Co píší jiní / DopravaPrávo: Budoucí dálnici za souseda mít nechtějí22.8.2003 | Právo
Rok se řeší na ostravském magistrátu žádost o výkup domu v Ostravě-Polance, v jehož těsné blízkosti vyroste dálnice D47. Jde o rodinný dům manželů Cieslarových, kteří by měli dálnici přímo pod okny, nejblíže z celého obvodu. "Přes část zahrady nám povede dálnice. Bydleli bychom vlastně šedesát metrů od její osy. To je srovnatelné s dálničním odpočívadlem. Když na něm zastavíte, tak se tam kvůli hluku nedá ani příliš mluvit. A v tom bychom žili," uvádí Jana Cieslarová důvody, proč chce prodat nejen kus zahrady, ale i její zbylou část spolu s domem.
Ižurnál: Odra má nejnižší hladinu od roku 191619.8.2003 | Ižurnál
Dlouhotrvající sucho má na svědomí rekordně nízké stavy na řekách v Dolním Slezsku u našich severních sousedů. Hladina druhé největší polské řeky Odry je nejnižší od roku 1916. Na serveru Českého rozhlasu.
...zobrazit původní článek
Ihned: Německo nezvládá zavádění mýta11.8.2003 | Ihned
Palubní jednotky jsou stavěné na míru jen mercedesům, pro jiné vozy se musí upravovat.
Na serveru Ihned.cz
...zobrazit původní článek
Dopravní noviny: Mýtné v Německu: Automatická platba je nejjednodušší, palubních jednotek však není dostatek7.8.2003 | Dopravní noviny
K 31. srpnu bude v Německu zaveden nový systém výběru a placení mýta podle ujeté vzdálenosti pro nákladní vozidla nad 12 tun celkové hmotnosti (viz DN 26/03 a 30/03). Přestože Mezinárodní unie silniční dopravy IRU i mnohé její členské organizace namítají, že i přes původní sliby systém k stanovenému termínu nebyl plně připraven k uvedení do provozu, a Evropská komise prověřuje, zda by německá vláda nenarušila případným zvýhodněním domácích dopravců zásadu stejných podmínek pro podnikatelské subjekty ze všech členských zemí unie, je již více než pravděpodobné, že mýto se na německých dálnicích platit bude.
Právo: Soukromí dopravci nesouhlasí s návrhem přeměny železnice7.8.2003 | Právo
Novela zákona o transformaci drah údajně zvýhodňuje akciovou společnost České dráhy před ostatními dopravci na železnici. Tvrdí to předseda Sdružení železničních společností (SŽS) Jiří Mužík. Podle něj jde především o to, že dráhy získají nádražní budovy i přístupové cesty k nim, ty však mají sloužit všem dopravcům. Dráhy si budou podle Mužíka moci diktovat, za jakých podmínek cestující konkurenčních dopravců do svých objektů pustí.
Ihned: Poslanci chtějí mít dálnice rychleji6.8.2003 | Ihned
Nový návrh zákona dává méně času těm, kteří nesouhlasí se stavbou. Na serveru iHned.cz
...zobrazit původní článek
Dopravní noviny: Další vzletová a přistávací dráha se začne v Ruzyni stavět asi až v roce 20096.8.2003 | Dopravní noviny
Rozvojový plán České správy letišť (ČSL) počítá s výstavbou další vzletové a přistávací dráhy za zhruba pět až sedm miliard Kč. Podle dosavadních představ podniku se dráha neměla stavět dřív než v roce 2009, realizaci záměru by však mohl urychlit přesun vojenského dopravního letectva z letiště ve Kbelích na civilní letiště Ruzyně. Zatím to však není příliš pravděpodobné.
|
související tiskové zprávy22. prosince 2025 | České dráhy
České dráhy: Provoz vlaků Českých drah o vánočních svátcích17. prosince 2025 | České dráhy
České dráhy: Instalace 5G opakovačů ve vlacích ČD je dokončena. Mají je všechna Pendolina, Railjety i InterPanteryreklama |