Plzeňské Děti Země chtějí více peněz na rozvoj hromadné dopravy
Za optimální poměr rozdělení prostředků vyčleněných z městského rozpočtu na dopravu považují Děti Země ten, že by 70 procent rozpočtu šlo na podporu hromadné dopravy, dvě procenta na budování cyklostezek, 27 procent na rozvoj a údržbu komunikací a jedno procento na ostatní. Odhady předpokládaných příjmů na dopravu se pohybují na úrovni jedné miliardy korun.
Podle Roušala dopravní zácpy, hluk a nedýchatelný vzduch provázející přebujelou automobilovou dopravu zná z vlastní zkušenosti každý Plzeňan. Tranzitní automobilová doprava přitom představuje maximálně 15 procent z celkové zátěže města. "Z toho vyplývá, že v 85 procentech aut sedí Plzeňáci, kteří si tak sami ničí životní prostředí ve městě. Finanční politika města však obyvatele Plzně stimuluje ještě k většímu používání aut," upozornil Roušal.
Místo, aby prý převažovaly investice do podpory hromadné dopravy, cyklistiky a pěší chůze, staví město další kapacitní komunikace uvnitř města. "Současná situace, kdy město vynakládá z rozpočtu více financí na budování nových komunikací, než na podporu hromadné dopravy, je dlouhodobě neudržitelná," domnívá se Roušal. Dodal, že Plzeň vynakládá na výstavbu nových komunikací šestnáctkrát více finančních prostředků než Ostrava. Na podporu hromadné dopravy naopak vynakládá Plzeň dvakrát méně prostředků než slezské město.
reklama