolicí tohoto mohlo požadované parkoviště vzniknout?
Odpovědět
Jenže to je Holandsko. Naše republika na masivní cyklistiku není přpravena a jednorázová akce by nadělala více šěkod než užitku.
Odpovědět
Suchej únor, do práce na kole, atd. - to vymejšlej lidi, který žijou mimo realitu a nevěděj co roupama.
Ti, co dělají rukama, u pásu i na 3směny, řeší jiné problémy.
Odpovědět
Jak okupovat vily na Veveří přidělené ještě z doby okupace jejich prarodičům za to, že udali původní židovské majitele gestapu tedy neřeší, že.
Odpovědět
|
|