https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/skoda-chce-pristi-rok-prekonat-v-prodeji-elektromobilu-hranici-80.000-aut
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Škoda chce příští rok překonat v prodeji elektromobilů hranici 80 000 aut

4.12.2024 01:06 | PALMA DE MALLORCA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | kittyfly / Depositphotos
Škoda Auto plánuje příští rok výrazně přesáhnout v prodeji elektromobilů rok 2023, kdy jich zákazníkům dodala rekordních 80 000. Přispět k tomu má nový model Elroq, který doplňuje větší Enyaq. Prodeje Elroqu mají být zároveň vyšší než Enyaqu. Při prezentaci modelu Elroq to ČTK řekl manažer produktového marketingu Jaromír Mendl.
 
Automobilka dosud prodala přes 200 000 elektromobilů Enyaq a celkově již eviduje přes 250 000 objednávek tohoto modelu. Na v říjnu představený Elroq již dostala dalších 20 000 objednávek. V příštím roce bude muset prodej elektrických aut výrazně zvýšit, aby splnila zpřísněné emisní limity pro flotilu vyráběných vozů.

"Vstupujeme do výrazně většího segmentu a proto očekáváme i vyšší prodeje než u většího Enyaqu. Samozřejmě se nevyhneme tomu, že část Elroqů se prodá na úkor Enyaqu," uvedl Mendl.

Elroq má přijít na trh v prvním čtvrtletí příštího roku. Během roku by měl nastoupit modernizovaný Enyaq a bude představený městský vůz Epiq, který by se v roce 2026 měl stát nejlevnějším elektromobilem značky. Pro další roky se hovoří o velkém sedmimístném elektromobilu nebo o elektrických derivátech dalších úspěšných modelů s konvenčním pohonem, například Octavie.

Zákazníky chce Škoda s novým Elroqem oslovit hlavně cenou začínající na 799 000 korunách, což je nejméně v této třídě, a navíc je na některých trzích srovnatelná s jeho protějškem Karoq.

Škoda Elroq nabízí systémový výkon od 125 kW do 210 kW a tři verze trakčních baterií s kapacitou od 55 kWh do 82 kWh. Verze s největší lithium-iontovou baterií nabízejí dojezd až 581 kilometrů a dosahují maximální rychlosti 180 km za hodinu. Model Elroq 85x s pohonem všech kol je vybaven druhým elektromotorem na přední nápravě. Optimalizovaná funkce předehřevu zajišťuje, že na rychlonabíjecích stanicích stejnosměrného proudu lze menší akumulátor dobít z deseti na 80 procent kapacity za 24 minut.

Elroq nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě se základním objemem 470 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1580 litrů. Standardem je 13palcová obrazovka infotainmentu, asistentka Laura využívající umělou inteligenci, vyspělé asistenční systémy a až devět airbagů. Přepracovaná aplikace MyŠkoda nyní kromě ovládání mnoha funkcí vozidla, od zamykání a odemykání dveří až po parkování na dálku, nabízí také přístup ke službě PowerPass, prostřednictvím které mohou řidiči ovládat proces nabíjení.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pk

pepa knotek

4.12.2024 09:13
Asistentka Laura s umělou inteligencí a cenou již od 799 000 Kč - no nevím nevím ? Za ty prachy si můžu užívat v Karibiku několik let a s asistentkami bez umělé inteligence.
Odpovědět
va

vaber

4.12.2024 10:41
Prý je evropský EV průmysl ve velké krizi, nevím. Nikde jsem neviděl jak je zajištěna třeba ,nějaká rezerva když dojde palivo, tedy baterka. Ukazatel dojezdu a nabití baterie to může být horor. Kolik aut už zůstalo někde viset s prázdnou baterií.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist