https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/otevreni-casti-prazske-cyklostezky-se-promenilo-v-celodenni-vylet
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

fotogalerie uvnitřOtevření části pražské cyklostezky se proměnilo v celodenní výlet

11.3.2002 13:40 | PRAHA (EkoList)
Občanské sdružení Oživení - Bohemian Greenways v sobotu za účasti veřejnosti a starostů městských částí z okolí Botiče otevřelo 230 metrů dlouhý úsek cyklostezky Botič, který spojuje park Folimanka s pražskou čtvrtí Vyšehrad a s Výtoní. Vybudování tohoto úseku zprůjezdnilo dalších 1200 metrů cyklostezky Botič z celkových plánovaných 24 kilometrů stezky z Výtoně do Průhonic.
 

Členové Oživení pozvali cyklisty k projetí jak nového úseku stezky, tak k výletu na konec plánované stezky, do Průhonic. Účastníci, kteří této nabídky využili, strávili slunečnou sobotu celodenním výletem, při kterém se setkali se starosty, kteří se zapojili do projektu cyklostezky Botič. V Průhonicích pak místní starosta pozval dorazivší cyklisty na malé občerstvení.

Při krátkých zastávkách během jízdy popisoval Petr Štěpánek z Oživení těžkosti, které se stavbou stezek souvisejí. Konkrétně zmínil rekonstrukci Spytihněvovy ulice, při které se zapomnělo na zapuštění obrubníků tak, aby cyklisté nemuseli slézat z kol. Přitom podle Štěpánka taková úprava nic nestojí.

Štěpánek také upozornil na úseky, na kterých je třeba zlepšit bezpečnost cyklistů. Například je třeba vyřešit křížení stezky s třídou SNB u Bohemky, aby cyklisté mohli bezpečně najíždět na stezku podél Botiče u gymnázia Přípotoční. Dále je nutné v nepřehledném úseku v ulici U Záběhlického zámku nainstalovat retardéry a vyznačit přejezd a přechod pro cyklisty a chodce. Pokud by se v úseku od Komerční banky v Michli k Michelskému mlýnu opravil rozbitý povrch a instalovaly lavičky, vznikla by zde promenáda, která by mohla sloužit jak cyklistům, tak chodcům k rekreaci.

Podle Petra Štěpánka technicky nic nebrání tomu, aby celá stezka z Výtoně do Průhonic byla hotova do konce roku. To by ale město muselo změnit svůj přístup k financování výstavby pražských cyklostezek. Pozitivní podle Štěpánka je, že Petrovický úsek cyklostezky je v letošním magistrátním záměru výstavby na prvním místě - mohl by tedy být do konce roku hotov.

Vybudování cyklostezky včetně přípravných prací, projektu a realizace stálo půl milionu korun a bylo financováno z prostředků Odboru životního prostředí Magistrátu, Technické správa komunikací (TSK) a Oživení - Bohemian Greenways. Projekt zpracovalo Oživení - Bohemian Greenways a Ateliér DUK.

Oživení Nový úsek cyklostezky Přejezd pro cyklisty Park Folimanka
Park Folimanka Petr Štěpánek ukazuje cyklistům, kudy by podél Botiče mohla vést cyklostezka Park Gröbovka Zastávka u Hamerského rybníka
Cyklostezka nevede jen po asfaltu Stezka podél Hostivařské nádrže Stezka podél Hostivařské nádrže V polích
Stezka skončila... ..dál už jedeme po silnici ..dál už jedeme po silnici Skupinové foto účastníků

Foto: Martin Mach/EkoList


reklama

 
Martin Mach

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist