https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/ivo-krajc-chovani-supermarketu-albert-ke-kuratum-se-zacala-venovat-i-media-v-nizozemsku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ivo  Krajc: Chování supermarketu Albert ke kuřatům se začala věnovat i média v Nizozemsku

26.11.2024
Zdroj | OBRAZ – Obránci zvířat
Kampaň „Albertova krutost“ získává mezinárodní pozornost, když nizozemská média začala informovat o problematických praktikách českého Albertu v oblasti chovu kuřat. Albert je totiž původem holandskou firmou a tamní verze Alberta - Albert Heijn - se tak ocitá pod palbou kritiky, když se ukazuje, jakým způsobem česká pobočka zachází se zvířaty v porovnání s vyššími standardy, které platí na Západě. Média v Holandsku se pozastavují především nad tím, že Albert místo srovnání standardu s Nizozemskem Obránce zvířat zažaloval.
 
Od včerejšího dne se i nizozemská média zaměřila na skutečnosti odhalené v rámci kampaně „Albertova krutost“, přičemž si všímají otřesných životních podmínek kuřat chovaných pro český trh a žaloby, kterou Albert podal na Obránce zvířat. Tento mezinárodní skandál vyvolal debatu o etice a odpovědnosti Albertu v oblasti přístupu ke zvířatům. Kauzy si všímá investigativní server Follow the Money, zemědělský server Distrifood nebo lokální Zaanstad Nieuws.

„Všechna kuřata jsou si rovna, ale podle společnosti Albert Heijn je holandské kuře o něco rovnější než české. A kdo s tím nesouhlasí, bude čelit žalobám,” píší ve svém článku investigativci z Follow the Money.

Radim Trojan, vedoucí kampaně Albertova krutost, k tomu uvedl: „Není možné, aby se Albert, který v Nizozemsku dbá na zodpovědnost a ohleduplnost ke zvířatům, ve svých pobočkách u nás choval zcela jinak a ještě navíc zkresloval realitu pomocí lživých reklam o kuřátkách, o které je dobře postaráno.“

Nizozemský Albert Heijn, který společně s českým Albertem patří pod koncern Ahold Delhaize, je pod palbou kritiky. Čeští i nizozemští zákazníci totiž požadují, aby byl standard pro chov kuřat sjednocen podle toho holandského. Lidé tak do západní centrály píší maily a komentují příspěvky na sociálních sítích Alberta Heijna.

„Zatímco Albert v Nizozemsku svým kuřatům skutečně zařídil lepší podmínky, v Česku volání zákazníků ignoruje a stále jim nabízí přešlechtěná kuřata, která celý život stráví narvaná v temných halách a pod tíhou jejich obrovského těla jim selhávají orgány. Proto není jiná možnost než se obrátit na zahraniční centrálu, aby v Česku dotáhla to, co doma začala, a zařídila kuřatům lepší životy i tady,” řekl Trojan.

Kampaň „Albertova krutost“ nadále získává podporu od veřejnosti, a to i v zahraničí. Lidé, včetně známých osobností, se připojují k výzvě za lepší podmínky pro kuřata. Mnozí se také ptají, proč zákazníci v Česku stále musí platit za kuřata z tak neetických chovů, zatímco v západních zemích už byl dávno přijat vyšší standard.

Podle Radima Trojana je načase, aby zahraniční firmy nedělaly z Čechů zákazníky druhé kategorie a nelhaly jim o tom, jak ve skutečnosti vypadá chov kuřat, která se ocitají v jejich nákupních koších. „Kuřata si zaslouží lepší životy nejen v Nizozemsku, ale i u nás, stejně jako si lidé zaslouží lepší kvalitu,” dodal.

Na webu www.albertovakrutost.cz je nyní možnost napsat vzkaz v češtině, nechat si ho jednoduše přeložit do angličtiny a odeslat ho nizozemskému vedení. Tuto možnost denně využívají stovky až tisíce nespokojených zákazníků u nás i v Holandsku.

Obránci zvířat si od apelu na centrálu Albert Heijn slibují, že zahraniční vedení zakročí a donutí český Albert skutečně přijmout vyšší standard pro chov kuřat srovnatelný s tím nizozemským.


reklama

 
foto - Krajc Ivo
Ivo Krajc
Autor je PR koordinátor v neziskové organizaci Obránci zvířat.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist