Vlaky by se na poškozenou trať v Hustopečích nad Bečvou měly vrátit v červnu

Kvůli urychlení zprovoznění trati se další kroky předsunuly ze sanačního projektu. "Správa železnic v první fázi prací na obnovení provozu zajistila u společnosti Dekonta odtěžení kontaminované zeminy pod samotnou železniční tratí. To aktuálně probíhá, s odtěžováním pomáhá také technika Hasičského záchranného sboru ČR," uvedl Gavenda. Správa železnic v daném úseku zároveň připravila provizorní trakční brány. "Jakmile bude zemina pod tratí odtěžena, začne Správa železnic v závěru května budovat nový železniční spodek a svršek a pracovat na obnově trolejového vedení a zabezpečovacího zařízení. Během června by potom měly na trati přes Hustopeče nad Bečvou začít jezdit vlaky. Konkrétní datum se bude odvíjet od postupu prací na obnově poškozeného úseku," doplnil mluvčí Správy železnic.
Ekologickou havárii na místě likviduje firma Dekonta, další postup prací předložila ve svém sanačním projektu. Česká inspekce životního prostředí jej schválila 12. května. Jeho součástí je například nasazení tří obřích uhlíkových filtrů, které budou minimálně následujícího půl roku čistit na místě čerpanou kontaminovanou podzemní vodu a to v množství zhruba 400 až 500 metrů krychlových denně, což je zhruba 12 vlakových cisteren. Filtry jsou již na místě, zprovozněny by měly být do konce května.
Nákladní vlak převážející z chemičky DEZA ve Valašském Meziříčí přes tisíc tun benzenu v pátek 28. února vykolejil a začal hořet. Z cisteren hasiči zachytili 360 tun látky, zbytek shořel nebo unikl. Podle Drážní inspekce vlak jel v okamžiku nehody zhruba 95 kilometrů v hodině místo povolené čtyřicetikilometrové rychlosti. Dočasné rychlostní omezení souviselo s opravami na trati v nedalekých Hranicích, souprava kvůli nim musela v Hustopečích na dlouhém rovném úseku přejet výhybkou na jinou kolej. V případu dosud nebyl nikdo obviněn, uvedla tento týden policie. Kvůli ekologické havárii platí v lokalitě stále stav nebezpečí, prodloužen je do 27. května.
reklama