https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zlinskou-kovarnu-viva-zavedeni-elektromobility-zatim-vyrazneji-neovlivnilo
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zlínskou Kovárnu Viva zavedení elektromobility zatím výrazněji neovlivnilo

10.12.2024 23:00 | ZLÍN (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zlínskou průmyslovou Kovárnu Viva zavádění elektromobility zatím výrazněji neovlivnilo. Kovárna se specializuje na výrobu zápustkových výkovků z oceli, k jejím zákazníkům patří společnosti z automobilového průmyslu, strojírenství, zemědělství i zdravotnictví.
 
"Naše výrobkové portfolio směřuje spíše do nákladní dopravy, u osobních automobilů dodáváme především podvozkové díly, které jsou stejné u elektromobilů i aut s klasickými motory," řekl ČTK výkonný ředitel Kovárny Viva František Červenka. Před pěti lety představila Evropská komise Zelenou dohodu pro Evropu, takzvaný Green Deal, strategie na ochranu klimatu, která má dosáhnout v Evropě takzvané klimatické neutrality.

"Obecně je tlak ze strany odběratelů na snižování hmotnosti dílů a využití takzvané zelené oceli, ale to je opět napříč celým automobilovým trhem," uvedl Červenka.

Tržby kovárny byly loni 2,4 miliardy korun. S produkcí přes 29 300 tun si udržuje pozici největší zápustkové kovárny v zemi. Na automobilový průmysl připadá 70 procent produkce kovárny. "Ale to je včetně trucků, užitkových vozů a podobně. Osobní auta činí pouze pouze pět procent," uvedl Červenka.

Kovárna dlouhodobě spolupracuje s obchodními partnery na snížení environmentální zátěže a udržitelnosti dodavatelského řetězce. "Máme připravený transformační plán na dosažení uhlíkové neutrality, který zahrnuje snižování emisí CO2. V kovárně využíváme solární panely na střeše firmy, modernizujeme výrobní zařízení, využíváme LED osvětlení, zaměřujeme se na materiálovou efektivitu. Rovněž spolupracujeme s dodavateli energie a oceli na udržitelnosti dodavatelského řetězce," uvedl Červenka.

Green Deal příliš neovlivnil ani podnikání skupiny Mesit z Uherského Hradiště, která sdružuje firmy působící zejména v elektrotechnickém průmyslu, kovovýrobě a slévárenství. Například společnost Mesit & Röders je však dodavatelem komponentů pro automobilový průmysl. Vyrábí tlakové odlitky z hliníkových slitin a výlisky z plastů. „Elektromobilita a automotive se našeho podnikání příliš nedotýkají,“ uvedla na dotaz ČTK marketingová ředitelka holdingu Mesit Markéta Kubíková.

Zelená dohoda pro Evropu je souborem řady politických iniciativ, který má EU nasměrovat k několika hlavním cílům, ke kterým patří omezit emise skleníkových plynů nejméně o 55 procent do roku 2030 proti hodnotám z roku 1990 a do poloviny století dosáhnout klimatické (uhlíkové) neutrality. Dohodu představila několik dní po svém nástupu do funkce předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v prosinci 2019. Kritici Green Dealu vyčítají zejména dopady na automobilový průmysl. Ze zelené dohody vyplývá také zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory po roce 2035. Evropa má v plánu revizi zákazu nových aut se spalovacím motorem v roce 2026.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist