https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/petr-palacky-musi-clen-vyboru-pro-dopravu-znat-magistralu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Petr Palacký: Musí člen výboru pro dopravu znát magistrálu?

15.11.2025 | Petr Palacký |
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek.
Foto | Martin Singr / Ekolist.cz
Členka magistrátního výboru pro dopravu to dostává od médií sežrat, že nepoznala fotku magistrály. Protože tu přece musí znát každý.
 
Komentář, který Hospodářské noviny otiskly, je manipulativní a hloupý. Clickbaitově pracuje s "ilustrační fotkou" magistrály před hlavním nádražím, kterou opravdu nejde nepoznat, a přitom se jednalo o zcela jinou fotku nedávno zrekonstruované části Legerovy ulice, focenou ještě z protisměru běžného automobilového provozu.

Bez uzardění přiznávám, že já bych to taky nepoznal.

Práce Hospodářské noviny je v tomto ohledu ukázkově špatná.

Ale o to mi teď vůbec nejde.

Mnohem zajímavější je to podsouvané tvrzení, že člen výboru pro dopravu musí znát magistrálu, protože tam přece jezdí auta.

Zkuste si představit, že by člen výboru pro dopravu neznal nějakou ze stanic metra. Pohoršilo by to někoho?

Přitom metrem v Praze projede denně 8x víc lidí než magistrálou.

Dobře si pamatuju na dobu, kdy primátor Svoboda ještě během svého prvního funkčního období šel "vyzkoušet" MHD a spolu s novináři se projel autobusem na Strahov. Tehdy se ukázalo, že mu musí lístek na MHD označovat jeho asistenti, primátor tramvajenku neměl. Pohoršovalo to tehdy někoho?

Žijeme pořád v představě, že doprava = auta.

Že by se snad stal členem dopravního výboru někdo, kdo autem nejezdí? Pro většinu lidí nemyslitelné, skandální.

Že by někdo v dopravních výborech hájil zájmy těch, kteří se po ulicích pohybují pěšky? Pro většinu lidí mimo realitu.

Víte, jaký je poměr mužů a žen v komisích pro dopravu? Schválně jsem spočítal členy a členky komisí v městských částech Praha 1 až Praha 10. Výsledek?

85 mužů vs. 5 žen.

Náhoda? Nemyslím si.


reklama

 
foto - Palacký Petr
Petr Palacký
Autor je radní pro životní prostředí a klima na Praze 6, je členem Strany zelených.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (14)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

15.11.2025 07:03
Nejenom magistrálu !
Odpovědět
pk

pepa knotek

15.11.2025 07:55
To, že volení zástupci nemají o problematice, kterou mají spravovat s péčí řádného hospodáře, ani šajn je zřejmě základní kvalifikační předpoklad pro výkon funkce. Jinak si to co se tady děje lze těžko vysvětlit, ještě by tu bylo nutnost mít IQ pod 90, ale to se při sestavování kandidátek raději nezjišťuje.
Odpovědět

Jan Šimůnek

15.11.2025 10:28
Je mi líto, ale "zastupitel", který nemá ponětí o tom, o čem rozhoduje, by měl být velice rychle zbaven funkce.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

15.11.2025 10:46 Reaguje na Jan Šimůnek
To máte nepochybně pravdu, ale jistě do toho nepatří poznat fotku z nějakého místa Prahy.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

15.11.2025 12:14 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Naprosto s vámi souhlasím.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.11.2025 14:06 Reaguje na Jaroslav Pokorný
přesně, je to takový machistický trend nacházení důvodů za každou cenu...

Odpovědět

Viktor Šedivý

19.11.2025 11:34 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tohle ale není "nějaké místo", to je jedna z aktuálně nejdiskutovanějších dopravních staveb.

Ani člověk, který o ní nechce vědět, se aspoň základním informacím nevyhne - ten, kdo by měl z titulu funkce sledovat, co se v dopravě, opravách, termínech, plánech děje, musí na tohle místo narážet takřka denně.

Pro práci ve výboru pro dopravu to vidím jako větší problém než nepoznat na fotce Hradčany.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

16.11.2025 14:03 Reaguje na Jan Šimůnek
členové komisí nejsou zastupitelé...
Odpovědět

Jan Šimůnek

15.11.2025 11:41
to pepa knotek 15.11.2025 07:55
Nemáte tak úplně pravdu. Někteří škodí občanům zcela rozmyslně a záměrně.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

16.11.2025 10:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Někteří určitě.
Holt je to tak, že do politiky - na žádném stupni - se nechodí proto, aby se konalo dobro. Chodí se tam proto, aby bylo možné prosazovat své OSOBNÍ zájmy. Politik altruista? Rád bych takového někdy potkal...
Naštěstí se alespoň některé osobní zájmy občas shodují se zájmy ostatních lidí.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.11.2025 13:18
Odpověď na nadpis: Asi by měl, protože jinak bude právem za osobu nekompetentní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.11.2025 09:06 Reaguje na Jan Šimůnek
Což ve vašem světě naopak je výhodou.
Odpovědět
TS

Tonda Selektoda

20.11.2025 07:11
Samozřejmě, že člen výboru pro dopravu nemusí z fotky poznat o jakou komunikaci se jedná, zejména pokud ji sám nepoužívá. Člen komise (výboru) dokonce nemusí být ani motorista a mít platný řidičský průkaz.
Odpovědět

Radek Čuda

20.11.2025 12:32
Problém není, že by Lněničková na první dobrou, tedy na první pohled nepoznala magistrálu ... například v nějakém rozhovoru probíhajícím v reálném čase.
Problém je v tom, že normálně uvažující člověk by se nejprve zorientoval která bije, což zase není tak těžké, a potom teprve na X-ko něco prdnul. A ne že nejdřív něco napíšu/postnu a pak se divím ... a jsem za troubu.

Ale Palacký na šestce je kapitola sama pro sebe, takže chápu, že má pro Lněničkovou pochopení. Ale není v tom na radnici sám ... to už zlatá Kousalíková.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist