https://ekolist.cz/cz146/zpravodajstvi/co-pisi-jini?button2=Vybrat®ion=Evropa
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Co píší jiní / Evropa

Právo: Sasko chce rychlovlaky spojit Drážďany s Prahou

20.5.2003 | Právo
Sasko chce vybudovat novou vysokorychlostní železniční trať z Drážďan do Prahy, po níž by vlaky jezdily rychlostí až 250 kilometrů v hodině. O nezbytnosti projektu však Saská zemská vláda ještě musí přesvědčit spolkovou vládu. více

Právo: Čmeláci hynou kvůli muškátům

19.5.2003 | Právo
Moderní zahradnické technologie a pěstování hybridních květin namísto tradičních za posledních 40 let téměř zdecimovalo čmeláky na Britských ostrovech. Podle ochranářů v některých hrabstvích zmizelo až 95 procent čmeláků. více

Právo: Zvířata mají morálku, tvrdí jejich ochránci

19.5.2003 | Právo
Někteří živočichové mají psychické reakce blízké lidským citům. Ochránci zvířat uvádějí, že "němé tváře" jsou schopny altruismu, tedy jednání ve prospěch dalších jedinců i na úkor vlastního blaha. Aktivisté z britské organizace Soucit v zemědělském chovu (CIWF) na své konferenci v Londýně sice potvrdili souhlas s tím, že lidé chovají zvířata na porážku, ale apelují na humánní zásady chovu. více

Dopravní noviny: Celoevropské mýtné nastoupí nejpozději v roce 2012

19.5.2003 | Dopravní noviny
„Co zákazník, to smlouva; co vozidlo, to přístroj“ - takové heslo jako východisko jednotného elektronického systému pro výběr mýtného by se mělo v zemích Evropské unie uplatnit nejpozději v roce 2012. Na konci dubna to v Bruselu prohlásila evropská komisařka pro dopravu a energetiku Loyola de Palaciová. více

Dopravní noviny: Na radu ministrů se snáší kritika za odklad uvolnění kabotáže

16.5.2003 | Dopravní noviny
Rada ministrů dopravy členských zemí Evropské unie nadále blokuje znovuoživení železniční dopravy. Těmito slovy kritizoval v polovině dubna německý poslanec Evropského parlamentu (a dopravněpolitický mluvčí opoziční CDU) Georg Jarzembowski rozhodnutí ministrů dopravy o dalším postupu při otevírání trhu železniční nákladní dopravy v EU. více

Lesnická práce: Finské lesní hospodářství na prahu nového tisíciletí

15.5.2003 | Lesnická práce
Finsko leží mezi 60. a 70. rovnoběžkou, podstatná část finských lesů roste za polárním kruhem. Klima je však ve Finsku příznivější než by odpovídalo jeho severní poloze (např. ve srovnání se Sibiří či severní Kanadou, ležících ve stejných zeměpisných šířkách). Je to výsledek příznivého působení Golfského proudu, který obtéká celou Skandinávii a zmírňuje její chladné podnebí. Proto také severní hranice lesa leží ve Finsku mnohem severněji, než ve výše zmíněných zemích a tundra se vyskytuje jen na severním okraji finského území. Na serveru Silavrium cz. ...zobrazit původní článekvíce

Česká redakce BBC: Náhrady za ekologické škody

14.5.2003 | Česká redakce BBC
Evropský parlament má dnes hlasovat o nových opatřeních, na jejichž základě by společnosti platily za ekologické škody, které způsobí. Na serveru BBC. ...zobrazit původní článekvíce

Sedmá generace: Trans-evropské dopravní sítě opět na pořadu dne

14.5.2003 | Sedmá generace
V souvislosti s očekávaným vstupem do Evropské unie přinášíme shrnutí nejnovějšího vývoje v oblasti dopravních priorit EU, které se bezesporu výrazně dotknou občanů a krajiny v České republice. Na serveru Sedmé generace. ...zobrazit původní článekvíce

MF Dnes: Kožich? Chcete psí, nebo kočičí?

12.5.2003 | MF Dnes
Z videokazety promlouvá jasný hlas neznámého Belgičana, obchodníka s kožešinami: v Belgii se hromadně chovají kočky "na kožešinu". O pár záběrů dále tvrdí jeho kolega, že kvůli svému kožíšku mizí z ulic Bruselu či Gentu každý rok mnoho zatoulaných psů a koček včetně ztracených domácích miláčků. "Nejenže se to děje v Evropě, děje se to rovnou pod nosem evropských institucí," řádí Struan Stevenson, europoslanec za britskou Konzervativní stranu. Ten už dlouho žádá zákaz prodeje těchto kožešin po celé unii. více

Dopravní noviny: UIRR uvítala otevření trhu železniční dopravy v EU

9.5.2003 | Dopravní noviny
V polovině března se v členských zemích Evropské unie na základě tzv. prvního železničního balíčku otevřela železniční síť pro nákladní dopravu, což představovalo významný mezník liberalizace evropského trhu. V souladu se směrnicí 91/440 je díky tomu železniční síť v zemích EU přístupná pro všechny operátory kombinované dopravy. více
| 1 | .. | 144 | | 146 | | 148 | .. | 158 |
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist