https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecka-vlada-planuje-danove-ulevy-jez-maji-podporit-prodej-elektromobilu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Německá vláda plánuje daňové úlevy, jež mají podpořit prodej elektromobilů

5.9.2024 12:26 (ČTK)
Foto | jc_cards / Piqsels
Německá vládní koalice se shodla na návrhu daňových úlev, které mají podpořit poptávku po elektromobilech. Informovala o tom agentura Reuters. Koncem loňského roku Německo v rámci rozpočtových úspor náhle zrušilo státní podporu na nákup elektromobilů označovanou jako ekologický bonus.
 
V prvních osmi měsících letošního roku se prodej osobních automobilů s čistě elektrickým pohonem v Německu snížil o 32 procent na 241 900 vozů. V samotném srpnu se meziročně propadl dokonce o 69 procent na 27 020 vozů, vyplývá z údajů německého svazu automobilového průmyslu VDA.

Německé zákazníky od nákupu elektromobilů kromě vysoké pořizovací ceny odrazují rovněž obavy z nízkého dojezdu vozů a z nedostatku dobíjecích stanic, píše agentura Reuters.

Vládní návrh, který ještě musí odsouhlasit parlament, mimo jiné předpokládá, že podniky si budou moci část hodnoty nově pořízených elektromobilů odečíst od svého daňového základu. Vláda odhaduje, že průměrné roční náklady na toto opatření budou v letech 2024 až 2028 činit kolem 465 milionů eur (téměř 12 miliard Kč), píše Reuters.

Kroky na podporu prodeje elektromobilů jsou součástí širšího balíku opatření na podporu růstu německé ekonomiky. Svaz VDA vládní návrh přivítal. "Je to důležitý a správný signál, který je naléhavě zapotřebí, zejména vzhledem k náhlému přerušení ekologického bonusu na konci loňského roku a ke slabší poptávce po elektrických vozidlech," uvedl svaz.

Německý ministr hospodářství Robert Habeck v úterý prohlásil, že vláda bude nadále podporovat přechod německého automobilového průmyslu k elektromobilům. Reagoval tak na oznámení německé automobilky Volkswagen, že by mohla poprvé ve své historii přikročit k uzavírání závodů v Německu.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

5.9.2024 14:48
když to nikdo nechce, tak to nemá smysl produkovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.9.2024 18:59 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Ále chce, nebojte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.9.2024 19:04 Reaguje na Jaroslav Řezáč
Pro člověka, který najezdí za rok třeba 50 tisíc na kratších štrekách a má možnost nabíjet z domácá fve, šetří jen na benzínu 100 tisíc. Pokud je elkára o 300 tisíc dražší, po třech letech jezdíte skoro zadara. A pokud výrobci garantují přes 500 tisíc km na baterce, není co řešit.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist