Škoda Auto očekává, že podíl elektromobilů na výrobě letos přesáhne devět procent
Celkové náklady, které společnost vynaložila na změny ve výrobě související se Zelenou dohodou, podle Kotery nelze vyčíslit. "Green Deal a z něj vyplývající legislativa zasahuje do téměř všech činností naší společnosti. Snažíme se předvídat všechny dopady, včetně budoucí regulace, abychom byli včas připraveni. Z těchto důvodu nelze náklady vyčíslit," uvedl.
Za současným zpomalením prodeje elektromobilů podle automobilky stojí řada faktorů. Zejména chybějící dobíjecí infrastruktura a v některých zemích chybějící, nedostatečné a obtížně předvídatelná daňová nebo dotační podpora nákupu elektrických vozů.
"Ve stejnou chvíli vnímáme zvyšující se konkurenci mimoevropských výrobců. Proto potřebujeme alokovat všechny dostupné finanční prostředky do vývoje našich produktů. To je důvod, proč se s velkými obavami díváme na hrozbu potenciálních pokut za CO2 flotilové emise. Odčerpaly by omezené finanční prostředky a zhoršily naši konkurenceschopnost," doplnil Kotera. Legislativa by podle automobilky měla zahrnovat i možnosti, které pomohou splnit přísné cíle dohody bez ohrožení konkurenceschopnosti.
Postupné naplňování Zelené dohody, která má za cíl snížit do roku 2050 emise skleníkových plynů, se podle automobilky daří. "Vidíme ale z praxe, že snižování emisí způsobuje deindustrializaci a přesouvání podniků do třetích zemí. To by nemělo být dopadem ambiciózního plánu," upozornil Kotera.
Největší česká automobilka vyrobila letos do konce října 763.685 osobních automobilů, z toho 80 655 elektromobilů a plug-in hybridů. Enyaq byl na českém trhu za letošních prvních deset měsíců druhým nejprodávanějším elektromobilem, prodalo se 1203 vozů. Škoda letos v říjnu představila svůj druhý elektrický model, a to kompaktní SUV Elroq. K prvním zákazníkům by se měl dostat v prvním čtvrtletí příštího roku.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (17)
Slavomil Vinkler
10.12.2024 06:35https://www.youtube.com/watch?v=Spm4rWiXgAE&t=1468s
Viktor Šedivý
10.12.2024 08:38Místo aby vyráběli to, co zákazníci chtějí, nechávají si státem platit (z ukradených peněz) za výrobu produktů, které takřka nikdo nechce.
Taková firma patří do konkursu.
Petr
10.12.2024 09:55 Reaguje na Viktor ŠedivýSlavomil Vinkler
10.12.2024 10:04 Reaguje na PetrMiroslav Vinkler
10.12.2024 10:09Přitom jejich spotřeba lt/100km byla skutečně nízká a emise také.
Enrico Ferrari kdysi prohlásil - Objem ničím nenahradíš - a měl napprostou pravdu.
Když vezmu dnešní káry, tak objem 900-1200cm3 , vyhoněné složitými způsoby k dostatečnému výkonu, spotřeba VYŠŠÍ než u klasických standardů, materiálová náročnost vyšší také. Životnost mizerná.
Vezmu-li jejich uhlíkovou stopu komplexně od surovin přes provoz po likvidaci, tak paradoxně tento segment je horší než u výše uvedených.
Hlavně, že utlučeme sodovkáč i za cenu ekonomické sebevraždy evropského průmyslu a zchudnutí společnosti.
Elektrovozy jsou výborným řešením do aglomerací , ale pro jiné využití je to doslova shit. Soudruzi z NDR zapomněli na jednu věc, masivní elektrofikace je podmíněna dostatkem elektřiny , což je zase podmíněno kompletní přestavbou energetické infrastruktury a stabilní výrobou elektřiny.
K tomu má OZE tak daleko jako extrémní islamista k cudné řeholnici.
Celá idea s e-hejblaty masivně nasazenými do provozu v enormně krátké době je hodna doktora Chocholouška.
Slavomil Vinkler
10.12.2024 10:30 Reaguje na Miroslav VinklerPetr
10.12.2024 10:35 Reaguje na Miroslav VinklerA jsem přesvědčený, že auto bez katalyzátoru byste nechtěl. A když ano, určitě byste nechtěl, aby ho měl váš soused pod vaším oknem.
No a koukněte na parkoviště před obchoďákem, jak společnost chudne. Samá nová auta, dvakrát větší než před dvaceti lety. A zavzpomínejte jaká auta tam stála dřív, nebo třeba kolik BMW byste tam našel tehdy, a kolik dnes.
Petr
10.12.2024 11:06 Reaguje na PetrDnešní 2,0 TDi 85 až 147 kW (198 koní, sto koní na litr, v době první generace octavie takový výkon mívaly supersportovní motorky!). Spotřeba prakticky stejná.
Petr
10.12.2024 11:13 Reaguje na PetrPetr
10.12.2024 11:31 Reaguje na PetrPostavit dnes dům s jednoduchou žumpou a vývodem do potoka, nemožné. Přitom to bylo skutečně levné.
Viktor Šedivý
12.12.2024 09:25 Reaguje na PetrPetr
12.12.2024 12:20 Reaguje na Viktor ŠedivýAby to bylo bez ekokurvítek, tak budeme muset až někam do 80. let.
Aby to všichni znali, tak třeba Ford Sierra 1,8 (66 kW), 1982 - 1986. Karburátor, zcela jednoduchý, bez katalyzátoru, tedy bez ekokurvítek. Spotřeba se hledá velmi špatně, našel jsem 7,5 litru, ale to je relativní, bude spíš větší (dvoulitr jezdil za deset). A emise se nedají najít vůbec, tehdy to nikdo neřešil a neuváděl. Ale budou úměrně spotřebě velké. Spotřeba i emise budou srovnatelné třeba se známým autem Lada VAZ 1200/Žiguli. Někdo s ním uměl jezdit za 7, běžná spotřeba ale byla kolem 10, obzvlášť v zimě.
A třeba taková Škoda 120 koncem 80. let měla spotřebu při běžné jízdě 6 - 7 litrů, a ve městě, v zimě a na dálnici zase kolem deseti. A jak smrděla si pamatuje asi každý.
Nevím jestli by to dnes někdo chtěl.