Miroslav Grund: Vláda ničí naše zdraví hlukem a 72 % lidí jí nevěří, pojďme demonstrovat!
V této souvislosti je třeba konstatovat, že ministerstvo zdravotnictví ČR se o občany stará vskutku vzorně, a proto již na počátku roku 2010 přišlo s revolučním řešením dlouhodobého problému s hlukem: „Změkčeme hygienické normy, zvyšme přípustné limity a problém bude rázem vyřešen“. Pokud by si snad někdo myslel, že se jedná o nejapný žert, musím ho bohužel zklamat. Toto je realita a tímto způsobem skutečně vláda spolu s ministerstvem zdravotnictví uvažují, v rámci úsporných kroků při nerealizaci jakýchkoliv protihlukových opatření a při prosazování zájmů betonových lobby, které chtějí v ČR budovat hlučné dálnice s betonovým povrchem, namísto až o polovinu méně hlučných dálnic s asfaltovým povrchem.
Svůj záměr změkčit dosud platné hygienické hlukové normy ministerstvo zdravotnictví a hlavní hygienik ČR Michael Vít zakomponovali do novely nařízení vlády č. 148/2006 Sb. o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací. V novele je mimo jiné navrhováno, aby se přípustný noční limit hluku ze silničního provozu u naprosté většiny dálnic a hlavních silnic v ČR zvýšil ze současné hodnoty 50 dB na 60 dB. To v praxi znamená, že namísto 2 tisíc kamionů za noc bude moci pod vašimi okny projet kamionů 20 tisíc, tedy 10x vyšší počet – aniž by došlo k překročení nově navrhovaných hygienických limitů! Zdá se vám to absurdní? Vládě a ministerstvům zdravotnictví a dopravy to naopak připadá rozumné. Uvedená novela měla být podle původního plánu projednána a schválena již na prosincovém zasedání vlády v roce 2010. Vzhledem k četným protestům veřejnosti, podepisování petic a pořádání demonstrací před ministerstvem zdravotnictví, bylo schválení novely prozatím odloženo.
Druhým a zřejmě mnohem závažnějším důvodem pro odložení schválení této absurdní novely v oblasti „ochrany zdraví obyvatelstva“ je fakt, že vláda je již několik měsíců zmítána vnitřními rozpory, rozkládána korupčními aférami svých ministrů a podrobována tvrdé kritice ze strany opozice i veřejnosti. Podle posledních průzkumů nedůvěřuje této vládě více než 72% občanů ČR. Je tedy celkem logické, že vláda nyní jaksi nemá čas ani sílu na schvalování nějakých novel týkajících se tak specifické oblasti, jakou je bezesporu ochrana zdraví obyvatelstva. Vláda totiž nyní vynakládá veškeré své úsilí pouze na jedinou věc – a to, aby se udržela u moci i přes masivní odpor veřejnosti.
Já patřím k těm 72% občanů, kteří mají této vlády plné zuby – a to nejen proto, že tato chce cíleně poškozovat zdraví mé rodiny schvalováním podobných absurdních nařízení, ale i proto, že tato vláda chce vysát poslední drobné z kapes zdravotně postižených občanů a důchodců a chce odsoudit četné skupiny obyvatel k nuznému životu na okraji společnosti. Taková vláda opravdu nemá moji podporu a přeji si její demisi.
Proto se já osobně spolu s mnoha tisíci dalších spoluobčanů zúčastním v sobotu 7.5.2001 od 14 hodin velké protestní demonstrace na náměstí Jana Palacha v Praze.
Přijďte i vy a řekněte vládě jasně, že dobře zaplacená důvěra od několika desítek loajálních poslanců stran vládní koalice v parlamentu k jejímu přežití stačit nebude.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Za bydlení u dálnice (apod.) - 1. 5. 2011 - JajaVážený pane, pozemky se většinou prodávaly, když ještě žádná průmyslová zóna či dálnice v dané lokalitě neexistovaly. Výsledek je, že pozemky byly drahé a pokud vám nevyhovuje hluk či smrad, tak ho můžete prodat. Ovšem cena bude v kažedém případě nižší. Tak pokud si někdo mylel, že se tímto zaopatřil na stáří, tak je na omylu.Myslím si, že pokud se staví dálnice, tak se dá postavit i tak, aby co nejméně obtěžovala okolí. Viděla jsem to např. v Německu. Jsem asi naivní, ale myslím si, že dálnice stavíme proto abychom lidem pomohli, a ne abychom jim (tedy sobě) ubližovali. A lidi jsou snad pro nás důležitější než kamiony a zisky stavebních a dopravních firem. Kdyby byly kamiony v dobrém technickém stavu, tak by asi také tolik nehlučely. Ale to by to musel někdo kontrolovat. a tak dále a tak dále. Hezký den. |